Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ocean_Child schreef:Ik koop en verkoop regelmatig vastgoed en doe mijn biedingen altijd per e-mail, om misverstanden te voorkomen. Indien koper 1 zijn bod op papier heeft staan, kan je broer overwegen om juridische stappen tegen de makelaar te ondernemen. Zo niet heb je een welles-nietus verhaal en ben ik bang dat hij zijn verlies zal moeten nemen
Ketly schreef:Als het werkelijk zo is dat koper 1 gewoon 225 heeft geboden en koper 2 229, dan heeft de makelaar gewoon de goede keuze gemaakt. Lijkt mij ook dat ze dit niet verzinnen. Koper 3 en 4 zijn dan gewoon helaas te laat, als er al een akkoord lag van 229.
DubbelDun schreef:@beatje: dat lijkt me niet. Je kan iets graag aan iemand gunnen, maar om dát bedrag te laten liggen moet je iemand wel héél graag mogen
Tiggs schreef:Brainless schreef:Een mondeling bod geldt niet bij aankoop van onroerend goed.
Ook niet als het zakelijk is..dat is wettelijk zo geregeld.
En in welk wetsartikel staat dat dan? Toch fijn als je iets kunt onderbouwen als je het stelt.
hazel schreef:Tiggs schreef:
En in welk wetsartikel staat dat dan? Toch fijn als je iets kunt onderbouwen als je het stelt.
Dit is al nagegaan en klopt echt, zakelijk gezien is mondeling bindend en is er geen 3 dagen bedenktijd.
Ik doelde dan ook op Brainless, die dit zo stellig zei.