Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IceQueen schreef:Zat zelf ook in de richting epe/ emst/ wapenveld/ heerde te denken.
Hoe is Oldebroek daar hoor ik nog niemand over.
Loenen en Eerbeek zijn ook goed te doen?
Ik denk dat het enorm afhangt waar je precies woont in Emst (en Epe). Waar wij wonen is ongeveer 50% "import" en dus niet zo gelovig, maar zeker ook 50% die 2x per zondag naar de kerk gaan (en rond kerst kan ik het niet eens bijhouden hoevaak ze gaan
). Een paar jaar terug is hier in het dorp op 150 m verderop van de oude kerk (hervormd) nog hersteld hervormde kerk gebouwd! Dat zegt denk ik genoeg over hoe het geloof hier (nog) leeft.
Shalimar schreef:Veluwezoom is misschien geschikter, zeg maar Arnhem, Velp, Rheden, De Steeg, Ellecom, Dieren, Laag Soeren, Eerbeek, Loenen, Beekbergen, zo'n beetje. Geen gelovig gedoe maar wel bos en hei, en ook makkelijk bereikbaar.

in het buitengebied houden we van onze zondagsrust óók degenen die geen geloofsovertuiging hebben en de meesten houden zich er aan.
.
Amanda schreef:Shalimar schreef:Veluwezoom is misschien geschikter, zeg maar Arnhem, Velp, Rheden, De Steeg, Ellecom, Dieren, Laag Soeren, Eerbeek, Loenen, Beekbergen, zo'n beetje. Geen gelovig gedoe maar wel bos en hei, en ook makkelijk bereikbaar.
Ik woon nu zelf 1,5 jaar in Dieren, verhuisd vanuit de Randstad.
Huizenprijzen zijn hier overigens ook niet heel laag. Wil je een leuk vrijstaand huis met wat grond betaal je zo meer dan 300.000 euro. Tenzij je een klushuis koopt. Veluwe is niet goedkoop. De oostkant is nog het meest betaalbaar.
Def schreef:Ik zou ook echt goed kijken waar het huis is als je iets op het oog hebt en er niet vanuit gaan dat ‘de Veluwe’ altijd direct aan het bos is.
).
IceQueen schreef:Zat zelf ook in de richting epe/ emst/ wapenveld/ heerde te denken.
Hoe is Oldebroek daar hoor ik nog niemand over.
Loenen en Eerbeek zijn ook goed te doen?

Amanda schreef:Laatst stond er een leuk boerderijtje in Epe te koop. Met grond, acceptabele staat, 300.000 euro. Kan echt wel. Maar je moet zoeken. Omgeving Veluwe oost zit je al hoger inderdaad. Tenzij je weer richting Brummen (of verder) of Doesburg/Achterhoek gaat. Maar ja, dan zit je weer niet aan het bos