Coolblue - Tweedekans : ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:48

Dat de prijzen fluctueren zou dat geen marketing zijn? Ik weet dat vakantie reizen dat wel doen. Dus dan kijk je maandag en wordt er een cookie geplaatst. Kijk je dinsdag weer is de prijs gestegen voor die computer. Doel daar is om mensen te motiveren snel te kopen want de prijs stijgt

Bij zo'n site zie ik daar nog niet helemaal het nut van in, maar je kunt bijvoorbeeld eens op je mobiel kijken als je dit de vorige keer op de computer hebt gedaan.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:52

Mijn laptop is een tweedekans product, gaat hierbij om een nieuwstaat Asus Vivobook. Enige probleem was dat de toetsenbord verlichting het niet bleek te doen, maar in de winkel in Eindhoven was het zo opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:35

quickie schreef:
Dat de prijzen fluctueren zou dat geen marketing zijn? Ik weet dat vakantie reizen dat wel doen. Dus dan kijk je maandag en wordt er een cookie geplaatst. Kijk je dinsdag weer is de prijs gestegen voor die computer. Doel daar is om mensen te motiveren snel te kopen want de prijs stijgt

Bij zo'n site zie ik daar nog niet helemaal het nut van in, maar je kunt bijvoorbeeld eens op je mobiel kijken als je dit de vorige keer op de computer hebt gedaan.

Dat dacht ik eerst ook maar denk dat het gewoon zo snel gaat. Maakt ook niet uit op welk toestel ik kijk, er staat overal hetzelfde. Er heeft er eentje een aantal weken op gestaan (was ook maar een paar tientjes verschil met de nieuwprijs), daarna 1 van 200 onder de nieuwprijs, die was na een paar uur weg en stond er 1 van 10 euro duurder en nu staat er niks meer.

Dus ik denk echt als er een tweedekans is dat die gegrepen moet worden. Wel niet zo handig want ben heel weinig thuis en zoiets ergens anders laten afleveren vind ik ook maar mwa .. Dus even zien maar.

Jessol

Re: Coolblue - Tweedekans : ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:19

Ik ben hier ook aan het twijfelen voor een robotstofzuiger in tweedekans. Er zitten wat krasjes op maar blijkbaar toch echt wel goede ervaringen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:23

Ik kijk wel goed naar de omschrijving wat er mee is. Zo heb ik nu een wasmachine Tweedekans, zat alleen een kras op de bovenkant. Maar zag ook een keer iets waar krassen zowat rondom zaten, die laat ik dan voorbij gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:25

Meestal worden dit soort producten refurbished aangeboden, wat betekent dat er door een professional naar de hardware (van bv laptops) gekeken wordt om te zorgen dat de accu in ieder geval in orde is en er geen gekke dingen mee aan de hand zijn. Ik heb altijd refurbished laptops gehad, heb dit jaar pas een nieuwe gekocht omdat het fiscaal aantrekkelijk was, en ik heb er nooit spijt van gehad ofzo. Soms gaan dingen wat minder lang mee maar je betaalt echt aanzienlijk minder.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:29

Ik heb een mindere ervaring met tweedekans, een combi-oven in een open doos.
Was compleet en zag er netjes uit, maar na een week kwam er een bonkend geluid uit bij de magnetronfunctie. Blijkbaar niet goed op werking gecontroleerd.

Heb met veel aandringen het voorelkaar gekregen dat ze hem kwamen ophalen, officieel met onder het gewicht dat je zelf weg moet brengen naar postkantoor, maar voor mij onmogelijk om te tillen.
Wel snel het geld terug.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:32

Ik vind het prijs verschil doorgaans veelste klein voor een gebruikt product. Daardoor geen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:58

Ik begrijp er niks meer van ... Daarstraks stond er een nieuwe Tweedekans op met zo'n 50 euro verschil op de nieuwprijs (wat ik dus weinig vind), waarbij wel een foto stond van een beschadiging ... Terwijl die eerdere laptop van 200 euro goedkoper geen beschadigingen zou hebben?

En intussen is de laptop op een uur tijd van 'tijdelijk uitverkocht' naar 'nooit meer leverbaar' gegaan ... Zou die nu echt uit het assortiment zijn? :=

Edit; en net als ik bij andere laptops ga kijken komt bij deze laptop weer diezelfde Tweedekans met kras voorbij voor nu 133 euro goedkoper. Ik volg niet meer, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:04

Het is soms ook vaag hoor. Bijvoorbeeld de tweedekans apple watch is bij coolblue maar 8 euro goedkoper dan een gewone. Dat vind ik dan wel heel weinig...

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:06

Ik heb mijn nieuwe telefoon ook als 2e kansje gekocht (via bol).
Telefoon zelf was inderdaad nieuw. De oplaad stekker was sterk beschadigd. Ik snap niet hoe iemand dat voor elkaar heeft gekregen. Heb dit aangegeven en netjes de optie gekregen voor een cadeaubon of terugsturen.
Ik ben voor de bon gegaan kon daar makkelijk een nieuwe stekker voor halen.
Hier positieve ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:19

@ xJitskee : ja, zoiets begrijp ik ook niet, dat doet toch niemand?
Zelfde met 50 euro verschil op een laptop .. als ik toch zo'n bedrag ga uitgeven doe ik liever 50 euro meer voor een nieuwe ...

Maarja, als ik de site moet geloven kan ik dus op zoek naar een nieuwe laptop, was eigenlijk ook niet de bedoeling :\ Zat te wachten op een moment dat ik thuis kon zijn met de levering en had even afgewacht om te zien of er een black friday-korting op zou komen. Maar nu is er dus niks meer.