Nagellak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:55

Hoe verzorg je je nagels verder? Ik heb pas kunnen stoppen met nagelbijten toen ik mijn nagels ging vijlen. Doordat er niet steeds meer van die vervelende haakjes aan zaten, voelde ik de behoefte bijna niet meer. Dat heeft mij persoonlijk meer geholpen dan welke nagellak dan ook :j

Dit zijn mijn nagels nu, na een paar maanden niet meer bijten. Ze zijn sterk en gezond en ze breken of scheuren eigenlijk nooit, behalve als ik ze te lang laat groeien.

Afbeelding

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:18

Twee laagjes Sally Hansen nagellak met hun topcoat blijft heel goed zitten. Hier heb je ook geen lamp voor nodig, ondanks dat het volgens mij gel nagellak is. Het is best prijzig maar er zijn regelmatig aanbiedingen.

poes

Re: Nagellak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 01:04

Ik heb alle merken nagellak wel denk ik :’) mijn ervaring: het ligt deels aan de lak maar dat verschilt vaak nog best erg per kleur binnen een merk. Maar het ligt aan veel meer dingen: jouw activiteiten, de staat van je nagels etc.

Mijn favoriete merken zijn opi en catrice maar dat is niet omdat ze beter blijven zitten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 01:47

Bij mij bleef de Essence 'The Gel Nail Polish' (geen gellak! maar lookalike gewone nagellak) het langste zitten met base en topcoat. En spot goedkoop ook nog!
Heb toen ook veel van Essie en Opi gebruikt maar qua prijs-kwaliteit won de cheapo-Essence het wel :=

Inmiddels ben ik overgestapt op de échte gellak en voor mij ideaal, maar kan me de tegens ook goed voorstellen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 02:50

Essence heeft inderdaad fijn spul, gebruik ook altijd de nagelverharder van de kruidvat als basecoat en merk day alles minstens een week blijft zitten. Ook de big bazar heeft vaak goede merken tegen leuke prijzen {hun eigen merk is dan weer niet zo best}
Die van maybelline blijft ook redelijk zitten. Wat ook nog wel eens wil helpen is iedere of om de dag nog een laag top coat eroverheen te doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:51

Zoe_97 schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik zou een Sensationail kit aanschaffen. Zit alles wat je nodig hebt in, inkl. de lamp. Ze hebben zelf heel veel leuke kleurtjes, maar je kunt het ook combineren met (goedkopere) gel nagellak van andere merken. Bij mij blijft het ongeveer 2 weken zitten, en ik ben er niet zuinig op. Ik ben ook een ex nagelbijter en nu zijn ze zo lang als ze eerst waren met tips.

Ik wil dus geen lak waar lamp voor nodig is ;)

Heel erg veel merken die hier genoemd worden kende ik nog niet. Ik zet ze op mijn verlang lijstjes :D

Oh sorry gemist, dan ga ik mee met diegene die OPI zegt, die blijft bij mij ook enkele dagen mooi. Essence 'gel' heb ik er ook een paar van, vanwege de leuke kleurtjes maar die overleefd nog geen dag. :')

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:10

Ik ben ook geen fan van gellac, mijn nagels komen daar volledig verpest onder vandaan, niets voor mij om die reden. Mijn voorkeur gaat uit naar OPI en Essie, dat blijft bij mij over het algemeen het beste zitten. Met basis- en topcoat en natuurlijk goed laten drogen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:19

ik ben een aantal jaar geleden gestopt met nagelbijten, in het begin vaak lakjes, nagelverharder etc erop maar ik merk nu dat als ik er niks op doe mijn nagels veel sterker en gezonder blijven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:57

Dat kan komen omdat veel nagelverharders je nagel uitdrogen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:08

Essence “gel” bestaat niet meer toch? Zie in de winkels deze lijn niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:36

mijn beste tip tegen nagelbijten is je nagels kort knippen. maar dat zal vast niet je doel zijn van het stoppen :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:55

Ik pulkte al heel mijn leven mijn nagels en nagelriemen en doe dit sinds de zomer niet meer, en altijd lakje erop dus van OPI. Zie hieronder de foto:

Afbeelding

Nu zit de kleur niet meer heel mooi, moet m weer ff gaan doen. Wijsvinger is laatst afgebroken maar de rest is lang en sterk! En dat was in het verleden met stop pogingen van het pulken niet zo, dan braken ze zo weer af. Dus denk zeker dat de nagellak wat doet :-)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:55

cobiie schreef:
Essence “gel” bestaat niet meer toch? Zie in de winkels deze lijn niet meer.

Ik zie hem op verschillende plekken nog volop. Zowel hier in Zwitserland, maar ook in Duitsland bij de DM bijvoorbeeld.

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:16

Bij mij heeft de Extra sterk nagelverharder van Herome goed geholpen. Mijn nagels groeide er goed door en werden echt sterk. Ik gebruik het ook als base coat onder nagellak en daardoor blijft het ook een stuk langer netjes zitten.