Welke boormachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Welke boormachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:18

zo'n blauwe bosch boorhamer heb ik ooit eens van marktplaats afgehaald. Supermachine voor het steen en betonwerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:48

Ik heb een makita (my precious _/-\o_ ) schroefboor via mp gescoord, beetje zoeken en je vindt voor een nette prijs zo'n apparaat. Twee accu's erbij. Echt heel erg afgeragd kan een schroefboor niet zijn..

Ik heb een Bosch schroefboor nog liggen, maar het kan niet op tegen makita..

Daarnaast heb ik een Bosch SDS boormachine. ( maar geen idee waar die nu is, aangezien iedereen dat ding altijd wil lenen...)

Ik zou echt een verschil maken tussen boren en schroeven.

Je zou ook eens kunnen kijken naar een Bosch IXO, dat zijn van die wijvenboormachientjes, die gebruikte ik ten tijden dat ik nog wow-zadels verkocht, ook een heel fijn apparaatje.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:07

Hier Dewalt en nooit meer anders!
Ontzettend sterk en goede accu.

Gaten in muren boren, geen probleem. Hetzelfde door een betonnen pilaar in het plafond.
Laatst de velgen van de auto gewisseld, no problemo voor dat ding.

Met de juiste opzetstukken doet het ding alles.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:35

Wij zijn helemaal fan van DeWalt.
Makita en Bosch ook gehad maar toch niet zo goed in onze ogen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:43

Makita en DeWalt zijn beide goede merken :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:44

BMHP schreef:
rina schreef:
Wij hebben een DeWalt accuboormachine voor het gewone werk. En dat ding kan heel wat hebben. Maar echt gaten boren in muren pakken we toch een echte boormachine met kabel. De DeWalt heeft geen koolborstels meer, en dat schijnt een behoudt voor je machine te zijn. Ik gebruik em ook met aanschroeven van isolatoren ed.

Aan borstelloos hangt een prijskaartje, noem ik voor professioneel gebruik of veelvuld gebruik. Zijn steeds meer merken die hun proffesionele machines er mee uitrusten. voordeel veel langere levensduur.

Bij accuboormachines heeft de accu niet het eeuwigeleven.
van B&D en Bosch machines weggegooid ivm accu problemen.
Mijn metabo functineerd na 7 jaar nog steeds.

Tja wederhelft wil alleen maar DeWalt. En dit is accuboormachine van DeWalt nr 2. En die zonder koolborstels met 2 accu's zat echt nog steeds binnen TS dr budget (als je goed weet te zoeken op het internet :+ :D ). Zo duur zijn die dus ook niet meer. Nr 1 is iets van 10 a 12 jaar meegegaan. En echt door ons misbruikt. Die heeft in zijn leven 2 nieuwe accu's gehad, dus ook dat valt best mee.
Imo als echt goed, zoek zoek zoek DeWalt, en zonder koolborstels.
Oja ik geloof echt wel dat die van ons door beton zou gaan, alleen heeft wederhelft alleen maar metaalboren :roll: En dat is lastig met steen. Door metaal gaat hij wel als door de boter. Heb al gaten in een 5 mm metalen H-profiel geboord.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:59

DeWalt DCD777S2T toevallig?

De vraag is ook een beetje of je alles van een merk wilt. Mijn klopboor is van Bosch Professional, mijn hamerboor van Metabo en mijn schroefboor is de bovengenoemde DeWalt die toen in Duitsland het goedkoopst was. Ik heb toen aardig lang onderzoek gedaan naar bang for buck en ben toen bij de DeWalt uitgekomen, want het meeste aantal Newton meter koppel en borstelloos voor mijn budget. Let wel op dat als je in beton wilt boren je meestal een boorhamer wilt gebruiken (Metabo KHE 2444 is een hele fijne voor weinig geld). In steen is een klopboor inderdaad weer fijner, ik heb een Bosch GSB 13RE en die doet prima wat ik wil. Geen Makita, niet omdat Makita slecht is (integendeel!!) maar hadden toen niet de prijzen die binnen mijn budget vielen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 20:04

Ik heb net vriendje subtiel uitgehoord en hij is toch het meest fan van Makita wat boormachines betreft. Dus ik denk dat ik daar maar voor ga.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:12

Keet schreef:
Blauwe Bosch of Makita :) iets anders komt er niet in hier :)

Deze merken idd.
Wij hebben ook een accu slagschoevendraaier en een klopboor aan het stroom.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:12

Makita idd, voordeel daarvan is ook dat je de accu's op meerdere machines van Makita kunt gebruiken.
De accu van de boormachine past ook op de radio bijvoorbeeld, scheelt een hele hoop verschillende accu's en laders verzamelen als je meerdere machines op accu hebt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:10

Als je voor Makita gaat neem dan wel de blauwe serie en niet de witte, die is kwalitatief iets minder.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:13

Onder harmerboren is Bosch het beste wat je kunt hebben tenzij zware Hilltie ook een optie voor je is. Markita is weer erg goed in accu boormachines.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:02

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 14:20

Choiix schreef:
Als je voor Makita gaat neem dan wel de blauwe serie en niet de witte, die is kwalitatief iets minder.

Noted. Ik ken eigenlijk alleen maar de blauwe?