Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LoveUggs schreef:Ja ik vind je ook onredelijk.
Ik woon bij supermarkten aan de overkant. Twee gigantische parkeerplaatsen, maar als ik in het weekeind thuis kom met mijn auto, staat de hele straat vol en komt het wel eens voor dat ik 3 (!!!) straten moet lopen. En dit is overdag dan nog niet zo erg, maar als ik door de weeks in de avond thuis kom, en alles staat vol, en ik moet dan 3 straten lopen, als jonge meid, in een minder prettige buurt, 's avonds rond 22.00 uur in het donker, dan ben ik absoluut niet blij. En dat komt de laatste tijd regelmatig voor aangezien er een aantal straten zijn afgesloten en daar dus niet geparkeerd kan worden. Vloeken doe ik, en ik klaag erover bij mijn vriend als ik thuis kom, want ik vind het niet prettig om bij ons alleen over straat te moeten in de avond. Als ik dan lees dat jij je irriteert over het extra moeten lopen van 3 meter, omdat je de auto niet voor je deur kwijt kan.. Ik wou dat ik die luxe had!
plutolover schreef:__Sannne schreef:
Dus jij zou dat wel mogen, maar iemand anders niet? Ben je mal.
ik zeg nergens dat hij t niet mag. Ik zeg alleen dat ik me er aan irriteer.
Wat officieel mag zowel mijn auto als zijn auto niet voor t huis staan. Maar ivm parkeerplekken te kort worstelt gedoogd maar er is ook plek zat naast t bos.
Sanet schreef:Ik weet dat ik me daar ook vreselijk aan zou ergeren en dus was het een vereiste dat we een eigen oprit zouden hebben waar onze beide auto’s op zouden kunnen staan.
En bijvoorkeur dus ook een straat waar iedereen gewoon een eigen oprit heeft, zodat iedereen blij zijn eigen auto bij zijn eigen huis neer zet
Neon schreef:Fantastisch dit... Je hebt zelf 2 auto's en een trailer dus neemt 3 plekken in beslag.... Maar een ander zou het niet mogen?
Zolang die buur fijn zijn wegenbelasting betaald... mag hij zijn auto op de openbare weg zetten...
Of jouw trailer daarentegen daar zomaar mag staan....zou je in de apv moeten opzoeken...
RianneH schreef:Ik begrijp de voorkeur van je eigen auto voor de deur wel, maar het zijn openbare (en niet eens officiële) plaatsen, dus wie het eerst komt, die heeft de plaats.
Natuurlijk mag je best denken ‘bah, staat er weer een andere auto’, maar die heeft net zoveel recht op de plek als jij, dus meer dan balen zit er niet in.
Grooming_Mom schreef:Het is soms wel een lastig iets vind ik. Mijn buren hebben een hele lange oprit, daar staat een aanhangwagen en een grote camper op. de drie auto`s die ze ook nog hebben dumpen ze vervolens overal waar het hun uitkomt. dat vind ik dan toch echt aso gedrag.
alice0cullen schreef:Tja zolang ze de auto niet op jou oprit zitten heb je niks te klagen, ze hebben net zoveel recht op die parkeerplek als jij. Jij hebt er niet meer recht op omdat het toevallig voor jij huis is.
plutolover schreef:Hoe dan ook, ook al zet ik mijn auto op de oprit plaatsen ze alsnog auto’s voor het huis . (Op de weg/straat) geen officieel parkeerplek.