Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
theadora99 schreef:Ik heb zelf een Ford Fiesta en kan het je écht aanraden. Ik heb toevallig net mijn oude ingeruild voor een nieuwere (ook met airco, want een driedeurs met draairamen, zonder airco etc, geen centrale vergrendeling was toe aan een upgrade dus heb nu een vijfdeurs met elektrische ramen, climate control, centrale vergrendeling). Echt een super fijne auto, vind ik zelf! Mijn vriendin woont 1,5 uur met de auto verderop en daar ga ik nog wel eens heen en weer, geen enkel probleem. Vind jaartal ook niet zo veel maken, een Fiesta uit 2013 of mijn oude uit 2007 maakte weinig verschil.
Esaqar schreef:Ik heb een Peugeot 207, er fijne auto! Net zo groot als een Ford Fiesta. Ik vind Peugeot qua comfort erg goed. Zachte stoelen, niet van die harde plenters. Rij er altijd met plezier in. Mijn ouders hebben onder andere een Fiat Punto, maar vinden mijn 207 fijner rijden.
Kan je wel aanbevelen naar 1.6 motor (of meer) te kijken. Ik heb zelf een 1.4 maar de motors die er in liggen verbruiken erg veel olie... Mijn neef heeft een 1.6 motor er in en hoeft bijna nooit aan te vullen.
Succes met je zoektocht!
siskeh schreef:Esaqar schreef:Ik heb een Peugeot 207, er fijne auto! Net zo groot als een Ford Fiesta. Ik vind Peugeot qua comfort erg goed. Zachte stoelen, niet van die harde plenters. Rij er altijd met plezier in. Mijn ouders hebben onder andere een Fiat Punto, maar vinden mijn 207 fijner rijden.
Kan je wel aanbevelen naar 1.6 motor (of meer) te kijken. Ik heb zelf een 1.4 maar de motors die er in liggen verbruiken erg veel olie... Mijn neef heeft een 1.6 motor er in en hoeft bijna nooit aan te vullen.
Succes met je zoektocht!
Is dat specifiek voor de 207 dan? Ik heb een 206, 1.4 motor, die vrijwel geen olie verbruikt.
"normale" auto's horen eigenlijk helemaal niet veel olie te gebruiken, maar natuurlijk kan het aan dat type liggen, gebeurt nog wel eens.

zonnebloem18 schreef:Zowel de Aygo als de C1 zou ik afraden. Het zijn echt koekblikken, geen fijne wegligging op de snelweg en een vergroot risico op lekkage via de achterruit.
Wij zijn zelf gegaan voor een Hyundai I10, hele fijne auto.
soloro schreef:mijn eerste auto. ...
- Bouwjaar 2015 of jonger.
- Prijs toch maximaal 10.000