Hoe ramen wassen zonder droogtrekken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3049
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:37

pillow schreef:
ik was mijn ramen ouderwets. Gewoon een emmer sop en een ragebol, soppen en afspoelen met gewoon kraanwater. Verder niks, streeploos schoon!


Oh wat fijn ik dacht dat ik de enige was.. idd emmer sop en kokos ragebol en tuinslang

janouk
Blogger

Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hoe ramen wassen zonder droogtrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:46

De glazenwasser doet maandelijks alle ramen beneden en boven met osmose water. Ze zijn echt zo klaar. En de ramen zijn allemaal schoon en streepvrij.. Ik woon vrijstaand, 18 ramen. dat zou mij met ladder zoveel tijd kosten. Ik betaal 20 euro per maand. En dat heb ik er graag voor over

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:55

Op mijn werk kwam ook altijd een glazenwasser met zijn osmose water. Maar ik vind dat niks. Het droogde bij mij zeker niet streeploos op en als ik daar wat van zei kreeg ik nog een grote bek na. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik op zoek ben gegaan naar een glazenwasser met een lift die het nog lekker met sop en een doekje deed. Ook het houtwerk. Want dat wordt niet goed schoon wanneer je daar met een natte borstel over heen gaat.
Ik begrijp best dat het in sommige situaties niet anders kan maar mijn voorkeur heeft het niet.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hoe ramen wassen zonder droogtrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:59

ik heb ramenwasdoeken van Optidee. Een doek om te poetsen en een doek om te drogen. En dat werkt dus heel goed, geen strepen of druppels. En geen trekker nodig.

Lotteettol
Berichten: 371
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:08

Even een vraag. Ik ben begonnen met het lappen van mijn ramen met omose water. Op diverse websites van glazenwassers heb ik gelezen dat je echt een aantal keer moet lappen voordat je resultaat ziet. Dit omdat je, wanneer je altijd je ramen lapte met water en zeep, er nog veel vetresten op je ramen zitten.

Nu heb ik mijn ramen twee keer gewassen met puur omose water, zo rechtstreekst uit de jerrycan zoals ik hem gekocht heb. Ook met schonen doeken. Nu heb ik binnen en buiten met omose water gewassen. Mijn buitenramen heb ik vaker met water en zeep gewassen in de 8 jaar dat ik hier nu woon. Binnen echter een stuk minder. Nu zie ik zowel binnen als buiten nog opgedroogde druppels van het omose water. Ik heb het raam schoongemaakt met het omose water en daarna laten opdrogen. Ook een keer bij 1 raam binnen na gedroogd met een droge doek, toen kreeg ik strepen.

Heb ik te weinig gelapt nog met omose water voor een goed resultaat of niet? Wie lapt er hier nog meer met omose water en hoe doe jij dat? Iemand tips?