Rebel_Jits schreef:Wij zijn van een goede 200 naar 128 m2 gegaan. Huur naar koop, 3 volwassenen. Geen garage, geen zolder of kelder. Gewoon woonkamer, open keuken, berging onder de trap en 3 slaapkamers, 1 badkamer en 2 wc's apart.
Ja, dat grotere huis was fijner qua privacy, maar als je maar met 2 bent is dat geen probleemEigenlijk gaat het wel goed. Vriend en ik delen slaapkamer, vriend een eigen pckamer (met de kledingkasten), schoonbroer een eigen kamer. En ik zit in de woonkamer met mijn pc.
Qua troep ook een verbetering. We hebben echt GOED opgeruimd, kapotte en overbodige dingen gewoon weg ipv op een hoop op zolder voor "wat als". Wat we nu hebben, is echt noodzakelijk en orderlijk.
We hebben wel een extra garage waar wat meubelen staan van onze huidige woonkamerset. Die pasten niet meer (in het oude huis wel, daar had ik 2 eetkamers haha)
Klinkt behoorlijk vergelijkbaar! Ik zit ook met redelijk wat spul op zolder/garage voor "wat als". Moet heel wat van weg, maar ik vind het toch wel best moeilijk
.Wij kunnen onze woonkamerset ook niet meenemen, past niet in het nieuwe huis. Ik heb de kopers van ons huidige huis voorgesteld die spullen over te nemen voor een paar 100 euro. Hopen dat ze hier op in gaan, zou wel makkelijk zijn.
Op dit moment hebben wij eiglk ook 2 eetkamers. 1 grote leefkeuken met tafel voor 6 personen, 1 eetkamer met tafel voor 6 personen. 2 keer raden waar wij 95% van de tijd eten? In de zetel...
Eigenlijk gaat het wel goed. Vriend en ik delen slaapkamer, vriend een eigen pckamer (met de kledingkasten), schoonbroer een eigen kamer. En ik zit in de woonkamer met mijn pc.
.
En dat is dan zonder de deel en alle schuurruimte (1100 m2). Onze hele bovenverdieping gebruiken wij vrijwel niet. En ja wat je al zegt je moet het wel allemaal schoonmaken.
Ik zou zelfs blij zijn met maar 115 m2. Zolang er buiten maar ruimte is. Ben ook nogal een buitenmens.
Dat wij Nederlanders er dan in verzuipen omdat bij ons veel minder de ouders ed erbij inwonen, grinnik tja das ons probleem. Maar ik zal echt blij zijn als we wat minder woonruimte hebben. Morgen weer 2 bezichtigingen, en donderdag ook nog eens 2, en alles moet schoon en blinkend. Is zo leuk als je geblesseerd bent (heb spier in arm ernstig verrekt).