Private lease

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:53

bigone schreef:
Leasebedrag heeft invloed op hypotheek! Mochten jullie een woning willen kopen even rekening mee houden.

Klopt, bij een kennis scheelde het zo’n beetje 3 a 4 x de waarde van de auto. Dat zijn echt fikse bedragen, de lease auto is dus weer de deur uit daar.
Als je wil gaan kopen zou ik de leaseplannen even in de ijskast zetten.

Foaly
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:55

Even out of the box, maar als je zo weinig rijdt per jaar: heeft een auto dan wel nut? Zijn er geen andere vervoersmogelijkheden (elektrische fiets, scooter, OV) waar je naar kunt kijken?

Als het niet kan, dan kan het natuurlijk niet, maar ik zeg het alleen maar omdat 250-300 euro per maand betalen best veel is voor iets waar je evt met een beetje creativiteit wel zonder zou kunnen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 09:55

Autumnn schreef:
bigone schreef:
Leasebedrag heeft invloed op hypotheek! Mochten jullie een woning willen kopen even rekening mee houden.

Vergeet dit inderdaad niet TS, is een fiks bedrag wat je minder kan lenen. Als je kan wachten lease een auto nadat je een huis hebt gekocht

Ik heb een koopwoning welke binnenkort verkocht gaat worden.
Zal dan bij mijn vriend in gaan wonen en deze woning staat op zijn naam.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 09:56

Foaly schreef:
Even out of the box, maar als je zo weinig rijdt per jaar: heeft een auto dan wel nut? Zijn er geen andere vervoersmogelijkheden (elektrische fiets, scooter, OV) waar je naar kunt kijken?

Als het niet kan, dan kan het natuurlijk niet, maar ik zeg het alleen maar omdat 250-300 euro per maand betalen best veel is voor iets waar je evt met een beetje creativiteit wel zonder zou kunnen.

Helaas een hartafwijking waardoor een auto wel erg fijn is.
OV is nu helemaal geen optie ivm corona en de rit naar stal duurt dan ineens 40 minuten in plaats van 10 ;).

Gianti

Re: Private lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:01

Zowel mijn moeder als ik lease een c1 bij Citroën zelf. Eeg tevreden over de service

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 10:04

Gianti schreef:
Zowel mijn moeder als ik lease een c1 bij Citroën zelf. Eeg tevreden over de service

Ben zelf ook erg tevreden over mijn Citroen dealer hoor en zal daar ook zeker nog even vragen wat het kost om een automaat te leasen bij hen maar lees soms ook dat de C1 niet meer in automaat geleverd wordt. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:12

Margee schreef:
Ik heb het 4 jaar gedaan en doe het nooit weer. Alles wat er aan mankeert, moet je na die 4 jaar een bepaald bedrag voor betalen. Ik had parkeerschade, met dank aan de collega's, en dat kostte dus achteraf flink geld. Het werd namelijk niet onder normale gebruiksschade gerekend, maar vindt maar eens een auto van 4 jaar oud die dat niet heeft...... Gezien het bedrag dat je maandelijks betaald, is dat wel zuur.
De prijzen waar ze mee adverteren zijn ook voor de meest basic auto's. Wil je iets meer zoals bv airco, komt er direct meer iets bij opgeteld.

Ja ik had hagelschade bij het inleveren van de auto.
Koste mij 300 euro, terwijl dit imo gewoon onder normale gebruikersschade valt.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:14

bigone schreef:

Ik heb dit jaar een huis gekocht en al ruim 3 jaar een private lease auto, maar toch heeft het geen invloed gehad op mijn hypotheek. Mocht dit van belang zijn, zou ik het gewoon even goed navragen bij je hypotheek- of financieel adviseur.

Ik kan je JustLease van harte aanraden, onwijs blij mee qua prijs en service :j Ze zijn geloof ik inmiddels iets omhoog gegaan, maar ik rij een Toyota Yaris (nieuw gekregen) en betaal zo'n €250 per maand (inclusief 1500 km per maand en wegenbelasting). Komt alleen nog benzine bij. Ze hebben hele goede voorwaarden, bij schade een eigen risico van €300 (kan je ook verlagen) en je kan je kms verdelen over het jaar. Als je dus de ene maand meer rijdt dan het aantal kilometers en de maand daarna wat minder, dan verdelen ze dat aan het einde van het jaar gewoon over je totaalkilometers.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:17

Kimberley_ schreef:
piezze schreef:
ja besef dat je je auto waarschijnlijk dubbel betaald op lange termijn. En let op het maximaal te rijden km per jaar. Dat is vaak niet zoveel bij goedkope aanbiedingen

Ik weet het maar ik ben in het afgelopen jaar 2500 euro lichter geworden. En vanavond was de auto weer in storing ( gaat niet meer uit de 1e versnelling tot ik hem uit zet). Dit euvel begin dit jaar ook al gehad en kostte me toen 1300 :)

Dan trap je die garage onder z'n ballen!! Als je binnen een half jaar zoiets terug krijgt, hebben ze braswerk geleverd!!!
Als dit geen garantie is, zou ik investeren in een goede rechtsbijstandverzekering en een garage die fatsoenlijk werk levert. Dat is goedkoper dan leasecontracten.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 10:24

ja besef dat je je auto waarschijnlijk dubbel betaald op lange termijn. En let op het maximaal te rijden km per jaar. Dat is vaak niet zoveel bij goedkope aanbiedingen
[/quote]
Ik weet het maar ik ben in het afgelopen jaar 2500 euro lichter geworden. En vanavond was de auto weer in storing ( gaat niet meer uit de 1e versnelling tot ik hem uit zet). Dit euvel begin dit jaar ook al gehad en kostte me toen 1300 :)[/quote]
Dan trap je die garage onder z'n ballen!! Als je binnen een half jaar zoiets terug krijgt, hebben ze braswerk geleverd!!!
Als dit geen garantie is, zou ik investeren in een goede rechtsbijstandverzekering en een garage die fatsoenlijk werk levert. Dat is goedkoper dan leasecontracten.[/quote]
De reparatie van nu komt ook vast goed (auto is gewoon in onderhoud bij de dealer) maar dit is niet het eerste, ik heb gewoon altijd gezeik met auto's en daar ben ik flauw van. Elke geluidje raak ik bijna in paniek en elke APK slapeloze nachten :o

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:25

Wij hebben sinds begin dit jaar ook de overstap gemaakt naar private lease. We hebben zoveel problemen en kosten gehad aan onze eigen auto's. Uiteindelijk zijn we bij een BMW uitgekomen, al zit deze wel boven je budget. We leasen de BMW direct bij de BMW en niet bij een tussenpersoon.

Bij de ANWB hebben ze een aantal leuke auto's met automaat, je zou daar eens kunnen kijken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:26

Ik lease een C1 bij Athlon, nu al 3 jaar ongeveer. Maandelijks opzegbaar, automaat en achteruitrij camera, verlaagd eigen risico en 20. 000 km per jaar voor 280 per maand. Veel geld? Jup. Ben ik er blij mee? Ja zeker! Een keer schade gereden en het eigen risico betaald van 150 euro, want was eigen schuld. Bij de garage waren ze gok ik 7x zoveel kwijt. Ik vind het ook fijn dat het onderhoud en alles erbij in zit. Dus helemaal prima.
Tel de aanschafkosten van een auto op bij wat je er maandelijks voor kwijt bent inclusief onderhoud en dan is private lease niet veel duurder.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 10:29

lucifertje schreef:
Wij hebben sinds begin dit jaar ook de overstap gemaakt naar private lease. We hebben zoveel problemen en kosten gehad aan onze eigen auto's. Uiteindelijk zijn we bij een BMW uitgekomen, al zit deze wel boven je budget. We leasen de BMW direct bij de BMW en niet bij een tussenpersoon.

Bij de ANWB hebben ze een aantal leuke auto's met automaat, je zou daar eens kunnen kijken.

Heb hier inderdaad de Aygo op het oog :) 259 euro en zeer uitgebreid.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:35

Cinderella schreef:
Ik lease een C1 bij Athlon, nu al 3 jaar ongeveer. Maandelijks opzegbaar, automaat en achteruitrij camera, verlaagd eigen risico en 20. 000 km per jaar voor 280 per maand. Veel geld? Jup. Ben ik er blij mee? Ja zeker! Een keer schade gereden en het eigen risico betaald van 150 euro, want was eigen schuld. Bij de garage waren ze gok ik 7x zoveel kwijt. Ik vind het ook fijn dat het onderhoud en alles erbij in zit. Dus helemaal prima.
Tel de aanschafkosten van een auto op bij wat je er maandelijks voor kwijt bent inclusief onderhoud en dan is private lease niet veel duurder.

Voor dat geld heb ik een V70 voor de deur staan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:45

Hoe dan ikke?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:12

chanicha schreef:
Hoe dan ikke?

Ik betaal geen marge voor de leasemaatschappij en de afschrijving van een bijna 20 jaar oude V70 gaat aardig richting €0,00
Ik heb dan wel iets meer onderhoudskosten, maar wanneer je dat catagorisch goed blijft doen, heb je ook daar geen verrassingen.
Dat je na 20 jaar een setje nivomats moet vervangen aan 1500 euro is niet raar. Dat heet groot onderhoud. Ondanks dat er een goedkopere oplossing is, heb ik er weer nivomats onder gelegd.

Zou ik meer zelf doen, gaan de kosten met zeker 50 euro per maand omlaag.
Voor dit geld had ik ook de Range Rover maar die deed ik dan wel helemaal zelf behalve APK en af en toe een setje banden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:23

Ik vind een nieuwe auto met een oude waarbij je ook nog veel zelf doet niet te vergelijken. Nee hoor, ik was heel blij met m'n private lease. Geen gezeik en geen zorgen, eindafrekening was bij mij prima te doen.

Ik betaalde voor een Seat Mii met alles erop en eraan (airco, bluetooth, electrische ramen, regensensoren, etc) 189 euro voor 15K KM per jaar. Extra kilometers waren prima te doen, 50 euro per 1000 ofzo.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:25

Hier een Kia Picanto 5deurs voor de tweede keer in lease.
heb een vrij luxe uitvoering (met achteruit-rij camera, airco, inklapbare ramen, navigatie, geblindeerde achterruit, etc.)

betaal ongeveer 255,- voor 4 jaar met 12.500 k. per jaar.

ik heb ook de Toyota aygo geprobeerd, maar vind de kia picanto net iets lekkerder rijden, en voor mijn gevoel wat ruimer :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:30

Pantykous schreef:
Ik betaalde voor een Seat Mii met alles erop en eraan (airco, bluetooth, electrische ramen, regensensoren, etc) 189 euro voor 15K KM per jaar. Extra kilometers waren prima te doen, 50 euro per 1000 ofzo.

Dat was vast geen automaat. Ts wil een automaat en die zijn niet voor die prijs te leasen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:35

Pantykous schreef:
Ik vind een nieuwe auto met een oude waarbij je ook nog veel zelf doet niet te vergelijken. Nee hoor, ik was heel blij met m'n private lease. Geen gezeik en geen zorgen, eindafrekening was bij mij prima te doen.

Zo'n overdekte rolschaats is ook niet helemaal te vergelijken met een trailertrekkende V70.

Informeer eens wat een V90 in de lease kost........

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:40

Maar Ikke ts is juist opzoek naar een “ overdekte rolschaats “
Het word een klein autootje voor erbij en voor kleine stukjes rijden. Dan wil je geen dure brandstof zuipende trailer trekker hebben staan.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 11:42

Ineke2 schreef:
Maar Ikke ts is juist opzoek naar een “ overdekte rolschaats “
Het word een klein autootje voor erbij en voor kleine stukjes rijden. Dan wil je geen dure brandstof zuipende trailer trekker hebben staan.

Ben inderdaad op zoek naar het type winkelwagentje, botsautootje of overdekte rolschaats *\o/* *\o/* *\o/*

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:43

ikke schreef:
Cinderella schreef:

Voor dat geld heb ik een V70 voor de deur staan.

Top!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:53

Een 20 jarige volvo die zo'n 1 op 10-15 rijdt en waar je een grote familie in kan voeren, is niet te vergelijken met een gloednieuw zuinig klein formaat auto. Voor ieder wat wils gelukkig! Ik kan me voorstellen dat je erg tevreden bent met jouw auto, maar je slaat de plank wel erg mis met jouw vergelijking. :j

Kopen is over het algemeen goedkoper dan private lease. Dat hoef je niemand hier te vertellen. Maar met private lease heb je een nieuwe auto en geen onderhoudskosten. Dat geeft comfort, zekerheid en in sommige gevallen is het wel goedkoper dan een eigen auto. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:43

Kimberley_ schreef:
Gianti schreef:

Ben zelf ook erg tevreden over mijn Citroen dealer hoor en zal daar ook zeker nog even vragen wat het kost om een automaat te leasen bij hen maar lees soms ook dat de C1 niet meer in automaat geleverd wordt. -O-

Het heet semi automaat bij mijn mams, maar doet wat moet doen. Ik geloof dat zij 260 betaald incl zo’n open dakje en stoelverwarming en 10.000km. Ik heb simpele schakel en betaal 200 :)