Zit hier niks tussen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BarbaLala schreef:Pandameisje schreef:
die hebben we maar die drukt hij gewoon uit.
Oftewel hij wil niet wakker wordenTja, dan zou ik hem lekker zijn eigen zaakjes laten opknappen!
succes gegarandeerd. BarbaLala schreef:Pandameisje schreef:die hebben we maar die drukt hij gewoon uit.
Oftewel hij wil niet wakker wordenTja, dan zou ik hem lekker zijn eigen zaakjes laten opknappen!
was even zoeken voor mij maar dit werkt xD misschien ook voor jouw vriend?
Taucha schreef:Omdat ik zelf wellicht binnenkort iets met een app wil gaan koppelen terwijl ik niet thuis ben, even op zoek geweest. Makkelijkste en goedkoopste op dit moment is nog steeds om een slimme stekker te gebruiken. Bijvoorbeeld deze:
https://silvergear.eu/product/slimme-stekker-wi-fi/
https://www.bol.com/nl/p/belife-smart-p ... oductTitle
Met die laatste heb je 4 stekkers, dus dan kun je naast een paar dikke spotlights en de radio ook nog eens het koffiezetapparaat laten inschakelen als vriendjelief tenminste van koffie houdt.
Amado schreef:Eerste waar ik aan dacht was mn rijdende wekker. Wat. een. pokkeding. Maar wel effectief. je zet m gewoon op je nachtkastje en wanneer hij af gaat rijdt hij zo het kastje af en gaat heel de kamer door inclusief luchtalarm, dus je moet m eerst nog zien te vangen.
Heb even een filmpje opgezocht:
https://www.youtube.com/watch?v=rmJaAurN2YE
(dan was de wekker al uitgezet)JorineV schreef:Beetje out of the box, maar zouden jullie in zijn voor een huisdier? Als je een hond of kat steeds op dezelfde tijd eten geeft of uitlaat, gaan ze je daar vanzelf voor wakker maken. Voordeel van een wekker op 4 pootjes is dat ze een extra dimensie toevoegen zoals je gezicht likken of over je heen rennen. Plus: een dier kan inspelen op in welke fase van slaap/ontwaken je zit, dat lukt zo'n rijdende wekker niet (horloges kunnen dat geloof ik wel). Enige dat jij dan 's ochtends hoeft te doen, is de slaapkamerdeur op een kier zetten. Niet heel precies af te stellen maar wel heel effectief. Hoe vaak de katten mij en/of mijn vriend al "gered" hebben van te laat komen(dan was de wekker al uitgezet)
Verder wat al genoemd is, laat hem eens goed naar de kwaliteit van z'n slaap kijken. Meer regelmaat en gezonde gewoontes kan helpen, of even langs de huisarts voor advies, onderzoek, hulpmiddelen of medicatie desnoods... Overdag slapen is nou eenmaal niet het meest natuurlijke.
rien10 schreef:TS, hebben jullie het al over zijn slaappatroon gehad? Alcohol, drugs. Dat heeft echt invloed op het slapen en dus op het wakker worden. Wellicht is daar winst te behalen.
Eclare schreef:Je hebt ook apps op je telefoon dat je eerst een aantal stappen moet zetten voor je wekker uit gaat, of een barcode van iets moet scannen (tandpasta bv) of puzzels moet oplossen?
ImkeTarek schreef:Eclare schreef:Je hebt ook apps op je telefoon dat je eerst een aantal stappen moet zetten voor je wekker uit gaat, of een barcode van iets moet scannen (tandpasta bv) of puzzels moet oplossen?
Dit wilde ik ook voorstellen.
Mijn vriend heeft een app, heet geloof ik alarmy.
Je kunt oa instellen dat je wiskundige "problemen" op moet lossen voor de wekker uitgaat.
Maar mijn vriend heeft ingesteld dat ie een (vooraf ingestelde) foto moet maken, voordat ie de wekker uit kan zetten. Hij heeft een foto van onze waterkoker ingesteld, zodat ie die direct aan kan zetten, nadat de wekker uit is.
Je kunt deze een keer of 3/4 snoozen, met iets minder dan een minuut ertussen geloof ik.
Deze app heeft mijn vriend echt super goed geholpen met wakker worden!