Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Steeph schreef:Tot voorkort Ziggo internet en TV (internet met een theoretische snelheid van 40Mbps down, 10Mbps up en werkelijke snelheid van 10 down, 4 up) en een TV pakket voor 2 TV's ofzo, €48,50. Lag er wel om de haverklap uit en moest via een wifi extender het hele huis door. En let me tell you, dat komt de snelheid niet ten goede, ik had vaak 1/2 van de internet snelheid doordat ik het verste van de router én de extender zat.
Overgestapt naar Tele2 die een router had die wij in het midden van het huis konden aansluiten. Nu geen extender meer nodig, door het hele huis (inclusief tuin voor en achter en de straat) internet met een download snelheid van 100Mbps en 30Mbps up. Geen TV. We betalen nu €32,-
Ik moet wel zeggen, ik woon met drie andere vrouwelijke studenten die er allemaal geen verstand van hebben. Maar die 100Mbps is heerlijk als we 's avonds allemaal bezig zijn op het internet met video's kijken, videobellen, livestreams kijken...
Sassy schreef:Steeph schreef:Tot voorkort Ziggo internet en TV (internet met een theoretische snelheid van 40Mbps down, 10Mbps up en werkelijke snelheid van 10 down, 4 up) en een TV pakket voor 2 TV's ofzo, €48,50. Lag er wel om de haverklap uit en moest via een wifi extender het hele huis door. En let me tell you, dat komt de snelheid niet ten goede, ik had vaak 1/2 van de internet snelheid doordat ik het verste van de router én de extender zat.
Overgestapt naar Tele2 die een router had die wij in het midden van het huis konden aansluiten. Nu geen extender meer nodig, door het hele huis (inclusief tuin voor en achter en de straat) internet met een download snelheid van 100Mbps en 30Mbps up. Geen TV. We betalen nu €32,-
Ik moet wel zeggen, ik woon met drie andere vrouwelijke studenten die er allemaal geen verstand van hebben. Maar die 100Mbps is heerlijk als we 's avonds allemaal bezig zijn op het internet met video's kijken, videobellen, livestreams kijken...
Precies dat was onze ervaring ook, daarmee dat ik ook zeg Ziggo komt er hier nooit meer in.
Ze adverteren met snelste internet...laat me niet lachen
nou stond hij in de slaapkamer van een ander, dus ik resette hem dan vaak op afstand. Om vervolgens een waak later het zelfde riedeltje te doen 
Nikass schreef:Hmmm krijg de indruk dat kon wellicht een betere keuze is dan Ziggo. Maar heb je dan persé glasvezel nodig? (dat hebben wij niet)
Sassy schreef:Ziggo komt er hier gewoon nooit meer in.
Niet vanwege de prijs, maar ik betaalde voor iets wat ik niet kreeg.
Niet wat snelheid betreft, maar ook omdat het er om de haverklap uitvloog.
Op papier was ons Ziggo abo sneller als KPN, maar in de speedtest bleek KPN met hun "tragere internet" wel ruim 3 keer sneller als Ziggo.
En dan heb ik het nog niet eens over de belabberde helpdesk bij Ziggo.
Bel je omdat alles hapert en traag is, krijg je daar te horen, ja mevrouw, u moet ook van kanaal wisselen hoor...ehhhmmm...als ik netjes betaal als klant mag ik toch wel verwachten dat het gewoon werkt? Zonder zelf nog aan instellingen te moeten prutsen?
Het verschil in vakkennis en service tov KPN als je een keer moet bellen vind ik zelf heel groot.
Betaal ik graag wat meer voor eerlijk gezegd.
Vaak zat mensen mee doorheen geholpen (among other things).
Memories schreef:Sassy schreef:Ze adverteren met snelste internet...laat me niet lachen
Hier maakt ziggo het wel waar. Betaal dus ook voor extra snel internet maar ik krijg het ook, nog hogere snelheid dan beloofd zelfs.
Melyoramel schreef:Sassy schreef:Ziggo komt er hier gewoon nooit meer in.
Niet vanwege de prijs, maar ik betaalde voor iets wat ik niet kreeg.
Niet wat snelheid betreft, maar ook omdat het er om de haverklap uitvloog.
Op papier was ons Ziggo abo sneller als KPN, maar in de speedtest bleek KPN met hun "tragere internet" wel ruim 3 keer sneller als Ziggo.
En dan heb ik het nog niet eens over de belabberde helpdesk bij Ziggo.
Bel je omdat alles hapert en traag is, krijg je daar te horen, ja mevrouw, u moet ook van kanaal wisselen hoor...ehhhmmm...als ik netjes betaal als klant mag ik toch wel verwachten dat het gewoon werkt? Zonder zelf nog aan instellingen te moeten prutsen?
Het verschil in vakkennis en service tov KPN als je een keer moet bellen vind ik zelf heel groot.
Betaal ik graag wat meer voor eerlijk gezegd.
Beetje kort door de bocht, goed WiFi valt eigenlijk NOOIT te garanderen.
WiFi gaat namelijk via een signaal in de lucht, via een frequentie, vanaf je modem die je apparaat dan zou moeten ontvangen. En er zijn materialen die dat signaal kunnen blokkeren. De straling die een magnetron (die aanstaat) afgeeft, kan ook een verstoring in het signaal veroorzaken. Ook de aluminium-folie-ding wat nog weleens onder laminaat wordt gelegd blokkeert ook het Wifi-signaal in de lucht (het signaal kan er niet goed doorheen).
Nu zijn er dus verschillende kanalen in die frequentie in de lucht, 1 tm 13, en jouw modem zal dan op 1 van die kanalen zijn Wifi signaal verzenden.
Vergelijk deze kanalen een beetje met snelwegen. Stel dat jij op kanaal 6 zet, en enkele buren om jou heen ook, dat krijg je 'file' op jouw snelweg, wat dus zorgt voor zeer langzaam of haperend (stilstaand) internet. Dan kan je soms beter voor een andere snelweg kiezen waar minder mensen op zitten.
Maar omdat dit dus afhankelijk is van op welke kanalen je omliggende bewoners zitten, is dit iets wat alleen op locatie gemeten kan worden.
Een klantenservice-medewerker kan dit niet op afstand meten![]()
Maar dan alsnog, als inkomende internet als bagger is, dan gaat het ook niet beter worden met WiFi, hahaha. En bekabeld internet is WEL te garanderen, dus als daar al een probleem zit, dan gaat je WiFi er ook niet beter van worden.
Als ex-KPN-klantenservice-medewerker kan ik daar wel over meepratenVaak zat mensen mee doorheen geholpen (among other things).
Verder on-topic, prijzen kunnen enorm verschillen tussen providers, en deel van die kosten zitten in het daadwerkelijke abonnement, en een deel ook in de klantenservice. KPN is een van de duurdere providers, maar heeft wel 24/7 service. Tele2 is goedkoper maar de (telefonische) klantenservice is op weekdagen alleen van 9:00-20:00 open en op zaterdag van 09:00-18:00.
En qua 'beste' netwerk, ligt ook heel erg aan je regio. Heb mensen aan de lijn gehad die zeiden "Oh, we zijn net overgestapt van Ziggo naar KPN, wat heerlijk, alles werkt prima! Top KPN!" en ook mensen die zeiden "Rot KPN, ja, die laatste factuur loopt niet goed want wij zijn overgestapt naar Ziggo want jullie diensten zijn altijd schijt en slecht en bagger en nu bij Ziggo hebben we tenminste eindelijk goed internet!"
Dus echt, het verschilt per regio e.d.
Sassy schreef:Nikass schreef:Hmmm krijg de indruk dat kon wellicht een betere keuze is dan Ziggo. Maar heb je dan persé glasvezel nodig? (dat hebben wij niet)
Je kunt toch een postcode check doen?
Dan weet je toch meteen welke provider wel of niet in aanmerking komt.
Verder zou ik iedereen aanraden echt eens een speedtest te doen.
Dit is wat ik net hier op een slechte locatie gemeten heb, buitengebied, met 4G modem van kpn:
Internetsnelheidstest
Uploadsnelheid testen...
59.5
Mbps (downloaden)
5.45
Mbps (uploaden)
De internetsnelheid is zeer goed
Met deze internetverbinding kun je op meerdere apparaten tegelijk HD-video's streamen, videovergaderingen houden en gamen.
Waar ik met Ziggo in het allerbeste geval aan een downloadsnelheid van 12Mbps kwam.

Hanafubuki schreef:beste geval aan een downloadsnelheid van 12Mbps kwam.

[/quote]

Dus geen idee wat er allemaal in de tijd veranderd is, maar volgens mij is internet- en wifi-techniek niet drastisch veranderd sindsdien, hahaha. miccamaaike schreef:39 euro per maand voor t snelste glasvezelnetwerk van NL (1 Gigabit), we hebben alleen internet en t tv abbo hebben we opgezegd. Nu hebben we voor dat geld dat we besparen alle streamingdiensten die we maar willen. We kijken tv via NLZiet (kost paar euro p mnd) en verder veel Netflix, Videoland en NPO.
Nikass schreef:Ik had bij Ziggo informatie opgevraagd, maar als ik het zo hoor zijn die wel duurder dan bijvoorbeeld een tele2?
Wel hebben wij Fox eredivisie erbij. En ze vroegen of ik veel gebruik maak van internet, en dat doe ik, omdat ik thuis werk, maar nu twijfel ik of ze me een heel duur internet abb in de maag hebben gesplitst
Nikass schreef:Hmmm krijg de indruk dat kon wellicht een betere keuze is dan Ziggo. Maar heb je dan persé glasvezel nodig? (dat hebben wij niet)
Totdat het inderdaad niet lekker werkt en dan besef je pas hoeveel je het gebruikt (hier begint internet ook te klooien de afgelopen week, binnenkort maar weer eens aan prutsen).
Breek me de mond er niet mee open. Arme klanten die je dan aan de lijn hebt en dan doe je een postcode-check "tja, wij kunnen hier maar 3mbit/s leveren..."