Hoe ben jij aan je huis gekomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Re: Hoe ben jij aan je huis gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:08

Na eerst alles via Funda te hebben gedaan en steeds buiten de boot te vallen met bieden en overboden worden, hebben we een aankoopmakelaar in de hand genomen. Dit is ongeveer 2 jaar terug geweest. Het huis heeft wel gewoon op Funda gestaan overigens.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:23

Wat leuk om te lezen dat meer mensen via de "ongewone" weg een huis gevonden hebben!

Wij zijn ooit als huurders in onze boerderij terrecht gekomen, we wilden wel iets kopen maar niet hier. Dit was een mooie tijdelijke plek om te wonen tot we onze droomplek gevonden hadden. Tot we stapelverliefd waren geworden op de plek en de omgeving en beseften dat deze plek alles was wat we in onze droomplek zochten; rust, ruimte, natuur en geborgenheid. Doorslaggevend was het feit dat we met de meeste mensen in dit streekje super contact hebben en het echt een fijne gemeenschap is om te wonen. Met de eigenaren hadden we erg goed contact en die gunde het ons ook, waarna met passen en meten de boel rond hebben kunnen krijgen en niet langer huurders, maar eigenaren zijn. <3

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:28

Wij hebben zowel ons huidige huis, wat de verkoop in gaat. Als ons nieuwe huis via een aankoopmakelaar gevonden.
Ons nieuwe huis stond officieel al vanaf 2013 te koop. Maar vanwege medische redenen bij de verkopers was het in de stille verkoop gezet. En toen wij bij een ander huis waren wezen kijken, kwam de aankoopmakelaar ermee, dat dit hij dit huis in de stille verkoop had staan. Maar aangezien het voor 99% aan onze eisen voldeed, is hij gaan informeren of deze mensen er nog voor open stonden het huis op korte termijn te verkopen. En dat bleek zo te zijn. En nu is die koop zo goed als rond.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:36

Aangebeld bij mensen waarvan ik via via wist dat het huis tzt in de verkoop zou komen. Zo hebben we het buiten funda om kunnen kopen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 20:14

Wat bijzonder dat toch al een aantal van jullie “simpelweg” een briefje in de bus hebben gedaan, en het nog werkt ook! _/-\o_
Zo te lezen toch een hoop mensen die echt een plekje naar de zin hebben gevonden via andere kanalen.

Kuggur schreef:
Ook een antwoord waar je niets aan hebt; we huurden een kleine tien jaar een boerderij met land hier in IJsland.
Toen vertelde een kennis die samen met zijn 2 zussen de aangrenzende boerderij gerfd had, dat ze wilden verkopen.
Perfecte kans.

Gaaf Kuggur, dus jij woont al lang in IJsland, hoe is het daar gesteld met de huizenmarkt?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:31

Mischa schreef:
Gaaf Kuggur, dus jij woont al lang in IJsland, hoe is het daar gesteld met de huizenmarkt?

In en om Reykjavík; Problematisch peperduur.
Hoe verder daarvandaan hoe goedkoper. In de dunbevolktere gebieden is het probleem eigenlijk het tegenovergestelde; daar is de marktwaarde van vastgoed vaak vér onder de bouwkosten. Waardoor er vreemd genoeg zelfs als er vraag is weinig in zulke gebieden wordt gebouwd.
Wij hebben onze boerderij en land (2600 ha _O- ) dus voor een vrij zacht prijsje kunnen kopen ( niemand anders wilde het hebben :') ), en daar staat tegenover dat het moeilijk kwijt te raken is. Maar dáár hadden we het ook niet voor aangeschaft.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 15:56

Wat een verschil zeg! Lijkt me heerlijk om op zo’n dunbevolkt gebied te wonen. Het zal vast niet in alle opzichten ideaal zijn maar ik verlang er wel naar hoor. Zeker nu ongeveer alle buren in hun tuintjes zitten %)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:24

Ik heb Funda best lang heel goed in de gaten gehouden. Bij ons huis voor de volgende dag een bezichtiging gepland en de dag erna een bod gedaan.

Daarvoor hadden we 8 huizen bekeken en 1x een bod gedaan dat niet is geaccepteerd.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:58

Wij hebben tijdens bezichtigingen al best wel wat makelaars gesproken! Vorige week gebeld door een makelaar die een huis in de verkoop kreeg en waarbij ze gelijk aan ons moest denken! Hierdoor hebben we nu voorrangspositie. We mogen als eerste bezichtigen en als het wat lijkt natuurlijk een bod doen. Hebben we geen interesse dan gaat het huis alsnog op funda.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:15

Ik had het huis waar we nu wonen al een keer bezichtigd gewoon gevonden op Funda, toen zaten er nog huurders in en was het hoog nodig aan een flinke schilder/schoonmaakbeurt toe. Bod gedaan maar werd niet geaccepteerd.
Kort daarna hadden we een bezichtiging in dezelfde straat, dat was niks. Toen we langs het huis reden zagen we de deur open staan en veel mensen aan het klussen/schoonmaken. De dag erna zouden ze meedoen aan de open huizen dag. We zijn vlak voor sluitingstijd bij de makelaar binnen gelopen om de brochure nog eens te bekijken, die belde snel de eigenaars of ze er nog waren en zo hadden we op vrijdagmiddag rond 5 uur nog een bezichtiging. Het huis zag er veel beter uit en we wisten ondertussen met de flink aantrekkende markt wel dat het op de open huizen dag veel aanloop zou hebben, dus hebben gelijk een bod gedaan en zijn even een rondje gaan rijden. De makelaar overlegde te plekke en belde na 5 minuten op met een tegenbod. Zo werden we op 1 april op de valreep eigenaars van ons huis (inmiddels al weer 4 jaar geleden). Nog steeds zijn we er heel blij mee, en vlak nadat we dit kochten schoten de prijzen omhoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:21

Hier geen eigen huis maar een huurhuis, maar ik ben echt actief websites van makelaars in de omgeving gaan afspeuren. Ik moest met nogal spoed een huis dus achteraf heel blij mee.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:59

Mijn schoonouders zijn op de gok gaan rond rijden en bij een boerderijtje gestopt aan de eigenaar gevraagd of het te koop stond...de beste man had daar hoewel het eigenlijk niet te koop stond wel oren naar dus boerderijtje aan schoonouders verkocht. Daarna een 10 jaar geleden hebben mijn man en ik ze uit huis gezet en het overgenomen. (schoonouders hebben een boot en wilden gaan varen zodra ze met pensioen gingen, in de winter als boot uit het water is logeren ze hier meestal rond de kerst)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:03

wauw gedurfd van je schoonouders zacharyhill! Moet zeggen dat ik momenteel steeds vaker hoor dat mensen inderdaad gewoon aanbellen als ze weten dat een huis (misschien) in de verkoop komt. En moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad ook wel die stap zou nemen. Als je wat wilt moet je eigenlijk voorkomen dat het op funda komt, anders is je kans zo klein..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:14

Wij waren op zoek. Nou ligt het iets anders want we hebben het van mijn ouders gekocht. Maar die waren niet van plan te verhuizen eigenlijk. Mijn opa en oma overleden vrij kort na elkaar waardoor hun huis (zelfde straat paar huizen verder) vrij kwam. We hadden dan besloten dat huis te kopen voor tijdelijk, zodat we bij mijn ouders en pony's in elk geval in de buurt woonden. Was ivm onze kinderen (toen nog kind) ook fijn.

En toen we alles zo'n beetje bedacht hadden zei mijn moeder: en als jullie nou ons huis kopen en wij dat van opa en oma? Even over nagedacht want alles over een andere boeg, maar toch gedaan. Mijn ouders waren niet van plan te verkopen, maar zagen hier wel mogelijkheden. En wij gelukkig ook :)

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:18

Ik ben op een illegale manier aan een huis gekomen :7
Mijn ouders woonden al jaren in een flat die eigendom was van een huurbaas, ze hoorden dat de buren met een vierkamerflat zouden gaan verhuizen dus we hebben de huisbaas gestiekt en hij zorgde voor een woonvergunning.
Dit alles begin jaren 80.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:21

bono_ schreef:
wauw gedurfd van je schoonouders zacharyhill! Moet zeggen dat ik momenteel steeds vaker hoor dat mensen inderdaad gewoon aanbellen als ze weten dat een huis (misschien) in de verkoop komt. En moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad ook wel die stap zou nemen. Als je wat wilt moet je eigenlijk voorkomen dat het op funda komt, anders is je kans zo klein..

Ik hoor van mensen met een 'populaire' huis dat ze zelfs regelmatig worden gebeld door een makelaar of ze al gaan verhuizen. Moet je voorstellen dat je een mooi huis hebt in een populaire wijk, en dan het hoekhuis ofzo en er elke maand wel iemand op de stoep staat. Je zou toch gek worden :') Denk dat zo'n 10 jaar geleden nog wel meeviel
Laatst bijgewerkt door Walkure op 28-04-20 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:25

Wij kwamen uit het westen en ons huis stond daar nog te koop.
We woonde tijdelijk in een bungalowpark en daarna nog voor een jaar in een huurwoning die we heel snel kregen met geleende en gekregen spullen.

Toen ons huis na 1.5 jaar verkocht was, op ons gemak rond gaan kijken.
Ik was het weekend in Ermelo met mijn paard toen ik terug kwam zei mijn vriend. Ik heb ons huisje gevonden
Gaan kijken en ik vond het niets.... de uitstraling van een kartonnen doos.

Toch gaan kijken en ik werd verliefd op het uitzicht over de landerijen.

We wonen hier alweer bijna 9 jaar.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:27

Wij gewoon via Funda! We hebben niet eens super lang hoeven zoeken maar hadden erg geluk. Voor ons huis een aantal bezichtigingen gedaan maar nog niet ergens op geboden. Het appartement wat we hebben gekocht stond al lang te koop maar onder voorbehoud verkocht. Toen bleek de koop niet door te gaan en hadden ze wel nieuwe geintresseerde die al een bod hadden uitgebracht, maar die hadden zelf ook nog een huis. In de tussentijd kwamen wij kijken, deden een bod en toen heeft de makelaar ons bod er een soort van doorheen gedauwd omdat we erg enthousiast waren en we gelijk konden intrekken. En de verkoper was een huisjesbaas dus die wilde gewoon snel verkocht hebben dus dat was de doorslag.

Inmiddels wonen we er iets meer dan een jaar en zijn we langzaam aan het sparen voor ons volgende huis :')

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:38

Walkure schreef:
bono_ schreef:

Ik hoor van mensen met een 'populaire' huis dat ze zelfs regelmatig worden gebeld door een makelaar of ze al gaan verhuizen. Moet je voorstellen dat je een mooi huis hebt in een populaire wijk, en dan het hoekhuis ofzo en er elke maand wel iemand op de stoep staat. Je zou toch gek worden :') Denk dat zo'n 10 jaar geleden nog wel meeviel

Wow echt waar, daar zou ik ook wel weer gek van worden...

Vandaag bij het huis geweest waar we door de makelaar voorrangspositie op hadden gekregen. Vanmiddag gelijk een bod gedaan en deze is geaccepteerd! Moet wel echt veel geklust worden maar dat hebben we er voor over. Zijn vooral erg blij met het plekje! Het kan dus wel in deze tijd, goed contact houden met makelaars :)

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:45

Door het FUNdatopic hier op Bokt :D Huis prachtig in het bos. Voor de gein doorgestuurd naar mijn man en die werd ook heel enthousiast en nu wonen we er.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:34

Ik vraag mij wel af wat mensen dan op zo een briefje schrijven :o. Had er hier in de omgeving nooit van gehoord maar vind het wel een leuke manier :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:13

Door het nieuwbouwproject en het nieuwe winkelcentrum wat gebouwd ging worden ( werk in het winkelcentrum )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:16

Onze boerderij stond op funda. Maar ik heb ook een aantal bezichtigingen via pandenpaard.nl gedaan.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:38

Wij zijn afgelopen februari, na een verbouwing van vier maanden, verhuisd.
We waren op zoek naar iets met een slaapkamer en badkamer op de begane grond, omdat ik niet goed kan traplopen. In dat soort huizen is niet zoveel keuze.
In de buurt stond al jaren een huis leeg. Man was overleden, kinderen wilden het niet verkopen. Iedere keer als we er langs reden zeiden we: oh, als we dit toch konden kopen?!
Begin vorig jaar hoorden we via via dat het te koop zou komen. Mijn vader kende die mensen en heeft ze een mail gestuurd en uitgelegd waarom we juist dat huis wilden. We mochten komen kijken, maar moesten wel nog geduld hebben. Dat hadden we en nu wonen we in dit heerlijke huis!

Overigens hadden we ook al wel mensen benaderd voor een woningruil (wij hadden een appartement). Dat wilden ze toen niet. Het heeft ze daarna wel aan het denken gezet en inmiddels wonen ze in een seniorenwoning.

Een goede tip die al eerder genoemd is: laat een makelaar weten wat je zoekt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:44

Bijna alle makelaars doen een preview op Facebook en instagram. Dan staan ze dus nog niet op hun website maar echt alleen nog op social media. Dan heb je kans dat je voor de grote meute bent.