Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:05

Elisa2 schreef:
Fijn om die goede ervaringen over de Aygo te lezen, ik houdt het in mijn achterhoofd.

Ik had eerst een tweedehands aygo en er zo tevreden over dat ik nu een nieuwe knalblauwe heb gekocht met airco, CarPlay en achteruitrij camera. Idd met twee handen rijden met zijwind, maar is dat niet bij alle lichtere auto’s? Nooit problemen mee gehad en lage kosten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:10

Prrrr schreef:
Die Aygo ken ik toch vooral van verhalen dat ze lek zijn, of heb ik nu de verkeerde voor?

De eerste serie heeft inderdaad slechte rubbers. Geldt ook voor de broertjes Citroen C1 en Peugeot 107. Is voor een appel en een ei te verhelpen en daarmee heb je het gezeik dan ook wel gehad :D

De Starlets zijn inderdaad onverwoestbaar.

Elisa2

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 18:16

Ik heb in ieder geval heel veel aan jullie ervaringen! Seat Arosa en Peugeot 107 heb ik ook eens gehad, die eerste was om de haverklap stuk en die 2e reed op zich fijn maar daar overleed de motor van.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:16

Saaams schreef:
Rex_Rolfo schreef:

Je weet dat de Aygo en de 107/108 van dezelfde band rollen?
Net als de C1 trouwens, het is een drieling.

Maar er zit enorm veel verschil in qua rijcomfort..

Ze rijden alle 3 echt exact t zelfde, ja ik heb ze alle 3 gereden, en er is echt geen enkel verschil :+
Mijn zus heeft de 107 en mijn moeder de C1

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:18

Ik volg. Moeder heeft ooit een starlet gehad, heeft nu zn zoveelste leventje bij een tante en doet het nog uitstekend. Mn moeder heeft nu een corolla, ook niet kapot te krijgen.
zelf heb ik een golf station, maar ben aan het kijken voor een compacter zuiniger karretje, ook bij voorkeur een toyota met airco.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:19

De meeste volvos zijn ook zo onverwoestbaar als wat dan ook. Onder de auto's van +15 jaar kom je ze het meest tegen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:19

Blussem schreef:
De meeste volvos zijn ook zo onverwoestbaar als wat dan ook. Onder de auto's van +15 jaar kom je ze het meest tegen.

Klopt. Alleen wel relatief duur in onderhoudt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:23

Mijn fiat 500 uit 2007 was ook onverwoestbaar. Ding had echt nooit wat en reedt als een zonnetje. Ik weet dat fiat niet zo betrouwbaar bekend staat maar mijn eerdere Nissan en VW Golf hebben mij regelmatig laten zitten maar mijn 500-tje nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:08

Elisa2 schreef:
S8903N schreef:
Starlet P9 (je zal nu wel een P8 hebben dan) komt ook met airco :) Gewoon even zoeken.

Serieus? want ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden bij modellen uit 1998/1999. Die ik heb komt uit 94. Waar kan ik dan het beste naar zoeken?

Leuk, die van mij is ook van ‘94 :D Inderdaad een p8 dus!
Geloof dat ze tot ‘98 gemaakt zijn dus dat verklaart :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:13

Wij hebben onze slet net verkocht en ingeruild voor een gloednieuwe leasebak, maar jaren plezier gehad van onze P9. De airco was wel een groot gemis, dus ik snap je zoektocht! Zijn opvolger anders een idee, de Yaris? Wel wat saai, zeker het eerste model.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:17

Elisa2 schreef:
Serieus? want ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden bij modellen uit 1998/1999. Die ik heb komt uit 94. Waar kan ik dan het beste naar zoeken?

Poe poe, 2250 voor een dik twintig jaar oud autootje: https://www.nederlandmobiel.nl/tweedeha ... ng/7720708

Heb je alle Starlets met airco op gaspedaal.nl te pakken. Dat zal ook vp wel verklaren.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:32

Wat een geld! Wij hadden dezelfde, alleen zonder airco, iets meer km en in een wat minder nette staat qua lak. Die is voor ongeveer een kwart van het bedrag weg gegaan _O-

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:36

Aygo, c1 of Peugeot 107. Allemaal dezelfde auto's. Wisselende verhalen hoor je toch wel maar deze voldoen wel aan wat je wilt.

Al diverse auto's die met gemak 5/6 ton op de klok hebben zonder mankementen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:37

Kijk eens bij een Daihatsu.
Zeer betrouwbare autootjes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:41

_Nelleke_ schreef:
Mijn fiat 500 uit 2007 was ook onverwoestbaar. Ding had echt nooit wat en reedt als een zonnetje. Ik weet dat fiat niet zo betrouwbaar bekend staat maar mijn eerdere Nissan en VW Golf hebben mij regelmatig laten zitten maar mijn 500-tje nooit.

Dat is een Ford Ka :Y)
Althans, het staat op exact dat onderstel... Hoe het motorisch is weet ik niet... Ik hoop dat het onderstel beter is dan van de oude Ka modellen, want de Ka die ik had uit de jaren 90 was kats verrot :+ Lichtgewicht autootjes komen met een lichtgewicht onderstel en dat betekent veel roest doordat het zo dun is.

Opzich is Toyota volgens mij nog steeds vrij goed, zou richting de Corolla of nu de Auris gaan kijken.
Zeker niet van die goedkope koekblikjes, maar dat is al besproken... Is niets merk-eigens meer aan :n Plus dat ik persoonlijk dat lichtgewicht niet vertrouw...

Maar goed, ALS er dan iets is met die Toyota's mag je de portemonnee wel trekken zeg... Mijn zusje heeft een Avensis uit 2005 geloof ik... Afgekeurd op de draagarmen achter... 400 euro p/st... :+
Hetzelfde probleem bij VW kost je een paar tientjes begreep ik van mijn zwager...

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:46

Ik heb zoveel geluk gehad met mijn starletje... Ik had afscheid moeten nemen van mijn Suzuki Ferrari en 2 weken later kwam ik een Starlet uit 93 tegen, automaat, nieuwe APK, nieuwe banden en alle leidingen waren vervangen, voor 500,-... Ik heb er nu bijna 2 jaar plezier van en 2 weken geleden in 1 keer door de APK gekomen. Gelijk erachteraan een grote beurt en voorlopig kan ie er weer tegen aan :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:50

Phoe, ik denk dat er in de categorie starlet weinig te vinden is qua prijs/ kwaliteit verhouding en onverwoestbaarheid.

Tuurlijk, een oudere Volvo is ook redelijk onverwoestbaar. Maar qua belasting en verbruik zit je dan echt in een andere prijsklasse.

Aygo en yaris hoor je afgezien van dat lekje verder ook weinig ellende over.

DJZ schreef:
Ik heb zoveel geluk gehad met mijn starletje... Ik had afscheid moeten nemen van mijn Suzuki Ferrari en 2 weken later kwam ik een Starlet uit 93 tegen, automaat, nieuwe APK, nieuwe banden en alle leidingen waren vervangen, voor 500,-... Ik heb er nu bijna 2 jaar plezier van en 2 weken geleden in 1 keer door de APK gekomen. Gelijk erachteraan een grote beurt en voorlopig kan ie er weer tegen aan :D

Dat is geen geluk, dat is een starlet :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:05

Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 28-12-19 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:07

Ik ben 1 stapje omhoog gegaan vanaf de Starlet en heb een Corolla. Die zijn ietsje groter en ietsje zwaarder, dus je betaalt ietsje meer wegenbelasting. Maar je hebt VEEEEEEL meer auto voor je geld. Ze zijn in aanschaf ook goedkoper omdat ze Starletjes populairder zijn (vanwege formaat+gewicht dus minder BPM) maar rijden nagenoeg hetzelfde. En een Corolla heb je ook met allerlei opties, dus ook met airco!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 10:54

Bedankt! suzuki alto begin ik nooit meer aan, 2x gehad en allebei weg moeten doen door roest.

Ik denk dat ik liever bij toyota blijf, dus een Corolla of Yaris, Aygo oid zoiets dan. En DJZ zo gingen de APK's hier ook haha, ideaal.

E2250,- voor een starlet met airco vind ik wel heel erg veel geld...dat was inderdaad ook de enige die ik kon vinden.

Dee_EsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:27

Oh starletjes <3 zulke fijne auto's. Half Europa mee ontdekt en die auto klaagde nooit. Was ook nog eens ontzettend rap weg bij het stoplicht. Ze is uiteindelijk ingeruild voor een Aygo maar dat vond ik echt een stap terug qua power en comfort.

Vrienden van me hebben jaren in een oude corolla rondgereden en die leek net zo onverwoestbaar als de starlet en reed ook lekker pittig. Ik zou dus eerder voor zo iets gaan dan de Aygo.

Zelf een punto gekocht. Die was ook onverwoestbaar maar daar had ik misschien gewoon geluk mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 13:38

Ik heb soms het idee dat de auto's zonder veel electra sowieso duurzamer zijn, mits ze niet roesten dan.

Weer een positieve ervaring met de corolla in ieder geval, denk dat ik die maar eens ga uitproberen.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:47

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:58

Elisa2 schreef:
Ik heb soms het idee dat de auto's zonder veel electra sowieso duurzamer zijn, mits ze niet roesten dan.

Weer een positieve ervaring met de corolla in ieder geval, denk dat ik die maar eens ga uitproberen.

Ze zijn eenvoudiger te repareren misschien.. Maar per se duurzamer? Ik weet het niet...

Mijn vorige auto was een Peugeot 206 GTI zonder Airco, daar kreeg ik nog best wat geld voor omdat er géén airco in zat... Reden? Die airco was een zwak punt voor de hele auto. Dus zonder airco leverden ze meer op dan met. :+

Nu heb ik een Opel Astra van 2008, veel electra erin, ook ingebouwde navigatie, lampencontrole (krijg melding als lamp X niet meer werkt/vervangen moet worden)...
Bijna 4 jaar van mij, 80k verder en de enige problemen die ik heb gehad waren een lekke uitlaat en een kapotte veer. Die uitlaat was wel een prijzige maar dat kwam omdat die uit één geheel bestaat...
En één elektrisch dingetje, dat was het slot van mijn kofferbak wat vol water was gelopen en sluiting gaf waardoor de boel niet meer op slot ging. Een bekende kwaal van deze auto. Maar dat was geen hele prijzige.

Mijn ouders hebben de afgelopen 13 jaar alleen maar auto's gehad met veel elektra, maar daar zaten de kosten niet in... :n Hun huidige auto is een Mokka van 5 jaar oud vol elektronica, maar hier hebben ze nog geen enkel probleem mee gehad...

Misschien zit het er in dat beide Opels van ons altijd dealer onderhouden zijn... :?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 11:11

Ja ik denk sowieso dat de mate van onderhoud een rol speelt, maar bij vrienden/ kenissen heb ik wel veel problemen met electronica gezien. Sensoren die kapot gaan, electrische ramen etc.
Eenvoudiger te repareren is ook een voordeel denk ik gezien de kosten.

De Corolla en Yaris staan op het lijstje om uit te gaan proberen.
Dankzij dit topic weet ik in ieder geval dat ik het sowieso bij Toyota ga houden.