optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:07

De honden zouden bij mij absoluut nooit weg gaan. Maar ik zou ook nooit in een huis van mijn schoonfamilie gaan wonen. Je krijgt nu al de regel dat de honden niet mee mogen. Kan me niet voorstellen dat het daar bij blijft. Er zal wel meer bemoeienis op volgen. Dat heb je gelukkig niet met een 'gewoon' huurhuis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:09

Kun je een beetje met je schoonouders praten of willen ze alleen op hun manier doen?

Anders kun je het gesprek aangaan. Waarom mogen je honden niet mee? Willen ze zo controle uitoefenen of zijn ze bang voor luchtjes/overlast in huis? In dat laatste geval kun je ook voorstellen dat jullie het huis professioneel laten schoonmaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:09

Met zulke schoonouders zou ik nog liever 100 km de andere kant op verhuizen . Je word nu al onder druk gezet , wat denk je straks ? Die nemen je hele leven over. Ik vind je een beetje meegaand overkomen maar je mag wel wat meer op je strepen gaan staan. Je kunt beter verder weg van de grote stad verhuizen ivm met fijnstof en uitlaatgassen en mocht dit een huis van familie zijn dan heeft je man misschien wel zijn ouders getipt over de honden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:11

Als het huis van je schoonouders is en zij zich nu al teveel met jullie leven willen bemoeien naar jouw zin moet je daar niet gaan wonen. Dit is een recept voor ellende. Los van de honden of welk ander argument dan ook, begin hier niet aan want je krijgt spijt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:15

Amai, lees hier veel aannames, man die onder 1 hoedje speelt met schoonouders, heelder complottheorieen _O-

Heb dat meer al gemerkt hier, vanag er "schoon" voor staat, dat men helemaal achterdochtig wordt en het slechtste denkt. Speciaal, zou dan ook niet in de buurt van je ouders gaan wonen, om eerlijk te zijn naar de man toe.

scooby09

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:17

Klinkt wel iets benauwend hoor die bemoeienis van je schoonouders.
Maar als het huis van hun is waarom mogen de honden dan niet gewoon mee..?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:21

Ik zou hier geen seconde over hoeven na te denken... als de hond niet mee mag, gaat er een dikke streep door...
Als mijn partner daar over door zou gaan, zou ik onze relatie ook nog eens goed onder de loep nemen. Geen huisdieren (hond) is hier geen optie, ik zou diep ongelukkig worden in zo’n relatie, dus dat zou hier echt een breekpunt kunnen zijn. (Vlakbij mijn schoonouders gaan wonen overigens ook :') )

Mocht dat bij jou anders liggen, dan nog zou ik nu niet overstag gaan :n Je honden zijn op leeftijd, lekker houden tot ze op zijn. In de tussentijd zoeken naar een woning waar ze wel mee mogen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:24

Heeft voor mij niets met 'schoon' te maken. Ik heb geweldige schoonouders, maar ik zou niet in een (tweede) huis van ze willen wonen. Ook niet in een huis van mijn eigen ouders trouwens. In de buurt prima, maar niet in hun eigendom. Met zulke dingen hoef je je niet af te vragen óf er gedonder van komt maar wanneer. Als ik de berichten van TS lees waarschijnlijk eerder vroeger dan later. Met familie moet je wandelen en niet handelen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:24

Ik zou uitkijken naar de woonplek net buiten waar je wel honden kan houden.
Je zit al dichter dan daarvoor en je kan de honden houden.
Dat de familie wil dat je dichter gaat wonen, tja daar hebben ze toch echt niets over te zeggen. :)

De honden zijn al 9j en 11j., die paar jaartjes wachten tot ze aan ouderdom overlijden zou ik persoonlijk ook niet erg vinden :)

Is het geen optie om met de honden in het huis te gaan en de afspraak te maken dat jullie geen honden meer nemen na deze 2?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:28

Nou je wil toch eigenlijk nog helemaal niet verhuizen, maar nog even wachten? Ik denk dat je man juist wel snel wil verhuizen?

Wat zijn je eisen voor een nieuwe woning? Dat je je dieren mee kunt nemen? Dan valt deze woning gewoon af.

Wensenlijstje opstellen voor jezelf en je man en rustig verder kijken naar iets dat wel voldoet. Je hebt toch geen haast.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:30

Het afspreken dat er na deze twee geen honden meer komen (als ze daarop akkoord zouden geven) vind ik ook wel een dingetje. Als ze beide zo'n 15 worden ben je weer een aantal jaartjes verder en kan je van gedachten veranderd zijn. Toen onze hond overleed zeiden wij ook "Er komt geen 2de meer" - na een jaar besloten we om er weer eentje bij te nemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:37

Mijn honden om deze rede weg doen, nee dat zal nooit gebeuren. Mijn zou gelukkig hetzelfde denken, mijn schoonouders hielden eerst ook niet van honden maar die hadden we nou eenmaal dus wen er maar aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:43

Wij zaten afgelopen jaar in een vergelijkbare situatie. Mijn konijnen had ik evtl nog afstand van gedaan maar de katten echt niet. We zochten een redelijk ‚onmogenlijk‘ iets maar ik heb er echt dagelijks minstens een uur aan besteed om alle advertenties bij te houden en toen is het toch geluk.
Ik zou me zeker niet zo door je schoonfamilie onder druk laten zetten hoor. Gewoon niet even meer tijd nemen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:44

Hoe zou jij je voelen richting je man als jij je geliefde honden weg moet doen vanwege hem? Dit zou zo maar tussen jullie in komen te staan. Voor de honden zal het lastig zijn om een goed plekje te vinden vanwege de leeftijd. Dat zal zeker een hoop stress zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:48

Zou sowieso niet in een stadscentrum gaan wonen als je kinderen hebt. Zoek gewoon verder naar 'n huis met tuin waar je ook je honden mee kunt nemen.
En weet je wel zeker dat je bij je schoonfamilie om de hoek wil wonen?
Woon je dan ook dicht bij je eigen familie of ga je daar door de verhuizing juist verder vandaan?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:51

Het lijkt wel of de honden bijzaak zijn van dat hele huis.
Het lijkt vooral te gaan dat jullie zo snel mogelijk dicht bij je schoonouders en andere familie moeten gaan wonen.
Of jij dat nu leuk vindt of niet, uit jouw verhaal komt het over alsof je schoonouders het voor het zeggen hebben?

En verder, oudere honden van 9 en 11 jaar die bij jou horen, die ga je toch niet zomaar de deur uitzetten.
Je man schijnt het niet veel te schelen, de opmerking dat je toch al minder knuffelt met ze en dat je dan minder hoeft te zuigen.
Het is een beetje raar allemaal, net alsof jij je moet aanpassen aan de wensen van jouw schoonfamilie, en je honden waar je van houdt maar weg moet doen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 15-09-19 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:52

Ik woon naast mijn moeder, ik zal dat niemand adviseren maar het is nou eenmaal zo gelopen. Ik heb fijne schoonouders maar ik zou er nooit dicht in de buurt willen wonen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:54

TS, ik zou toch eens gaan kijken of je eventueel je dochter kan testen op allergie en vervolgens kijken wat je kunt doen om je dochter te ondersteunen met de astma.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:54

Barbet schreef:
Het lijkt wel of de honden bijzaak zijn van dat hele huis.
Het lijkt vooral te gaan dat jullie zo snel mogelijk bij je schoonouders en andere familie moeten gaan wonen.
Of jij dat nu leuk vindt of niet, uit jouw verhaal komt het over alsof je schoonouders het voor het zeggen hebben?

Dit!

Zou daarom helemaal niet die richting op verhuizen in de eerste plaats. Het dilemma gaat niet over de honden maar over de invloed van de schoonfamilie die alleen maar claimender kan worden hoe dichter je daar in de buurt gaat zitten. Laat je man een baan zoeken in de omgeving waar je woont ipv te verhuizen.
En hoe zit het met je eigen baan? Werk jij waar je nu woont of moet je ook zover reizen?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:58

Bij zo'n schoonvader zou ik niet eens dicht in de buurt willen wonen. Het lijkt er op dat die mensen niet snappen wat honden voor anderen kunnen betekenen. Mijn schoonouders snappen dat ook niet, ik laat ze lekker in hun sop gaar koken en ga m'n eigen gang. No way dat ik ooit mijn honden weg zou doen.
Ik zou het niet doen en de tijd nemen om een huis te zoeken die helemaal naar jullie zin is, er komt heus nog wel een huis die beter past. Als je eenmaal ergens zit ga je ook niet zo makkelijk nog een keer verhuizen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:02

Waarom willen je schoonouders en schoonzus dat jullie dichterbij komen wonen? Hebben ze jullie nodig? Hoe staat jouw man erin? Gaat die dan voor ze zorgen of moet jij dat doen naast je kinderen en je baan?
Werk jij daar ook in de buurt? Wil je eigenlijk zelf wel die kant op verhuizen?
Dat jouw schoonouders zelf beslissen of ze wel of geen dieren in huis willen is hun goed recht, het is hun huis. Mijn haren gaan wel overeind staan bij de uitspraak van je man die jou eigenlijk wil overhalen om de honden weg te doen. Wat denkt hij wel niet? En waarom zou je jezelf zo afhankelijk willen maken van je schoonouders? Niet doen hoor, je werkt jezelf klem zo en kan geen kant meer op.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:04

Ik volg iemand die hier zei dat je gewoon niet moet wonen in een huis van (schoon) familie. Pas op, tijdelijk bv als noodoplossing kan prima, maar dat is het hier niet.

Niet doen, komt sowieso gedonder van.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:06

Zelfs helemaal los van de honden: niet, ik herhaal, niét doen. Dit is nu eens een vergiftigd geschenk.

Lijkt heel mooi, lekker betaalbaar huis in een dure omgeving, wie wil dat nu niet?

Maar als zij al zo voorstander zijn dat je dichter komt wonen, en het is ook nog eens hun huis...

Tenzij je een superband hebt met je schoonouders, maar dat haal ik niet uit je berichten, kan ik je voorspellen wat er gaat gebeuren:

Nu je lekker kortbij woont gaan je schoonouders zich te pas en onpas gaan moeien en langskomen "om te helpen". En het is/ was hun huis, dus wie beter dan zij weten hoe jullie 'hun' huis moeten decoreren en onderhouden? Je gaat nooit het gevoel hebben vrij te zijn want het gaat altijd zijn "maar wij hebben jullie aan een mooi huis geholpen, een beetje dankbaarheid aan ons is op zijn plaats".

Echt, niets mis met vlakbij (schoon) ouders wonen, woon er zelf ook vlakbij, maar als het op hun aandringen is: ren.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:10

Jullie willen kopen toch? Waarom gaat jouw schoonfamilie dan bepalen welk dier er in mag wonen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:16

Ts schrijft die willen ze niet in huis hebben, maar het is toch jullie huis?