[VOLG] Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:01

Wat leuk! Mijn pony heeft ook jaren in drouwen gestaan en we hebben vele kms gemaakt in de staatsbossen.
Waar in drouwen is het dan? Ik kom er ook uit de buurt en kan het zo even niet plaatsen.

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:03

Hoi Hoi ,

wat een leuk topic ook wij hebben nu vijf jaar geleden een soort gelijke boerderij gekocht met veel werk maar ook veel leuk werk aan zit. (provincie utrecht)
Ik blijf zeker volgen
Heel veel succes met het verbouwen ervan

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:03

Wauw! Wat een gaaf project zeg! Ontzettend benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:05

Wat ONTZETTEND gaaf! Wat een geluk dat het zo lang te koop stond maar door anderen niet gezien werd hoe mooi het was (kon zijn). Leuk om de verschillen op de foto's te zien.

Wat hebben jullie voor mooi wagentje/tractorachtig ding?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:07

Hoppa een dikke stip van mij, wat een werk zeg := jemig maar oh wat een potentie <3

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:08

Oh ik volg!
Dit is toch de droom, zo ook die van mij!
Hou van dit soort topics. <3

Electra63

Re: Droomplek in Drenthe wordt paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:13

Wat leuk!!
Ik ga volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:15

Hahahaha dat grof te werk gaan herken ik en doen wij nog steeds.
Wij hebben 1 hectare en zitten nu op 65% wat we vrij hebben gemaakt in een jaar :+

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:21

Nee wij zitten nog in Zwolle, Olympia! We zijn nog op zoek naar ons eigen boerderijtje. Mijn ouders, waar mijn paarden ook staan, zitten in Zuid-Oost Drenthe, maar ik ga liever iets noordelijker vanwege de bossen

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 12:23

xXutopiaXx schreef:
Olympia96 schreef:
@Unseen, het was een huis waar wij minsten 10 keer aan voorbij zijn gescrolled op Funda. Achteraf snappen we daar niks van :-). Zit je nu ook in deze hoek van Drenthe?

Haha zo grappig, dit hadden wij ook := Zelfs eerst allerlei andere huizen bezichtigd, werd allemaal niets, en toen dachten we: oja, deze is er ook nog! Zullen we 's gaan kijken?! :')

En ook geen seconde spijt neem ik aan? Want bij jullie is het ook zo mooi!

Robijntjah schreef:
Hahahaha dat grof te werk gaan herken ik en doen wij nog steeds.
Wij hebben 1 hectare en zitten nu op 65% wat we vrij hebben gemaakt in een jaar :+

Wij alles in 1 week! Ik zal die foto's op deze pagina plaatsen (we zijn tenslotte op pagina 2 nu haha).

GDG schreef:
Wat ONTZETTEND gaaf! Wat een geluk dat het zo lang te koop stond maar door anderen niet gezien werd hoe mooi het was (kon zijn). Leuk om de verschillen op de foto's te zien.

Wat hebben jullie voor mooi wagentje/tractorachtig ding?

Dat is een fantastisch apparaat! Mijn man verkoopt ze. Het zijn laagzwaartepunt trekkers (Aebi) die vooral voor het maaien worden gebruikt. Ze kunnen enorm schuin namelijk (komen uit Zwitserland), zonder om te kiepen. En het is een waar monster gebleken bij het opruimen van onkruid hahaha.

Martje80 schreef:
Wat leuk! Mijn pony heeft ook jaren in drouwen gestaan en we hebben vele kms gemaakt in de staatsbossen.
Waar in drouwen is het dan? Ik kom er ook uit de buurt en kan het zo even niet plaatsen.

De achterkant van de boerderij heeft uitzicht op Borger. We zitten dus echt aan de rand van het dorp. Weet je het dan?

Unseen schreef:
Nee wij zitten nog in Zwolle, Olympia! We zijn nog op zoek naar ons eigen boerderijtje. Mijn ouders, waar mijn paarden ook staan, zitten in Zuid-Oost Drenthe, maar ik ga liever iets noordelijker vanwege de bossen

Oh ja dat snap ik! Ik wilde ook dolgraag bos in de buurt. Hoop dat je iets vindt dat aan alle eisen voldoet!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:29

Wat een uitdaging. Ben benieuwd naar het eind resultaat

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:35

Olympia96 schreef:
xXutopiaXx schreef:
Haha zo grappig, dit hadden wij ook := Zelfs eerst allerlei andere huizen bezichtigd, werd allemaal niets, en toen dachten we: oja, deze is er ook nog! Zullen we 's gaan kijken?! :')

En ook geen seconde spijt neem ik aan? Want bij jullie is het ook zo mooi!

Nog geen seconde spijt gehad inderdaad :n We zijn echt dolgelukkig hier, beste beslissing ever!! _/-\o_
Dankjewel :D :+:

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:39

Ik kom ook volgen, wat een mooi plekje!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 12:40

Ik maak even een sprongetje naar het najaar. Om ook maar iets te kunnen beginnen, moesten we eerst opschonen.
Waar ik eerst de illusie had dat ik met lintjes kon aangeven welke bomen weg moesten (dat heb ik dus braaf gedaan), bleek dat ik beter had kunnen aangeven welke bomen moesten blijven staan :') De bomenkap mannen waren resoluut: weghalen weghalen weghalen en gecontroleerd laten terug groeien. Okay....... Dat was even slikken.

Helemaal slikken moesten we toen onze prachtige kastanjeboom weg moest (de enige boom waarvoor ik een vergunning moest aanvragen gek genoeg). Hij had de bloedziekte en was aan het doodgaan. Gelukkig gold dat niet voor mijn lievelingsboom; een prachtige rode beuk die dicht op het huis staat:
Afbeelding

Terwijl ik de foto's terug kijk, raak ik ook verward door hoe het was en geworden is. Slimste is denk ik om de voor en na foto's in 1 foto te laten zien waar dat kan. Ik heb met verbazing gekeken hoe de dikste bomen 'geknipt' werden alsof het lucifer houtjes waren. Ik geloof dat er 150 m3 een houtsnippers is afgevoerd.

Deze bomen toestand stond aan de straatkant voor de schuur. We bleken ineens een enorme parkeerplaats te hebben haha:
Afbeelding

Afbeelding

En hier de plaatjes van de tuin die onder handen genomen werd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja... Dat was écht slikken. Niet alleen voor ons, maar ook voor de buren. Hoewel, niet voor de buren die naast ons woonden. Die hadden voor het eerst in 20 jaar weer licht in huis... Maar wel voor de buren tegenover ons, die keken ineens naar een kale vlakte met weinig groen.

En hoewel we hoopten vrij vlot daarna met het grondwerk te kunnen starten, hebben we ivm het weer en de natheid, nog een halfjaar in deze kale ellende gezeten. We voelden ons ineens heel 'naakt' zonder al ons groen 8-) :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:43

Wat een gaaf project!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:51

Wat een tof project! Ik volg ook.

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie en anderen even slikken was, al dat groen ineens weg.
Ik ben benieuwd hoe het er nu uit ziet, en ook ik heb heel veel interesse in de foto's van vroeger!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:53

Wat leuk! Benieuwd hoe het wordt.

Wij zitten niet ver van je vandaan, maar dan wel officieel Groningen.

Hier was al veel groen weg en laatste groen was laurier en braam, dus ook verwijdert. Had zelf wel de oude bomen graag gehad. Nu de stobben verwijdert, maar waren mooie bomen zagen we op maps en had er ivm de pp wel belang bij.

Groot materieel helpt echt. Lijkt wel duur, maar ze doen zoveel in korte tijd. Wij dachten nog wel 2jr bezig te zijn bij de paarden en deden zij in 3 dagen.

We hebben wel weer veel aangepland en rest moet wachten tot najaar van de kwekerij. We hebben alles omheind met gaas en daar groeit weer braam door, maar dat eten ze en is mooier dan het gaas. Hou het lichtjes bij nu.

Een vijver is echt heel leuk. We hebben een poel laten uitgraven, maar moet nog beetje meer naar wens aangepast. Daar komen ook zoveel beestjes op af. Prachtige libellen bijv.

Ben benieuwd naar hoe het nu is.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 12:57

Leuk!
Ik heb die foto's van vroeger klaar staan voor de volgende pagina (volgens mij zijn dat de regels toch?).

Leuk superpony. Woon je in de buurt van het Drentse Aa gebied?

Wij hebben de vijver verlegd. Hij lag op een niet zo handige plek voor ons ivm het indraaien van groot materieel. Maar we wilden wel per se een vijver om het overtollig water op te vangen en af te kunnen voeren naar de sloot van het waterschap. En voor de paarden natuurlijk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:09

Jeutje wat een verandering!!! :oo

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:09

Hey wat een leuk project, ik woon twee dorpen verder (Annen) hoe me ook aanbevolen voor ritjes!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:18

Olympia96 schreef:
Leuk!
Ik heb die foto's van vroeger klaar staan voor de volgende pagina (volgens mij zijn dat de regels toch?).

Leuk superpony. Woon je in de buurt van het Drentse Aa gebied?

Wij hebben de vijver verlegd. Hij lag op een niet zo handige plek voor ons ivm het indraaien van groot materieel. Maar we wilden wel per se een vijver om het overtollig water op te vangen en af te kunnen voeren naar de sloot van het waterschap. En voor de paarden natuurlijk!

Als je een foto tech toe laat voegen aan de titel van de topic mag het wel :j

Ben heel erg benieuwd naar de voortgang. Wij zijn ook op zoek naar een soort gelijk project alleen dan in Brabant :)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:25

Ziet er goed uit! mooie plek!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:27

Wauw wat een heerlijke plek...geweldig om die vergelijkingsfoto's te zien...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 13:29

Dank A_nouk, ik heb even een mod gepb't. Dus jij hebt ook zin in een meerjarenproject? ;-)

Ja het is idd een heerlijke plek. Alleen was op dat moment het idyllische er een beetje af haha.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:36

Jee wat een boel groen! :wow: Ik kan me voorstellen dat het voor de buren wel even wennen was! Mooie omgeving! Mijn veulen staat daar in de buurt in de opfok en als ik haar bezoek ga ik vaak wandelen in de omgeving van Drouwen/Borger/Exloo. Heerlijk! Ik volg graag mee!