Opzoek naar de ideale hondenauto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:03

kimmie261 schreef:
ja dit ingebouwd :j , wel zelf gedaan hoor , er is iemand die hele mooie rekken maakt in auto's maar dit was een stuk goedkoper...

Heel mooi gedaan!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:12

Fannetje; Had hem in de OP ook al geciteerd van autoweek:
Citaat:
Citaat:
autoweek
De laadruimte heeft een inhoud van 1,8 m3 en lxbxh meten respectievelijk 1,71 m, 1,32 m en 1,02 m.

:D

Noordje: De sharan heeft de buurman geloof ik. Verwacht dat ie binnenin niet groter is maar gaat op t lijstje om op te zoeken.
De superb zal niet groter zijn verwacht ik.

Hanafubuki ; de 308 is helaas , jaja 2 cm, korter dan de 307 :P

Kimmie; bedankt ga eens kijken wat de laadruimte van een V70 zonder de achterbank. Want die achterbank MOET er uit ivm grijskenteken. En ik wil ook graag alle 4 de kennels gewoon open kunnen doen :P
Daarnaast wil ik ze zo dicht mogelijk tegen de voorstoelen aan hebben ivm de kreukelzone achterin weer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:18

ik snap het , wil de bak best opmeten voor je, we hebben 2 donor V70 staan met achterbank plat, maar zou eerst eens kijken of je een V70 op grijs kenteken kan krijgen/ zetten :).

In Nederland is zo'n auto best een dure hobby qwa wegenbelasting :=

even snel googlen geeft al diverse hits naar een V70 op grijs kenteken..dus kan wel , nou ja , ik hoor het wel als je evt maten wil weten..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:21

kimmie261 schreef:
ik snap het , wil de bak best opmeten voor je, we hebben 2 donor V70 staan met achterbank plat, maar zou eerst eens kijken of je een V70 op grijs kenteken kan krijgen/ zetten :).

In Nederland is zo'n auto best een dure hobby qwa wegenbelasting :=

even snel googlen geeft al diverse hits naar een V70 op grijs kenteken..dus kan wel , nou ja , ik hoor het wel als je evt maten wil weten..

Gaan daar naar kijken! Maar denk dat ie te laag is..
De 307 is, vind ik, ook al goed duur zonder grijs kenteken :P Geloof dat we nu 75,- per kwartaal kwijt zijn tegen anders 300,-

kimmie261

Re: Opzoek naar de ideale hondenauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:30

Ik heb even gekeken maar de V70 op grijs kenteken zijn oude ambulances, die zijn dus verhoogd, zelf ombouwen schijnt niet echt een verschil te maken , maar dat lees ik alleen maar en heb geen idee of dit waar is wat ik nu schrijf :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:32

kimmie261 schreef:
Ik heb even gekeken maar de V70 op grijs kenteken zijn oude ambulances, die zijn dus verhoogd, zelf ombouwen schijnt niet echt een verschil te maken , maar dat lees ik alleen maar en heb geen idee of dit waar is wat ik nu schrijf :P

Zoiets zag ik helaas ook al :(

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:42

Mijn vriend heeft een Mercedes ML op grijs kenteken. Is nu wel een 2 zitten geworden en dan achter de voorstoelen een vast tussenschot. Heeft enorm veel ruimte, dus met kennels en boodschappenkratjes moet het passen.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:43

ik had ook een eisenpakket. Grijs kenteken, betaalbaar, minimaal 165cm laadruimte, moet nog trekkracht hebben. Alleen wilde ik ook een verlaagd tussenschot ivm de airco voor de honden achterin.
Ben intussen al ruim twee jaar heel tevreden met mijn Dodge Nitro :j Vooral veel (vierkante) laadruimte.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:45

Citroen C4 grand Picasso?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:04

Zafira of Touran oid op grijs kenteken en dan minimaal 1 luchtkanaal naar de achterkant sluizen zodat de honden ook verse verwarmde of juist gekoelde lucht krijgen.

In basis ligt er al een kanaal voor verse lucht richting de achterbank, alleen is de vraag hoe daar mee is omgegaan tijdens het inbouwen van het (voor grijs kenteken afaik verplichte) tussenschot

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 13:32

SumSum; Vriendlief is ook aan het kijken naar een ML :j Maar hoe dat zit met de afmetingen weet ik niet. Zal eens vragen haha.

Luanova, wij zitten dus nog boven de 165 laadruimte. De 307 heeft 170 geloof ik en ik wil nog groter :o
Is de Dodge Nitro langer binnen?

Sorro; de Citroen C4 grand Picasso ga ik ook op het lijstje zetten om te checken

Rex_rolfo: In de 307 ligt er niks naar achteren maar door dat het tussenschot open is onder en de vloer verhoogd is er wel een ruimte maar vooral het koelen voor mij te weinig. De warmte wil wel redelijk.
collega van mijn vriend heeft de zafira en daar zit zo'n puist op t dak ivm hoogte. Is ook niet langer dan de 307 geloof ik. Maar de touran is het uitzoeken wel weer waard.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:40

@ Kiwiwitje, ik heb even heel snel opgemeten net:

achterbak zonder bank = 1.80m
voorstoelen tot zeg punt waar normaal achterbank zit = 75cm
hoogte laadbak is 80 cm
breedte waar geen wielkasten zitten 1.40m , waar de weilkasten zitten is 1,10m ,maar die zitten dus achter waar de achterbank eindigt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:54

kiwiwitje schreef:
collega van mijn vriend heeft de zafira en daar zit zo'n puist op t dak ivm hoogte. Is ook niet langer dan de 307 geloof ik. Maar de touran is het uitzoeken wel weer waard.

Wij hebben de Zafira A en de B gehad en hier in de straat staat een 307 SW. Misschien groter dan ie er van buiten uit ziet (er kunnen nog twee losse stoeltjes achterin, bij de Zafira zitten die super handig weggeklapt) maar qua hoogte gaat de Opel dat toch wel winnen. Die bult is dan ook niet nodig voor grijs kenteken (zie b.v. https://link.marktplaats.nl/m1441325553).

Maar goed, Nederlandse regelgeving dus dat verandert nog sneller dan het weer in Schotland -O-

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:57

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 14:22

Thanks Kimmie! Is dus iets groter inderdaad in de lengte!

Rex_rolfo; ik zie t al haal er 2 door elkaar. Maar de zafira is niet dieper in grijs kenteken helaas.

Thanks Sorro!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:27

Hanafubuki schreef:
Dit type Dacia Logan: https://privatelease.dacia.nl/wp-conten ... Cosmos.jpg daar kan je serieus matrassen achterin leggen om te slapen zonder dat je de achterbank hoeft op te offeren zo ruim. Familie heeft er eentje :j

Als je personenautos wil zou ik het echt richting de lange stations zoeken zoals die dacia, misschien een C'eed SW (rij ik zelf) of de 308SW.

wij zijn ook op zoek naar een hondenauto dus lees lekker mee kim :p Maar deze ziet er goed uit! dus gaan daar eens naar kijken. Zou wel 40 liter minder zijn als de Octavia die we in gedachten hadden maar gaan eens kijken

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:30

Citroën C5 heeft een grote kofferbak. Weet niet of ie verdeaan je eisen voldoet. Er past iig een fiets liggend in.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:11

kiwiwitje schreef:
Maar de zafira is niet dieper in grijs kenteken helaas.

Dat kan, wij hadden gewoon geel en ik heb het nooit opgemeten. Maar met de achterstoeltjes plat, de de zitting van de achterbank opgeklapt en dan de bank tegen de voorstoelen geschoven paste de fiets die mvdende noemt er makkelijk in. Meest praktische auto die we ooit gehad hebben :)

Maar kan zeker zijn dat voor jouw doel een ander model nog beter geschikt is. Die oude rechthoekige Volvo's hadden dacht ik een hele diepe laadbak. Vermoed zo dat je daar bij de oudere 'echte' stationwagons meer ruimte gaat vinden dan in een modernere 'lifestyle' stationwagon.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:15

Toyota Verso? Zit verdomd veel ruimte in

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 17:29

Helaas zijn veel nieuwe stations niet meer naar grijs kenteken te bouwen :(

Geloof dat de grand verso al genoemd was! :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:49

Mijn vader heeft ooit de Citroen C-Crosser gehad. Wat een powerhouse was dat. Enorme achterbak en sterk genoeg om een tweepaardstrailer uit de modder te trekken! :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:07

Verso's heb je diverse, van Yaris Verso, Corolla Verso tot de grote Avensis Verso. De eerste en laatste zijn er niet meer, de middenmaat heet tegenwoordig gewoon "Verso". Beetje zoals de Renault Megane Scenic later ook het Megane liet vallen ;)

/mierenne*kerij O:)

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:14

Puchje schreef:
Mijn vader heeft ooit de Citroen C-Crosser gehad. Wat een powerhouse was dat. Enorme achterbak en sterk genoeg om een tweepaardstrailer uit de modder te trekken! :D

Deze wilde ik ook net aanraden! Wij hebben er eentje (al gaat hij volgende week helaas ingeruild worden), maar het is een erg grote auto met een flinke trekkracht. Wij zeggen altijd dat hij zeker ikea-proof is, alles past er in :D

Je hebt ze ook in de Peugeot en de Mitsubishi vorm, dus dat is ook een mogelijkheid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 18:42

Zou je de binnenmaat van de citroen op willen meten tot aan de voorstoel kasmino? :o

Haha je hebt gelijk Rex ga er naar kijken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:48

Rex_Rolfo schreef:
Verso's heb je diverse, van Yaris Verso, Corolla Verso tot de grote Avensis Verso. De eerste en laatste zijn er niet meer, de middenmaat heet tegenwoordig gewoon "Verso". Beetje zoals de Renault Megane Scenic later ook het Megane liet vallen ;)

/mierenne*kerij O:)

Tegenwoordig inderdaad alleen nog de (Corolla) Verso verkrijgbaar. Maar is echt bijzonder ruim van binnen.