Waar laten jullie je (gescheiden) afval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 13:46

Die Binbang ziet er heel handig uit. Die ga ik in elk geval onthouden.

De Joseph Joseph vind ik qua kleur wat heftig, maar ga ik even verder naar kijken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:49

zonnebloem18 schreef:
Die Binbang ziet er heel handig uit. Die ga ik in elk geval onthouden.

De Joseph Joseph vind ik qua kleur wat heftig, maar ga ik even verder naar kijken.

Mijn ouders hebben hem in RVS, die is wat minder heftig. Die wordt alleen niet meer gemaakt volgens mij, waardoor de restpartijen duurder zijn dan de andere kleuren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:58

Jeetje zeg 350 euro voor een prullenbak :') restpartij of niet dat is serieus geld :wow:

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:05

SusanH schreef:
Jeetje zeg 350 euro voor een prullenbak :') restpartij of niet dat is serieus geld :wow:

Ik was er ook wel in geinteresseerd maar denk dat ik met zulke prijzen liever zelf aan het knutselen ga.. :o

Prrrr

Re: Waar laten jullie je (gescheiden) afval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:07

Ik zag net een beige voorbijkomen op Bol.com voor net onder de 150 euro - de zwarte was dan weer 50 duurder. Bij Joseph Joseph loont het erg om te shoppen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:08

Ik heb in het aanrechtkastje onder mijn gootsteen 2 prullenbakken, 1 wat grotere en een kleinere. De grotere is voor plastic, de kleinere voor restafval. Op het aanrecht een bakje voor groenafval. Oud papier doe ik in een doos in de meterkast, als die doos vol is gooi ik hem leeg in een bananendoos die ik in mijn schuurtje heb staan (en als die vol ik breng ik hem weg naar zo'n inzameling) Glas heb ik eigenlijk nooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:10

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:12

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:12

SusanH schreef:

Dat hebben mijn ouders er gelukkig niet voor betaald := Hij was volgens mij toen standaard nog onder €200 en ik had destijds 10% personeelskorting.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:15

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:17

Wij hebben de Joseph Joseph in de kleur Stone en ik heb er vorig jaar oktober € 160,00 voor betaald. Ik vind die €350 echt belachelijk. Maar de prullenbak zelf is <3 Echt heel erg fijn.

Maarrrr het compartiment onderin is niet super groot. Het scheelt dat ik 2x per week de inhoud ervan in mijn containers gooi.

€155 voor de Joseph Joseph
https://www.bol.com/nl/p/joseph-joseph-intelligent-waste-totem-rvs-60-l-zilverkleurig/9200000078970184/?bltgh=kkI4nYZw9dOxpk7FQFhOBw.gxV7tZxvWTTV8nqJX-RJVA_0_25.28.ProductTitle
Blauw:https://www.bol.com/nl/p/joseph-joseph-intelligent-waste-prullenbak-totem-metaal-60-l-blauw/9200000081852918/?bltgh=kkI4nYZw9dOxpk7FQFhOBw.gxV7tZxvWTTV8nqJX-RJVA_0_25.26.ProductTitle

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:21

Wij hebben 2 kleine prullebakjes in de lade onder de gootsteen staan, eentje voor restafval en eentje voor gft. Formaatje prullebakjes die je ook op de wc vindt.
Verder een grote voor PMD. Glas gaat in een doos in de garage, papier in de papierkliko.
Meeste afval is wel PMD.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:31

Mijn ouders hadden niet over afval nagedacht toen ze vorig jaar een nieuwe keuken lieten zetten :+ Alleen nog maar lades ipv kastjes, dus geen plek meer voor afvalbakken in een kastje. Wij hebben nu twee kleine afvalbakjes voor gft en restafval in de kelder staan (net zoals Neonlight, de wc formaatjes).

Daarnaast staat er bakje waar we gedurende de dag papier/plastic/glas in zetten, dat wordt dan meegenomen naar de schuur in de avond of als iemand daar naar toe gaat. Daar staat ook de opslag van de PMD zakken, papier en glasbak.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:38

Hier in Noorwegen ben je verplicht je afval te scheiden. We hebben dan ook 4 bakken, 1 papier, 1 glas/metaal, 1 restafval en 1 plastic. Gelukkig hebben wij een koelhok (koelkast) van 2x3m. Hier hebben we dus zakken hangen waar alles gescheiden ingaat. Het voordeel is dat het koel is en de boel dus niet snel gaat stinken. Oh en voor groente/fruit afval hebben we en compost bak..

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:41

https://www.amazon.nl/Newell-Rubbermaid ... 1703&psc=1

Ik heb deze, een voor plastic, de kleine voor gft en derde vak was eerder duitse statiegeld blikjes. Gaat nu voorlopig als papier of glasverzamelen. :j Komt hier statiegeld op blikjes of kleine flesjes gaat hij daar weer voor gekocht bij de real destijds in duitsland voor geloof ik 20 euro of zo :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:49

Wij wilden juist geen kleine bakjes omdat we geen zin hebben om vaak naar de berging, drie verdiepingen lager, te gaan.

Ons gftbakje (een klein bakje in de keuken, en dan een grote 40 liter bak in de berging) en glasbak (een bak van 30 liter denk ik, maar is nooit vol) staan allebei in de keukenkasten.

Pmd en restafval wilden we dus een bak die groot genoeg was om een volledige vuilniszak mee te vullen (60 en 30 liter), daar hebben we twee losse vuilnisbakken in dezelfde kleur voor gekocht die achter elkaar staan naast het aanrechtblok zodat ze dus zo weinig mogelijk plaats innemen.

We hadden eerst zo'n draaivuilnisbakje onder de gootsteen, maar die vond ik nogal onhandig omdat hij dus klein was en ik vond het draaideksel ook een beetje vies, omdat we er dus altijd zoveel mogelijk inpropten. Die is nu leeg, dus ik denk erover die eruit te doen als dat kan (huurappartement, even kijken hoe die vasthangt) en daar iets voor het papier te maken. Dat staat nu gewoon in een kartonnen doos in de keuken, en is het enige waar ik nog een oplossing voor zoek

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:01

Ik gebruik daar een klapkratje voor achter de bank weggestopt. :D

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:09

Wat voor GFT bakjes voor op het aanrecht gebruiken jullie/vinden jullie fijn? Ik zoek er één op het moment, maar voel niet de behoefte om daar meteen grof geld aan uit te geven. De meeste goedkopere versies die ik tot nu toe heb gezien zijn pedaalemmers (lijkt me niet erg handig op het aanrecht?) of de deksels sluiten niet goed af (niet erg handig om de fruitvliegjes weg te houden).

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:10

PMD is hier snel vol, maar restafval.. :n Het duurt hier minstens 2 weken voordat ons 8 liter afvalbakje met restafval vol is. Daar gaan bijna alleen dingen in als chipszakken, en andere verpakkingen waar een laagje folie in zit.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:12

Restafval hier ook nagenoeg niet. Ik eet geen chips :P vooral stofzuiger inhoud maar die kiep ik leeg in de kliko (hoera die ik dadelijk weer heb) *\o/* . De vuilniszak voor rest gebruik ik nu een ouderwetsche metalen vuilnisemmer voor. :j met een kliko doe ik denk ik 8 weken voor het frisse. De zak moet iedere maand ivm de afstand en de hoogte van de ondergrondse container.

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:14

Voor de mensen die bang zijn voor GFT emmers die stinken of fruitvliegjes aantrekken: kijk eens voor een luiermmer.. die zijn luchtdicht, dus ruiken niet en er kunnen geen vliegjes bij.
Deze ziet er ook nog best mooi uit: KLIK

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:16

Papier en karton: direct in de blauwe container voor ons huis ( en anders vaak een grote verzameldoos voor oud papier en dan kieperen we het over

Groene container: oude krant onderin, afval daarin en af en toe uitspuiten ( bah)
Moet zeggen dat we hem iets minder gebruiken nu

Houder met plastic zak voor plastic onder de trap ( woon in dijkhuis) eenmaal per twee weken komen ze plastic ophalen

Daarnaast staat een bak voor ons als we spullen hebben die naar de kringloop kunnen.

Lege flessen: garage ( en dan altijd de eeuwige discussie wie alles wegbrengt.....ik dus :+ )

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 15:20

Voor gft hebben we de kleinste maat pedaalemmer zoals je bijv. op de wc zou zetten. Afbreekbaar zakje erin en dan om de dag legen. In vrees dat het in de zomer elke dag wordt i.v.m. vliegjes. Je hebt ook van die bakjes met een klepje ( https://www.mepal.com/nl/afvalbakje-cal ... 8550040300 ) die hebben mijn ouders en werkt ook prima.

De Joseph Joseph die hier ergens boven staat in het blauw vind ik nog wel een goede optie. Die ga ik vanavond even aan mijn man voorleggen, net als de BinBang.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:21

Papier in een grote doos en glas in een krat in de kelder. Papierdoos gaat de kliko in als-ie vol in, glaskrat gaat mee met boodschappen doen als-ie vol is.
Klein bakje voor restafval op het aanrecht, 1 grote pedaalemmer voor het plastic.

GFT gaat direct de kliko in, die staat 's winters net buiten de keukendeur en 's zomers een stukje verder weg, anders heb ik 2 miljoen fruitvliegen in de keuken. Eén seizoen GFT in een bakje op het aanrecht gehad dat dagelijks werd geleegd, nooit meer :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:26

Neonlight schreef:
Wij hebben 2 kleine prullebakjes in de lade onder de gootsteen staan, eentje voor restafval en eentje voor gft. Formaatje prullebakjes die je ook op de wc vindt.
Verder een grote voor PMD. Glas gaat in een doos in de garage, papier in de papierkliko.
Meeste afval is wel PMD.

Ik heb dat ook zo ,twee bakjes vd lidl paste mooi in de lade. En ik breng alles ook gelijk naar buiten in de schuur daar heb ik een rek staan met kratten er in en dan 1x in de zoveel tijd rijd ik naar het container park en gooi alles leeg.Ze komen hier weinig aan huis halen jammer genoeg. Enkel groen,maar dat heb ik niet want ik composteer en 1 container rest afval. de rest moeten we zelf weg brengen.