Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SweetVanille schreef:Edit: hoe kan het dat ze wel ingeschreven staat op het adres maar niet in het huurcontract? Mag nl ook niet....
Ricie schreef:Oke, even aan aantal punten die ik aan wil kaarten.
Meerdere gesprekken resulteren in niks. Gesprekken zat geweest met haar. Daarnaast staat ze inderdaad hier op dit adres ingeschreven bij de gemeente, ze staat niet in het huurcontract, maar er is wel toestemming van de woningbouw voor.
En ja....het vreet heel erg, echt heel erg. Maar daarover wil ik openbaar niet teveel kenbaar maken in hoeverre dit is. Maar geloof me, dit is ver.
Ze woont hier nu net een jaar, lees overal dat eventuele rechten "op" pas na 2 jaar mogelijk zijn.
Ricie schreef:Oke, even aan aantal punten die ik aan wil kaarten.
Meerdere gesprekken resulteren in niks. Gesprekken zat geweest met haar. Daarnaast staat ze inderdaad hier op dit adres ingeschreven bij de gemeente, ze staat niet in het huurcontract, maar er is wel toestemming van de woningbouw voor.
En ja....het vreet heel erg, echt heel erg. Maar daarover wil ik openbaar niet teveel kenbaar maken in hoeverre dit is. Maar geloof me, dit is ver.
Ze woont hier nu net een jaar, lees overal dat eventuele rechten "op" pas na 2 jaar mogelijk zijn.
Liesje1611 schreef:Ricie schreef:Oke, even aan aantal punten die ik aan wil kaarten.
Oke, hoe zie je het zelf voor je dan? Op welke manier denk je haar legaal uit de woning te mogen zetten? Zelfs al heeft ze geen huurcontract, kan ze met bankafschriften bewijzen dat ze huur betaalt en dus rechten heeft.
Menino schreef:Dat hoeft niet zo'n probleem te zijn.
Wij hebben het uitgezocht toen mijn vriend dit huis ging huren. We zijn een maand hierna gaan samenwonen en kon me gewoon inschrijven op dit adres, en hoefde verder niet echt iets met de woningbouw te regelen (hebben dit wel allemaal nagevraagd). Zoals ik al zei, pas na 2 jaar kan ik me als medehuurder inschrijven.
Ze weten ook gewoon dat ik hier woon. Zijn hier onlangs nog een paar keer langs geweest. Nooit problemen mee gehad. Ben geen geregistreerd partner oid. Heb alleen geen rechten en verantwoordelijkheden wat betreft deze woning. En mag hier niet blijven wonen als mijn vriend hem ooit peert. Dat is ook omdat mijn inkomen bv. helemaal niet is meegnomen bij het inkomensonderzoek toen hij dit huis toegewezen kreeg. En ook niet met terugwerkende kracht. (vond ik zelf vreemd. Maar hey, vraag niet hoe het kan. Profiteer ervan).
hoe het met onderhuur zit weet ik eigenlijk niet. Weet dat je in nederland ook absoluut niet mag onderverhuren. Maar is het ook onderhuur als je zelf daadwerkelijk nog woont op het adres? Dat is denk ik vooral als je zelf ergens anders bent en dus het hele huis aan een derde besteedt.
Ik betaal ook mee aan de huur van het huis van mijn vriend. Lijkt me toch vreemd als ik dan onderhuurder benIk weet vrij zeker dat je gewoon iemand in huis mag nemen, en het lijkt me niet raar als diegene dan meedeelt in de kosten.
Lusitana schreef:Je kunt niet iemand zomaar op straat zetten.
Het handigst geef je haar gewoon een datum dat ze eruit moet zijn. Dan heeft ze tijd wat anders te regelen.
Zeg er gewoon bij dat als ze op die datum nog niet weg is, je haar spullen op straat zet, als stok achter de deur.
En dan kijk je wat voor maatregelen zij gaat treffen en reageert daar op. Zij zal namelijk ook een en ander hard moeten maken om aanspraak te kunnen houden op de woonruimte....
elnienjo schreef:Mjelleke schreef:Ze heeft huur betaald en dus rechten opgebouwd. De woningbouw is ook op de hoogte, er is geen illegale situatie.
Ik denk dat je er niet onderuit komt om een oprotpremie te betalen.
Wegtreiteren zodat ze uit zichzelf opstapt?
Fitzroy schreef:Dat idee heb ik dus ook. Eerst mag vriendin er wonen om bij te dragen in de woonlasten. Nu heeft ze (de hoofdhuurder) een vriendje en vriendin heeft afgedaan en mag ophoepelen
capopjekop schreef:Maar de info die hier gedeeld wordt gaat voornamelijk uit van een contract. Maar de huisgenoot staat niet in het contract als medehuurder en betaalt haar deel van de huur aan de huisgenoten? Of betaalt ze wel huur aan de woningbouw?
In eerstgenoemd geval heeft ze toch niks om op terug te vallen en zou ts gewoon de sloten kunnen vervangen?