Het leed dat het vinden van een huurwoning heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Het leed dat het vinden van een huurwoning heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:21

Sta je ingeschreven bij hureninhollandrijnland?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:49

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 08:22

Doubtless schreef:
En als je nog wat verder kijkt dan een loonsverhoging? Een andere job binnen of buiten dit bedrijf?

Of werken in een andere regio waar huizen goedkoper zijn?

Ik ben hier nu aan het kijken omdat ik net weer een verlenging heb gekregen van een jaar en echt heel erg op mijn plek ben bij deze werkgever momenteel.
Had ik de verlenging niet gekregen dan was ik inderdaad ook ergens anders gaan zoeken! Maakt mij inderdaad anders niet zo veel uit waar ik woon of werk, maar ben nu specifiek op zoek naar een woning hier juist om dit werk te kunnen behouden :D
In ieder geval voor een jaartje, totdat ik meer weet betreft m’n contract.

(Belangrijke sidenote: Dit is mijn derde werkgever in 2 jaar in verband met omstandigheden. Heb hiervoor 6 jaar bij een bedrijf gewerkt, daar weg mede door burn-out. Gelijk netjes een andere baan in gerold maar zorgde voor een terugval & toen gelijk op deze plek en heb hier eindelijk rust en stabiliteit)

Een andere job binnen dit bedrijf is zeker mogelijk, maar ben hier in gerold zonder ervaring (ook een fijne kans!) en dat zal ik voor elke andere functie eerst op moeten gaan doen.

@_Nelleke_; ja, daar sta ik ingeschreven :j
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 07-04-20 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:28

Hoe lang al? En hoeveelste ben je als je reageert op iets wat minder populair is?

Ik heb jaren geleden op mijn 19e geluk gehad en een woning gekregen via de woningbouw die gesloopt zou worden. Stond bij dat het tijdelijk was maar als ik er nu langsrijd (ruim 10jr later) staan ze nog steeds. :+ Had maar 1jr inschrijftijd en precies in de zomervakantie gereageerd. Er waren een aantal kijkers niet komen opdagen ivm vakantie en toen was ie voor mij. Je moet soms ook gewoon een beetje geluk hebben.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 08:32

_Nelleke_ schreef:
Hoe lang al? En hoeveelste ben je als je reageert op iets wat minder populair is?

Ik heb jaren geleden op mijn 19e geluk gehad en een woning gekregen via de woningbouw die gesloopt zou worden. Stond bij dat het tijdelijk was maar als ik er nu langsrijd (ruim 10jr later) staan ze nog steeds. :+ Had maar 1jr inschrijftijd en precies in de zomervakantie gereageerd. Er waren een aantal kijkers niet komen opdagen ivm vakantie en toen was ie voor mij. Je moet soms ook gewoon een beetje geluk hebben.

Pas kort, dus een maand of 5, sinds ik zoekende ben. := van 121 reacties kom ik op 97..
Ik reageer ook inderdaad alleen waar weinig reacties op zijn om maar kans te maken := en lotingen natuurlijk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:36

Tsja, het is denk ik wishfull thinking om met 5 maanden inschrijftijd kans te maken op een woning. Dan moet je het inderdaad hebben van lotingen.

Het is knudde en je hebt er nu niks aan maar het is zoooo waardevol om je al in te schrijven op het moment dat je gewoon 18 bent, ook al ben je niet woningzoekende. Heb jij nu niks aan maar andere bokkers misschien wel ;)

Heb je de mogelijkheid om iets te kopen? Misschien een studio of iets kleins?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:36

En loting?
Daar had ik (toen we het huidige huis al hadden) geluk mee.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 08:54

_Nelleke_ schreef:
Tsja, het is denk ik wishfull thinking om met 5 maanden inschrijftijd kans te maken op een woning. Dan moet je het inderdaad hebben van lotingen.

Het is knudde en je hebt er nu niks aan maar het is zoooo waardevol om je al in te schrijven op het moment dat je gewoon 18 bent, ook al ben je niet woningzoekende. Heb jij nu niks aan maar andere bokkers misschien wel ;)

Heb je de mogelijkheid om iets te kopen? Misschien een studio of iets kleins?

Had mij wel ingeschreven, alleen dat was destijds in Utrecht en die was komen te vervallen op een gegeven moment (niet meer betaald, dat is langs me heen gegaan en toen was het pech).

Ik heb nog geen vast contract en weet ook niet of dit zo gaat worden, als dit volgend jaar niet het geval is wil ik evt. ook kijken om ergens anders (qua omgeving dus ook) te gaan werken en wonen. :)

Het gaat echt om dit jaar en deze regio voor nu. Vandaar het leed van zoeken, het is best pittig met deze “eisen”. Hoop alleen niet onmogelijk :Y) dus ik blijf doorzoeken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:07

Ik denk dat je al veel doet. Blijf mensen attent maken dat je zoekt. Dan heb je overal ogen en oren in de regio. Soms hangt er gewoon een poster op een raam dat een woning te huur is of gaat het via via.

Ik heb zelf ook jaren op lotinghuizen gereageerd voordat ik eindelijk eens in de top 10 stond.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 09:18

Es_ther schreef:
En loting?
Daar had ik (toen we het huidige huis al hadden) geluk mee.

Uiteraard, als die ertussen staan hebben die voorkeur :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:24

Ik sta ook ingeschreven bij hureninhollandrijnland, 1,5 jaar, ben iets van 50 plekken opgeschoven :') Maar ik zit in mijn huidige woning 5 jaar goed (leegstandswet met contract van 5 jaar) dus als ik dan terug wil naar Leiden heb ik redelijke kans op een mooi plekje <<)
Ik ken heel wat mensen in omgeving Leiden en zie toch regelmatig wel wat voorbij komen; zit je in de Facebookgroep van Leiden Housing? Worden veel kamers maar ook veel zelfstandige studio's aangeboden.