Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Riel schreef:Feit is dat echte zware feiten (bv. verkrachting) in verhouding veel te licht worden gestraft. En een startende chauffeur die van goede wil is en een inzichtelijke fout maakt in verhouding veel te zwaar wordt gestraft. In dit geval zou een waarschuwing (met opvolging) moeten volstaan. In wat voor een harde en genadeloze samenleving leven wij toch.
Extra: ik denk dat bezwaar in dit geval geen zin heeft en dat je moet betalen.
Gini schreef:Klopt wat je zegt, maar dan komen we dus bij het verhaal van TS. "Ik zag te laat dat de baan volstond" is geen goed verhaal. En stilvallen wanneer je ruimte wilt maken is niet de situatie zo snel en eenvoudig mogelijk oplossen. Dus als dat de waarheid is, is bezwaar aantekenen in dit geval daadwerkelijk nutteloos.
Of je zou het verhaal wat moeten opsmukken, dat zou nog kunnen, maar dat moet je ook maar net willen (de waarheid verdraaien).
(dat was sarcastisch natuurlijk)
Gini schreef:Niet als je bezwaar aantekent, dan zeg je 'ja, maar...'
Gini schreef:Maar je hebt een foutieve bekeuring gekregen waarop gesjoemeld werd met de tijd.
Als er gesjoemeld is met de bekeuring dan ben ik de eerste die zegt dat je bezwaar moet aantekenen.
Janine1990 schreef:Gini schreef:Maar je hebt een foutieve bekeuring gekregen waarop gesjoemeld werd met de tijd.
Als er gesjoemeld is met de bekeuring dan ben ik de eerste die zegt dat je bezwaar moet aantekenen.
Wie zegt dat er is gesjoemeld? Die man kan zich ook vergist hebben in de tijd...
Gini schreef:Janine1990 schreef:
Wie zegt dat er is gesjoemeld? Die man kan zich ook vergist hebben in de tijd...
Omdat je zei: Nu verwacht ik dat die betreffende stadswacht deze fout express maakte, maar soit...
Dat heet 'sjoemelen'.
Sunnda schreef:janderegelaa schreef:Het is heel makkelijk, er zit een sensor vóór en ná de streep. Je moet allebei de sensoren raken om geflitst te worden. Dus kan er maar 1 conclusie zijn.
Dit is het enige juist antwoord.
Marie_Anne schreef:Je schoonmoeder moet jou machtigen, dan kun jij in beroep gaan. Hier kun je daar meer over lezen:
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/b ... rs-beroep/
Hier staat meer over de verschillende stappen:
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/b ... oete-stap/
Als je in beroep gaat bij de officier van justitie hoef je de boete nog niet te betalen, als je het niet eens bent met de beslissing en je daarna nog in beroep zou willen bij de kantonrechter, moet je wel eerst betalen.
Je moet wel echt op tijd in beroep gaan, dus let daar goed op! Een dag te laat en het wordt niet ontvankelijk verklaard, dus niet behandeld. Op de boete staat tot welke datum je beroep aan kunt tekenen. Je hebt daar 6 weken voor.
Hier vind je ook nog meer informatie:
https://www.juridischloket.nl/politie-e ... eersboete/
Janine1990 schreef:Gini schreef:Omdat je zei: Nu verwacht ik dat die betreffende stadswacht deze fout express maakte, maar soit...
Dat heet 'sjoemelen'.
Misschien de rest van mijn quote even lezen... Daarbij was het eventuele gesjoemel wel in mijn voordeel.
Betekend niet dat ik niet fout zat...
pimaude schreef:Als je in beroep wil gaan: niet eerst betalen! Staat ook heel duidelijk op de boete.
Duurt zeker wel een week of 12-16 voor je antwoord hebt, dus dan kun je ook het geld in die tijd bij elkaar verzamelen, dan is het niet ineens zo'n hap uit je portemonnee.
Supervixen schreef:pimaude schreef:Als je in beroep wil gaan: niet eerst betalen! Staat ook heel duidelijk op de boete.
Duurt zeker wel een week of 12-16 voor je antwoord hebt, dus dan kun je ook het geld in die tijd bij elkaar verzamelen, dan is het niet ineens zo'n hap uit je portemonnee.
Eh wel eerst betalen. Ik heb in de zomer bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete in Eindhoven. Dit kon online. Ik had gewoon betaald tot 's avonds plus mijn kaartje op het dashbord. Er stond heel duidelijk dat ik eerst moest betalen. Heb ik gedaan, tijdje daarna contact gehad met iemand van de gemeente Eindhoven en een dag erna kreeg ik een mailtje dat ik het geld terug zou krijgen.
Janine1990 schreef:Gini, precies op wat TS zegt... Ik vind het heel moeilijk om een geschreven situatie in het verkeer te begrijpen, zeker als ik het betreffende kruispunt niet ken.
Maar als zij het gevoel heeft dat er een poot is om op te staan, waarom zou ze dat dan niet moeten doen?
Bezwaar ongegrond; TS leert ervan. Bezwaar gegrond; TS leert er ook van...
Win-win als je het mij vraagt...