Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.xJoJo schreef:Is het niet dat als je alle voorzieningen achter je eigen voordeur hebt, dat je huurtoeslag kan aanvragen. Kan wel een hoop schelen misschien. Weet het niet zeker hoor!
Qerty schreef:Peuk schreef:Wat een belachelijk verschil in de huurprijs ook. Dat lijkt me al genoeg reden om aan te kaarten dat je er niet mee akkoord gaat omdat je er financiële last van hebt.
Dat heb ik niet zo handig omschreven. Mijn huur blijft gelijk er is ook nog geen sprake van huurverhorging, de stijging zou zijn als voor naar de upgrade unit zou gaan.
Poekkie schreef:Goh... ik vind het moeilijk. Denk dat ik ook even bij de rechtsbijstand zou informeren eerst.
Anderzijds ben ik wel verbaasd hoe weinig zeggenschap een verhuurder lijkt te hebben op nota bene zijn eigen huis.
__Sannne schreef:Poekkie schreef:Goh... ik vind het moeilijk. Denk dat ik ook even bij de rechtsbijstand zou informeren eerst.
Anderzijds ben ik wel verbaasd hoe weinig zeggenschap een verhuurder lijkt te hebben op nota bene zijn eigen huis.
Vooral met studentenhuizen heb je als huurder vrij weinig te zeggen naar mijn ervaring, en mag je blij zijn dát je überhaupt een kamer hebt. Huurders denken dan ook alles te kunnen maken met hun huizen.
Poekkie schreef:Goh... ik vind het moeilijk. Denk dat ik ook even bij de rechtsbijstand zou informeren eerst.
Poekkie schreef:Ja ik weet het niet... ik begrijp beide kanten wel, maar vind het wel 'vreemd' dat een huurbaas onder geen beding zijn eigen huis niet zo kunnen verbeteren zonder dat er tig reacties zijn met rechtszaken etc.
Uiteindelijk krijgt de TS wel haar eigen keuken zonder huurverhoging.
Nogmaals, ik begrijp de TS ook. Maar anderzijds, het is helemaal niet haar huis. Op basis van hoe zulk probleem hier zou aangepakt worden zou ik als verhuurder toch wel serieus nadenken om het huurcontract op te zeggen, te verbouwen en dan een nieuwe te zoeken. Ik vraag me af hoe dit topic zou lopen moest het geopend zijn door de verhuurder.
Schemerdier schreef:Poekkie schreef:Ja ik weet het niet... ik begrijp beide kanten wel, maar vind het wel 'vreemd' dat een huurbaas onder geen beding zijn eigen huis niet zo kunnen verbeteren zonder dat er tig reacties zijn met rechtszaken etc.
Uiteindelijk krijgt de TS wel haar eigen keuken zonder huurverhoging.
Nogmaals, ik begrijp de TS ook. Maar anderzijds, het is helemaal niet haar huis. Op basis van hoe zulk probleem hier zou aangepakt worden zou ik als verhuurder toch wel serieus nadenken om het huurcontract op te zeggen, te verbouwen en dan een nieuwe te zoeken. Ik vraag me af hoe dit topic zou lopen moest het geopend zijn door de verhuurder.
Natuurlijk mag iemand zijn huis verbeteren. Maar misschien niet terwijl er daar iemand woont, en al zeker niet als die het goed vindt zoals het is? Meestal zijn de verbeteringen vooral voordelig voor de verhuurder, en niet altijd voor de huurder.
Shadow0 schreef:Ik zou de huurprijs aanvechten bij de huurbond!
Kristy1998x, ik snap niks van je verhaal. De verhuurder verandert eenzijdig, zonder instemming van de huurder, iets vrij essentieels aan de woning en dat moet zij maar accepteren en begrijpen? Het is wel haar thuis. Daar horen anderen (ook verhuurders) niet zomaar naar willekeur en zonder inspraak ineens dingen drastisch te veranderen.
Kristy1998x schreef:Het is niet haar huis. Het huis is in eigendom van verhuurder welke alle recht heeft om aanpassingen te maken ter verbetering van zijn woning. Ongeacht of huurder hiermee akkoord gaat of niet. De gang van zaken verloopt niet geheel soepel nee maar als het enkel gaat om een klein beetje ruimte inleveren? Je krijgt er zoveel meer voor terug.
Kristy1998x schreef:Het is niet haar huis. Het huis is in eigendom van verhuurder welke alle recht heeft om aanpassingen te maken ter verbetering van zijn woning. Ongeacht of huurder hiermee akkoord gaat of niet. De gang van zaken verloopt niet geheel soepel nee maar als het enkel gaat om een klein beetje ruimte inleveren? Je krijgt er zoveel meer voor terug.
Nog geen plan, maar er is een begin.