Vliegen/wespen camping

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Vliegen/wespen camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 00:51

Ten eerste valt het nog heel erg mee met hoe vervelend de wespen zijn. Mijn buurman heeft een nest thuis waar die om onverklaarbare redenen nog niks aan heeft gedaan, maar ik kan nog rustig in de tuin eten.

Koffie branden helpt! Ruikt niet lekker, maar op stal hebben we het altijd en het werkt eingelijk altijd vrij goed.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:34

Een vliegenkap om eten (fruit) te beschermen tussen de maaltijden.

Afhankelijk van hoe je tent of caravan is ingericht (veel tenten hebben een vliegenhor in de slaapcabines) kun je nog een klamboe overwegen, zodat je zoon in elk geval naar bed durft. Hoewel, hij is nu op een leeftijd dat hij geen middagdutje meer doet lijkt me? Andere steekbeesten (muggen) vind hij niet eng?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:55

Als je een glas drinken hebt dan kun je er een rietje in doen en er een omgekeerd cupcake papiertje op doen. Dan kan er al geen wesp in het drinken gaan zitten.

Ben zelf ook panisch voor wespen, dus leef mee met je zoontje.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:18

Wat heel erg helpt om ongewenst bezoek door wespen te beperken, is vóór augustus gaan kamperen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:48

Een electrische vliegenmepper werkt ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:56

Anoniem schreef:
En je zoontje leren niet panisch te reageren? Is dat ook geen optie?

Mijn vader heeft dit jaaaaarenlang bij ons geprobeerd, van wespen over zijn eigen handen laten lopen tot ons vasthouden als er een wesp in de buurt kwam zodat we niet weg konden rennen. Ik moet zeggen dat het bij mij de panischheid alleen maar erger heeft gemaakt. Nu ik wat ouder ben kan ik rustig blijven zitten, tot ze echt in mijn gezicht komen, maar mijn zusje is echt heel erg bang gebleven daardoor. Het heeft ook echt veel tranen veroorzaakt op de camping.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:09

Emmaa_ schreef:
Anoniem schreef:
En je zoontje leren niet panisch te reageren? Is dat ook geen optie?

Mijn vader heeft dit jaaaaarenlang bij ons geprobeerd, van wespen over zijn eigen handen laten lopen tot ons vasthouden als er een wesp in de buurt kwam zodat we niet weg konden rennen. Ik moet zeggen dat het bij mij de panischheid alleen maar erger heeft gemaakt. Nu ik wat ouder ben kan ik rustig blijven zitten, tot ze echt in mijn gezicht komen, maar mijn zusje is echt heel erg bang gebleven daardoor. Het heeft ook echt veel tranen veroorzaakt op de camping.

Maar vasthouden/beletten weg te gaan is ook wel het domste wat iemand kan doen. Zo ben ik ooit bijna van drie hoog naar beneden een balkon af gesprongen. Iemand dacht dat het grappig/slim was om mij buiten te sluiten op het balkon, terwijl het keihard onweerde. Een kind (of volwassene!) mag best ergens bang voor zijn, maar om dat panische gedrag je hele doen en laten te laten beinvloeden of bepalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:13

Anoniem schreef:
Maar vasthouden/beletten weg te gaan is ook wel het domste wat iemand kan doen. Zo ben ik ooit bijna van drie hoog naar beneden een balkon af gesprongen. Iemand dacht dat het grappig/slim was om mij buiten te sluiten op het balkon, terwijl het keihard onweerde. Een kind (of volwassene!) mag best ergens bang voor zijn, maar om dat panische gedrag je hele doen en laten te laten beinvloeden of bepalen?

Och jezus wat heftig :\
Ik denk ook dat het goed is om kinderen te leren dat wespensteken pijn doen maar dat het niets is om bang voor te zijn, maar ja, hoe leg je dat uit aan een kind? De angst zit hem ook een deel in het onvoorspelbare, een ander dier kan je uitlezen maar een wesp is gewoon vaak agressief. Dus ik zou ook niet zo goed weten hoe je dat een kind kan leren, zeg maar

_Wen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:38

Ik heb niet de oplossing voor je, maar denk dat het heel goed is dat je er zelf rustig mee omgaat.
Mijn moeder reageerde altijd meteen panisch op wespen, sprong op en begon te wapperen. Dat ik toen nooit geprikt ben is een wonder, haha. Maar ik ben dus helaas op mijn 35e nog steeds bang. Ik weet dat het niet reëel is, maar ik voel oprechte angst, m'n buik trekt samen, hartslag gaat omhoog, ik word heel onrustig. Ik probeer zo lang mogelijk rustig te blijven zitten, maar soms lukt het echt niet meer en moet ik weg.
Vorig jaar ben ik voor het eerst twee keer gestoken. Doet pijn, maar daarna viel het me reuze mee. Helaas wordt de angst niet minder.

Enige tip dus.. neem de angst serieus. Ik word echt beetje boos en verdrietig als mensen zeggen dat ik normaal moet doen en me niet zo moet aanstellen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:44

Kan je niet iets zoets op een schoteltje doen.En van een veilige afstand kijken met je zoontje.Een verhaal erom heen verzinnen.Beetje een avontuur verhaal of zo.Plaatjes uitprinten met bijen,hommels en wespen.En dan kijken welk diertje zich eerst meld bij het schoteltje.En als beloning dan iets lekkers voor je zoontje.Is maar een idee hoor.En dan bv een speciaal wespen t shirt aan doen voor het spel.Misschien staat er op marktplaats wel een bijen verkleed pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:54

Britta31 schreef:
Kan je niet iets zoets op een schoteltje doen.En van een veilige afstand kijken met je zoontje.Een verhaal erom heen verzinnen.Beetje een avontuur verhaal of zo.Plaatjes uitprinten met bijen,hommels en wespen.En dan kijken welk diertje zich eerst meld bij het schoteltje.En als beloning dan iets lekkers voor je zoontje.Is maar een idee hoor.En dan bv een speciaal wespen t shirt aan doen voor het spel.Misschien staat er op marktplaats wel een bijen verkleed pak.

Klinkt schattig!
Ik zeg ook echt niet dat je angst niet serieus moet nemen hoor, juist wel. Maar ik vind wel dat je als ouders je kind moet/kunt aanleren hoe om te gaan met dingen. Hysterisch gedoe? Nee. DIT (rustig blijven zitten, of weglopen, niet gillen en wapperen etc) doen we wel.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:30

Wierook stokjes !!! Werkt prima

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 13:06

Dank voor alle tips
Koffie branden, vernevelaar en mepper gaan mee. Alhoewel ik niet houd van dieren door maken dus mepper in uiterste noodzaak ;-)

Het gekke is dat we dus vele buien in de tuin hebben/hadden. Die metselbuien die je niets doen. Ooit begonnen met de aanschaf van ‘knuffel’bijen oo de gelijknamige site. Deze vindt hij dus helemaal leuk! Kijkt ernaar, en loopt er echt niet voor weg. Hij vindt ze schattig!!
Maar o wee als het een wesp is...

Ik hoop dat nog meevalt.

In de tent eten met de temperaturen komende week gaat het hem niet worden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:08

Aat het je een geruststelling zijn, de wespen die nu etteren gaan sowieso dood.
Die hebben hun dienst gedaan