E-readers - problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:32

Niqui schreef:
Hoera, ik heb mijn Kobo Aura H2O weer aan de praat gekregen! Aan een ander stopcontact met een kort laadsnoertje eraan laadt hij nu wel weer op. Blij mee!
Jammer.. te vroeg gejuicht. Na een kwartier zei hij al dat hij vol was en hij mist nu ineens het bovenste deel van het beeld. Dus toch een nieuwe kopen -O-

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:36

Ik heb een Tolino shine van 7 jaar oud. Die begon wat mankementen. Een Kobo gekocht met bol abbo. Abbo viel tegen en na een poosje kobo ook. Maakte erg moeilijk contact met pc. Contact was zo snel weg dat ik er geen boek meer op kon krijgen. Mn oude Tolino weer aan de gang gekregen. Maar uiteindelijk heb ik nu een nieuwe
, een Tolino Epos. Ik lees er weer heerlijk mee. Ik lees vooral boeken van de bibliotheek erop.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:59

Niqui schreef:
@chubby: Ik las hier iets over extra service bijkopen. Ik ben even benieuwd: wat houdt dat in?

Standaard heeft ie 2 jaar garantie bij aankoop. Daar heb ik 2 jaar extra garantie bijgekocht.

SinneJ

Re: E-readers - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:03

Mijn nieuwe ereader sprong net een hoop pagina's terug dus ik meteen in paniek denkend aan dit topic .. Alleen doet hij het enkel bij deze pagina elke keer en lees ik nu een PDF omgezet naar epub... dus ik ga er even vanuit dat het aan het boek ligt voor ik stress krijg :=

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:10

Ik heb een Kobo H2O maar deze hangt vast en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Ook harde reset wil niet lukken. Hij ligt nu al ruim een maand aan de kant en batterij leeglaten werkt ook niet. Wil nu dus toch maar een nieuwe, moet wel weer een zijn die waterproof is (lees graag in bad).

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:13

Ze hebben een nieuwe, de Libra. Die is ook waterdicht.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:55

Tolino Epos is ook waterdicht..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:57

Wat duur is die Libra -O-
Lijkt me wel lekker lezen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:16

Ik heb een tijdje op de tablet gelezen en lees nu via de app op mijn telefoon.
Maar dat is het allebei net niet.

Ik lees vaak liggend in bed lekker warm onder de dekens en een boek mee. Vind digitaal lezen ideaal omdat je geen licht aan hoeft te houden en digitaal makkelijker vast houdt in bed.

Wel vond ik de tablet wat groot en zwaar en mijn telefoon toch weer wat te klein.

Hoe zijn jullie ervaringen met lezen op een e reader?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:33

Dat is precies waarom ik graag op een ereader lees. En past fijner dan een boek in je tas voor onderweg.

Ik wil dan liefst een kleine ereader en vond daarom de Clara prima. Scheelt toch bijna 50 gr met de Aura H2O

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:44

felicity schreef:

Ik lees vaak liggend in bed lekker warm onder de dekens en een boek mee. Vind digitaal lezen ideaal omdat je geen licht aan hoeft te houden en digitaal makkelijker vast houdt in bed.

Wel vond ik de tablet wat groot en zwaar en mijn telefoon toch weer wat te klein.

Ik wil nooit meer wat anders, heb ook minder migraine dan ervoor omdat je de belichting altijd perfect kan maken.

Ik lees altijd voor het slapen en ik ga graag al liggend lezen op mijn zijkant, dat was zooo'n struggle met boeken :') er zijn vast nog mensen die dat probleem herkennen. Nu dus niet meer.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:59

Ik lees nu noodgedwongen op mijn telefoon, maar ik vind een e-reader veel fijner lezen. Groter en het licht is beter in te stellen. Ik ga dus zeker weer eeen nieuwe kopen. De Kobo Libra is inderdaad prijzig..

De Kindle Paperwhite kost nu maar 89 euro op Amazon. Hij is heel goed getest. Nadelen zijn: niet waterdicht en alleen boeken kopen via Amazon. Of je boeken omzetten via Calibre. De test; https://www.consumentenbond.nl/e-reader ... qkEALw_wcB

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:54

Ik lees altijd in bed op de e-reader en mijn man kan gewoon slapen.
Voorheen had ik altijd boeken want ik wilde echt niet over op de e-reader en nu wil ik niet anders meer.
Heb een abo bij Bol.com, kost 10 euro per maand, boeken kostte een fortuin want ik lees best snel.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:30

chanicha schreef:
Heb een abo bij Bol.com, kost 10 euro per maand, boeken kostte een fortuin want ik lees best snel.
Hetzelfde geldt voor mij. Ik ben nu de Glazen troon serie van Sarah J. Maas aan het lezen, heerlijk!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:34

Ik Karin Slaughter, Triptiek!
Ben er best tevreden mee dat abonnement.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:51

Dat abbo valt mij ook niet tegen! Ik lees momenteel deel 3 van de Erika Foster serie. Ben ook de Rizzoli serie van Tess Gerritsen aan het lezen.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:43

Mijn Kobo Aura HD die ik nu 4 jaar heb laadt niet meer op ;( ook niet met een aluminiumvel ertussen, heb ook de poort al schoongemaakt.
Dit is mijn 4e e-reader geloof ik; mijn eerste was een hele simpele Bullet, tweede weet ik zo even niet meer en de derde was een fantastische Sony die het nog steeds perfect doet.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:38

Ik heb net een nieuwe Kobo Libra voor mezelf gekocht. Blijft een hoop geld, zeker met een Kobo hoesje erbij, maar ik ben er wel heel blij mee! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:46

Niqui schreef:
Ik heb net een nieuwe Kobo Libra voor mezelf gekocht. Blijft een hoop geld, zeker met een Kobo hoesje erbij, maar ik ben er wel heel blij mee! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.
[ [url=m/uP0C2b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaloers -O-

Hoop dat hij bevalt Niqui!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:50

felicity schreef:

Ik heb in het begin wat op mijn telefoon gelezen en de optie zwart scherm met witte letters, maar het scherm is eigenlijk net te klein om echt fijn te zijn.

Voor in bed is een ereader echt zalig, vriendlief heeft geen last meer van mij als ik lees in bed. Scherm is aangenaam en mijn achtergrondverlichting kan echt op slechts 3% ofzo.
Qua gewicht is een ereader ook veel lichter als een tablet.

De volgende wordt hier denk ik toch een Kindle, ik begin veel te veel auteurs te ontdekken die vnl via amazon verkrijgbaar zijn. Nu zit ik wat aan te modderen via de app op mijn telefoon. In geval van "nood" kan ik nog steeds op de Kobo van mijn partner een abbo nemen en heb ik alle voordelen van de 2 types :P luxe probleem dus :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:12

Ik riep wel heel enthousiast dat ik nooit ergens last van had net m'n aura 2nd maar sinds de update loopt de batterij heel hard leeg :\

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:21

Na jullie ervaringen gelezen te hebben. Klinkt het toch wel veel beter een e-reader. Maar welke zou dan geschikt voor mij zijn?
Ik heb periodes dat ik 3 boeken per week lees. Maar ook periodes dat ik het niet eens redt om een boek per maand te lezen. Ik heb om deze reden mijn kobo abbonement opgezegd en ben lid geworden van de online bibliotheek. Kost mij 60 euro per jaar. Wel minder keus als bij kobo en geen hele nieuwe boeken.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:16

Volgens mij zijn alle e-readers dan geschikt, behalve de Kindle en de oudere Sony's omdat je daar geen e-books van de bibliotheek op kunt lezen. Gezien de wel heel vaak genoemde defecten bij de Kobo readers zou ik dan naar een ander merk kijken dan Kobo.

Als nadeel heb je dan wel dat je later niet meer terug kunt naar het Kobo Plus abonnement (dat je natuurlijk ook tussentijds kunt opzeggen als je even niet leest). Maar goed andere merken zijn er zeker, zoals Pocketbook en Tolino. Ik heb zelf al twee Kobo's versleten maar ben nu toch weer heel blij met mijn nieuwe Kobo Libra. Hij is lekker licht en ik kan hem met één hand vasthouden en tegelijkertijd de pagina's omslaan door de fysieke knoppen die er op zitten.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:55

Niqui schreef:
Volgens mij zijn alle e-readers dan geschikt, behalve de Kindle en de oudere Sony's omdat je daar geen e-books van de bibliotheek op kunt lezen. Gezien de wel heel vaak genoemde defecten bij de Kobo readers zou ik dan naar een ander merk kijken dan Kobo.

Als nadeel heb je dan wel dat je later niet meer terug kunt naar het Kobo Plus abonnement (dat je natuurlijk ook tussentijds kunt opzeggen als je even niet leest). Maar goed andere merken zijn er zeker, zoals Pocketbook en Tolino. Ik heb zelf al twee Kobo's versleten maar ben nu toch weer heel blij met mijn nieuwe Kobo Libra. Hij is lekker licht en ik kan hem met één hand vasthouden en tegelijkertijd de pagina's omslaan door de fysieke knoppen die er op zitten.

Hoe bedoel je dat?

Ik kan hem nu toch gewoon activeren?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:52

Ja op je telefoon wel. Maar het Kobo abonnement kan alleen op een e-reader van Kobo. Dus als je een ander merk dan Kobo kiest, dan kan je daar geen gebruik van maken op die e-reader.