Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:08

8nnemiek schreef:
Ik zou persoonlijk niet twijfelen. Er overlijden zo vaak oude mensen in hun huis. Overledenen worden ook wel eens thuis opgebaard.
Als al die geesten daar bleven spoken dan zouden er heel veel lampen aan het knipperen zijn :Y)

Ha, toen wij ons huis net hadden begonnen we er ook bijna in te geloven... Tot de vriendelijke meneer van de Multimate ons vertelde dat dimmers voor halogeen niet lekker samenwerken met de ledspotjes die wij er heel ecologisch indraaiden als een halogeentje sprong.
Dag Spookje -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:11

Ik heb een huis van ruim 100 jaar oud, denk dat er hier wel meerdere zijn overleden.
Zolang ze me niet over mijn rug wrijven vind Ik het prima.
Het is nu dat je het gehoord hebt maar voor hetzelfde geld had je het nooit gehoord.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:12

Ik zou ook niet twijfelen en het gewoon doen hoor.
Ik woon al gans mijn leven in oudere huizen. Mijn huidig huis is in de jaren 50 gebouwd. Andere huizen al veel vroeger voor dit huis stond er vast iets anders gebouwd. Ik dat we vaak gewoon niet weten of en hoeveel mensen er op een plaats overleden zijn. Als de woning goed gereinigd en deels vernieuwd is hoef je ook niet bang te zijn voor dingen die achterblijven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:12

Ben wel heel benieuwd wat de woningbouw terug gaat mailen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:13

Ik snap je wel hoor TS, het is toch een beetje een gevoel wat erbij komt kijken.
Aan de ene kant kan ik ook heel rationeel denken. Ja er was iemand overleden maar alles is helemaal schoon gemaakt. Ik woon nu ook in een oud huis en hier zijn vast ook mensen overleden.
Aan de andere kant; jij zit nu met een naar gevoel. Als het niet goed voelt en je kunt niet met dat gevoel ‘leven’ dan komt er wel een ander plekje voor je.

Ik denk dat je voor jezelf echt even moet bedenken of je je over dat gevoel heen kunt zetten

manzano

Professioneel schoonmaken zegt niet zo veel. De woningbouw gaat dat niet zelf doen. Als een ex bewoner het dus niet zelf schoon heeft achter gelaten of er overlijdt iemand dan hebben ze weinig keuze dan een bedrijf inschakelen. Zegt niks over de mate van smerigheid.

stefje

Het is logisch dat je nu even nadenkt, na zo'n bericht. Kun je niet nog een keer even kijken daar, zodat je kunt voelen hoe het is als je daar bent?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:14

ik kan me goed voorstellen hoor dat je er dubbele gevoelens bij hebt.
in ons huis is de vorige bewoner ziek geworden en overleden. hij ligt begraven op het kerkhof dat naast ons huis ligt.
Wij hebben over dit huis geen seconde getwijfeld. Ik voelde wel een hele zware energie/sfeer hangen in het huis. Degene van wie we het kochten was de nabestaande en had er erg veel verdriet van.
Ik heb die energie weggestuurd. En het maakt helemaal niet uit of je echt geloofd in energie of niet. Het hele verhaal zit namelijk in je hoofd. Dus kun je het er ook weer uit zetten.
Dus misschien kun je dat overwegen bij je keuze. Het huis is gewoon het huis, je kunt het vullen met jouw energie en alle leuke plannen die je had uitvoeren.
Laatst bijgewerkt door justkid op 27-10-19 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:14

Er overlijden zo ontzettend veel mensen in huis die pas dagen later gevonden worden, dat gebeurt bijna overal wel. Ons huis zou heeeeel vroeger een kinderziekenhuis geweest zijn, dus veel overledenen.

Gewoon niet druk om maken. Zeker als het professioneel schoongemaakt en het vervangen is, is het prima.

Erger is nog een verhaal dat ik pas las. Had dus 3 maanden een lijk ingelegen en die lucht hing er na een hele tijd nog steeds waardopr niemand dat huis wilde..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:15

Ik snap zelfs niet dat iemand dat een probleem zou kunnen vinden.
Dood hoort bij het leven, iedereen gaat dood en als dat in je eigenhuis mag zijn ipv aan slangen in het ziekenhuis dan is dat toch fijn?
Dat die persoon er even gelegen heeft was hooguit vervelend voor de schoonmaakploeg.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:17

AmoorM schreef:
upendo schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen in hun eigen huis overleden zijn. Best wel veel, vermoed ik.

Maar ook dat het er 4 dagen - weet ik niet zeker- heeft liggen ontbinden?

Eh, ja.

Onze oude buurman van halvewege 90 krijgt op woensdag en zondag bezoek van zijn kinderen. Als hij woensdagavond overlijdt wordt hij ook pas 4 dagen later gevonden met wat pech.

Ik vind het behoorlijk bizar dat je het hebt over ontbinden en lijk etc. Er is iemand overleden in zijn vertrouwde ongeving. Wees blij dat er niet daadwerkelijk een lijk in de kelder ligt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:18

Ik denk dat het vooral belangrijk is, dat je er zo snel mogelijk nieuwe herinneringen maakt, zodat het gevoelsmatig snel 'van jou' is. Zorg dat je de eerste dagen niet veel alleen bent en doe er leuke dingen, geef een feestje met 4 vriendinnen en dans op de plekjes die jij eng vindt.

Ik ben ook erg rationeel en ik zeg ook: laat er zeker een huis niet om schieten, maar een huis moet wel voelen als thuis, dus geef jezelf de beste start! Ik ben zeker dat het dan binnen een week geen rol meer speelt. Zolang je het maar geen eigen leven laat leiden in je hoofd.

En ook nog: Proficiat met je eigen stekkie! *\%/* Ik kijk er zelf enorm naar uit als laatstejaarsstudent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:19

In bijna alle huizen, tenzij nieuwbouw, zal wel een keer iemand overleden zijn.
Maar zonder sensatieverhalen sta je daar ook niet echt bij stil.
Een professioneel schoonmaakbedrijf komt daar al snel voor, gewoon omdat die de betere spullen hebben dan Truus met dr doekje met dasty en dettol.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:21

Hoe sneu dat die persoon daar 4 dagen alleen heeft gelegen en alleen is overleden.
Dar zou mij zorgen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:22

Saul schreef:
Ik ben gestopt met lezen.
Serieus die lijk, dat lijk...

Dat lijk.. dat was een mens van vlees en bloed waar meerdere mensen waarschijnlijk heel erg van hielden.

Bah ik krijg hier een nare smaak van. Vind dat je het ontzettend onrespectvol en egoïstisch neer zet.

Natuurlijk begrijp ik dat het geen fijn idee is.
Maar geloof me, er zijn ontzettend veel huizen waar mensen zijn overleden en waar dus van die vieze lijken hebben gelegen.

Sorry, dit was niet mijn bedoeling. Ik wil het juist niet vermenselijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:24

Echwel schreef:
Hoe sneu dat die persoon daar 4 dagen alleen heeft gelegen en alleen is overleden.

Mijn oma is op woensdag overleden en op vrijdag gevonden. Zo gek vind ik 4 dagen niet hoor.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:24

AmoorM schreef:
Saul schreef:

Dat lijk.. dat was een mens van vlees en bloed waar meerdere mensen waarschijnlijk heel erg van hielden.

Bah ik krijg hier een nare smaak van. Vind dat je het ontzettend onrespectvol en egoïstisch neer zet.

Maar geloof me, er zijn ontzettend veel huizen waar mensen zijn overleden en waar dus van die vieze lijken hebben gelegen.

Sorry, dit was niet mijn bedoeling. Ik wil het juist niet vermenselijken.

Maar daardoor maak je er voor jezelf een soort sensationeel spookverhaal van.

Succes met je beslissing.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:26

MarcoBorsato schreef:
Echwel schreef:

Mijn oma is op woensdag overleden en op vrijdag gevonden. Zo gek vind ik 4 dagen niet hoor.

Ik vind dat niemand alleen moet overlijden,, een warme hand een knuffel, maar dat is mijn persoonlijke interpretatie van een sterfbed.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:27

Na vier dagen is het lichaam van een overledene nog niet in verregaande staat van ontbinding. Die professionele schoonmaak is daar ook vast niet om ingezet. Wat hierboven ook al meermaals is aangegeven. Woningcorporaties zetten hun kantoorpersoneel immers niet voor schoonmaken in. ;)
Dat er een en ander is vervangen hoeft ook niet met het overlijden te maken hebben. Al vaak gehoord dat er badkamers en/of keukens vervangen worden bij een wisseling van huurders.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:28

Saul schreef:

... Je doet het zelf ook :+

Het is gewoon een manier van schrijven. Heeft imo niet meteen met respect of disrespect te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:28

Ze is overleden tijdens het koken. Haar soep was net klaar. Ze kreeg een hartstilstand, is gevallen en was meteen weg. Liever 10 keer dat dan een sterfbed. Dat had ze zelf verschrikkelijk gevonden.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:29

Echwel schreef:
Ik vind dat niemand alleen moet overlijden,, een warme hand een knuffel, maar dat is mijn persoonlijke interpretatie van een sterfbed.

Er zijn nou eenmaal ook mensen die gewoon plotseling sterven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:29

Tja, als je gewoon gezond bent en dan bij wijze van spreke uit het niets met een hartaanval van de bank stapt heeft dat ruimschoots mijn voorkeur dan wekenlang met pijn stervende zijn met mensen die je hand vast houden.
Uiteindelijk zijn er eigenlijk helemaal niet veel mensen die in gemoedelijke kring sterven aangezien de dood meestal geen aankonding schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:30

Disrespect en onrespectvol zijn géén woorden, respectloos bedoelen jullie?

Misschien zou je het beter wel kunnen vermenselijken TS, omdat het om een mens gaat, omdat dood heel normaal is en het geen sensatieverhaal hoeft te worden?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:32

Whale schreef:
Echwel schreef:

Er zijn nou eenmaal ook mensen die gewoon plotseling sterven.

En bij mensen die nog goed zelfvoorzienend zijn (de oma van marcoborsato kookte zelf, dus dat klinkt zo wel), is het redelijk normaal dat er 4 dagen geen bezoek komt, ze gaan namelijk zelf nog op pad voor gezelschap. En dat iemand een keer niet komt opdagen op een afspraak is ook niet zo gek, dus dan zit je al snel aan 4 dagen, zonder dat dat wilt zeggen dat er een gebrek aan liefde of betrokkenheid is.