Zakloze stofzuiger die NIET piept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:39

Ik heb een AEG, volgens mij is dit model niet meer leverbaar want kan hem niet terug vinden. Maar ik elk geval geen gepiep en heb er ook zeker geen €200 voor betaald. Met 2 honden heeft hij wel zwaar werk, ben er heel tevreden over!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:46

Sjoos schreef:
Ik heb veel zak loze geprobeerd. Uiteindelijk allemaal bagger. Snel stuk of kuren.
Behalve de Dyson. Voor mij echte de investering waard, doe er nu al jaren mee.

Heb er ook 2, de andere piept niet, eentje is er een aantal weken terug mee begonnen, als ik de opvangbak goed aandruk doet deze het niet, maar als ik weer loslaat is het geluid weer terug, inderdaad heel erg irritant het geluid.

Cabelona

Re: Zakloze stofzuiger die NIET piept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:22

Wij hebben eerst een goedkope philips gehad, kleine 7 jaar mee gedaan.
Nu hebben we een AEG beestje van zo'n €150. Bij beide geen last gehad van piepen, de philips werd de vloer zuigmond echt slecht dus de stofzuiger vervangen en de philips gebruiken we nu nog voor de klussen die minder goed zijn voor een stofzuiger (auto, bouwstof, etc)

De AEG is echt een verademing. Maakt minder herrie, hoeft niet op maximale kracht te zuigen en heeft een langere snoer. We hebben hem nu ruim een jaar, maar nog steeds erg blij mee.

Inderdaad bij een stofzuiger moet je de filters af en toe schoonmaken, maar dat moet met een stofzuiger met zak toch ook?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:27

Onze Philips, ook zakloos, begon na 7 jaar gebruik ook geluidjes te maken en ook de kracht nam af. Aantal weken geleden is hij ontploft :=

We zijn gegaan voor AEG. Zowat alle huishoudtoestellen hier zijn van AEG en voorlopig ook enkel supergoede ervaringen mee. De nieuwe was wel rond de 200 euro, maar is heel stil, heeft een extralange kabel en heeft een hepa-filter.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:30

Ik heb een philips mét zak en die piept ook. Moeilijk irritant!! Maar hij zuigt de dierenharen En zand beter op van de pvc vloer dan de snoerloze dyson dus ik probeer de piep zo nu en dan te negeren voor de grondige schoonmaak := Maar het is idd echt een rotgeluid!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:33

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb een nagenoeg nieuwe zakloze Philips
Maar heb er weer een met zak gekocht . Aangezien zakloos de haren van de hond niet graag opzoog.
Zakloze in de aanbieding nu :D
Piept niet

Zelfde reden, alleen dan met kattenharen en tapijt.
De zakloze hadden gewoon niet genoeg kracht.
Heb nu een AEG met zak, heel tevreden over.
En nog een hele oude Philips als reserve.
Overigens piept die Philips ook, die heeft namelijk speling op de aansluiting van de slang op de stofzuiger. (mag wel na 18 jaar denk ik dan)
Daar zit Duck-tape op en dan is het een stuk minder :+

Roodvos
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:36

Ik heb een AEG, ik denk al zeker 10 jaar. Sticker met het modelnummer is er door jaren trouw gebruik helemaal af gesleten dus ik weet het type niet.

Nadelen vind ik dat de slang moeilijk uit de stofzuiger gaat en dat nog steeds het metalen deel van de slang vrij makkelijk uit het kunststof gedeelte/handvat valt. Verder een prima stofzuiger.
⚠️ Roodvos kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:05

ik volg even.. mijn oude phillips (met zak) begint nu na +15jaar ook te piepen als een malle.
Ook een huishouden met honden en véél haar, en ook geen reuze groot budget.
Ik ga denk ik ook wel terug opzoek naar een stofzuiger mét zak.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 12:05

Zo, als het goed is ben ik geslaagd.

Een robotstofzuiger gekocht voor de benedenverdieping, een nat/droog zuiger voor het grove werk en de Philips bleek nog garantie te hebben dus die is onderweg naar de fabriek. Zo zit je met één kapotte stofzuiger en zo heb je er straks drie. :')

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:32

upendo schreef:
Zo, als het goed is ben ik geslaagd.

Een robotstofzuiger gekocht voor de benedenverdieping, een nat/droog zuiger voor het grove werk en de Philips bleek nog garantie te hebben dus die is onderweg naar de fabriek. Zo zit je met één kapotte stofzuiger en zo heb je er straks drie. :')

Welke robotzuiger én droog/natzuiger heb je dan gekocht? Als ik zo vrij mag zijn :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:55

Tilmar schreef:
Ik heb een Dyson :o ben dol op dat ding. Geen filters en geen piep.

Hier net zo, kost wat maar dan heb je ook echt wat

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:05

Ik heb een dirt devil rebel (75 euro) nu drie jaar. Geen piep en zuigt super! Soms wat minder als de filters heel vies zijn. Maar eenmaal weer schoon doet hij het super.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:14

Hier eerst een dyson gehad, na 4 jaar nieuwe motor erin en 3j later weer de motor eraan...
Daarna een AEG en kost stukken minder dan de dyson en is gewoon beter. Langer snoer, regelbare zuigkracht, gebruiksvriendelijker,... hier dus geen dyson meer!