[VOLG] Verbouwing van ons huis uit 1890

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 19:10

Hoi!

Hoogste tijd voor een update :D Er is veel gebeurd, maar niet alles was even goed zichtbaar dus er viel niet zoveel te zien.

De vloer in de woonkamer werd gesloopt en de stoeptegels waar deze op gestort was werd verwijderd

De stoeptegelconstructie...
Afbeelding

De vloer werd voorbereid voor het betonstorten

Afbeelding

Afbeelding

En toen hadden we weer een echte vloer :D
Afbeelding

En opeens lijkt het weer een beetje op een huis :)
Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zaterdag zijn de muren geïnjecteerd tegen het optrekkende vocht van het grondwater. En vandaag is er een begin gemaakt met het dak, maar daar heb ik nog geen foto van. Ze zijn dus begonnen met opbouwen en opeens gaat het snel. Er volgt dus snel weer een update! :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:13

Wat een verschil, prachtig!

enny

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis uit 1890

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:40

Dat is een beste klus!! Leuk om te zien, dus ik volg ook :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:04

Dat schiet op zeg! Moet wel lachen om die stoeltegels :') .

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:16

Wat een leuk huisje! Ik volg ook.
Wij hebben 20 jaar in een huisje uit 1892 gewoond. Die was al grotendeels verbouwd door de vorige bewoners :-)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:41

Jeetje, dan gaat het ineens hard! Wat een verschil al weer :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:54

Ik volg

Waar wonen jullie nu?

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:06

Ik volg ook mee. Wat een vooruitgang hebben jullie al geboekt. Ben benieuwd naar de verdere vorderingen :j

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 21:11

Leuk al die volgers!

@Rinske: ja wij moesten er ook wel om lachen. Wie bedenkt nou dat zoiets een goed idee is :') En de extra kosten vielen gelukkig mee.

@tita: we wonen nu op een recreatiepark in Moordrecht, een dorpje bij Gouda. We konden voor een goede maandprijs voor 2 maanden huren. Veel goedkoper dan als we ergens iets tijdelijks hadden moeten huren. Wat ook nog een uitdaging was omdat het meeste voor minimaal 6 maanden was bijvoorbeeld. Dus dit is een goede oplossing. En we zitten heerlijk rustig in een houten bungalow met eigen tuintje en terrasje aan het water. Goed vertoeven dus voor tijdelijk zo. :)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 22:35

En het gaat lekker verder met opbouwen. Ondertussen staan alle wanden en ook het dak van de uitbouw is een begin mee gemaakt.

De wanden staan en de rachels van het plafond zitten erop:
Afbeelding

De uitbouw
Afbeelding

Het dak zit er deels op. Het zeil is uiteraard tijdelijk :P
Afbeelding

Afbeelding

En misschien leuk voor de beeldvorming:
De plattegrond zoals het was:
Afbeelding

De plattegrond zoals het ongeveer gaat worden:
Afbeelding

De keuken wordt dus een stuk groter! Iets waar ik nu al enorm naar uitkijk <3

Verder alweer lekker opgeschoten dus. Deze week wordt de rest van de binnenwanden geplaatst en worden de leidingen gelegd. Het begint weer steeds meer op een huis te lijken :)

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 05:59

Ik heb geloof ik nog niet eerder gereageerd, maar lees al een tijdje mee - wat een leuk topic om te volgen! Fijn als je straks een grotere keuken hebt. Wat is eigenlijk dat hokje op je plattegrond tussen toilet en badkamer?

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 21:58

JorineV schreef:
Ik heb geloof ik nog niet eerder gereageerd, maar lees al een tijdje mee - wat een leuk topic om te volgen! Fijn als je straks een grotere keuken hebt. Wat is eigenlijk dat hokje op je plattegrond tussen toilet en badkamer?

Dat hokje is waar de ketel en de wasmachine komen. In het toilet komt een wand die uit schuifdeuren bestaat. Het wordt dus eigenlijk een soort kast in het toilet. en achter die schuifdeuren komen dan dus de wasmachine en de ketel en dingen zoals de strijkplank en nog planken om andere spullen kwijt te kunnen zoals schoonmaakspul etc. Het is een klein huis, dus we moeten creatief zijn met de ruimte om spullen kwijt te kunnen. En we wilden geen 3 deuren in de keuken voor de 3 ruimtes, wel de WC per se apart van de badkamer, maar ook niet met de ketel en de wasmachine op de WC zitten.. :+ Dus toen zijn we op dit idee gekomen na wat gepuzzel :)

Vandaag is de wand tussen de keuken en de WC/badkamer/kast gezet
Afbeelding

Aanzicht vanuit de woonkamer
Afbeelding

En vanuit de keuken
Afbeelding

En een aanzicht door de muur naar de WC/kast/badkamer :p
Afbeelding

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:13

Oh, zo! Slim. Dat scheelt echt in je keuken dat je daar dan inderdaad een wat langere muur hebt. Ik blijf nog even volgen, super leuk project!

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:52

Hoi hoi!

Ik bedacht van het weekend dat ik hier al veel te lang niks van me heb laten horen.. :oo We hebben waar we nu zitten enorm traag internet en het is super druk dus het schoot er een beetje bij in..

Drie weken geleden zijn ze begonnen met alle leidingen aan te leggen. Er was toen een week lang weer niet zoveel te zien. Na de leidingen zijn de wanden verder opgebouwd.

We begonnen zo:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna werden de wanden geïsoleerd en bekleed met underlayment en gipsplaten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen vrijdag is de stukadoor begonnen

Afbeelding
Afbeelding

De badkamer is betegeld
Afbeelding
Afbeelding

De WC is ook betegeld maar hier ben ik niet helemaal tevreden over.. De pot en de nis komen zo niet in het midden en de rechter zijkant is echt heel slordig betegeld. Er zijn stukjes van de tegels afgesprongen, de tegels zijn niet recht gesneden en ik kan op sommige plekken het topje van mijn pink in de naad steken dus dat wordt met kitten ook geen mooie dunne naad.. Dus daar gaan we nog even over in gesprek, maar tot nu toe loopt alles erg soepel en in goed overleg dus daar komen we vast wel uit.

De WC
Afbeelding

slordig..
Afbeelding

De buitenkant van de uitbouw en de achtergevel van het huis zijn bekleed met keralit.

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Deze week wordt het stucwerk gedaan en volgende week wordt de vloerverwarming gelegd en de vloer getegeld. En dan moet er nog geschilderd worden en de buitenkant moet nog verder afgewerkt worden. De keuken en de kozijnen aan de voorkant komen in week 37 en 38 en dan is het daarna zo goed als klaar. Nog heel eventjes geduld dus en daarna lekker genieten van ons opgeknapte huisje <3

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:46

Al flink opgeschoten zeg!
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is er een reden dat jullie geen lichtkoepel in de uitbouw hebben laten plaatsen? Het lijkt mij daar nu zo donker.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:09

jemig wat zijn jullie hard gegaan zeg wauw begint echt al wat te worden. Zonde van de tegels in de wc dat zou ik over laten doen.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:51

Jessica007 schreef:
Al flink opgeschoten zeg!
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is er een reden dat jullie geen lichtkoepel in de uitbouw hebben laten plaatsen? Het lijkt mij daar nu zo donker.

Dat is voornamelijk een budgetdingetje. Buiten de vloer moest er toch ook een nieuwe ketel en nieuwe elektra met groepenkast bij en zo nog wat dingen. Dat is toch aardig opgelopen nog.. We hebben het er nog wel over gehad met de aannemer om het alsnog toe te voegen, maar buiten budget was de levertijd ook een drama en dat zou veel vertraging opleveren. Ik verwacht dat het er lichter uitziet als alles gestuct en geschilderd is. We houden alles verder licht qua inrichting dus dat zal hopelijk ook helpen :j

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:10

Tja, helaas moet je altijd keuzes maken op grond van het budget. Ben heel benieuwd hoe het er uit ziet als alles af is. Met lichte verf zal het vast al een heel stuk schelen.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 09:13

Hoi hoi!

Zijn er nog volgers hier? Door familie-omstandigheden heb ik het topic een beetje laten versloffen.. Sorry!
Maar ik wilde jullie toch nog meenemen in het laatste stukje van de verbouwing :)

Ondertussen zijn we een stuk verder en is er vorige week een start gemaakt met het afwerken. (Plinten, deuren etc.) We wachten nog op de schilder en op de nieuwe voordeur en nieuwe kozijnen van het raam aan de voorkant van het huis. Verder moeten er nog wat dingen in de keuken, badkamer en het toilet geïnstalleerd worden. Door leverproblemen door corona zit hier wat vertraging in.

Ik zal straks even een foto-update maken! *\o/*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:47

Ik volg zeker nog! Ik ben nog steeds erg benieuwd naar het eindresultaat :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:48

Hier nog iemand die zeker geïnteresseerd is :)

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:17

Gaaf hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:26

Ik volg ook nog!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:28

Ja ook nog aanwezig!