Robotstofzuiger geschikt voor kattenharen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:57

Matheno schreef:
Ik heb de Roomba 696. Werkt prima, maar mijn katten zijn er wel doodsbang voor.

Uhuh :D

Kat naar buiten, stofzuiger aanzetten, kat zit tegen de raam geplakt om dat raar ding daar binnen wel in de gaten te houden...... _O-

MarloesHJ

Re: Robotstofzuiger geschikt voor kattenharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:09

Ik heb een Deebot. Werkt prima en ik kan aangeven welke plekken hij moet overslaan. Ik heb een kleed die tussen laag- en hoogpolig in zit en dat gaat prima.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:38

Dat filmpje van jouw kat Evelyne :')

Ik heb zelf twee (binnen)katten. En wat TS ook aangeeft, nu ik veel thuis werk vallen al die haren meer op. Ik dacht dat het meeviel, maar als het licht op een bepaalde manier op de vloer schijnt zie ik al die vuiltjes en haren liggen.

MarloesHJ schreef:
Ik heb een Deebot. Werkt prima en ik kan aangeven welke plekken hij moet overslaan. Ik heb een kleed die tussen laag- en hoogpolig in zit en dat gaat prima.

Ik heb toevallig deze vanochtend besteld want hij was in de aanbieding. Hij had goede recensies mbt huisdierharen en heeft ook een dweilfunctie. Ben benieuwd! Ik zal hier laten weten hoe hij het doet.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:03

Bloodymary schreef:
Geen ervaring mee. Maar katten gaan er ook wel eens op zitten of liggen. Zijn leuke filmpjes van!

Maar handig is het niet :+
Wij hadden dus 2 katten die er beide op gingen zitten. Niet eens als die 'zijn rondje' aan het doen was, maar wel als die op het laad station lag.
Hierdoor zaten ze ook op de knoppen van het apparaat en raakte die elke keer van slag en maakte vreemde routes en lijnen vanaf zijn laad station en werd het huis niet meer schoon.
Ook hebben wij een Noorse boskat en die langere pluizige haren zorgde ervoor dat die rond die wieltjes, tandjes enz vast gingen zitten en daarvan ging die het ook niet beter doen :')

Voor ons dus geen robot stofzuiger meer, werkt bij ons gewoon niet -O-

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:10

Wij hebben de eufy robovac.
Ik wil nooit meer zonder een robotstofzuiger. Wat een uitvinding is dat zeg!

Wij hadden eerder een hond (Akita, dus lang haar) en daarom moesten we wel echt elke dag/elke 2 dagen de borsteltjes goed leeghalen want daar wikkelde het lange haar altijd om heen. Denk dat katten sowieso minder stug en korter haar hebben.

Wat betreft aanzetten als je er zelf bij bent, de eufy robovac maakt voor mij dan teveel geluid om ondertussen wat ontspannends te doen. Wij hebben hem altijd snachts aan dus ik heb er zelf geen last van. Als ik ondertussen aan het schoonmaken o.i.d. ben dan is het prima om hem aan te hebben.

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Robotstofzuiger geschikt voor kattenharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 12:15

Hoe lang doet zo’n stofzuiger over een gemiddelde woonkamer?

Sky_As
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:27

josewoos schreef:
Bloodymary schreef:
Geen ervaring mee. Maar katten gaan er ook wel eens op zitten of liggen. Zijn leuke filmpjes van!

Maar handig is het niet :+
Wij hadden dus 2 katten die er beide op gingen zitten. Niet eens als die 'zijn rondje' aan het doen was, maar wel als die op het laad station lag.
Hierdoor zaten ze ook op de knoppen van het apparaat en raakte die elke keer van slag en maakte vreemde routes en lijnen vanaf zijn laad station en werd het huis niet meer schoon.
Ook hebben wij een Noorse boskat en die langere pluizige haren zorgde ervoor dat die rond die wieltjes, tandjes enz vast gingen zitten en daarvan ging die het ook niet beter doen :')

Voor ons dus geen robot stofzuiger meer, werkt bij ons gewoon niet -O-

Je kunt hem toch gewoon "onder" een kast of iets zetten, hebben wij ook. Dan kan er niemand op gaan liggen om van alles in te drukken.

Ik heb er al een aantal jaar een robotstofzuiger, voor mij nooit meer anders. Iedere euro waard.

Bij mij draait hij vaak minimaal 1 tot 2 keer per dag een rondje (1 x automatisch, vaak zet ik hem nog 1 keer zelf aan). Ik heb een Ecovacs Deebot 605, die dweilt ook.

Ik ga er van uit dat ik iedere 2 jaar een nieuwe moet kopen (valt wel mee, gaan vaak langer mee want Coolblue heeft al 2 jaar garantie), kost € 220 euro. Als ik dat deel door 730 dagen (2 jaar) kost me dat 30 cent per dag (en hoe langer hij mee gaat hoe minder kosten per dag). En daarvoor kom ik thuis in een schone huiskamer/gang/keuken. Ik heb overigens 2 katten die overdag niet in de huiskamer/keuken zitten.
Als er ooit 1 komt die ook trappen mee neemt, dan koop ik die gelijk! (en daar zou ik best wat geld voor overhebben). Natuurlijk vervangt het niet 100% het zelf stofzuigen, maar in mijn geval toch wel voor 95% denk ik.

_Nancy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:33

Wij hebben een Dyson V8 Absolute, beste koop ever.. Even snel stofzuigen was nog nooit zo makkelijk.
Ik vond het continu de stekker uit rollen en dan een gedeelte van de kamer kunnen stofzuigen om vervolgens de stekker aan de andere kant van de kamer te steken zodat je daar kunt stofzuige, zo irritant :=
Plus het gesjouw van boven naar beneden.. :n
Dan is een draadloze/zakloze steelstofzuiger (hoeft natuurlijk geen Dyson te zijn he) toch wat compacter en makkelijker mee te nemen.

Ik heb een robot stofzuiger gehad, maar vond deze niet zo fijn. Kwam op veel plekken niet goed bij.

Een Dyson is een investering ja, maar met wat rentepunten van de bank toch wat korting gekregen.
We hebben er ook een hoop opzetstukken bij gekregen.

Ohja, wij hebben ook twee katten, dus vonden een goede stofzuiger waarmee goed de bank en stoelen mee gezuigd kunnen worden ook wel belangrijk :j

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:36

Sky_As schreef:
Ik heb er al een aantal jaar een robotstofzuiger, voor mij nooit meer anders. Iedere euro waard.

Bij mij draait hij vaak minimaal 1 tot 2 keer per dag een rondje (1 x automatisch, vaak zet ik hem nog 1 keer zelf aan). Ik heb een Ecovacs Deebot 605, die dweilt ook.

Ik ga er van uit dat ik iedere 2 jaar een nieuwe moet kopen (valt wel mee, gaan vaak langer mee want Coolblue heeft al 2 jaar garantie), kost € 220 euro. Als ik dat deel door 730 dagen (2 jaar) kost me dat 30 cent per dag (en hoe langer hij mee gaat hoe minder kosten per dag). En daarvoor kom ik thuis in een schone huiskamer/gang/keuken. Ik heb overigens 2 katten die overdag niet in de huiskamer/keuken zitten.
Als er ooit 1 komt die ook trappen mee neemt, dan koop ik die gelijk! (en daar zou ik best wat geld voor overhebben). Natuurlijk vervangt het niet 100% het zelf stofzuigen, maar in mijn geval toch wel voor 95% denk ik.

De Ecovacs Deebot 605 ziet er interessant uit, en de prijs valt me mee. Deze ga ik even onthouden.

Hier ook nog steeds opzoek naar een robot stofzuiger. Echter door alle bomen zie ik het bos niet meer. Zo lastig om een keus te maken.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:39

Selina schreef:
Zie dat de Roomba's van hierboven niet geschikt zijn voor hoogpolig tapijt en dat heb ik net liggen in de woonkamer := Of gaat dat in de praktijk beter? Zit een beetje tussen laag- & hoogpolig in qua textuur.

Ben net even voor je op de knieën gegaan, onze geleende Roomba (een model van 5/6 jaar oud) heeft geen problemen om ons vloerkleed met 'touwtjes' van 2,5 cm lang schoon te maken. Gok dat hij het zand etc. er niet tussenuit zuigt, maar alle kattenharen zijn er na z'n rondje af en hij loopt er niet op vast.

Afbeelding

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:40

Sanet schreef:
Onze Naomi (zo noem ik de Xiaomi robotstofzuiger) doet met 2 katten en inmiddels ook 2 honden het super goed. Ben er echt blij mee. Ze heeft ook een dweilfunctie. Die gebruik ik ook regelmatig. Wij hebben geen vloerkleden, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Het stofzuigen wat ze dan doet, is wel minimaal tov normaal stofzuigen. Dus ik doe wel eerst een rondje gewoon stofzuigen voordat ik de dweil eronder klik (gaat super makkelijk).

Dus je kan zelf instellen of hij (of zij ;-)) zuigt, dweilt of beide doet?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:41

Selina schreef:
Ons huis is wel 98% laminaat, maar onder de salontafel ligt een kleed dus als hij die mee kan nemen zou dat top zijn want anders moet ik het alsnog met de gewone doen :Y)

Roomba geen probleem met kleden.
Maar wij hebben Perzen. Een dik kleed doet hij denk ik niet

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:44

Oedi schreef:
Dat filmpje van jouw kat Evelyne :')

Ik heb zelf twee (binnen)katten. En wat TS ook aangeeft, nu ik veel thuis werk vallen al die haren meer op. Ik dacht dat het meeviel, maar als het licht op een bepaalde manier op de vloer schijnt zie ik al die vuiltjes en haren liggen.

MarloesHJ schreef:

Ik heb toevallig deze vanochtend besteld want hij was in de aanbieding. Hij had goede recensies mbt huisdierharen en heeft ook een dweilfunctie. Ben benieuwd! Ik zal hier laten weten hoe hij het doet.

Welke heb je dan ?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:45

Roomba heeft wel goede reparatie service of onderdelen.die heb je af en toe wel nodig.
Hoe dat zit met China spul, geen idee

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 12:49

Dit is ons kleed trouwens:

Afbeelding

Tot nu toe spreekt de Roomba 960 me het meeste aan. Aangezien we niet op vakantie kunnen, dan maar vakantiegeld voor robotstofzuiger gebruiken O:)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:51

melanie20 schreef:
Welke heb je dan ?

Ecovacs Deebot 605, dezelfde dus als Sky_as. Ben blij om te horen dat die haar goed bevalt! :D Hopelijk kan ik de mijne morgen meteen testen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:53

lindatje schreef:
Sanet schreef:
Onze Naomi (zo noem ik de Xiaomi robotstofzuiger) doet met 2 katten en inmiddels ook 2 honden het super goed. Ben er echt blij mee. Ze heeft ook een dweilfunctie. Die gebruik ik ook regelmatig. Wij hebben geen vloerkleden, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Het stofzuigen wat ze dan doet, is wel minimaal tov normaal stofzuigen. Dus ik doe wel eerst een rondje gewoon stofzuigen voordat ik de dweil eronder klik (gaat super makkelijk).

Dus je kan zelf instellen of hij (of zij ;-)) zuigt, dweilt of beide doet?

Ja, ze heeft 4 verschillende zuig standen (van tornado tot een stilte stand) en 1 dweilstand. Voor de dweil moet je dus wel het waterbakje met de dweil eraan vast klikken aan Naomi. Dus dat moet je wel voorbereiden.

Naomi haar laserkop was laatst stuk. Dus ze was blind en wilde daarom niet meer zuigen, ik heb via Ali Express 2 nieuwe besteld (2 voor €10) tov in Nederland hele nieuwe kop (1 voor €160).
Met hulp van YouTube had ik de nieuwe laser er zo op zitten en ze rijdt nu weer fijn haar rondjes.

We hebben overigens 1 korthaar en 1 langhaar kat, beide altijd binnen en een halflanghaar hond.

Het enige wat jammer is, is dat ze niet zelf deuren open kan doen en de trap zelf kan opkomen (en dan gelijk ook graag stofzuigen).

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:57

Onze robotstofzuiger, de xiaomi doet er 35 minuten over. En wij hebben een redelijk grote woonkamer. Een kleed zoals die van jou TS hebben wij ook qua hoogte en heeft ie geen moeite mee er zit zelfs een speciale tapijtstand op die gaat automatisch aan als hij een kleed detecteert :). Via de app kun je alles volgen wat hij al gedaan heeft etc.

Edit: en dit merk is Chinees maar gewoon via coolblue te bestellen en dus ook via hun garantie.