Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Verder moest ik meteen aan dit topic denken: [HTT] Van oud verzekeringskantoor naar guesthouseMyWishMax schreef:Klinkt ook goed.Het tiny house is ook vooral voor inspiratie qua berging of leuke ideeën om iets te verbergen, haha. Niet dat het zo klein is, ik had wel door dat het groter was. Maar gewoon een hoop dingen opslaan die je interessant lijken of handig en dan kan je altijd nog nadenken hoe je dat in jouw huis kan toepassen.
Het mooie aan de slaapkamer bijvoorbeeld is wel de grote open ruimte, dus dan kan je kijken hoe je wel wat bergruimte kan realiseren zonder dat er te veel meubels komen te staan om maar iets te zeggen.
En grot gelijk, eerst maar zo goedkoop mogelijk qua meubels en het leefbaar maken. De rest kan je rustig aan vervangen.
Het lijkt me wel een heerlijk plekje om te schilderen!
Sannens schreef:Bij ons in de buurt is een oud pand omgebouwd tot studios. Deze hebben veel overeenkomst met jouw indeling, namelijk licht van voren. De voordeur zit dan wel achterin maar verder lijkt het veel op jouw soort pand: Er zijn namelijk verder geen ramen. Daar hebben ze de badkamer zo ver mogelijk achterin gemaakt, want het is niet noodzakelijk dat er natuurlijk licht in je badkamer komt. Mijn badkamer heeft dat nu ook niet, en een eerdere badkamer in mijn appartement ook niet. Ik zou wel echt investeren in mooie dakramen bij je slaapkamer, het kost wat, maar daar krijg je ontzettend veel woonplezier van.
Mijn tip: Ga dus voor een studio, zo min mogelijk muren en daardoor zoveel mogelijk licht behouden.
silverdapple schreef:Persoonlijk raad ik je aan om te gaan kijken naar wat in eerste instantie praktisch is, ook met name omwille van je beperkte budget.
Breng goed in kaart waar je bijvoorbeeld natuurlijk lichtinval hebt, waar stopcontacten zitten, waar leidingen naartoe lopen en waar het absoluut irreëel is om een omleiding te maken als het echt niet anders kan. Zo kun je de handigste indeling maken en bespaart het je geld.
Daarna ga je kijken naar wat in de praktijk een handige indeling zou zijn. Nu heb je bijvoorbeeld de badkamer in je slaapkamer op de eerste verdieping. Naast dat het wellicht onprettig is dat vreemden die bij jou thuis over de vloer komen daardoor én in jouw slaapkamer komen én je hele badkamer (inclusief al je persoonlijke verzorgingsspullen) te zien krijgen, heb je ook nagedacht als je bijvoorbeeld je been breekt en dus meerdere keren per dag de trap op en af moet om te kunnen plassen?
Op deze manier kun je bijvoorbeeld een lijst creëren met de benodigde ruimtes en de hoeveelheid voor- en nadelen per verdieping. Op het eind kun je altijd nog kijken naar manieren of indelingen (bijvoorbeeld de positie van de bank, de kant waar de keuken naartoe staat, kleuren) die de ruimte ogenschijnlijk lichter en groter maken.
Om eerlijk te zijn lijkt dit me flink pittig om zelf te moeten bedenken, dus als een aannemer of architect binnen je mogelijkheden ligt dan denk ik dat dat best een handige stap kan zijn. Ook gewoon omdat zij weten waar je rekening mee moet houden.Verder moest ik meteen aan dit topic denken: [HTT] Van oud verzekeringskantoor naar guesthouse
Ik zou het leuk vinden als je misschien updates blijft plaatsen!

Bracht wel vaak hilarisch taferelen , dat dan weer wel
nee ik doe hem wel echt boven in de badkamer haha, vrienden mogen altijd ook gewoon mijn huis door snuffelen als ze willen, ben heel open en heb geen geheimen, en mensen waar ik niet close mee ben die komen toch niet bij mij thuis 
Mri schreef:Je kan zelf met sketch-up een 3d tekening maken!
Was niet aan mij weggelegd haha.
. Maar aangezien alle leuke dingen die ik nog had ook niet door gaan heb ik dus wel heel veel tijd over, wat betekent tijd om dingen zelf te maken en op die manier hopelijk later kosten te besparen.