vreemde auto voor mijn deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:31

Wanneer je een eigen officiele oprit hebt mag daar geen vreemde auto voor parkeren. Maar heb je de oprit zelf aangelegd dan wel.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:32

LoveUggs schreef:
Ja ik vind je ook onredelijk.

Ik woon bij supermarkten aan de overkant. Twee gigantische parkeerplaatsen, maar als ik in het weekeind thuis kom met mijn auto, staat de hele straat vol en komt het wel eens voor dat ik 3 (!!!) straten moet lopen. En dit is overdag dan nog niet zo erg, maar als ik door de weeks in de avond thuis kom, en alles staat vol, en ik moet dan 3 straten lopen, als jonge meid, in een minder prettige buurt, 's avonds rond 22.00 uur in het donker, dan ben ik absoluut niet blij. En dat komt de laatste tijd regelmatig voor aangezien er een aantal straten zijn afgesloten en daar dus niet geparkeerd kan worden. Vloeken doe ik, en ik klaag erover bij mijn vriend als ik thuis kom, want ik vind het niet prettig om bij ons alleen over straat te moeten in de avond. Als ik dan lees dat jij je irriteert over het extra moeten lopen van 3 meter, omdat je de auto niet voor je deur kwijt kan.. Ik wou dat ik die luxe had!

Ach en andere zullen weer zeggen dat jij niet mag klagen want je hebt immers een auto en zij niet. :D

TS, ik snap je frustratie maar iedereen mag daar gewoon parkeren aangezien het geen privé parkeerplaats is.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:32

Ik snap het wel, dit is ook irritant. Jullie mogen er beide niet staan maar bij een ander voor de deur parkeren is dan zeker niet netjes
Kan je geen andere oplossing voor je trailer zoeken dan ben je er van af

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:33

Dat jij je trailer op de oprit wil zetten moet niet het probleem van een ander worden toch?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:33

Ik weet dat ik me daar ook vreselijk aan zou ergeren en dus was het een vereiste dat we een eigen oprit zouden hebben waar onze beide auto’s op zouden kunnen staan.
En bijvoorkeur dus ook een straat waar iedereen gewoon een eigen oprit heeft, zodat iedereen blij zijn eigen auto bij zijn eigen huis neer zet :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:34

plutolover schreef:
__Sannne schreef:

Dus jij zou dat wel mogen, maar iemand anders niet? Ben je mal.

ik zeg nergens dat hij t niet mag. Ik zeg alleen dat ik me er aan irriteer.

Wat officieel mag zowel mijn auto als zijn auto niet voor t huis staan. Maar ivm parkeerplekken te kort worstelt gedoogd maar er is ook plek zat naast t bos.

Dan zet jij hem toch bij het bos.
Probleem opgelost.

Gedoogd van jou is ook gedoogd als Jantje Pietje of Klaasje er parkeert.

Jij doet moeilijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:36

Sanet schreef:
Ik weet dat ik me daar ook vreselijk aan zou ergeren en dus was het een vereiste dat we een eigen oprit zouden hebben waar onze beide auto’s op zouden kunnen staan.
En bijvoorkeur dus ook een straat waar iedereen gewoon een eigen oprit heeft, zodat iedereen blij zijn eigen auto bij zijn eigen huis neer zet :)

Die heeft ze maar daar zet ze de trailer op.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:41

Ok. Aan de ene kant wordt er een topic geopend omdat het irritant wordt gevonden, en terecht vind ik, als een TS nergens meer op reageert.
Nu hebben er laten we zeggen 20 mensen gezegd dat ze onredelijk is.
Ze heeft daar 2 of 3 keer netjes op gereageerd, en geconcludeerd dat ze inderdaad blijkbaar onredelijk is.

Dan is het toch klaar lijkt me? Vanwaar de behoefte van mensen om dan nóg 20x te posten dat het onredelijk is?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:43

Ik snap TS wel, toen wij nog in een woonwijk woonden waren er op een gegeven moment ook altijd plekken te kort, wij hadden als buren onderling een ongeschreven regel, iedereen krijgt 1 plek voor zijn eigen huis en de rest aan de overkant, was "jouw " plek bezet voor je huis dan zette je je auto ook aan de overkant. Zo had iedereen een auto bij huis en ietsje verder. Ik vond het ook altijd prettig dat ik mijn auto voor mijn huis had staan in, wat is daar mis mee? Je mag je toch ergeren dat een ander dan zo maar wat doet? Ze zegt er tenslotte niets van omdat ze ook wel weet dat dat niet oké is.
TS parkeert de trailer bij haar eigen oprit wat is daar mis mee? Net als een andere auto dan blijft er nog 1 plek voor haar huis over om daar haar eigen auto neer te zetten dan valt ze verder toch niemand lastig door een plek bij een ander voor zijn huis in te nemen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 18:45

Neon schreef:
Fantastisch dit... Je hebt zelf 2 auto's en een trailer dus neemt 3 plekken in beslag.... Maar een ander zou het niet mogen?

Zolang die buur fijn zijn wegenbelasting betaald... mag hij zijn auto op de openbare weg zetten...

Of jouw trailer daarentegen daar zomaar mag staan....zou je in de apv moeten opzoeken...

Mijn trailer staat op m’n eigen oprit, zijn we nog plek voor aan t zoeken omdat bij mij op stal geen trailers kunnen staan. Zodat ik mijn auto op eigen oprit kan plaatsen. Uiteraard zet ik de trailer niet zomaar voor t huis of ander openbare parkeerplek

Maar nogmaals ik weet mijn antwoord ;-)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:58

Maar staat die vreemde auto dan dwars voor jouw oprit? MAW als die vreemde auto er staat, kan jij dan nog met de trailer weg?

Want het blokkeren van een oprit mag niet.

Onze overbuurman is/Was fysiotherapeut en zijn klanten waren ook af en toe zo brutaal om hun auto of op onze oprit te parkeren of hun auto er dwars voor te zetten zodat er geen auto meer in of uit kon. Ben meerdere malen naar buiten gevlogen om aan te geven dat het daar geen parkeerplaats is.

Nu woon ik in een huisje met eigen oprit, precies aan het begin van de straat. Tis niet geheel duidelijk dat het een eigen oprit is, er staat geregeld een auto half op mijn oprit omdat de bestuurder zn telefoon moet checken oid.

Maar ik zal er niet geheel van opkijken als het een keer gaat gebeuren dat een vreemde zn auto op mn oprit gaat parkeren, er is nl best wel heel erg een parkeer probleem in Ossendrecht.

Daarnaast hadden de vorige bewoners geen auto en ik ook niet dus de parkeerplek is altijd leeg. Behalve als mn ouders op visite zijn :D

Polly
Moderator Algemeen

Re: vreemde auto voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:20

Ik snap de irritatie wel hoor maar ben bang dat je er niks aan kan doen. Hier is het regelmatig zo dat als ik even weg ben en thuis kom dan staat oma van de overburen regelmatig op onze oprit, daar word ik ook niet heel blij van dus tegenwoordig zet ik mijn auto dan maar voor hun huis.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:41

Het is soms wel een lastig iets vind ik. Mijn buren hebben een hele lange oprit, daar staat een aanhangwagen en een grote camper op. de drie auto`s die ze ook nog hebben dumpen ze vervolens overal waar het hun uitkomt. dat vind ik dan toch echt aso gedrag.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:10

RianneH schreef:
Ik begrijp de voorkeur van je eigen auto voor de deur wel, maar het zijn openbare (en niet eens officiële) plaatsen, dus wie het eerst komt, die heeft de plaats.
Natuurlijk mag je best denken ‘bah, staat er weer een andere auto’, maar die heeft net zoveel recht op de plek als jij, dus meer dan balen zit er niet in.

Dit dus! ik herken het absoluut, want ik heb die ergernis ook helaas, maar kan er verder niets mee dus probeer het maar gewoon te negeren :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:38

Grooming_Mom schreef:
Het is soms wel een lastig iets vind ik. Mijn buren hebben een hele lange oprit, daar staat een aanhangwagen en een grote camper op. de drie auto`s die ze ook nog hebben dumpen ze vervolens overal waar het hun uitkomt. dat vind ik dan toch echt aso gedrag.

Klopt dat zie je hier ook. Of als ze visite krijgen dan parkeren ze de twee auto’s in de straat zodat de visite bij hun op de oprit kan staan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:43

Net zoals Handdoeken leggen op de ligbedden bij het zwembad?

Kom op zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:50

Aan de openbare weg mag iedereen wie dan ook parkeren, mits hier geen verbod voor is. Jij hebt een eigen oprit. Zet je auto daar lekker neer.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:02

Ik snap de irritatie ook wel. Helaas kan je er weinig aan doen.

Hier parkeert er een man zijn grote bus voor mn huis. Het stomme is dat hij niet eens in onze straat woont maar 2 straten verder.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:10

Als je een oprit hebt waar de trailer opstaat, kan je je auto dan niet voor je oprit zetten of zeg ik nu iets heel dom?

Hier in België mag je niet voor iemand zijn oprit of garage parkeren maar je mag wel gewoon voor je eigen oprit/garage gaan staan.
Ik zou enkel moeilijk doen als deze persoon echt zijn auto voor je trailer/oprit zet. :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 22:19

Mijn oprit is niet lang genoeg voor auto erbij. Wat ik nu doe is mijn auto voor de oprit zetten ind. Maar dan zetten ze de auto voor mijn auto.. (ik kan dan nog wel weg rijden)

Hoe dan ook, ook al zet ik mijn auto op de oprit plaatsen ze alsnog auto’s voor het huis . (Op de weg/straat) geen officieel parkeerplek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:20

Ik vind je onredelijk denken ja :)

Bovendien bewegen de meeste mensen veel te weinig, dus op zich is het best goed voor de volksgezondheid als mensen hun auto wat verder weg parkeren :))

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:21

alice0cullen schreef:
Tja zolang ze de auto niet op jou oprit zitten heb je niks te klagen, ze hebben net zoveel recht op die parkeerplek als jij. Jij hebt er niet meer recht op omdat het toevallig voor jij huis is.

Dat had ik dus, dat men zijn auto "even" voor onze oprit parkeerde... en dan ging die auto weg en kwam direct de volgende er parkeren, waardoor wij niet wegkonden, dàt is een probleem ja. Maar niet parkeren op een plek, op de openbare weg.
Maar genoeg mensen die loeren op anderen of die niet hun auto op "hun" openbare parkeerplek voor het huis zetten. En flink tekeer gaan als ieman d dat eens doet.

Tja first world problems...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:45

Je mag binnen de bebouwde kom in principe toch altijd aan de weg staan mits geen toewezen vakken en en geen uitgesproken parkeer verbod?
In de meeste dorpsstraatjes sta je toch gewoon langs de straat?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:51

Iets wat je voedt groeit.
Laat het los en maak geen punt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:59

plutolover schreef:
Hoe dan ook, ook al zet ik mijn auto op de oprit plaatsen ze alsnog auto’s voor het huis . (Op de weg/straat) geen officieel parkeerplek.

Tja, je kan ervoor kiezen om hier werk van te maken bij gemeente/wijkagent/weet ik niet, maar gevolg zal zijn dat je er zelf ook niet meer kan/mag staan...,