Welke Vaatwasser is een aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SafierZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:43

:wow: Mijn schoonmoeder heeft een Bosch. Die is op z’n minst 35 jaar oud.
Vorig jaar een klein mankementje er aan gehad.
Kon ook nog gemaakt worden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 11:53

link2thepast schreef:
De Siemens hier gaf ook na een aantal jaren een storing. ( kortsluiting ) De reparatie is door Siemens ( BSH groep ) uitgevoerd buiten de garantie, maar met een coulance regeling, omdat je mag verwachten dat ze bij normaal gebruik langer mee gaan. Printplaat en kabels/voeding vervangen..........

8 jaar is eigenlijk te jong maar niet extreem jong. Denk niet dat ik nog op enige coulance mag rekenen.

BSH heb ik gezien, begint bij €100 voorrijkosten, onderdeel kost ook €100 en dan arbeidsloon nog erbij.

Witgoedman gaf aan tussen rond €200,(die heeft geen voorrijkosten, zit een km verder) Maar ja, als volgend jaar weer iets anders kapot gaat? Blijft natuurlijk een gok.

Wel fijn om zoveel ervaringen te lezen!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:11

Wij hebben ook een (ingebouwde) Beko.
Deze is nu denk ik 4 jaar oud en wij zijn er zeer tevreden over. Wij hebben een bestekmandje en gebruiken daarbij het "roostertje" om te zorgen dat het bestek niet tegen elkaar aan zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:27

SafierZ schreef:
:wow: Mijn schoonmoeder heeft een Bosch. Die is op z’n minst 35 jaar oud.
Vorig jaar een klein mankementje er aan gehad.
Kon ook nog gemaakt worden.

:wow:

Ik besef mij door dit topic dat mijn Bosch ook al 14 jaar oud is...
En het was geen dure..
Nog nooit gedoe mee gehad..

tiwi1969

Re: Welke Vaatwasser is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 21:06

Bosch/Siemens komt er zeker niet.

Morgen ochtend ga ik de Beko bij de witgoedman bestellen. Ik hoop dat hij vrijdag geleverd kan worden.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:16

Bij ons gisteren ook een Siemens kapot gegaan. Warmt niet meer op. Schijnt bij Siemens vaker voor te komen. Waarschijnlijk is de printplaat kapot. Komende dagen maar eens open schroeven en kijken of ik dit kan vervangen voor niet al te veel geld.
Als er een nieuwe komt, geen Siemens meer. Dit is al de tweede die na een jaar of 6 tot 8 kapot is.
Ik ga op zoek naar een b-keus-miele als de Siemens niet voor een redelijke prijs te repareren is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 21:21

Flower033 schreef:
Bij ons gisteren ook een Siemens kapot gegaan. Warmt niet meer op. Schijnt bij Siemens vaker voor te komen. Waarschijnlijk is de printplaat kapot. Komende dagen maar eens open schroeven en kijken of ik dit kan vervangen voor niet al te veel geld.
Als er een nieuwe komt, geen Siemens meer. Dit is al de tweede die na een jaar of 6 tot 8 kapot is.
Ik ga op zoek naar een b-keus-miele als de Siemens niet voor een redelijke prijs te repareren is.

Code E09? Is inderdaad de verwarming die gecombineerd is met de pomp. Is zeer lastig bereikbaar, mijn zoon is een uur bezig geweest (hij is machinebouwer dus geen echte amateur) heeft het ding door kunnen meten maar mist speciaal gereedschap om echt te demonteren en een nieuwe a €100 in te bouwen.
Witgoedman zei ook dat dit een heel lastige reparatie is, zijn ze lang mee bezig en dus duur.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:24

Nee, code E02. Beetje zoeken kwam ik op een forum waarin gezegd werd dat het meestal de printplaat is en bijna nooit het verwarmingselement.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 21:46

Printplaat is makkelijker te vervangen. Maar ligt ook aan de leeftijd, E09 is ook een veel voorkomende storing. Beetje balen als die er achteraan komt.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:56

Volgens mij nog niet zo oud. Ik weet het niet meer. Kan de bon niet vinden. Ik ga maar proberen om te demonteren. Kapot is ie toch al. Kan nooit erger worden.