Gitaar; welke accessoires erbij kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Gitaar; welke accessoires erbij kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 18:12

Goh, ik wist niet eens dat jij zo muzikaal bent ook! Ik ga zo’n ding dan toch maar bestellen.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:02

balance schreef:
O, maar dat is anders dan de andere lessen die ik online vond. Daar zag ik in elk geval bij de gratis proeflessen niet dat de leraar de leerling ziet.
Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik toch wel les moet nemen, dan naar online. Anders heb je geen houvast en dwaal je maar wat rond.

Mag ik nog een vraag stellen?
Ik vond dat de snaren wat strak gespannen leken. Mijn zoon heeft ze aangedraaid om ze te stemmen. Op het internet las ik dat de maximale afstand tussen snaar en fret ongeveer 3 mm is.
Bij de twaalfde fret van mijn gitaar is dat 7 mm.
Dat stemmen is trouwens alweer een poosje geleden, ik heb het zelf nog steeds niet gedaan.

Zijn de snaren dan te strak gespannen? Ik weet dat ik sowieso eerst eelt zal moeten kweken op mijn vingers maar ik kan me niet herinneren dat ik voorheen zo hard op de snaren moest drukken als nu.

Geef jij ook gratis proeflessen? Ik ben nog steeds aan het kijken wat het beste bij me past.

dinek123 schreef:
Ik geef nu zelf online gitaarles aan beginners (mijn hoofdinstrument is zang dus daar heb ik meer leerlingen voor) en als je jezelf goed in beeld hebt (dus de volledige gitaar en dan jij nog erbij) merk ik dat het zo online nog best goed gaat hoor!
In het begin dacht ik ook dat het niet zou werken maar dat valt me nog alles mee :).
Dus als je les wilt; gewoon op zoek gaan naar iemand die je aanspreekt en een proefles aanvragen. Die zijn vaak nog gratis (of de helft van de prijs) ook.

Succes! :)

Wat raar dat de leraar de leerling dan niet ziet! Ik doe het zelf via skype dus ik zie de leerling en de leerling ziet mij!
Mijn proeflessen zijn ook gratis inderdaad, als je daar interesse in hebt mag je me altijd een pb sturen!

Het aantal mm heeft inderdaad met de action te maken, maar dat heeft Ibbel je al uitgelegd :).