Werkauto gezocht voor dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:38

eilleen333 schreef:
DubbelDun schreef:
@eilleen333: als je met max 3 mensen wilt rijden zou je ook een Fiat Multipla kunnen overwegen en dan de stoelen achter er alle drie uit halen. Dan heb je zeker genoeg bergruimte.
Je zou zelfs één van de achterstoelen kunnen laten staan en dan heb je met 4 mensen nóg een hoop ruimte over.

Haha! Had het er met vrienden over: “de auto mag best lelijk zijn, maar een multipla gaat me echt te ver”. Het is wel echt de lelijkste auto die ik ken.
Zag dat er wel caddy’s zijn die 1400 kilo trekken. Maar is geen ideale trek auto natuurlijk. T moet wel een beetje veilig en haalbaar zijn. Wil niet net op het randje gaan zitten.

Caddy trek verm. Afh. V uitvoering, sommigen meer dan 1400.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:39

Ach... als je er in rijdt zie je het zelf niet, mensen die je tegenkomen kijken extra uit (voor je) en als je er naar toe loopt bij voorkeur vanaf de achterkant óf anders je ogen even dicht doen :)

Zelf heb ik een Fiat Qubo (lijkt iets op de Pla) en meteen de stoelen achter er uit gehaald. Ik kan nu 1,50x1,50x1,20 kwijt :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:39

En kan op bedrjif gezet, wel je eigen bedrjif hoop ik, ken mensen die dat deden.bji hun werkgever en laat ik het zo zeggen... dat eindigde neit best

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 20:40

Sjolvir schreef:
Grins kenteken krjig je alleen als het voor jezelf is, niet als je in loondeinst bent, weet niet wasr je onder valt.

Citroen jumpy kan, is diesel versei van met ruim voldoende trekkracht en met dubbele cabine kunnen er ook meer mensen in.

Zelf jaren een berlingo bestel gehad maar dat is onvoldeonde trekvermogen voor jou en geen achterbank. ( zelfde geldt voor de partner en kangoo) wel fjine auto's

Ik heb inderdaad een eigen onderneming, dus dat is geen belemmering.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:40

Toch jammer van die Multipla. Ooit was het zo'n schattig ding, ik zou 'm zo willen adopteren :))

Afbeelding

TS, je zou eens bij je boekhouder kunnen informeren over het hoe en wat van het rijden van een grijskentekenauto in jouw situatie. Op internet is wel het nodige te vinden hoor, maar het gaat er ook om dat het jou en je situatie past.

Sterre98

Re: Werkauto gezocht voor dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:42

Misschien een Hyundai Santa Fe?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:49

Als grijs kenteken een optie is dan een Dodge Ram?
Zakelijk zijn die echt aantrekkelijk.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:53

tengeltje11 schreef:
Is het in nl ook zo dat je bij lichte vracht minder moet betalen?
Want bv Mercedes Vito kan in België lichte vracht met 6 zitplaatsen, mag relatief veel trekken en zuipt niet als gek.

Dierenartsen hier rijden standaard allemaal met duurdere auto’s a la range rover, land rover disco, Mercedes 4x4 type’s, Volvo,....

Ging ook al zeggen :+ bij ons rijd zowat elke dierenarts met een range rover, jeep, ... inderdaad.

Het mag 2de hands zijn neem ik aan? Je budget lijkt me eigenlijk wel aan de krappe kant. Mss toch een berlingo of caddy? Die heb je ook met dubbele cabine.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 20:55

Budget is voor de juiste auto uit de breiden. Ik zoek wel iets wat een paar jaar meegaat. Alleen dit heb ik zo liggen, de rest kost wat meer moeite om vrij te maken. Ik zet liever te laag dan te hoog in, zodat ik nog marge over heb.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:57

Een Berlingo en een Caddy zijn er niet met dubbele cabine. Wel als personenwagenuitvoering, maar dan wordt het geen dubbele cabine genoemd (dat hoort meer bij een bestelbus zoals een Transporter of een Jumper, die zijn er wel met dubbele cabine). De nieuwe Caddy's hebben trouwens wel een Maxi-uitvoering met soort van dubbele cabine, maar dat zijn niet de uitvoeringen die binnen het budget vallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:01

Is lease niet aantrekkelijker ? Geen verstand van verder maar vind zelf Volkswagens altijd degelijk. Hoeveel kilometer ga je rijden? Of rijd je??

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:02

Ik bedoel in ieder geval dit soort caddy. Daar rijden bij ons alle mensen van de televisie voorzieningen enzo ook mee rond. Die hebben allemaal schabjes achterin en toch 5 plekken
Afbeelding

Edit: dat heet caddy maxi schijnbaar :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:05

Ja, dat is om het makkelijk te maken :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:13

bigone schreef:
Is lease niet aantrekkelijker ? Geen verstand van verder maar vind zelf Volkswagens altijd degelijk. Hoeveel kilometer ga je rijden? Of rijd je??

Volkswagens zijn tegenwoordig echt niet meer degelijk, al veel ellende gehad met de caddy van manlief. Dan kun je beter een citroen hebben :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:20

eilleen333 schreef:
Ik zat inderdaad te denken aan grijs kenteken. Ik ben daar totaal niet in thuis, dus zou dan die voorwaarden daarvoor moeten opzoeken. Ik geloof dat een achterbank dan geen optie meer is?

Wel superveel tips hier al! Ik heb gelukkig geen haast, maar zo kan ik al wel mooi rustig gaan oriënteren!

De RAV4 staat wel hoog op de lijst nu. Mooie auto die fijn rijdt.

Heb ik toen ooit naar geinformeerd, dan moet je een scheiding hebben tussen kofferbak en voorstoelen, ik had een berlingo, dus achterbank is dan geen optie meer. Veeartsen rijden hier met volvo station, caddy's, berlingo's. Zelf alleen nog gezelschapsdieren dus ik hem mijn basic berlingo omgeruild voor een luxe picanto voor in de stad. Heerlijk. :D

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:31

Als het voor je eigen onderneming is zou ik voor een youngtimer gaan! Scheelt belasting.
Bijvoorbeeld een Mercedes ML diesel uit 2004

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 21:37

bigone schreef:

Dat weet ik nog niet precies. Ben pas net opgericht, dus zit in de opstartfase.
Alleen de twingo is sowieso niet geschikt, dus ik ben vast aan het rondkijken zodat ik voorbereid ben als het echt niet meer gaat, haha!

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:38

Is zakelijke lease wat voor je?
Als je trekgewicht wil kom je al snel uit op een diesel.
Ik vind zelf de Peugeot 308 vanaf 2014, toen die als trekauto van het jaar werd gekozen een heerlijke ruime auto, fijn trekvermogen, de trailer gaat er met gemak achteraan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:46

Een Toyota Land Cruiser !

Iets totaal anders maar wel super praktisch: een Mercedes V-klasse die ook bestaat in automaat 4 x 4

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:49

Ik heb een Seat Alhambra. Veel ruimte en rijdt top met trailer en caravan.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:39

Ik heb geen idee van prijzen in Nederland dus geen idee of het in je budget zit. Wij hebben sinds kort een Toyota Landcruiser prado uit 2015. Automaat en mag 2500kg trekken, voldoende ruimte achterin omdat de achterbank ook nog eens naar voren geschoven kan worden.

Afbeelding

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:54

Nissan X-trail? Die heb je in geel kenteken en grijs kenteken. In dat laatste geval moet er een volledig tussenschot in als er niet een aparte verhoging op het dak geplaatst is. Met zo'n verhoging hoeft een volledig tussenschot niet. Maar een achterbank mag met grijs kenteken niet. Dieselversies mogen 2000 kg trekken, benzines volgens mij 1500.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:19

Ik zou ook een Vito overwegen. Mag vaak 2000kg trekken, hier worden ze opgereden tot 5 ton op de teller. Wegenbelasting is ook niet heel hoog en veel ruimte achterin.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:25

Zonder trekken: absoluut een VW caddy, geweldige auto’s, Ben nu aan mijn 2e, de eerste die heb ik gekocht met 200.000 en er nog eens 2 ton mee gereden en net voor hij op 4 ton stond verkocht.

Met trekken, als je grijs kunt rijden: een Mercedes ML, superfijne auto’s

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:31

eilleen333 schreef:
Ik zat inderdaad te denken aan grijs kenteken. Ik ben daar totaal niet in thuis, dus zou dan die voorwaarden daarvoor moeten opzoeken. Ik geloof dat een achterbank dan geen optie meer is?

Die informatie staat op de site van de belastingdienst: link.

Je kunt de auto op privé hebben staan of op de zaak. Staat de auto op de zaak en rij je meer dan 500 km/jaar privé dan heb je te maken met de bijtelling. Dat is een percentage van de nieuwprijs (zelfs als de auto 10-14 jaar oud is!!). Vanaf 15 jaar heb je te maken met de youngtimer regeling en betaal je bijtelling op basis van dagwaarde.