( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:05

Dit blad is wel heel mooi :)

De badkamer boven de keuken zou wel de handigste plek zijn qua leidingen en afvoer e.d.

Hoe wordt het nu verwarmd ??

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:10

Dat lijkt me een uitdaging met maar aan een kant licht/ramen. Succes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:10

Ja leuk, ik volg :D!

Ik zei t al eerder, maar het is echt een interessante ruimte, ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken!

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:12

Faelynn schreef:
dit is overigens de sfeerimpressie die ik gebruikt heb voor de keuken, kleuren van het blad en kastjes zijn ook exact zo, alleen een andere indeling uiteraard omdat ik andere maten nodig heb, en minus de luxe items, hij word iets simpeler

[ [url=m/OYe8bz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu snap ik nog beter wat je bedoelde met je uitleg nadat ik vroeg of je niet bang was dat een zwarte keuken de ruimte donker zou maken. Mooi!

Bij deze dus een stipje!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:23

Ja leuk, volgtopic! :D

Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden, preview van de keuken is heel gaaf!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:34

Faelynn schreef:
haha kan dat in de Sims :') Nooit gespeeld, maar klink wel leuk dat dat kan :j ik heb alles vooral in mijn fantasie zitten, zou er heel graag een 3D tekening van laten maken, maar dat is best wel duur en mijn pogingen op google zijn echt niet bruikbaar :')
Moet eerlijk bekennen dat ik het wel lowbudget moet houden, ga al mijn spaargeld hier in stoppen, maar het word best een flinke verbouwing. Wil als eerst echt de basis goed hebben, dus de items die later lastig te veranderen zijn en die echt nodig zijn, goede ruimtes maken voor badkamer etc, mooie vloer en keuken, nette muren en plafon etc. Maar krijg van sommige ideeën ook wel echt jeuk in mijn vingers, er valt echt heel wat moois van te maken

Dank je voor de plattegrond.
Ik bedoel vooral de huisje die je extra kan downloaden en de huisje zoals de makers die hebben gedropt in de buurten.

Al vind ik het hele bouwen en verbouwen leuker dan met de familie te spelen.
Ik vind de keuken moodboard erg leuk. Heel erg leuk. Is die in deze opzetting niet te plaatsen? Vind hem in de hoek namelijk niet zo mooi. Qua badkamer, wil je nog een hal met enkel een wc en een waskraantje (met name voor bezoek) en dan voor je zelf boven een echte badkamer. Of is er boven niet echt ruimte daarvoor en wordt het een volledig badkamer beneden. Wel lastig dat er geen muren staan. Maar ikzelf ben hele erge open ruimtes gewend. Alleen mijn badkamer en slaapkamer hebben muren. Mijn keuken, eetkamer en woonkamer zijn 1 ruimte. Zowel in het huidige huis als in het oude huis.

Ik hou van licht, en heb de mazzel dat ik weinig tot geen inkijk heb :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 16:03

DubbelDun schreef:
Dit blad is wel heel mooi :)

De badkamer boven de keuken zou wel de handigste plek zijn qua leidingen en afvoer e.d.

Hoe wordt het nu verwarmd ??

Ja de badkamer komt boven.
uhm geen idee, volgens mij zit er gewoon centrale verwarming in, ze hebben daar gewerkt, dus kan mij niet voorstellen dat ze in de winter in de kou gezeten hebben, morgen mogen we langs om alles nog een keer goed te bekijken en inmeten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 16:04

eva1969 schreef:
Dat lijkt me een uitdaging met maar aan een kant licht/ramen. Succes!

Jup klopt, maar we gaan vermoedelijk als er budget voor is beneden in de woonkamer nog een extra raam zetten. verder blijft de hele woning ook open, soort loft idee, behalve de badkamer dan, maar daar heb je niet persen een raam nodig, en de slaapkamer komt vermoedelijk een schuifdeur, zodat je kan kiezen voor open zetten met licht of dicht en donker

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 16:16

Citaat:
Ik vind de keuken moodboard erg leuk. Heel erg leuk. Is die in deze opzetting niet te plaatsen? Vind hem in de hoek namelijk niet zo mooi

ja hij komt ook een soort van in die opstelling, alleen koken en spoelen omgedraaid en er komt geen bar, want de open zijde (rechts van de tekening) staat op de verhoging van de woning, dus dat is te hoog, maar je kijkt vanaf die open zijde wel uit over de woonkamer en eettafel en langst de zijkant van de keuken gaat dan een klein trappetje naar beneden.

Citaat:
Qua badkamer, wil je nog een hal met enkel een wc en een waskraantje (met name voor bezoek) en dan voor je zelf boven een echte badkamer. Of is er boven niet echt ruimte daarvoor en wordt het een volledig badkamer beneden. Wel lastig dat er geen muren staan. Maar ikzelf ben hele erge open ruimtes gewend. Alleen mijn badkamer en slaapkamer hebben muren. Mijn keuken, eetkamer en woonkamer zijn 1 ruimte. Zowel in het huidige huis als in het oude huis.

Vind het juist wel lekker dat er nergens muren staan, hou niet zo van hokjes, beneden verdieping blijft ook volledig open, met de keuken op de verhoging, de rechter zijde als een soort eiland waardoor je over de woonkamer en eetkamer uit kijkt. Boven komt dan de badkamer inclusief wc, daar gaan we uiteraard wel muren voor plaatsen en daar naast de slaapkamer waar ik schuifdeuren in wil maken, zodat je wel het ruimtelijke gevoel en licht houd, maar het ook af kan sluiten en donker kan maken als je gaat slapen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 16:18

silverdapple schreef:
Faelynn schreef:
dit is overigens de sfeerimpressie die ik gebruikt heb voor de keuken, kleuren van het blad en kastjes zijn ook exact zo, alleen een andere indeling uiteraard omdat ik andere maten nodig heb, en minus de luxe items, hij word iets simpeler

[ [url=m/OYe8bz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu snap ik nog beter wat je bedoelde met je uitleg nadat ik vroeg of je niet bang was dat een zwarte keuken de ruimte donker zou maken. Mooi!

Bij deze dus een stipje!

Dankjewel, valt zo wel mee op het moodboard plaatje he, in de 3D tekening is die veel donkerder en statischer opgezet, aan de rechter kant ook tegen een muur terwijl daar helemaal geen muur zit, maar de woonkamer en eethoek, maakt het beeld toch anders, denk dat het in werkelijkheid wel mooi word :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 09:13

De plannen zijn compleet omgegooid, ik ben eergisteren voor de 2e keer in het huis geweest en dit keer niet voor bezichtiging, maar op afspraak met de huidige eigenaren om alles in te meten, we hadden lekker de tijd en daardoor zijn er ineens hele nieuwe ideeën naar boven gekomen. Gaan de woonlagen compleet omdraaien, op de bovenverdieping wonen ipv beneden.
Ik zal binnenkort eens de plattegrond met grove intekening hier plaatsen, maandag kom een aannemer om alles door te spreken en te kijken of dit realiseerbaar is, super spannend *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:17

Qua ruimteverdeling wel logisch en met de vide heb je toch ook voldoende daglicht binnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:33

Oh leuk! Ik ben benieuwd. Wat fijn dat je er zo goed terecht kon, al.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:43

Faelynn schreef:
DubbelDun schreef:
@Faelynn: dat is een mooie ruimte. Kun je al een beetje een idee geven welke kant je op gaat qua stijl ?

Dat vind ik nog wat moeilijk, ik vind zo ontzettend veel stijlen mooi, dat ik een beetje moet opletten dat ik er niet een bij elkaar geraapt zooitje van ga maken haha.
Heb in ieder geval voor de keuken mat zwart gekozen, altijd al mooi gevonden, lekker tijdloos en strak en de vloer word licht/wit eiken om de ruimte mooi licht te houden

een voorbeeld plank van de vloerkleur
[ [url=m/M0Znjc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het eerste ontwerp van de keuken, hier word nog wel het een en ander aangepast

[ [url=m/swrd3I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent. Maar bovenkastjes in de hoek van mijn keuken had ik zelf niet fatsoenlijk bij kunnen komen. Heb je dit al eens uitgetest of gezien in een keuken zaak?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 09:47

DubbelDun schreef:
Qua ruimteverdeling wel logisch en met de vide heb je toch ook voldoende daglicht binnen.

Ja op deze manier heb ik juist meer daglicht, we liepen er doorheen en het voelde gewoon beter om boven te gaan wonen, dat had ik de eerste keer ook al wel, maar toen kwamen we niet uit een goede indeling, en nu we meer tijd hadden en niet alleen een plattegrond konden we veel beter puzzelen en kwamen we toch tot nieuwe inzichten. Een bijzonder huis word het sowieso door de splitlevels in de verdiepingen en het ondergrondse deel wat het gewoon wat ingewikkelder maakt

_San87_ schreef:

ja super aardige eigenaren zitten er nu in, helpen ons fijn, gezellig aan de koffie gezeten in de tuin haha. Het is echt een ons kent ons dorp, super gezellig, open mensen, en via hun ook weer bij een goede keukenboer om de hoek gekomen en die heeft weer kennissen die ons kunnen helpen met verbouwen waar die aannemer die maandag komt er weer een van is, heel slim van uit hun kant natuurlijk, maar ook heel prettig voor ons om zo met lokale mensen en kleine bedrijven te kunnen werken die elkaar ook weer allemaal kennen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 09:49

Citaat:
Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent. Maar bovenkastjes in de hoek van mijn keuken had ik zelf niet fatsoenlijk bij kunnen komen. Heb je dit al eens uitgetest of gezien in een keuken zaak?

Die bovenkastjes gaan weg want de keuken gaat naar de bovenverdieping met schuin dak, maar het had geen probleem geweest beneden want ik kan daar het plafon aan raken op het voorste stuk :+

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:09

Wat grappig dit is bij mij om de hoek ga je dus zeker volgen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:11

Faelynn schreef:
DubbelDun schreef:

Ja op deze manier heb ik juist meer daglicht, we liepen er doorheen en het voelde gewoon beter om boven te gaan wonen, dat had ik de eerste keer ook al wel, maar toen kwamen we niet uit een goede indeling, en nu we meer tijd hadden en niet alleen een plattegrond konden we veel beter puzzelen en kwamen we toch tot nieuwe inzichten. Een bijzonder huis word het sowieso door de splitlevels in de verdiepingen en het ondergrondse deel wat het gewoon wat ingewikkelder maakt

_San87_ schreef:

ja super aardige eigenaren zitten er nu in, helpen ons fijn, gezellig aan de koffie gezeten in de tuin haha. Het is echt een ons kent ons dorp, super gezellig, open mensen, en via hun ook weer bij een goede keukenboer om de hoek gekomen en die heeft weer kennissen die ons kunnen helpen met verbouwen waar die aannemer die maandag komt er weer een van is, heel slim van uit hun kant natuurlijk, maar ook heel prettig voor ons om zo met lokale mensen en kleine bedrijven te kunnen werken die elkaar ook weer allemaal kennen.

Ah prettig! Hopelijk loopt t allemaal fijn :j.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:17

Enne Rheden heerlijk dorp om te wonen

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:36

dit is grofweg het idee, het is absoluut niet op maat! Klopt van geen kanten waarschijnlijk, maar is wel de indeling zoals het er vermoedelijk een beetje uit komt te zien en wat ook moet passen volgens onze gemeten maten eergisteren. Het is best een ingewikkelde ruimte door de hoogteverschillen op de verdiepingen en het technische stukje van leidingen etc, maar als het goed is moet dit kunnen, maandag gaan we dat hopelijk horen :)

bovenverdieping, dus het woongedeelte, zit heel veel licht doordat de hele voorkant raam is en het heeft een heel hoog dak, op het midden 3,65 hoog. Er zit beneden buiten nog een overkapping, ik wil kijken of ik daar op een terras kan maken, dan kan ik de grote ramen bij de keuken open slaan en lekker buiten zitten en eten op het balkon. Hele huis is verder open, dus open keuken en woonruimte, vind dat zelf de prettigste leefstijl, hou niet zo van alles in aparte ruimtes zetten.

Afbeelding

beneden verdieping, door een ondergronds split level verschil van 85cm ga je dus met een trap mijn slaapkamer in, de loze ruimte die je daar omheen creëert zetten we gewoon muren en maken we een deur in voor opbergkasten voor stofzuiger, wasmachine, maar ook de cv zit hier zoals je op de tekening ziet, dan kunnen we die mooi laten zitten. De slaapkamer is voor als nog echt ontzettend groot op deze manier en ik creëer ontzettend veel opbergruimte wat ook wel fijn is, heb veel spulletjes :+
De badkamer hebben we op het verhoogde gedeelte gezet, want je kan niet ondergronds werken met de afvoer, dat moet op straatniveau, hij is daardoor wel iets aan de kleine kant, ongeveer 200x270 , maar beneden is dat technisch gezien de enige plek waar je de badkamer neer kan zetten en op zich past wel alles er in. Ik verlies dan wel 1 deur, maar omdat ik toch boven ga wonen en dan daar openslaande deuren in wil zetten naar een terras is dat geen probleem. Die deur word dus vervangen voor een raam, alle ramen moeten sowieso vervangen worden aan de voorkant, alles is enkel glas namelijk
Afbeelding

Nouja grofweg is dit het idee en technisch gezien ook het meest praktisch wat natuurlijk ook weer belangrijk is ivm budget, ben heel benieuwd wat de aannemer er van zegt maandag :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:01

Ziet er heel logisch uit en mooi ingedeelde ruimtes. Ook fijn dat je boven toch nog een 'buiten' zou kunnen maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:19

Ziet er goed uit! Ik zou je adres even wegpoetsen, trouwens :o.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:33

Gaaf project! Ga je nog iets van een schuifdeur maken bij de slaapkamer? Lijkt me wel prettig om een dichte slaapkamer te hebben :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:41

Cool! Ik vind 85m2 niet supergroot, maar je plannen zien er tof uit! Ik volg dus ook, ben benieuwd hoe het in het echie eruit gaat zien (tis om alleen te wonen groot genoeg natuurlijk)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:41

Wauw gaaf zeg! Ik volg mee :j Succes met alles!