Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nessinator schreef:Ik heb (wel echt al heel lang geleden) een laptop (nieuw) in die prijscategorie gekocht en dat was inderdaad een miskoop. Ding had achteraf echt belabberde specs, was binnen no-time ontzettend traag, liep al vast van Chrome, oververhitte out of nowhere, en het hielp niet dat ik het ding in het begin altijd meenam want na een paar jaar was het beeldscherm zodanig stuk dat ik de laptop eigenlijk alleen maar als computerkast kon gebruiken. Dus ja, miskoop, maar met alleen de informatie "€350" kunnen wij niet zo veel. Hoe veel RAM, hoe veel geheugen, welke processor, hoe veel cores, SSD of HDD harde schijf, evt externe harde schijf? Dat zijn de dingen die het verschil maken.
robert45 schreef:Je koopt hem zakelijk, krijgt de btw dus al terug, en je kan hem als investering boeken en afschrijven. Uiteindelijk kost die dus vrijwel niets.
Zou zeker als je een boekhouding erop wilt laten draaien een fatsoenlijke laptop nemen.
Ook al doe je niet elke dag de boekhouding hij moet het wel kunnen draaien. En de boekhoudpakketten worden steeds zwaarder.
.capopjekop schreef:Mijn pa koopt zijn laptops meestal bij de aldi en die zijn niet duur. Maar dat werkt prima, ook met zijn boekhoudpakket. hij heeft ook weleens een duurdere gekocht van een goed merk, maar daar was hij aanzienlijk minder tevreden mee dan met zijn medion van de aldi
Ik heb zelf ook nog nooit meer dan 100 euro uitgegeven aan een tweedehands laptop en draai gewoon programma's als photoshop etc en doe mijn boekhouding ook op die laptop. Gewoon even goed naar de specs kijken welke je meest gebruikte programma's nodig hebben en welke laptop dan in je budget valt. Bij mijn vorige laptop had ik het probleem dat de nieuwe versie van photoshop langzaam liep. Dat heb ik toen opgelost door een nieuw werkgeheugen in te laten zetten door mijn broertje
Mindim schreef:Daihyo schreef:
Nieuw niet, maar refurbished is er dan wel veel mogelijk
Oh kijk, dat weet ik dus niet, ik koop nooit een tweedehands laptop. Die wil ik altijd nieuw.