Overstappen van bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:59

ICS creditcard heb ik ook, gewoon separaat ernaast, onafhankelijk van een bank.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:32

Hier ook heel tevreden met ING. Wordt ook steeds meer digitaal dus alles altijd bij de hand.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:38

Ik ben van Rabo naar de ING overgestapt. Op een Flapdrol die mijn hypotheek bijna vernaggeld heeft en mij in mijn gezicht beledigde ben ik rete tevreden met ING. Word altijd goed en vlug geholpen en toen met madame flapdrol werd het heel netjes opgelost. Gewoon naar binnen wandelen of online alvast afspraak inplannen ideaal. Ook vind ik de app heel fijn van de ING. Bij de Rabobank had ik het idee alsof alles steeds stugger werd en ook in geval van problemen werd ik niet vlug geholpen. Kapotte pinpas mocht ik gewoon een week op wachtten.

dus nu heel tevreden met ING. die hebben ook alles voor de overstap geregeld

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:42

Knab?

Ik heb mijn zakelijke rekeningen hier lopen en het werkt prima.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:00

Ik zit, als student, bij ASN. Voor mij is het dus tot nu toe gratis. Bevalt me prima en m'n geld wordt niet geïnvesteerd in dingen waar ik niet achter sta.
De app werkt prima, beetje ouderwetse look maar hij doet het in ieder geval.

Overstappen was ook een eitje.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:50

Bij Regiobank (en ASN en SNS) is een extra spaarrekening openen kosteloos. Ik werk zelf ook voor 1 van deze merken die alle 3 onder de Volksbank vallen en hun regels zijn hetzelfde.

Voor mijzelf sprekend zou ik ook kijken naar een bank die duurzame investeringen doet (en dat is ING zeer zeker niet).

De creditcard kan je er gewoon naast houden bij ICS, dat zou geen problemen moeten vormen.

Voor wat betreft de kosten per maand.. Ja, die liggen wellicht iets hoger dan bij andere banken. Echter als je bijvoorbeeld je betaalpas kwijt raakt krijg je kosteloos een nieuwe. Zijn wel zaken die je ook mee moet nemen denk ik :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:03

Ik ben wel benieuwd hoe vaak iedereen een nieuwe betaalpas nodig heeft, aangezien dat nu al meerdere keren is benoemd. >;) Ik heb nog nooit een nieuwe pas hoeven aanvragen (afgelopen 15 jaar dus).

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 01:34

Ik heb er ééntje moeten laten vervangen voordat de bank het deed omdat hij bij tankstations niet altijd meer geaccepteerd werd. Bizar. Echt alleen bij betaalautomaten buiten. Verder nooit.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:53

Ladyson schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe vaak iedereen een nieuwe betaalpas nodig heeft, aangezien dat nu al meerdere keren is benoemd. >;) Ik heb nog nooit een nieuwe pas hoeven aanvragen (afgelopen 15 jaar dus).

In mijn geval was het 1 van de zaken die ik als voorbeeld noemde. Bij de bank waar ik werk heb je bijvoorbeeld ook 30 dagen aankoopverzekering op zaken die je met je pinpas betaalt en rente op je betaalrekening (al is die nu bijna 0, haha). Maar je wil niet weten hoe vaak ik nieuwe betaalpassen moet aanvragen :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:23

Prrrr schreef:
ASN. Creditcard weet ik niet, maar de rest helemaal goed.

Hier idem, ook uit linksig-duurzaam-millenial oogpunt ;)
Geeft zelfs rente over het saldo van je betaalrekening (heel weinig en tot een maximaal saldo, maar toch).

Edit: creditcard kost extra, dus die heb ik nu zelf via de Bijenkorf. Was bijna de goedkoopste en je spaart er punten mee die je dan daar weer kunt inwisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 13:16

Ik zit bij Bunq en wil niet meer anders. Je kan een mastercard ipv maestro pas aanvragen waardoor je automatisch een prepaid cc hebt. Het werkt overzichtelijk, snel en online en dat is voor mij een groot voordeel.