Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:En je zoontje leren niet panisch te reageren? Is dat ook geen optie?
Emmaa_ schreef:Anoniem schreef:En je zoontje leren niet panisch te reageren? Is dat ook geen optie?
Mijn vader heeft dit jaaaaarenlang bij ons geprobeerd, van wespen over zijn eigen handen laten lopen tot ons vasthouden als er een wesp in de buurt kwam zodat we niet weg konden rennen. Ik moet zeggen dat het bij mij de panischheid alleen maar erger heeft gemaakt. Nu ik wat ouder ben kan ik rustig blijven zitten, tot ze echt in mijn gezicht komen, maar mijn zusje is echt heel erg bang gebleven daardoor. Het heeft ook echt veel tranen veroorzaakt op de camping.
Anoniem schreef:Maar vasthouden/beletten weg te gaan is ook wel het domste wat iemand kan doen. Zo ben ik ooit bijna van drie hoog naar beneden een balkon af gesprongen. Iemand dacht dat het grappig/slim was om mij buiten te sluiten op het balkon, terwijl het keihard onweerde. Een kind (of volwassene!) mag best ergens bang voor zijn, maar om dat panische gedrag je hele doen en laten te laten beinvloeden of bepalen?
Britta31 schreef:Kan je niet iets zoets op een schoteltje doen.En van een veilige afstand kijken met je zoontje.Een verhaal erom heen verzinnen.Beetje een avontuur verhaal of zo.Plaatjes uitprinten met bijen,hommels en wespen.En dan kijken welk diertje zich eerst meld bij het schoteltje.En als beloning dan iets lekkers voor je zoontje.Is maar een idee hoor.En dan bv een speciaal wespen t shirt aan doen voor het spel.Misschien staat er op marktplaats wel een bijen verkleed pak.