woning wordt verwaarloosd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:25

Facebook?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 11:34

Liezel1 schreef:
Wat is er met dat vonnis gebeurd dat enkele jaren geleden is uitgesproken? Van de andere buren?

Ik geloof dat er toen is afgesproken/op papier is gexet dat zij het huis zou opknappen.
Er zijn toen ook daadwerkelijk aannemers geweest maar ook dit is nu zeker 2 jaar geleden.

Britta31 schreef:
Facebook?

Wat moet ik daar mee?
De bende op mijn tijdlijn zetten :')

Merexa, het is een klein arbeidershuisje.
De kosten daarvan zullen echt wel heel laag zijn.
Ze kan makkelijk 2 huizen betalen. (Ik ken haar zelf ook persoonlijk)

Prrrr

Re: woning wordt verwaarsloosd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:00

Dan zou ik zeker nog even buurten met de buren. Hopelijk is er iets afdwingbaars afgesproken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 13:02

Prrrr schreef:
Dan zou ik zeker nog even buurten met de buren. Hopelijk is er iets afdwingbaars afgesproken.

Die buren zijn nu gescheiden en verhuisd naar Brabant :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moeder even doorgekrast. Ze stond er op haha
Laatst bijgewerkt door Giolli op 29-04-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeeldingen op verzoek verwijderd

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:12

Hebben jullie nog contact met die buren? Of een van de twee? Als er namelijk al geprocedeerd is, kan je dat in een eventuele civiele procedure aan jullie kant heel erg helpen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:13

wel aardig grote tuin, leuk uitzicht aan de voorkant... is er geen bokker die dringend woonruimte zoekt?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:16

Die tuin zou me eigenlijk een worst wezen, maar de staat van het huis is wel echt heel erg zeg. En op foto's toont het altijd beter dan in werkelijkheid...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:18

Er is dus al tig jaar niet gestookt in dat huis en dan krijg je inderdaad vocht en schimmel, dacht dat minimum voor droogstoken 14 graden was. Dat is vermoed ik qua schade voor de buren het grootste probleem. Dat het leeg staat en de tuin overgroeid is, is veel minder een probleem qua basis waarde van het huis, heg/schutting zetten of staat die er al? en je ziet er weinig van. Maar tussen de huizen zal enkel een binnenmuur zitten en die geeft dus ellende als er aan de andere kant ervan geen kachel aan staat in de winter.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 13:24

Tuin is inderdaad zo'n 80 meter diep.

Alles is uit in de woning, dus nee er wordt niet gestookt.
Aantal winters geleden is er ook wat geknapt/bevroren in de badkamer.

Prrrr, er is geen contact meer met de verhuisde buren helaas.

San, de staat is indd veel slechter dan je zo op de foto ziet.

Ik zei al tegen ma net, je hebt de foto's, nu op funda ermee _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:25

Hier zou ik ook flink van balen! Hiervan gaat je huis gewoon kapot. Ik zou ook echt actie ondernemen. Neem eens contact op met een advocaat, misschien kan je wel een taxateur in de arm nemen en vragen naar de waardedaling, zowel door de uitstraling als door de bouwtechnische schade, en die waardedaling op haar verhalen. Op zijn minst zou ik ermee dreigen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 13:28

troi schreef:
Hier zou ik ook flink van balen! Hiervan gaat je huis gewoon kapot. Ik zou ook echt actie ondernemen. Neem eens contact op met een advocaat, misschien kan je wel een taxateur in de arm nemen en vragen naar de waardedaling, zowel door de uitstraling als door de bouwtechnische schade, en die waardedaling op haar verhalen. Op zijn minst zou ik ermee dreigen

Ouders hebben nu de eerste jaren nog geen plannen om te verhuizen, maar door de bende ernaast komt het wel vaker ter sprake.
Ze zijn beide nu nog goed gezond en ma vind het fijn in de tuin te klooien ( zij hebben ook zo'n lange tuin).
Dus ik weet niet of taxatie nu al aan de orde zou zijn.

Advocaat weet ik niet of ze dat wel wil/aandurft.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:52

De achterdeur stond open toch? Keer een draai aan de thermostaat geven? :+ Vooral in de winter dan.hoeft nog niet eens naar kamertemperatuur,aar graad of 15 moet genoeg zijn. Ik neem tenminste aan dat de verwarming er nog wel hangt :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:57

Rintah schreef:
De achterdeur stond open toch? Keer een draai aan de thermostaat geven? :+ Vooral in de winter dan.hoeft nog niet eens naar kamertemperatuur,aar graad of 15 moet genoeg zijn. Ik neem tenminste aan dat de verwarming er nog wel hangt :+

Het is de vraag of de aansluiting nog "open" staat en gas, licht, water dus werken, afgezien van de vraag of er wel een cv hangt nog (incl. onderhoud en veiligheid ivm gaslekken en brand/ontploffingsgevaar).
Die actie zou 6 jaar geleden een goede geweest zijn, maar nu is het te laat om de schade op te lossen en de veiligheid is twijfelachtig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:02

tamary schreef:
Rintah schreef:

Het is de vraag of de aansluiting nog "open" staat en gas, licht, water dus werken, afgezien van de vraag of er wel een cv hangt nog (incl. onderhoud en veiligheid ivm gaslekken en brand/ontploffingsgevaar).
Die actie zou 6 jaar geleden een goede geweest zijn, maar nu is het te laat om de schade op te lossen en de veiligheid is twijfelachtig.

En wat dacht je van koolmonoxide? TS, ik snap dat je ouders het lastig vinden om hier echt werk van te maken. Maar ik zou dat wel doen, want hun huis wordt er niet alleen onverkoopbaar van, maar het is ook gewoon gevaarlijk wat hier (niet) gebeurt :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 14:06

Ik twijfel of het huis cv heeft eigenlijk.
Geloof het wel.
Maar ga daar indd niet zomaar aan draaien.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:11

Ik zou elke dag de gemeente bellen of een brief mailen, goed lastig worden en zeggen wat jullie probleem is dan gaan ze zeker actie ondernemen, laat ze ook de foto,s zien hoe het nu is

Ook zeggen dat je ouders nooit zo hun eigen woning kunnen verkopen ect

Actie ondernemen zodat het niet jullie probleem wordt of is maar van die vrouw die er wat aan moet doen onderhouden of verkopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:24

Dit lijkt me typisch iets voor een rechtsbijstandsverzekering, laat hen het maar met de buurvrouw uitvechten.

Als je ouders die niet hebben zou ik eens bij het juridisch loket of een rechtswinkel langsgaan. Zij kunnen je gratis informeren over de mogelijkheden.
Handhavingsverzoek bij de gemeente is ook een goede. En vraag anders of je op gesprek mag bij de ambtenaar (of zelfs de wethouder) die dit dossier onder zijn verantwoordelijkheid heeft. Als er dwangsommen worden betaald hebben ze dit vast in beeld. Mogelijk kun je samen met de gemeente extra stappen zetten.

Ik snap dat je ouders geen zin hebben in een dure rechtszaak, maar als jullie huis dadelijk forse schade heeft is dat waarschijnlijk duurder om op te lossen dan naar de rechter stappen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:38

sporten schreef:
Ik zou elke dag de gemeente bellen of een brief mailen, goed lastig worden en zeggen wat jullie probleem is dan gaan ze zeker actie ondernemen, laat ze ook de foto,s zien hoe het nu is

Daar bereik je echt niets mee hoor :n elke dag de gemeente lastig vallen en stennis schoppen. Gaan ze geen pas harder van lopen

Je verzoek netjes opvolgen kan best, maar laat de medewerkers van de gemeente ook gewoon hun werk doen volgens de daarvoor gestelde procedures en tijdschemas

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 14:41

Mijn moeder heeft net indd zo'n handhavingsverzoek gedaan en de foto's meegestuurd.
Ben benieuwd.

Edit: er is een groot gaslek geweest in 2018. Dus het gas in dat huis is afgesloten _-:(

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:40

Pfft lastig verhaal.. k heb geen tips voor je maar ben benieuwd hoe dit gaat verlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:52

Ik zou toch eens bij het juridisch loket gaan praten ook, kijken wat zij adviseren. Je kunt ook zonder advocaat naar de kantonrechter, maar ik zou wel eerst advies vragen.

En anders de Rijdende Rechter of mr. Visser. Zouden ze dat zien zitten, of helemaal niet?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:24

Er komt van allerlei zinvols langs waar je zeer zeker naar moet kijken maar hebben je ouders daarnaast al bij de gemeente aangegeven dat de WOZ-waarde intussen tot €0,00 is gedaald?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:27

ikke schreef:
Er komt van allerlei zinvols langs waar je zeer zeker naar moet kijken maar hebben je ouders daarnaast al bij de gemeente aangegeven dat de WOZ-waarde intussen tot €0,00 is gedaald?

Hihi, gaan ze leuk vinden idd :)).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 20:43

Nou dat van de woz hebben we het toevallig gisteren over gehad.
Denk alleen dat dat niks gaat schelen al heb ik geen idee hoe hoog (of eigenlijk hoe laag) die is. :=
Moeder heeft vanmiddag een mail + fotos naar een ambtenaar van de gemeente gestuurd die over dit soort zaken gaat, dus ze wil sws eerst kijken of dit wat opleverd.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:57

ClaudiaHS schreef:
Nou dat van de woz hebben we het toevallig gisteren over gehad.
Denk alleen dat dat niks gaat schelen al heb ik geen idee hoe hoog (of eigenlijk hoe laag) die is. :=
Moeder heeft vanmiddag een mail + fotos naar een ambtenaar van de gemeente gestuurd die over dit soort zaken gaat, dus ze wil sws eerst kijken of dit wat opleverd.

Ik denk dat het voor bezwaar tegen de WOZ-aanslag van dit jaar al te laat is, maar ik zou ook zeker bezwaar maken tegen de volgende WOZ-aanslag. De staat van dit huis heeft gevolgen voor de waarde van het huis van je ouders.

De tip van het verzoek om handhaving is al gegeven, dan moet de gemeente in actie komen. In dit artikel wordt door een advocaat wat uitleg gegeven hierover.