Het grote verhuistopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 12:36

Wat veel mensen in hetzelfde schuitje, leuk! Goede tips al. Dozen goed labelen, check. Mijn ouders hadden ze allemaal genummerd en dan een Excel lijst gemaakt met wat er in zat. Verhuizen voor gevorderden zegmaar :')

Verhuisbedrijf is bij ons niet nodig. Wij nemen niet alle meubels mee, een hoop is aan vervanging toe. Wat over blijft en de verhuisdozen kunnen we prima zelf verhuizen. Ons huidige huis is nog niet verkocht, maar wij streven naar een overdracht op 5 oktober zodat we 4 volle dagen hebben. Dat lijkt mij ruim voldoende. Dubbele lasten heb ik liever niet, vind tussen 2 huizen heen en weer pendelen ook niet prettig.

Applestar, leuke plannen! Vinden de pubers het ook leuk? :D

Wij gaan 32m2 uitbouwen en maken daar een woonkeuken van. Vervolgens vloerverwarming leggen, muren stucen, nieuwe vloer er in, nieuwe keuken, toilet/gang opknappen en 2 dakkapellen op zolder. Als dat af is kunnen we beneden gaan inrichten en gaan we boven de kamers opknappen, dwz wanden schilderen, vloeren leggen en badkamer vernieuwen. Volgend jaar gaan we dan aan de tuin beginnen. Voorlopig zijn we dus wel even zoet :+

Fitzroy, kastruimte idd, daar gaan we zeker aan werken. Goeie! Ben jij nu helemaal klaar?

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:47

Cowgirl schreef:
biancatjuh27 schreef:
Wij krijgen 15 juli de sleutel van ons nieuwe huis.
Veel voorbereidende dingen zijn al geregeld.
En na alle stress en onzekerheid, kan ik niet wachten dat de verhuizing achter de rug is.

Heel veel dingen al uitgezocht en de stapel voor het grofvuil, vordert al gestaag. Volgende week ga ik nog even het verhuisbedrijf bellen, of we alvast wat dozen kunnen krijgen. Zodat ik beetje bij beetje kan gaan inpakken.

Ik krijg ook 15 juli de sleutel van mijn nieuwe huur woning. (waar ga je wonen :P )

Ik heb gisteren de huur opgezegd , al enkele adres wijzigingen door gegeven en een ljstje gemaakt wat ik moet opzeggen of omzetten.

Wij gaan in appingedam wonen.
Ik ben nu ook een lijst aan het maken voor de adres wijzigingen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:54

Maak foto's van de meterstanden, zowel bij het oude huis als bij je nieuwe huis.

Vraag ook op tijd je internet/tv enzo aan. Soms duurt het even voordat ze het over kunnen zetten. Ik ben van provincie veranderd en dat was ook weer lastig blijkbaar. Ik heb 2 dagen niet kunnen candy crushen, dat gun je niemand. -O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 15:08

Cookies schreef:
Maak foto's van de meterstanden, zowel bij het oude huis als bij je nieuwe huis.

Vraag ook op tijd je internet/tv enzo aan. Soms duurt het even voordat ze het over kunnen zetten. Ik ben van provincie veranderd en dat was ook weer lastig blijkbaar. Ik heb 2 dagen niet kunnen candy crushen, dat gun je niemand. -O-

:') :') :')

Goed punt ja.

Heeft iemand toevallig een lijstje van waar je alle adreswijzigingen naar stuurt? Zoveel post krijgen we niet meer...

Cookies

Re: Het grote verhuistopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:13

Bank
verzekeringen
gas
water
licht
tv/internet
tijdschriften
kranten
sportclubs
familie die je leuk vind
je moet binnen 5 dagen je verhuizing doorgeven in je nieuwe gemeente

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:18

Tandarts, huisarts, dierenarts? Dingen van de kinderen, telefoon, tv, wegenwacht als van toepassing, ov kaart als van toepassing. Klantenkaarten.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:20

Hahaha! Waar zijn we zonder Candy Crush?! :D
Wij gaan ook van provincie veranderen, ookal is het maar 5 km van ons huidige huis af. We hebben nu Ziggo en krijgen straks glasvezel (wordt nu aangelegd in de woonwijk van ons nieuwe huis). Geen idee of dat mee kan en hoe het zit met abonnement enzo, dus dat is iets om uit te zoeken.

Leuk om alle plannen en ervaringen zo te lezen! Wij doen de verhuizing zelf, misschien de grote meubelen met een beetje hulp, maar verder elke keer als we er naartoe gaan zelf het een en ander meenemen en in de garage zetten. We huren ook al een opslag, dus daar kunnen we ook alvast wat spullen opslaan.

Nadir, knap om in 4 dagen over te gaan. Dat is hier echt niet haalbaar met alle rommel die we verzameld hebben := over de jaren. Pittige verbouwing ook, maar wel heel fijn er zo je eigen plekje van te kunnen maken.
Onze pubers zijn heel enthousiast. We gaan naar een groter, nieuwer huis en dat vinden ze wel lekker. Grotere kamers, eigen badkamer met z’n 3-tjes boven (en in/na de winter krijgt onze oudste z’n eigen badkamer, we maken een soort appartementje boven de garage) en ook nog een chillruimte boven. We hikten er al lang tegenaan dat we wilden verhuizen. Dus nu aftellen!
Dank voor de tip van dozen labelen, nummeren en een lijst maken. Dat gaan we doen!
Zo’n lijstje voor adreswijzigingen is ook handig, top!

Misschien ook leuk om tekeningen/foto’s van de plannen te delen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:25

Ik moest verplicht glasvezel. Huis was echter nooit aangesloten op internet. 8 weken worstelen met kpn maar hehe sinds dinsdag is alles werkend aangesloten. Geef dat ruim tevoren aan omzetten kan veel tijd kosten. Mijn abbonement verandert niks aan. Ook de prijs blijft gelijk.

Overigens, stickers op dozen kunnen loslaten :') dan heb je een ongemarkeerde doos. Fijn als je daar na doos 30 achterkomt. :+ Markeer ook aan de zijkant zodat je dan ook kan zien wat er in zit.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:27

oh.. ik vond 2 maanden al krap :P ook wel een beetje omdat het op korte termijn is,maar moet te doen zijn dus
die lijstjes zijn handig ja. Ik houd er eentje in excel bij waar ik steeds wat aan toevoeg als ik ergens aan denk.
Bijvoorbeeld pensioenfondsen van universiteit waar ik gewerkt heb, zou ik zo vergeten
chip van de hond
belastingdienst? (of gaat dit automatisch via de gemeente)?
bank

goede tip van het abbonnement

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:31

Wij huren een verhuisbedrijf in voor de verhuizing. Heen en weer rijden word anders een lange verhuizing. Het is voor ons 2 uur rijden. We gaan wel alles zelf inpakken en (de)monteren. Maar het inladen en naar het nieuwe huis brengen besteden we uit.

Inderdaad handig dat lijstje voor de adreswijzigingen.
Wij werken al maanden met lijstjes. En we zijn nu eindelijk dingen echt aan het afstrepen.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:32

Wij krijgen morgen de sleutel van ons eerste koophuis! We verhuizen van Gouda naar Reeuwijk, al met al 3,5km over de weg dus maar een klein eindje. We gaan van een appartement van 65m2 naar 105m2 verdeeld over 3 verdiepingen en met tuin én schuurtje. Hiephoi!
Vorig jaar hebben de verkopers een nieuwe keuken en badkamer geplaatst, dus qua verbouwen valt het reuze mee. Wel willen we ergens deze zomer zonnepanelen laten plaatsen en er moeten wat renovatiewerkzaamheden gebeuren (dat heb je nu eenmaal met een bestaand huis >30 jaar oud).
Voor het verven/sauzen en behangen hebben we de komende week uitgetrokken en dan gaan we zondag 21 juni echt officieel over.
Heel bizar idee wel dat dit de laatste volledige dag hier is.

Maar ik lees dus graag met jullie mee :D

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:45

Spannend CecileDV! Succes alvast met de verhuizing!

En Biancatjuh27; das een eind verderop! Ik zie dat je uit Almere komt; Wij zijn bijna 17 jaar geleden vanuit Almere naar het noorden gegaan, maar denk dat we (hemelsbreed) ca. 80-90 km van Almere wonen. Het was even wennen, maar nu willen we echt nooit meer terug.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:11

AppleSter schreef:
Spannend CecileDV! Succes alvast met de verhuizing!

En Biancatjuh27; das een eind verderop! Ik zie dat je uit Almere komt; Wij zijn bijna 17 jaar geleden vanuit Almere naar het noorden gegaan, maar denk dat we (hemelsbreed) ca. 80-90 km van Almere wonen. Het was even wennen, maar nu willen we echt nooit meer terug.

Het is zeker een eind verderop. Maar mijn man heeft sinds februari daar een baan. En het elke dag heen en weer reizen, breekt best op nu.
Maar sinds dinsdag weten we dat de hypotheek goedgekeurd is. Dus nu kunnen we aftellen. En ik kan niet wachten.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:18

Oh leuk topic!
Ik lees zo even bij :)

Ik verhuis ergens eind juni of in juli :) Ik ga samenwonen met mijn vriend in een deel van het huis van zijn moeder (soort appartement in haar woning), dat zijn ze nu aan het ombouwen tot een appartement met keuken en badkamer. Ik heb wel de luxe dat zij daar zijn tijdens de werken en ik hier kan blijven tot het af is :+ Maar ik start binnenkort waarschijnlijk met werken daar vlak in de buurt, dus hoe sneller hoe beter eigenlijk :D

Ik kom van mijn studentenkamer, dus gelukkig ook niet zóveel te verhuizen. Wel nog een tripje IKEA gepland voor de inrichting :)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:14

Wat een heerlijk topic! Ik ga ook binnenkort verhuizen. Half juli krijg ik de sleutel, een week later gaan we al over. Er hoeft heel weinig te gebeuren: alleen wat schilderwerk. Op termijn gaan we wel de keuken en badkamer aanpakken.

Ik las al goeie tips. Foto's van meterstanden maken in huidige en nieuwe huis, check!

Hier een verhuisbedrijf (van de buurman) ingeschakeld :D Hij kan het veel sneller dan ik. Alles moet 1 trap af, en in het nieuwe huis 1-2 trappen op. Daar heb ik echt geen trek in. Zeker niet eind juli, als het zomaar 35 graden kan zijn :Y)

Ik las wat over adreswijzigingen doorgeven. Tip: zet de verhuisservice van postnl aan! Ik geef overal mijn adreswijziging wel door, maar grote kans dat ik toch iets vergeet. Daarom zet ik voor de zekerheid 3 maanden die service aan. Zeker dingen waar je maar heel af en toe post van krijgt, vergeet ik anders om te zetten... en daar ben ik vast niet de enige in :D

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:56

Ik ging ook 250 meter verhuizen. Verhuisbedrijf geen optie haha.

Mama en ik hebben vaaaaak met de bolder kar heen en weer gelopen. En elke keer als ik sochtends naar nieuwe huis ging op de fiets met spullen.

Afgelopen zaterdag met een omgebouwde trailer. 3 x gereden toen was bank enzovoort hier.

Zelf hebben we geen auto dus veel lopend gedaan.

Succes iedereen met inpakken en voorbereiden

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:09

Wat leuk! Wij hebben gister de sleutel gekregen van ons nieuwe huis.
Eindelijk weer een huis met meer dan genoeg ruimte voor de paarden *\o/*
We gaan van het midden van het land naar het zuiden.
Ondanks dat ik niet zo plaatsgebonden ben hebben we er toch wel heel goed over na moeten denken.
Maar we gaan er gewoon voor!
Vind het heel spannend en moet enorm veel gebeuren vooral buiten eigenlijk alles nog. Is nu een groot oerwoud _O-
Maar we hebben er zin in dus komt helemaal goed +:)+

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:04

Ja, wij krijgen eind van de maand de sleutel van ons nieuwe huis *\o/*
We hebben al heel ingepakt de afgelopen tijd, zaten toch veel thuis :')
En we hebben een verhuisbedrijf ingehuurd die ook de kasten en bedden uit en in elkaar gaat zetten.

We gaan in eerste instantie alleen nieuwe vloeren leggen, vloeren leggen en waarschijnlijk deuren vervangen. In verband met de komst van kind 2, komt de rest later wel!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:06

leeslampje schreef:
Wat een heerlijk topic! Ik ga ook binnenkort verhuizen. Half juli krijg ik de sleutel, een week later gaan we al over. Er hoeft heel weinig te gebeuren: alleen wat schilderwerk. Op termijn gaan we wel de keuken en badkamer aanpakken.

Ik las al goeie tips. Foto's van meterstanden maken in huidige en nieuwe huis, check!

Hier een verhuisbedrijf (van de buurman) ingeschakeld :D Hij kan het veel sneller dan ik. Alles moet 1 trap af, en in het nieuwe huis 1-2 trappen op. Daar heb ik echt geen trek in. Zeker niet eind juli, als het zomaar 35 graden kan zijn :Y)

Ik las wat over adreswijzigingen doorgeven. Tip: zet de verhuisservice van postnl aan! Ik geef overal mijn adreswijziging wel door, maar grote kans dat ik toch iets vergeet. Daarom zet ik voor de zekerheid 3 maanden die service aan. Zeker dingen waar je maar heel af en toe post van krijgt, vergeet ik anders om te zetten... en daar ben ik vast niet de enige in :D

Goeie tip, van PostNL

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:10

Wij hebben ons huis verkocht en zijn nu op zoek naar een nieuw huis. Gelukkig hebben we nog alle tijd, maar ik zie nu al op tegen het verhuizen. Stiekem verzamel je toch heel wat spullen als groot gezin en uitzoeken wat weg kan en wat mee moet zal al een flinke klus zijn.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:19

Ik had gelukkig vorig jaar al heel veel opgeruimd en weggedaan. Dat scheelde echt een hoop met verhuizen. Beter nu al mee beginnen, met uitzoeken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:33

Vjestagirl schreef:
Verder: laat het los, laat het gaan. Dingen gaan mis, stress gaat je parten spelen. Laat het los, haal je schouders op en werk aan een oplossing. Je druk maken over wat er allemaal fout gaat maakt het alleen maar erger.

Denk dat dit de beste tip is. Bereid je voor op chaos en omarm het. Wij gingen buiten de regio verhuizen (een uur rijden tussen beide huizen). Verhuisbussen geregeld en alles. Huis leeggehaald. Staan we voor de opslag, sleutel vergeten. :') Op dat moment kun je janken maar je kunt ook lachen. Dat hebben wij gedaan. Daarna lekker gaan eten en op een later moment de opslag leeggehaald. We waren een beetje moe, dan gaan er soms dingen mis. :D

Verder véél weggooien voor de verhuizing. Heb je twijfel gevallen? Pak die in en label de doos apart. Die dozen pak je pas al allerlaatste uit. Vaak blijkt het merendeel dan toch gewoon weg te kunnen.

Ik label dozen met de nieuwe kamer waar het in moet en verder uiteraard met wat er in zit. Note to self: denk niet bij de laatste doos, dit is de laatste doos. Ik heb wel 8 dozen uitgepakt waarop stond, laatste doos / rotzooitjes. :+

Post doorstuur service inderdaad.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:59

Ik vind uitzoeken en organiseren heerlijk, ben ik al maanden geleden mee begonnen. Dat dat niet voor iedereen geldt, snap ik goed :D

Beste tip is idd om bij (of voor) het inpakken kritisch te bedenken wat je wel/niet meeneemt. Want dingen uitzoeken of weggooien doe je na het uitpakken/verhuizen bijna nooit meer.

En er gaat altijd iets mis. 6 jaar geleden mijn hele studentenkamer in een gehuurd busje geladen om te gaan samenwonen. Busje vol, wij willen wegrijden. Maar waar is de autosleutel? Duurde 2 uur en €75 voordat we een reservesleutel hadden en door konden :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:11

Esplendido schreef:
Wij hebben ons huis verkocht en zijn nu op zoek naar een nieuw huis. Gelukkig hebben we nog alle tijd, maar ik zie nu al op tegen het verhuizen. Stiekem verzamel je toch heel wat spullen als groot gezin en uitzoeken wat weg kan en wat mee moet zal al een flinke klus zijn.

Vaak weet je zelf 'stiekem' wel wat er weg kan en wat niet. Het is vooral een kwestie van doen. Zorg dat je voldoende dozen en zakken klaar hebt staan om alles direct te verwerken, zet een lekker muziekje aan, en voor je het weet ben je er doorheen :D

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:05

Ik ben 2 weken geleden verhuisd van een "groot" huis naar een kleiner huis.. Ik woon in Zweden en hier gaat het net iets anders dan in Nederland. Wij kochten het huis van erfgenamen die niet in de buurt woonden, huis was van hun tante, bij het tekenen van het koopcontract kwamen we er achter dat ze niet de benodigde papieren hadden ingevuld. Ze hebben die papieren in orde gemaakt en opgestuurd.
De goedkeuring zou tussen de 2 en 8 weken duren.. Gelijk de afspraak gemaakt dat als de goedkeuring er kwam we 2 weken later de overdracht zouden plannen zodat we de tijd hadden om alles over te verhuizen..
Na 4 weken kreeg ik een mailtje van de makelaar (op maandagavond) volgende week dinsdag is de overdracht..

Het enigste voordeel was dat we van de verkopers al de sleutel hadden gekregen zodat we in huis al konden beginnen met renoveren.. In minder dan een week alles over verhuizen naar een huis waar je nog in bezig bent valt niet mee.. Bovendien moet hier in Zweden een huis spic en span opgeleverd worden.
Het is al een paar keer gezegd probeer voordat je overgaat al zoveel mogelijk in huis gedaan te hebben. Als je er eenmaal zit is het alleen maar lastiger. Dan komen er zoveel andere dingen ook op je af.
Het enigste wat ik dacht wat goed geregeld was, was het vervoer van mijn paarden. Niet dus.. Paarden staan nog op de oude locatie maar worden hopelijk dit weekend verhuisd.. (mijn trailer staat nog in Nederland..en nu met corona is het gewoon niet slim om "even" de trailer op te halen en een trailer huren is hier ook nog een dingentje..)