Niet kunnen parkeren voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:00

Ik heb twee appartementen gehad waarbij de auto niet voor de deur kon staan. Eentje een parkeergarage onder de flat, dat was wel prima. De ander om de hoek. Hoewel ik er nooit echt problemen mee heb gehad (behalve als het hard regende) vind ik het heerlijk dat ik de auto nu gewoon weer voor de deur en in het zicht heb staan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:05

Voor de deur is bij ons jackpot :D . Maar dat is echt geen probleem als er maar wel plek is. Er zijn ook periodes geweest waarin je rondjes moest rijden om een plekje te vinden. Dat werd ons ook wel een beetje te gek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:16

Voor mij zou het geen optie zijn. Ik wil echt voor de deur of anders in de straat kunnen parkeren. Anders zou ik het huis niet kiezen of zelfs gaan verhuizen als dit niet meer zou kunnen.

Froukje
Forever young

Re: Niet kunnen parkeren voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:25

Buiten dat ik het niet wil zou het ook helemaal niks voor mij zijn want ik ben de volgende ochtend dan echt vergeten in welke straat ik geparkeerd heb _O-

Overigens, kun je niet gewoon de gemeente bellen en eens vragen hoe het zit? Ze kunnen vast wel een indicatie geven of er een plekje is als je een vergunning hebt of niet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:47

Gelukkig loop ik eerst nog met de hond. Soms denk ik dan wel eens: he hij staat hier. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:53

Daarom zou ik nooit reageren op een appartement in het centrum.
Stond pas een hele leuke te huur op de Mariaplaats maar daar is het helemaal een crime!
Ik woon nu met de fiets hooguit 10 minuten van het centrum en kan gewoon in de straat voor de deur parkeren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:31

Haha ik vind het nu juist zó fijn dat ik een kleine supermarkt op 2 minuten loopafstand heb := Juist als het regent is dat handig, je bent zo weer terug. Mijn weekritme is wel een beetje veranderd erdoor, ik doe niet meer 1x per week boodschappen maar elke paar dagen. Ook handig. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:49

Nou ik heb hier alles op 3 minuten afstand, Boni slager bakker AH Blokker Etos en Kruidvat.
Kan alles lopend af en hetbis nog geen betaald parkeren hier O:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:09

Moet er niet aan denken. Vrees ook dat de auto zoeken voor mij best vervelend zou zijn waar die nu weer is gebleven als het elke keer een andere richting of straat is. Duurt het nog langer. Op zich geen hekel aan lopen maar als ik weg wil, wil ik ook echt weg kunnen en niet 5 minuten extra hebben om de auto te vinden.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:09

Ik woon ook in Utrecht, maar dan een deel waar wel betaald straatparkeren is. Helaas doet de gemeente niet aan vergunningen hier en moet ik ongeveer 5 minuten naar mijn auto lopen. Dat is wel heel irritant als het hard regent, zware boodschappen hebt of even snel tussendoor wat gaat doen in je huis.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:39

Sizzle schreef:
Is niet ideaal maar wel een beetje inherent aan het wonen in een stadscentrum. Een vaste parkeerplaats huren is soms ook te doen maar wel ontzettend duur over het algemeen.

Jep. En ik moet er niet aan denken om dorps of achteraf te gaan wonen. Zitten nu in een buitenwijk maar nog steeds op loopafstand van het centrum.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:54

Wat een ellende lijkt me dat, helemaal als je met kinderen ergens heen moet.
En het doet me gelijk denken aan m’n collega die eens opbelde dat ze later kwam; ze wist niet waar haar man de auto geparkeerd had, die was ze aan het zoeken :=

Maar als het echt in de stad is zou ik gewoon de auto weg doen denk ik.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 02:31

Zou voor mij ook niet iets zijn. Ten eerste omdat lopen voor mij drama is qua gezondheid maar ook omdat ik het dichtbij parkeren zo enorm gewend ben. Ik kan mij echt enorm irriteren aan parkeren in de stad. Of er is schots en scheef geparkeerd of het staat vol.

Paar weken terug moest ik naar de kapper, over de hele straat geen knappe plek te krijgen. Maar ook de gehandicapten plekken zijn er erg schaars of erg onlogisch gemaakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 06:41

Ik zou me richten op woningen buiten het centrum waar je wel gewoon voor je huis kunt parkeren.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:27

Het is maar net wat je ligt en dat is persoonlijk. Ik zou dood gaan in een huis in een vinex locatie met eigen oprit of carport. Vind de auto voor de deur ongeveer het lelijkste uitzicht dat je maar kan hebben vanuit je keuken of woonkamer raam. Doe mij maar een leuk karakteristiek stads straatje met leuke oude huisjes en de auto een stukje verderop. Ik parkeer regelmatig bewust verder weg, omdat ik die drie extra stoplichten het niet waard vind om de auto dichter bij huis te hebben. Dan neem ik niet eens de moeite om te kijken of er dichterbij wat is want dat stukje extra lopen kost dan minder extra tijd als die stoplichten.

Maar volgens mij ben je stadsmens of je bent dat niet. Ben je dat niet dan erger je je aan dat soort dingen en wordt de auto voor de deur belangrijk. Dus volgens mij is het gewoon aan TS om te bepalen in welke groep zij valt, dat kan niemand anders voor haar bepalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:44

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk in een dorp woon welke later toegevoegd is aan Utrecht dus echt karakteristieke woningen van ruim 100 jaar oud, gezellig maar ook met de nadelen van een zo oud huis :brr:
We hebben hier allemaal voor en achtertuinen en de huizen zijn een aantal jaren terug in oude glorie hersteld.
Zou hier niet meer weg willen alleen de trappen kosten me steeds meer moeite met mijn poezelige knietjes.
Het parkeren gaat hier gemoedelijk, er wordt niet geclaimd oid dat ze de auto voor de deur willen.

Edit, wil nog niet dood gevonden worden in Leidsche Rijn hier hoor, bah!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:55

Toen wij op zoek gingen naar een ander huis was dat eis nr 1: beide auto's op de eigen oprit kunnen zetten!
Ik zie mezelf nu met een tweeling en tassen etc Ook niet 10 min lopen om thuis te komen, dus was een goede beslissing!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:11

Hier wou ik ook niet wonen in huis zobder garage of oprit. Zeker niet als de kinderen gekomen zijn. En al een geluk, want na mijn eerste kon ik amper stappen of mijn kind dragen, als dan niet de auto op de oprit had, kon ik nergens heen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:19

Wat dat betreft wonen wij nu ideaal met kleintjes. Maar als het aan mij had gelegen waren we nooit uit het centrum vertrokken.

En een auto hebben we nog steeds niet. Wel een oprit :')

Maar inderdaad, je bent een stadsmens of niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:28

Het zou ervoor mij aan liggen hoe veel en hoe vaak je moet sjouwen. Als je spullen binnen kunt zetten en daarna kunt parkeren valt het echt wel mee. Als dat niet kan, dan zou het voor mij een ander verhaal worden.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:48

Nou en vergeet niet dat je dus altijd als je de auto moet pakken eerst ernaartoe moet lopen en later ook weer terug lopen. Op en neer moet rijden als je veel spullen hebt. Ik ben vrij sportief ingesteld maar ik vind het echt zo'n geestdodende tijdverspilling elke dag weer :=
Om maar te zwijgen over iedere keer maar weer hopen dat je een plekje hebt en niet nog verder moet parkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:34

Dankjulliewel voor de reacties. :) Ik vind het lastig. Heb er met anderen overgepraat en de een zegt dat ze zich daar niet aan zouden storen en het geen reden zou zijn om het appartement te weigeren. Dan denk ik joh misschien valt het inderdaad mee. De ander zegt weer dat ze dat nooit zouden willen en het hartstikke gevaarlijk zouden vinden laat in de avond en dat het juist een reden is om het niet te doen. Dan denk ik juist ja wat als ik het appartement neem en ik het 3x niks vindt?

Ik heb helaas wel echt een auto nodig. Ik ga het dinsdag gewoon bekijken en ik denk bij twijfel niet doen. Helaas is het aanbod qua particulieren huur erg duur en is een normale betaalbare huurwoning erg schaars. Via de woningstichting zijn er wel betaalbare woningen maar lange wachtlijsten. Op dit moment woon ik nog thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:42

Voor mij zou het appartement afvallen. Ik vind het echt verschrikkelijk als onze auto ergens ver weg moet staan in een woonwijk. Wij hebben dan ook een oprit waar de auto’s op staan :=
Heb hiervoor in een woonwijk gewoond waar je ook een parkeervergunning moest hebben. Helaas kreeg je er maar 2 per huis en hadden wij 3 a 4 auto’s, dus 1 a 2 vergunningen te weinig en moesten we gewoon parkeergeld gaan betalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:45

Je moet gewoon je gevoel volgen, kijken hoe het is om naar de parkeerplaats te lopen, ook in het donker.
Misschien valt het allemaal best mee!
Succes!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:52

Anoniem schreef:
Voor mij zou het appartement afvallen. Ik vind het echt verschrikkelijk als onze auto ergens ver weg moet staan in een woonwijk. Wij hebben dan ook een oprit waar de auto’s op staan :=
Heb hiervoor in een woonwijk gewoond waar je ook een parkeervergunning moest hebben. Helaas kreeg je er maar 2 per huis en hadden wij 3 a 4 auto’s, dus 1 a 2 vergunningen te weinig en moesten we gewoon parkeergeld gaan betalen.

Ik vind twee vergunningen zo gek nog niet hoor. Als je zo graag veel auto’s wilt hebben, dan moet je de parkeerkosten daarvan ook maar voor lief nemen. Ik woon in Amsterdam en heb geen auto meer. Ik doe alles op de fiets en huur sporadisch een auto als dat nodig is.