Nieuw bed, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: Nieuw bed, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:12

Wij hebben weliswaar geen boxspring maar wel een behoorlijk prijzig bed bij Auping gekocht maar het ligt een stuk beter met een opdekmatrasje van de Lidl erop! Niet echt blij dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:58

Gelukkig! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:58

Van Auping hoor / lees je nochtans wel altijd hele goede dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:59

Voor ons kind hebben wij een (bijna?) 100% natuurlatexmatras gekocht bij Ravensberger.
Ze slaapt heerlijk rustig sindsdien echt ongelooflijk.

Maar natuurlatex is niet bij iedereen een even groot succes, sommige mensen slapen als een roos, anderen krijgen rugpijn.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:06

Hier ook Swiss sense matrassen. De communicatie wat betreft leveren en dergelijke was bij ons gewoon netjes.
Slaapt prima.
Hiervoor matras van beter bed: daar ga ik niet meer naartoe. Duur, slechte kwaliteit, geen fijne service.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 22:58

Goede tips zitten ertussen en wederom bedankt voor alle ervaringen!

Kan ik me voorstellen Djali, dat het het dan weer retour zend. Maar gelukkig had niet iedereen er last van dus.

NatasjavE, ik ben al een hele slechte slaper en slaap niet graag elders haha. En met een fijn bed thuis al helemaal niet!

Oei eva1969, dat is dan wel balen zeg! Een bed mag ons flink wat kosten, maar moet wél goed zijn.

We gaan toch ons even laten informeren door meerdere partijen denk ik.
Het Emma matras heeft het proefslapen en dat lijkt ons wel erg prettig.
Maar ook bedden zoals Auping, Swiss Sense, Pullman gaan we even naar informeren. Ook de tip van Anoeska gaan we naar toe.

Geen ervaringen met Hästens bedden?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:14

Er zijn ook hotels waar je bepaalde bedden kan testen trouwens TS, dat is misschien wel interessant voor jullie! Alleen dan is het matras natuurlijk niet nieuw, maar het geeft wel een impressie.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:16

Ik heb een Hästens en hij slaapt goddelijk. Wel duur, maar ik kan het van harte aanbevelen!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:22

Kaka schreef:
Wat is je budget?

Het meest fantastische bed waar ik ooit in geslapen heb, was van Cocomat. Maar daar hoorde een prijskaartje bij waar je een zeer fatsoenlijke auto voor kunt kopen.

Nu trouwens wel een wolgevulde topper van Cocomat, maar op een boxspring van Auping. Erg tevreden mee.

Bij veel merken kun je een matras een periode uit proberen. Moeite van het navragen waard.

Ik heb onlangs een bed gekocht van Cocomat. Beste investering ever!
Heb al lang last van nekklachten en ooit op een Cocomat geslapen in een hotel en was verkocht.
Sindsdien geen last meer, flinke investering maar dubbel en dwars waard!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:32

Anoeska schreef:
Ga naar Morpheus (beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk). Daar wordt je echt goed geholpen. Trek maar gerust een hele ochtend of middag uit om een bed uit te zoeken, maar dan heb je ook wat iets goeds.

Hier ook 3 bedden van Morpheus; top!
Was voor een 200x200 boxspring met topper 1800 euro kwijt met een hoog hoofdeinde en stof naar keuze

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:33

Ik heb in een Hästens geslapen in een hotel. Ik vond t niks bijzonders..

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:51

Wij hebben een boxspring gekocht met een cooltopper van avec erop. Koel aan de ene kant voor de zomer en warm aan de andere kant voor de winter.
We hebben bij 4 beddenspeciaalzaken gekeken en ons laten informeren voor we een keus hebben gemaakt. We hebben elektrisch verstelbaar en met lengte 2.20 voor mijn man. Mijn man heeft ook ernstige rugklachten dus we zijn niet over 1 nacht ijs gegaan qua aanschaf. We hebben verder alles erop en eraan. Met nachtkastjes en een televisie kast aan het voeten eind.
We laten het bed in mei komen omdat dan de verbouwing klaar is. We hebben niks hoeven aan te betalen en we hebben 365 proefslapen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:03

Wij hebben een Swiss sense en ben daar heel blij me.

Maar in ons neuiwe huis gaan we voor een Goessens. Had die even probeert met Black Friday en hebt heel verschillende keuzes in hard, zacht en zo voort en niet te duur.

Wij hebben ook Auping(belachelijk duur voor weinig bed) en Beter Bed(kon geen vinden dat wij beide lekker vond liggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:05

Ik heb een simpele leen bakker boxspring, maar wel met een ander matras. Aangezien ik met mijn rug zit, en bonnel vering en mij niet samen gaan heb ik voor een schuimmatras gekozen. Heb er boven op ook nog de schuimtopper die bij de boxspring hoor.

En ondanks dat ik de afgelopen tijd soms amper kan lopen van de pijn lig ik heerlijk in bed, en kan m'n rug ook ontspannen (had ik voor heen niet)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:17

M-line wave kan je via internet bestellen met 120 dagen proefslapen. Wij zijn er heel tevreden over.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:56

Wij hebben dan wel geen boxpring maar liggen heerlijk op ons emnamatras! Echt een verademing om hier op te liggen en je hebt 100 dagen proefslapen!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:32

Hier ook een hastens slaper en ik ben om, we zijn nu toe aan een nieuw bed en ik weet 100 procent zeker dat dit weer een bed met paardenhaar word.

Ik vind het een heerlijk ventilerend bed. Warm in de winter en koel in de zomer.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:50

Ik heb een M line matras en Een deelbaar hoger senioren bed met beweegbare lattenbodems.
Hier kan ik dus desondanks mijn reuma en enorme rugklachten goed slapen en in en uit bed en gemakkelijk de bedden verschonen.Een senioren bed is echt niet leleijk en oud bollig dat dacht ik eerst zelf ook, maar het is echt een uitkomst en het ziet er heel modern uit!Zelfs met een off day heb ik een heerlijk verblijf in mijn prinsessen bed!.En ik heb een tempur traagschuim kussen slaapt echt heerlijk steunt daar waar nodig!....als je dan alles nieuw zou kopen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 12:30

Heel wisselende (goede) ervaringen dus met meerdere merken. Maakt het nieg makkelijker haha.
Ik denk dat we toch alle opties maar eens naast elkaar gaan leggen.

Budget hebben we niet (als in dat we geen max prijs er voor hebben) en kwaliteit is belangrijker dan uiterlijk.
Elektrisch verstelbaar hebben we gehad, maar gebruikten we nooit.

Kussens hebben we met schuim en ook nog een soort gel geloof ik, die bevallen ons prima. Wellicht zullen we ze vervangen, maar dan wel weer hetzelfde in ieder geval. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:51

Ik begreep laatst dat het wassen van kussens (minstens 1x per half jaar) toch wel aan te raden is. Niet alle vullingen kunnen hier tegen. Ook iets om rekening mee te houden in je keus.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 13:49

DubbelDun schreef:
Ik begreep laatst dat het wassen van kussens (minstens 1x per half jaar) toch wel aan te raden is. Niet alle vullingen kunnen hier tegen. Ook iets om rekening mee te houden in je keus.

Goede!
We hebben er standaard 2 kussenslopen overheen en de hoes van de kussens zelf kan er ook af en wassen we regelmatig mee. Wel zo lekker fris. :D

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:01

Ik zweer bij een matras van Royal Health Foam, hun showroom zit in Scheveningen. Daarvoor sliep ik op Ikea matrassen, was ook goed, maar dit is echt veel fijner.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:51

Waarom zitten er eigenlijk in een boxspring 2 lagen met veren ? Zowel in de box zelf als de laag erboven. En dan nog een topper erop.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:08

Wij zijn ook op "beddenjacht".
Beterbed heeft ons goed geholpen. Prijs was ook wel ok, daarna naar swiss sense geweest. Die zit er tegenover. Wat een aanfluiting was dat zeg!
Wij gaven aan een ledikant met lattenbodem te willen. Dus lattenbodems kijken.
Verkoopster: "Dan moet je die nemen"
Wij: waarom? En wat is het verschil met de anderen
Zij: die (wijzend naar de 200/2000? Serie) is slecht en deze (300/3000 serie) is het meest verkocht
Wij: maar wat is die dan? (wijzend naar een van de vele anderen)
Zij: oh dat kan ook, maar die is duurder
Wij: is die beter dan?
Zij: deze is het meest verkocht

Wij kopen daar dus geen bed :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 14:03

Mri schreef:
Wij zijn ook op "beddenjacht".
Beterbed heeft ons goed geholpen. Prijs was ook wel ok, daarna naar swiss sense geweest. Die zit er tegenover. Wat een aanfluiting was dat zeg!
Wij gaven aan een ledikant met lattenbodem te willen. Dus lattenbodems kijken.
Verkoopster: "Dan moet je die nemen"
Wij: waarom? En wat is het verschil met de anderen
Zij: die (wijzend naar de 200/2000? Serie) is slecht en deze (300/3000 serie) is het meest verkocht
Wij: maar wat is die dan? (wijzend naar een van de vele anderen)
Zij: oh dat kan ook, maar die is duurder
Wij: is die beter dan?
Zij: deze is het meest verkocht

Wij kopen daar dus geen bed :')

Oef! Welke zijn jullie geweest dan? Dat soort "advies" heb je inderdaad niets aan.
En stomme vraag misschien hoor, maar waarom een lattenbodem?