Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
loulou schreef:Je kan langs het bedrijf gaan met je plannen en vragen of zij bezwaren zien. Dat kost je niks en dan weet je meteen hoe ze erin staan
corinec schreef:In principe zijn het gegevens die je zou moeten kunnen inzien omdat ze openbaar ter inzage hebben gelegen. Als dit wordt geweigerd kan je altijd aangeven dat je dan een WOB verzoek doet. Daar zullen ze niet blij van worden en dan verwacht ik dat je de stukken digitaal kan ontvangen.
corinec schreef:In principe zijn het gegevens die je zou moeten kunnen inzien omdat ze openbaar ter inzage hebben gelegen. Als dit wordt geweigerd kan je altijd aangeven dat je dan een WOB verzoek doet. Daar zullen ze niet blij van worden en dan verwacht ik dat je de stukken digitaal kan ontvangen.
pol013 schreef:VAB =Vrijkomende Agrarische Bebouwing
Omdat er door de omstandigheden + extra regels verwacht word dat er alleen maar meer agrarishe bedrijven willen of moeten stoppen de komende jaren dreigt er leegstand op het platteland. Met de bijbehorende verloedering.
Dat is een landelijk probleem waar ook veel begeleidingstrajecten en subsidies tegenaan gegooid worden. veel agrarische bedrijven zullen niet meer verder gaan als agrariche bedrijf maar dan moet je wel een andere bestemming gaan geven aan die locaties. Wonen kan niet zomaar en een ander type bedrijf vestigen kan ook niet zomaar. Dus moeten gemeente op zoek naar andere manieren van gebruik van die bestemmingen.
Dat zal (vrij door mij vertaald) betekenen dat ze op sommige locaties meer dan gemiddeld beried moeten zijn om creatief mee te denken. Want als ze overal star vast gaan houden aan bestemmingen hebben ze nog een veel groter probleem straks.
http://decentrale.regelgeving.overheid. ... 38437.html
JustMe8484 schreef:Omdat op het perceel wat we op het oog hadden op dit moment een bod is gedaan ben ik eens verder gaan kijken alvast.
Ik heb nu een locatie in dezelfde gemeente, zelfde buitengebied, zelfde bestemmingsplan, maar dan on de agrarisch glastuinbouw. Althans deze heeft 2x een functieomschrijving, de eerste is intensieve veehouderij, de tweede specifieke vorm van agrarisch 2. En dan valt het onder wro-zone-intensiveringsgebied.
Ik begrijp over het algemeen dat gemeenten van de intensieve agrarische bedrijven afwillen, maar begrijp ik dan ook goed dat ze in die zone het juist wel willen en de kans klein is dat ze aan passen naar wat wij zouden willen? Dat het dus geen zin heeft om daar überhaupt mee aan de slag te gaan?
Want het is een mooi terrein met geweldige bijgebouwen, op een oude varkensstal met asbestdak na...