een wekker die je kan bedienen met je smartphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Re: een wekker die je kan bedienen met je smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 02:40

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 03:33

BarbaLala schreef:
Pandameisje schreef:

die hebben we maar die drukt hij gewoon uit.

Oftewel hij wil niet wakker worden ;) Tja, dan zou ik hem lekker zijn eigen zaakjes laten opknappen!

Dat zou ik niet te hard zeggen, ik heb ook gruwelijke wakker word problemen (momenteel versterkt door despressie, maar ook zonder dat ook).

Ik druk ook constant wekkers uit, in mijn slaap, maakt niet uit hoe ingewikkeld het is, het lukt gewoon.
Ik ga dromen over de wekker in lichtere slaapomstandigheden en ook zonder dromen druk ik gewoon wekkers uit.
Ik moet er ook altijd een stuk of 20 zetten en het is maar afwachten wanneer ik echt wakker word.

Dit heb ik al zo lang ik me kan herinneren, heeft me meerdere keren in problemen gebracht en niks werkt echt effectief.

Wekker ver weg leggen helpt ook niet bijvoorbeeld, die hoor ik niet en is alleen een last voor mijn omgeving :+
Licht ook niet, want ik slaap rustig in de brandende zon.
Maar ik heb dus echt al van alles geprobeerd.

Of ik nou iets heel vervelends moet doen of juist iets leuks, maakt allemaal geen enkel verschil.
Het is echt geen onwil, ik zou willen dat ik gewoon vroeg op kon staan zoals mijn vriend bijvoorbeeld. Maar het is echt een probleem.

Ik heb dus voor TS ook niet dé tip, maar als ik in dit topic ook wat ideeën op kan doen, dan graag!

Oh ja en ik ben me er van bewust dat ik dit om half 3 post, maar ik ben morgen vrij :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 03:41

Bij mij hielp een dovenwekker goed.
Ik werd giga geagiteerd van geluid of deed hem in mijn slaap uit.
Dovenwekker onder mijn kussen werkte perfect zonder dat ik chagrijnig wakker werd.
Ik ga hem gelijk weer installeren op mijn telefoon, ik heb een smartshaker.
Veeel fijner vind ik dat dan geluid!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 03:56

Ik heb de pavlok wekker een tijdje gebruikt, die hoef je niet zelf in te stellen maar dat is een soort horloge.

Kan trillen, geluid maken én stroom geven :)) succes gegarandeerd.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:31

BarbaLala schreef:
Pandameisje schreef:
die hebben we maar die drukt hij gewoon uit.

Oftewel hij wil niet wakker worden ;) Tja, dan zou ik hem lekker zijn eigen zaakjes laten opknappen!

Lekker kort door de bocht.
Ik heb hetzelfde probleem ( vandaag toevallig niet, maar dat komt omdat ik om 5u al wekkers had staan) en ik wil me alles behalve verslapen.
Ik ( en ik vermoed ts haar vriend ook) heb totaal niet door als ik de wekker uitdruk. Onwijs vervelend.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:16

Ook naar het slaappatroon kijken.
Slaapt hij voldoende. Drinkt hij alcohol? Blowt hij? Dat heeft allemaal invloed op het ontwaken.
Dat eerst aanpakken en dan kom jij pas om de boek kijken met een ouderwetse Ellen wekker op een geëmailleerd bord. Dat klinkt alsof dr wereld vergaat.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:28

Ik kon ook nooit wakker worden en sliep moeiteloos door 20 wekkers heen. Een ander deuntje hielp misschien een week, maar was dan ook weer "normaal" en drukte ik dus uit.

Ik heb nu een wakeup light in combinatie met 2 verschillende wekkers op mijn telefoon. Door het licht in combi met de radio raak ik in een lichtere slaap. Ik zet dan bijv de wakeup light om 06.30, mijn eerste wekker met 5 min snooze om 06.45 en mijn 2de om 07.01. Door steeds twee wekkers kort na elkaar te hebben en de radio wordt ik wakker genoeg om eruit te komen O:) was even zoeken voor mij maar dit werkt xD misschien ook voor jouw vriend?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:07

Omdat ik zelf wellicht binnenkort iets met een app wil gaan koppelen terwijl ik niet thuis ben, even op zoek geweest. Makkelijkste en goedkoopste op dit moment is nog steeds om een slimme stekker te gebruiken. Bijvoorbeeld deze:

https://silvergear.eu/product/slimme-stekker-wi-fi/

https://www.bol.com/nl/p/belife-smart-p ... oductTitle

Met die laatste heb je 4 stekkers, dus dan kun je naast een paar dikke spotlights en de radio ook nog eens het koffiezetapparaat laten inschakelen als vriendjelief tenminste van koffie houdt. :P

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 10:09

Taucha schreef:
Omdat ik zelf wellicht binnenkort iets met een app wil gaan koppelen terwijl ik niet thuis ben, even op zoek geweest. Makkelijkste en goedkoopste op dit moment is nog steeds om een slimme stekker te gebruiken. Bijvoorbeeld deze:

https://silvergear.eu/product/slimme-stekker-wi-fi/

https://www.bol.com/nl/p/belife-smart-p ... oductTitle

Met die laatste heb je 4 stekkers, dus dan kun je naast een paar dikke spotlights en de radio ook nog eens het koffiezetapparaat laten inschakelen als vriendjelief tenminste van koffie houdt. :P

mijn vriend is gek op koffie XD

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:14

Eerste waar ik aan dacht was mn rijdende wekker. Wat. een. pokkeding. Maar wel effectief. je zet m gewoon op je nachtkastje en wanneer hij af gaat rijdt hij zo het kastje af en gaat heel de kamer door inclusief luchtalarm, dus je moet m eerst nog zien te vangen.

Heb even een filmpje opgezocht:
https://www.youtube.com/watch?v=rmJaAurN2YE

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:16

Wat denk je er van om die luilak zelf zijn zaakjes op te laten knappen?
Je bent zijn moeder niet.....
Hoe moet iemand ooit volwassen worden als zelfs zijn vriendinnetje de kleuter wakker moet maken....en ook nog eens gaat bedenken hoe ze dat moet doen.

Get a life, allebei!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:28

Amado schreef:
Eerste waar ik aan dacht was mn rijdende wekker. Wat. een. pokkeding. Maar wel effectief. je zet m gewoon op je nachtkastje en wanneer hij af gaat rijdt hij zo het kastje af en gaat heel de kamer door inclusief luchtalarm, dus je moet m eerst nog zien te vangen.

Heb even een filmpje opgezocht:
https://www.youtube.com/watch?v=rmJaAurN2YE

Tandjes! Wat een ding! Hilarisch.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:45

Zo'n rijdende wekker en dan i.c.m. een ouderwetse wekker in een ijzeren bak? En dan die laatste net even heel iets later en verder weg zetten.

Dan is hij wakker en uit bed voor de rijdende wekker en dan gaat kort erna nog dat ouderwetse ding hard rammelen iets verder weg, zodat ie niet direct weer het bed inkruipt en in slaap valt.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:12

Beetje out of the box, maar zouden jullie in zijn voor een huisdier? Als je een hond of kat steeds op dezelfde tijd eten geeft of uitlaat, gaan ze je daar vanzelf voor wakker maken. Voordeel van een wekker op 4 pootjes is dat ze een extra dimensie toevoegen zoals je gezicht likken of over je heen rennen. Plus: een dier kan inspelen op in welke fase van slaap/ontwaken je zit, dat lukt zo'n rijdende wekker niet (horloges kunnen dat geloof ik wel). Enige dat jij dan 's ochtends hoeft te doen, is de slaapkamerdeur op een kier zetten. Niet heel precies af te stellen maar wel heel effectief. Hoe vaak de katten mij en/of mijn vriend al "gered" hebben van te laat komen :j (dan was de wekker al uitgezet)

Verder wat al genoemd is, laat hem eens goed naar de kwaliteit van z'n slaap kijken. Meer regelmaat en gezonde gewoontes kan helpen, of even langs de huisarts voor advies, onderzoek, hulpmiddelen of medicatie desnoods... Overdag slapen is nou eenmaal niet het meest natuurlijke.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 11:27

JorineV schreef:
Beetje out of the box, maar zouden jullie in zijn voor een huisdier? Als je een hond of kat steeds op dezelfde tijd eten geeft of uitlaat, gaan ze je daar vanzelf voor wakker maken. Voordeel van een wekker op 4 pootjes is dat ze een extra dimensie toevoegen zoals je gezicht likken of over je heen rennen. Plus: een dier kan inspelen op in welke fase van slaap/ontwaken je zit, dat lukt zo'n rijdende wekker niet (horloges kunnen dat geloof ik wel). Enige dat jij dan 's ochtends hoeft te doen, is de slaapkamerdeur op een kier zetten. Niet heel precies af te stellen maar wel heel effectief. Hoe vaak de katten mij en/of mijn vriend al "gered" hebben van te laat komen :j (dan was de wekker al uitgezet)

Verder wat al genoemd is, laat hem eens goed naar de kwaliteit van z'n slaap kijken. Meer regelmaat en gezonde gewoontes kan helpen, of even langs de huisarts voor advies, onderzoek, hulpmiddelen of medicatie desnoods... Overdag slapen is nou eenmaal niet het meest natuurlijke.

we hebben een hond maar als ik eerste uit moet dan laat ik de hond als eerste uit. maar probleem is op de dagen dat we beiden veel weg zijn gaat ze uit logeren XD dus dan heeft hij Lilo ook niet om zich heen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:41

TS, hebben jullie het al over zijn slaappatroon gehad? Alcohol, drugs. Dat heeft echt invloed op het slapen en dus op het wakker worden. Wellicht is daar winst te behalen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 11:54

rien10 schreef:
TS, hebben jullie het al over zijn slaappatroon gehad? Alcohol, drugs. Dat heeft echt invloed op het slapen en dus op het wakker worden. Wellicht is daar winst te behalen.

hij drinkt af en toe 1 of 2 biertjes.
gebruikt geen drugs .

Zijn slaappatroon is heel verschillend dit komt echt door zijn werk. hij werkt in de feestwereld en betekend soms dat die in weekend maar 4 uur slaap heeft of meer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:09

Oef. Dan wordt wakker worden inderdaad heel lastig.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:12

Je hebt ook apps op je telefoon dat je eerst een aantal stappen moet zetten voor je wekker uit gaat, of een barcode van iets moet scannen (tandpasta bv) of puzzels moet oplossen?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:35

Ok duidelijk.

Lastige situatie... hoe denkt zijn baas hierover, heeft hij het slaaptekort wel eens besproken op het werk? Sommige mensen kunnen daar redelijk goed tegen, hij niet, zo blijkt. Als de werkgever hem niet voldoende tegemoet kan komen, wordt het eigenlijk tijd om te denken aan een andere baan...

Wat betreft het wakker worden heeft een irritanter of moeilijkere wekker om uit te zetten misschien niet voldoende effect, omdat die hem midden in z'n slaap stoort. Kan de moeite waard zijn om te kijken naar een horloge of app die je slaap meet en dan in je lichte slaap de wekker af laat gaan. Dat zal eerder zijn dat het ingestelde uiterlijke ontwaakmoment en dat lijkt zonde van je tijd, maar je wordt tenminste wel echt wakker en waarschijnlijk met een minder geradbraakt gevoel. Ik weet even niet hoe het weet, iemand anders misschien?

Is hij trouwens al eens bij de huisarts geweest om eventueel slaapapneu / antisnurkbeugel / masker / melatonine etc te bespreken? Wie weet is daar nog wat winst te behalen. Hij zal heus de eerste niet zijn die wel een steuntje in de rug kan gebruiken met die onregelmatige tijden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:33

Ik zat te denken aan de Google Nest Mini, als je die koppelt aan de telefoon kan je die van afstand opdrachten geven. Ik weet alleen niet of dat ook werkt of je zelf niet meer op datzelfde netwerk zit. Je kan er sowieso wekkers op laten zetten.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:25

Misschien die nieuwe versie van de philips somneo en connect?
Zou je even moeten kijken of je die vanaf een afstand kan bedienen, gaat wel via een app :)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:11

Eclare schreef:
Je hebt ook apps op je telefoon dat je eerst een aantal stappen moet zetten voor je wekker uit gaat, of een barcode van iets moet scannen (tandpasta bv) of puzzels moet oplossen?

Dit wilde ik ook voorstellen.

Mijn vriend heeft een app, heet geloof ik alarmy.
Je kunt oa instellen dat je wiskundige "problemen" op moet lossen voor de wekker uitgaat.
Maar mijn vriend heeft ingesteld dat ie een (vooraf ingestelde) foto moet maken, voordat ie de wekker uit kan zetten. Hij heeft een foto van onze waterkoker ingesteld, zodat ie die direct aan kan zetten, nadat de wekker uit is.

Je kunt deze een keer of 3/4 snoozen, met iets minder dan een minuut ertussen geloof ik.

Deze app heeft mijn vriend echt super goed geholpen met wakker worden!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 16:12

ImkeTarek schreef:
Eclare schreef:

Dit wilde ik ook voorstellen.

Mijn vriend heeft een app, heet geloof ik alarmy.
Je kunt oa instellen dat je wiskundige "problemen" op moet lossen voor de wekker uitgaat.
Maar mijn vriend heeft ingesteld dat ie een (vooraf ingestelde) foto moet maken, voordat ie de wekker uit kan zetten. Hij heeft een foto van onze waterkoker ingesteld, zodat ie die direct aan kan zetten, nadat de wekker uit is.

Je kunt deze een keer of 3/4 snoozen, met iets minder dan een minuut ertussen geloof ik.

Deze app heeft mijn vriend echt super goed geholpen met wakker worden!

ik ga deze doorsturen naar mijn vriend