Kleine auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Re: Kleine auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:16

Ik heb een redelijk nieuwe (roze!)Suzuki alto en het is by far de fijnste auto die ik ooit gehad heb.
Nooit iets mee, 3 maanden stilstaan en starten.

Enig minpunt- geen kreukelzone.
Als ik n ongeluk krijg heb ik slechte kaarten.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:18

Ik heb jaren in een Opel corsa gereden,goede degelijke auto maar rijd nu in een Renault Twingo,mede vanwege de hogere instap.Het is een fijn wagentje en de prijs is ook interessant.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:19

capopjekop schreef:
Twingo rijd ook prima op de snelweg. Ik rijd per week gemiddeld 500 km. Kan makkelijk meekomen. Het valt mensen ook altijd op dat hij zo hoog zit. Lekker veel overzicht zo.

Overigens kun je op youtube al een voorselectie maken. Je kunt veel testfilmpjes vinden

Precies dit ja :j _/-\o_

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:20

theadora99 schreef:
Ik heb zelf een Ford Fiesta en kan het je écht aanraden. Ik heb toevallig net mijn oude ingeruild voor een nieuwere (ook met airco, want een driedeurs met draairamen, zonder airco etc, geen centrale vergrendeling was toe aan een upgrade dus heb nu een vijfdeurs met elektrische ramen, climate control, centrale vergrendeling). Echt een super fijne auto, vind ik zelf! Mijn vriendin woont 1,5 uur met de auto verderop en daar ga ik nog wel eens heen en weer, geen enkel probleem. Vind jaartal ook niet zo veel maken, een Fiesta uit 2013 of mijn oude uit 2007 maakte weinig verschil.

Ik ben ook erg blij met mijn Fiesta. De mijne is van eind 2006 en ik kocht 'm van een oud vrouwtje (ja echt!). Zij en haar man (toen hij nog leefde) hadden er maar liefst 26.000 km mee gereden in tien jaar tijd. Super onderhouden, ieder jaar naar dezelfde garage voor een beurt en via die garage heb ik 'm gekocht. Nu 2.5 jaar later heeft-ie dik het dubbele op de teller, maar ik ben er nog steeds enorm blij mee. Daarvoor heb ik jaren een Volvo V70 gereden (toen ik nog wedstrijden reed en regelmatig een trailer trok), maar de overgang viel me ontzettend mee. Wegligging is uitstekend, ook als het flink waait. Ik rijd gemiddeld 600 km op een volle tank. Ik zag dat ook de Corsa hier werd genoemd. Die heeft mijn zusje en zij is daar ook erg blij mee.

[Edit] Overigens heeft de mijne wel airco, raambediening via drukknopjes en centrale deurvergrendeling, superhandig idd :)) :D
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-09-19 08:28, in het totaal 2 keer bewerkt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:22

Ik heb sinds een paar maanden een peugeot 208 uit 2016.
Ik vind het een hele fijne auto en ook mooi om te zien.
Hij is ook niet super klein wat ik zelf erg prettig vind en waardoor het voor mijn vriend ook nog prettig is om er mee te rijden. Een 108 bijvoorbeeld word al gauw erg krap.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:25

Ik mis de Fiat Punto in dit rijtje, ongeveer net zo groot als een Ford Fiësta. Wij hebben er 1 uit 2012, erg fijne auto en luxe voor het geld dat je ervoor betaald, neem deze ook zeker mee in je rijtje :)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:47

Mijn partner en ik hebben een Opel Karl Rocks. Wij kwamen van en wat ouder model Fiat Punto en toen die schade had opgelopen dat meer was als voor wat we die hadden aangekocht besloten we een nieuwe wagen te kopen.
De Karl Rocks test gereden en direct verkocht. Wij rijden soms grotere afstanden en dan is hij nog steeds erg leuk en comfortabel. De koffer is weel heel klein maar aangezien wij zelden passagiers mee hebben, gebruiken we de achterbank ook voor spullen mee te nemen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:34

Wij hebben sinds kort een nieuwe i10 voor de deur staan als ‘extra bij autootje’. Heerlijke auto, met meer dan genoeg ruimte, ook voor boodschappen of een buggy achterin.

Rijdt erg comfortabel op de snelweg.

Een Fiat komt er hier nooit in, vreselijk lelijke auto’s! :n

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:39

Ik heb een Polo, het een na laatste model. Ik vind het echt een fantastische auto <3

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:55

Zelf heb ik een Suzuki Alto, is me eerste autootje. Wel iets ouder dan 2015. Maar heel degelijk om mee te beginnen en toch flinke afstanden te rijden. We zijn meermaals naar Spanje gereden ermee en dat trekt ie goed. Iets meer moeite met bergen, maar goed dat mag ook wel haha. Het is niet dat je met 50 omhoog klimt, alleen niet de 130km/u die toegestaan is (denk aan 110km/u, vol met bagage).
Verder rijd die van mij super zuinig.
Echter heb ik er geen Airco in zitten, die zal ik wel echt aanraden eerlijk gezegd. Heeft voldoende ruimte (voor mij) en kunnen makkelijk nog 3 andere in zitten.
En als je een beetje feeling heb met een Alto kun je er soms best wat auto’s uitrijden haha. Het is geen trage slak haha

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:00

Sinds een jaar heb ik een Skoda Citigo, ondanks de naam ook heel prettig op lange afstanden. Voorheen altijd grote auto's gereden (hyundai bus, bmw 3 serie, chevrolet volt etc.) maar dit is echt een heerlijk autootje. Ik geef eerlijk toe, het invoegen op de snelweg moet je even aan wennen want de motor is niet zo groot dus snel optrekken is een dingetje maar eerst je daar aan gewend bent, helemaal top! Rijdt met gemak 130 ook. Ik heb op mijn zoektocht naar een kleintje in heel veel autootjes gezeten, o.a. de hyundai (?) I10 en de opel Karl maar qua binnenruimte haalden die het absoluut niet bij mijn Skoda. Mocht je geen Skoda fan zijn, wat natuurlijk altijd kan, heb je ook nog de volkswagen Up en Seat Mii dat zijn de drielingbroertjes.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:02

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:11

Goede vriend van ons rijd een Opel Karl, hij heeft de auto nu 2 jaar en ruim 57000 km er mee gereden zonder problemen, overal mee naar toe geweest, Engeland, Frankrijk.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:12

Ik heb een Peugeot 207, er fijne auto! Net zo groot als een Ford Fiesta. Ik vind Peugeot qua comfort erg goed. Zachte stoelen, niet van die harde plenters. Rij er altijd met plezier in. Mijn ouders hebben onder andere een Fiat Punto, maar vinden mijn 207 fijner rijden.

Kan je wel aanbevelen naar 1.6 motor (of meer) te kijken. Ik heb zelf een 1.4 maar de motors die er in liggen verbruiken erg veel olie... Mijn neef heeft een 1.6 motor er in en hoeft bijna nooit aan te vullen.

Succes met je zoektocht!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:16

Kijk ook eens naar een Mazda 2 op gas. Wegenbelasting 15/mnd hoger, maar dat heb je er met 1x tanken uit (1tank gas ~400km (80wegen)) tank gas kost zo'n 14/15 euro)

Toen wij die van ons kochten had ik uitgerekend dat het bij meer als 4000 km/j al uit kon.

Klein autootje, maar nog best ruim van binnen :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:19

Persoonlijke voorkeur Ford Fiesta, heb er zelf een uit 2006, rijd fantastisch! Mijn moeder en zusje hebben beide een opel corsa op gas en beiden rijden ook ontzettend fijn! En beide auto's goede wegligging, niet duur in wegenbelasting en beide heel zuinig.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:25

VW Polo of Up.

Mijn ouders hebben een Up. Kan goed meekomen op de snelweg en is super zuinig. Zijn best heel degelijke auto'tjes. Ik had zelf liever Polo gereden omdat die net iets comfortabeler zijn op de lange stukken maar die vielen voor ons net buiten het budget.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:49

Esaqar schreef:
Ik heb een Peugeot 207, er fijne auto! Net zo groot als een Ford Fiesta. Ik vind Peugeot qua comfort erg goed. Zachte stoelen, niet van die harde plenters. Rij er altijd met plezier in. Mijn ouders hebben onder andere een Fiat Punto, maar vinden mijn 207 fijner rijden.

Kan je wel aanbevelen naar 1.6 motor (of meer) te kijken. Ik heb zelf een 1.4 maar de motors die er in liggen verbruiken erg veel olie... Mijn neef heeft een 1.6 motor er in en hoeft bijna nooit aan te vullen.

Succes met je zoektocht!

Is dat specifiek voor de 207 dan? Ik heb een 206, 1.4 motor, die vrijwel geen olie verbruikt.
"normale" auto's horen eigenlijk helemaal niet veel olie te gebruiken, maar natuurlijk kan het aan dat type liggen, gebeurt nog wel eens.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:54

siskeh schreef:
Esaqar schreef:

Succes met je zoektocht!

Is dat specifiek voor de 207 dan? Ik heb een 206, 1.4 motor, die vrijwel geen olie verbruikt.
"normale" auto's horen eigenlijk helemaal niet veel olie te gebruiken, maar natuurlijk kan het aan dat type liggen, gebeurt nog wel eens.

Het is een bekend Peugeot-probleem dat veel modellen heel veel olie gebruiken helaas. Al heb ik ook geluk met mijn 207cc dat 1x per jaar bijvullen genoeg is, maar ik rij dan ook niet zoveel.

Zelf heb ik een Micra gehad en vond dat echt een heerlijk ding. Ook de Fiesta vind ik super rijden. Twingo heb ik als leenauto gehad en op de snelweg bij hevige wind begonnen spontaan rode en oranje lampen te knipperen op het dashboard, tot dat moment vond ik het wel een fijne en vlotte auto :')

Verder nog als aanvulling op je lijstje misschien de Renault Clio / Kia Rio? Allebei beetje rond maatje Fiesta denk ik.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:01

Opel karl en fiat punto gereden..beide erg fijne auto zonder veel problemen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:03

Ik heb een Citroen C1 uit 2015. Toen ik hem kocht stond er 10.000 km op de teller en met inruil hebben we hem voor een leuke prijs mee kunnen nemen van een dealer garage. Zitten allerlei toeters en bellen aan en ik heb er sinds ik er 80.000km bij heb gereden nog geen grote kosten aan gehad.

Qua zuinigheid, als ik rustig rijd haal ik 700km met een tank van 50 euro.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:06

zonnebloem18 schreef:
Zowel de Aygo als de C1 zou ik afraden. Het zijn echt koekblikken, geen fijne wegligging op de snelweg en een vergroot risico op lekkage via de achterruit.

Wij zijn zelf gegaan voor een Hyundai I10, hele fijne auto.

Ter nuancering, dit gaat om de oude types, ik heb het nieuwe model.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:13

Ik heb zelf paar jaar met heel veel plezier in de Suzuki Swift gereden (nieuwe model)
Wat een heerlijke auto was dat
Voelde voor mij echt als een veilige auto en zeker op de snelweg kon ik goed meekomen met de rest
Nooit problemen mee gehad en gaf mij een heel veilig gevoel

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:19

soloro schreef:
mijn eerste auto. ...

- Bouwjaar 2015 of jonger.
- Prijs toch maximaal 10.000

Je zult er vast hard voor gewerkt hebben, maar ik krijg toch een beetje een "verwend nest" indruk. Neem het niet persoonlijk, ik ben van een generatie waar je blij was als je je eerste auto niet met een slinger hoefde te starten en de km stand minder was dan 3x naar de maan en terug :+

Het is een keer eerder gezegd, zo'n dure auto wil je waarschijnlijk All Risk verzekeren, als je geen no claim korting hebt (en dat heb je niet bij een 1e auto) is dat een rib uit je lijf. Is toch een bedrag dat elke maand terug komt. Ook krijg je er aardig wat minder voor terug mocht je 'm over 2-3 jaar willen inruilen.

Persoonlijk zou ik kijken naar een auto 2005-2010, 120-180 dkm op de teller. Die heb je een nette voor een paar duizend euro. Weinig afschrijving, alleen WA verzekeren. Lekker mee rijden, no claim opbouwen en dan over een paar jaar een jongere kopen.

Iets als deze Yaris: https://link.marktplaats.nl/m1451614446
Of nog goedkoper wel wat ouder een Fiesta: https://link.marktplaats.nl/m1453060010

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:20

Als je vooral snelweg gaat rijden zou ik die echte hele kleine auto'tjes laten staan en minimaal voor formaat Fiesta of Punto gaan ofzo. Gewoon voor een stukje wegligging, veiligheid en vermogen.