Afslaan analoge thermometer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 22:24

De molenhoek. Normaal werkt het gewoon goed bij eerdere meters. Ook de omschrijving goed gevolgd en het "zwabber" hulpmiddel netjes gebruikt zoals het plaatje maar niks helpt. En de reacties ach ja fijn volwassen :evaw:

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:27

DeMolenhoek schreef:
Pfff, het merendeel van de reacties maakt mij echt triestig :n Precies een rondje pesten.

Heb je gezocht op youtube hoe anderen het doen?

Ik denk dat Karuna de techniek wel beheerst, maar dat het ding gewoon stuk is.
Dus: probeer de koelkast ff, of een glas koud water. Werkt dat niet, weet je dat. Om laten wisselen lijkt me sowieso een goed idee. En dan gewoon nu vast meerdere van die dingen in verschillende varianten bestellen, dan kun je er met een gerust hart eentje slopen (maar nog wel ff een weekje wachten tot de bestelden binnen zijn).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:27

Inpakken en teruggeven aan de apotheek. Of vragen of ze het je voordoen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:28

Hoe warm is je thermometer (volgens hemzelf) nu dan, en hoe warm is het in je huis?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 22:29

Hilary ik dacht ook slim te zijn maar ze zijn zo schaars dat je er echt maar een kan aanschaffen. Er is zelfs een afspraak met de huisarts dat alleen zieken doorgegeven door de huisarts ze via de apotheek kunnen kopen, gezonde mensen moeten zelf op stap elders. Een echt zeldzaam artikel dus.

Meter gaat de koelkast in voor vannacht, zou theoretisch niet mogen werken gezien ze ontworpen zijn om de vloeistofstand niet te vergeten.

Meter staat op 36,9 en het is hier 17 graden.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:34

Als als je morgen nu eerst eens contact opneemt met de apotheek.
Want deze is waarschijnlijk stuk.
Je zou ook kunnen kijken voor een warmtelazer thermometer.
Even op je voorhoofd richten en je weet de themperatuur.
Deze hebben we op aanraden van de kinderarts voor onze zoon gehaald.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:35

Als je de gebruiksaanwijzing nauwkeurig hebt opgevolgd. dan is het ding blijkbaar onbetrouwbaar. En daarom waardeloos. Next.

Ik ken ze ook nog wel, thermometers die je moest afslaan. Ik zie het mijn moeder nog doen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 01-04-20 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:37

Maar er zijn op internet toch genoeg thermometers te koop?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:37

Ik zeg niet dat je apotheek er acuut 20 moet leveren, maar dat je er nu van de apotheek 1 krijgt ter vervanging van deze en dat je zelf online gaat shoppen naar anderen. Moet te doen zijn, hoef je de deur niet voor uit etcetera. Ik las ergens iets over websites waar ze ovulatietesten verkopen, die zouden nog thermometers te koop hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:38

Hilary schreef:
Ik zeg niet dat je apotheek er acuut 20 moet leveren, maar dat je er nu van de apotheek 1 krijgt ter vervanging van deze en dat je zelf online gaat shoppen naar anderen. Moet te doen zijn, hoef je de deur niet voor uit etcetera. Ik las ergens iets over websites waar ze ovulatietesten verkopen, die zouden nog thermometers te koop hebben.

Er zijn er op internet genoeg te koop...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:38

Mungbean

Re: Afslaan analoge thermometer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:40

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:40

PSvanLot schreef:

Als ik zo even snel rondkijk, zijn veel voordehand liggende shops uitverkocht. Of een langere levertijd. Of opgevoerde prijzen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:43

Boras schreef:
PSvanLot schreef:

Als ik zo even snel rondkijk, zijn veel voordehand liggende shops uitverkocht. Of een langere levertijd. Of opgevoerde prijzen.

Ik kan hem zo bij 5 winkels bestellen. Wat die dingen kosten geen idee.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:44

karuna schreef:
Hilary ik dacht ook slim te zijn maar ze zijn zo schaars dat je er echt maar een kan aanschaffen. Er is zelfs een afspraak met de huisarts dat alleen zieken doorgegeven door de huisarts ze via de apotheek kunnen kopen, gezonde mensen moeten zelf op stap elders. Een echt zeldzaam artikel dus.

Meter gaat de koelkast in voor vannacht, zou theoretisch niet mogen werken gezien ze ontworpen zijn om de vloeistofstand niet te vergeten.

Meter staat op 36,9 en het is hier 17 graden.

Dit zijn de instructies van de fabrikant (Romed Holland):
Citaat:
Hoe de vloeistof in de thermometer af te slaan:

Plaats de thermometer in het schudgereedschap en schroef het groene deksel stevig vast. Steek dee arm vooruit, laat de handpalm loodrecht op het lichaam staan. Houd het groene uiteinde van het schudgereedschap met duim en wijsvinger stevig vast. Laat het schudgereedschap loodrecht op de handpalm staan, dit betekent dat de thermometer en het lichaam evenwijdig aan elkaar moeten zijn. Zwaai het schudgereedschap met hoge frequentie, schud tijdens deze actie niet de arm maar alleen de palm. Schud het gereedschap niet te hard maar met hoge frequentie totdat de vloeistof het niveau van 35 ° C heeft bereikt.
Temperatuuropslag: 20 tot 30 ° C, indien opgeslagen onder of boven dit temperatuurbereik, laat het 1-2 uur voor gebruik acclimatiseren bij: 20 tot 30 ° C.

Bron
Je thermometer bestaat voor 60% uit gallium (smeltpunt +/- 29°C) met daarnaast indium (smeltpunt >150°C) en tin (smeltpunt >200°C). Wat ik denk dat er gebeurd is dat op dit moment je thermometer zo koud is dat alle metalen in je thermometer van de vloeibare naar de vaste fase zijn gegaan. Hierdoor kunnen ze zich niet meer als vloeistof gedragen en zal de aangegeven temperatuur niet dalen.
Naast het vragen van een andere thermometer zou ik een proberen de thermometer die je nu hebt juist op een iets warmere plaats te leggen en morgen nog een proberen af te slaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:00

Misschien op marktplaats kijken voor eentje?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:20

Met de pech en sloopcapaciteit van ts zou ik op 3 verschillende sites bestellen zo duur zijn ze nu ook weer niet . Even Google en je vindt nog wel wat

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:21

En anders even een aquariumthermometer bestellen bij een dierenwebshop :D Die zijn er vast ook nog wel ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:38

Ik weet niet of degenen die hier zeggen 'online bestellen' de afgelopen weken zelf iets besteld hebben, mijn ervaring van meerdere pakketten is dat er op de site heel leuk kan staan vandaag besteld morgen in huis, maar dat er best een halve tot een hele week voorbij kan gaan tot je het in huis hebt. Als ts het morgenochtend nodig heeft dan is dat te laat.

Is er niet iemand die voor je op pad kan gaan ts? voor jou is het geen doen nu neem ik aan, maar een ander doet dat misschien met liefde voor je. En anders zou ik toch de apotheek weer bellen, misschien dat ze wat langs kunnen brengen. Meerdere apotheken die ik ken hebben een bezorgservice, misschien is dat een mogelijkheid.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 01:14

Misschien even de andere kant op laten schieten?? Zet m eens in een glas heel heet water, misschien slaat het kwik dan door en kan het daarna weer gaan zakken. al dan niet door het afslaan
Zeg ook maar wat he :)*

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:23

Topicstarter wil met een reden misschien wel deze thermometer ipv. Een ander. Gelukkig is er keus dus laat iemand dan een vraag stellen zeg. Dat je het raar vindt maakt niet dat het niet gesteld mag worden. Zie wel meer rare topics in deze tijd.

Topicstarter ik denk dat je inderdaad pech hebt en dat deze (ook) stuk is. Is voor je eigen gemoedsrust zo’n baby thermometer die andere aanraden geen idee. Hier 1 in Fahrenheit niet heel handig moet het omrekenen maar het werkt! Ja en geen idee hoe ik het voor elkaar krijg er 1 in Fahrenheit te kopen.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 02-04-20 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 07:30

Ik ga vanmorgen de apotheek bellen voor een ander. Die mogen ze eerst zelf even testen of hij zich wel laat afslaan voor ze hem weer laten bezorgen. Nooit geweten dat deze analoge dingen ook zo kapot kunnen gaan. Normaal sloop ik ze na een vliegles. :+ maar niet laten afslaan is voor mij nieuw.

En de reacties ach, een vast clubje beleefd er kennelijk plezier aan zo te reageren op reacties van mij. :evaw: ik lees er inmiddels overheen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:49

karuna schreef:
Ik ga vanmorgen de apotheek bellen voor een ander. Die mogen ze eerst zelf even testen of hij zich wel laat afslaan voor ze hem weer laten bezorgen. Nooit geweten dat deze analoge dingen ook zo kapot kunnen gaan. Normaal sloop ik ze na een vliegles. :+ maar niet laten afslaan is voor mij nieuw.

En de reacties ach, een vast clubje beleefd er kennelijk plezier aan zo te reageren op reacties van mij. :evaw: ik lees er inmiddels overheen.

Op de vorige pagina staat een goede tip. Als hij te koud is kun je m niet afslaan waarschijnlijk.
Warm hem op naar 37° en probeer het dan eens. Scheelt je misschien een hoop gedoe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 07:56

Hebben we ook gedaan inmiddels helpt ook niet. Hij gaat niet lager dan 36,5 graden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:00

Dan moet je aan een nieuwe.