Goede Buren zijn niet zo goed..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:44

Pfff, hier van die uitkeringstrekkers aan 1 kant die de hele dag, avond en zelfs ook nacht wiet roken en kabaal maken. Hier gaat het dus niet om 1 jointje, maar echt een verslaving. Geen raam kan open of die stank komt naar binnen, met geïrriteerde luchtwegen als gevolg. De buurkrijsjes van 5 jaar lijken ook wel olifanten trouwens en zij heeft écht een kort lontje. Regelmatig staat ze de kinderen of vriend(in) hysterisch op straat uit te schelden met de ergste woorden en is ze met spullen aan het gooien +:)+ .

De hele buurt (allemaal nette mensen voor de rest, gelukkig!) mag er van mee genieten.
Praten/meldingen lossen niets op. Handhaving/politie heeft ook regelmatig op de stoep gestaan.
Gelukkig werken we veel, dus hebben we er eigenlijk 'alleen maar' in de avonden en weekenden last van. Tot rust komen thuis is het dus niet echt, maar we negeren ze maar, dat is toch het beste met aso's...

We zijn op zoek naar een (vrijstaand) koophuis iig, maar dan checken we alsnog eerst ff de buren, just to be sure... :') .

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 09:56

Alpha89 schreef:
Pfff, hier van die uitkeringstrekkers aan 1 kant die de hele dag, avond en zelfs ook nacht wiet roken en kabaal maken. Hier gaat het dus niet om 1 jointje, maar echt een verslaving. Geen raam kan open of die stank komt naar binnen, met geïrriteerde luchtwegen als gevolg. De buurkrijsjes van 5 jaar lijken ook wel olifanten trouwens en zij heeft écht een kort lontje. Regelmatig staat ze de kinderen of vriend(in) hysterisch op straat uit te schelden met de ergste woorden en is ze met spullen aan het gooien +:)+ .

De hele buurt (allemaal nette mensen voor de rest, gelukkig!) mag er van mee genieten.
Praten/meldingen lossen niets op. Handhaving/politie heeft ook regelmatig op de stoep gestaan.
Gelukkig werken we veel, dus hebben we er eigenlijk 'alleen maar' in de avonden en weekenden last van. Tot rust komen thuis is het dus niet echt, maar we negeren ze maar, dat is toch het beste met aso's...

We zijn op zoek naar een (vrijstaand) koophuis iig, maar dan checken we alsnog eerst ff de buren, just to be sure... :') .

Dat is zeker weten aan te raden :')
Verslaafden zijn altijd naar, vooral omdat ze niet kunnen inzien (juist oa door de drugs) wat ze doen en hoe dat overkomt op anderen.
Maargoed, zelf idd ook jarenlang mn jeugd zitten te verteren in zo'n "prachtflat" en dan zie je de meest gare types. Man die dacht dat ie cowboy was en naar mn meloenen zat te kijken, en opgeteld met al mn al bovenstaande comments.
Tuurlijk rook k zelf ook weleens een jointje, of hou ik een barbeque met vrienden, maar das echt niet iedere dag. Vroeger keek ik ook nog naar hoe de wind draaide, maar sinds ik weet dat mijn buren daar allemaal schijt aan hebben doe k t ook niet meer :')
Moed is een beetje de schoenen in gezakt betreft de hoop dat er ooit nog leuke connecties komen met de naastenburen. Overburen zijn wel allemaal echt hele toffe mensen! Ga af en toe ook met haar border wandelen (vinden mijn border en sheppard ook leuk) en is t dolle pret. Jammer dat de rest niet inziet dat het ook zo kan :n

meggiemeg

Re: Goede Buren zijn niet zo goed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:14

Maar hoe doe je dat? Je nieuwe buren checken? Ik bedoel je bent meerdere keren bij het huis wat je van plan bent om te kopen, vraagt aan de huidige bewoners hoe de buren zijn (zullen nooit eerlijk zeggen dat het de meest vreselijke mensen zijn en de reden van verhuizen want anders verkopen ze het huis niet) kijkt en luistert goed als je er bent en dan?
Valt me wel op dat tegenwoordig in de verkoopbrochure de buren uitgebreid worden genoemd, wie en wat er naast je woont, hoe oud en hoeveel kinderen, gaat best ver vind ik, iets met privacy en je gegevens die op straat komen te liggen daarmee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:17

De 'buren' van mijn ouders verhuren hun huis. Van de week belde er een potentiële huurder aan om naar de buurt te vragen. Gaat overigens wel om een vrijstaand boerderijtje

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:25

Hm, ik denk gewoon even aanbellen, praatje maken? Denk dat je dan al gauw ziet of het beetje normale mensen zijn of niet en of ze kettingrokers zijn ja of nee. Ik zou daar echt niet meer naast kunnen wonen. Zo nu en dan is heus geen probleem, maar zoals mijn huidige buren zijn en met de wind altijd onze kant op; no way, echt nooit meer! Zeker niet als we gaan kopen...

Bij de huidige buren had ik dus ook aangebeld om even voor te stellen. Eerste wat ze toen zei "oh hoi, had jij de politie gebeld? Ik had ruzie en had met een stoel gegooid". Uhhhmm...nee...we waren er op dat moment niet, dus geen idee. Mooie eerste indruk was dat :'). Die fout maak ik dus niet meer he om achteraf aan te bellen :P

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:32

Alpha89 schreef:
Hm, ik denk gewoon even aanbellen, praatje maken? Denk dat je dan al gauw ziet of het beetje normale mensen zijn of niet en of ze kettingrokers zijn ja of nee. Ik zou daar echt niet meer naast kunnen wonen. Zo nu en dan is heus geen probleem, maar zoals mijn huidige buren zijn en met de wind altijd onze kant op; no way, echt nooit meer! Zeker niet als we gaan kopen...

Bij de huidige buren had ik dus ook aangebeld om even voor te stellen. Eerste wat ze toen zei "oh hoi, had jij de politie gebeld? Ik had ruzie en had met een stoel gegooid". Uhhhmm...nee...we waren er op dat moment niet, dus geen idee. Mooie eerste indruk was dat :'). Die fout maak ik dus niet meer he om achteraf aan te bellen :P

Wat een verhaal :')
Maakt wel meteen wat leven in de brouwerij.
Wat betreft geuren (wiet/sigaretten/bbqrook, parfum etc) hield k rekening met de wind. Als k t aan hun vroeg is de buurt te klein. Drm geef k er ook maar niks om. Dat hypocriete gedrag vind ik erger dan buren die nergens rekening mee houden maar mezelf ook gwn mn gang laten gaan.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:39

Carol_Beer schreef:
Alpha89 schreef:

Wat een verhaal :')
Maakt wel meteen wat leven in de brouwerij.
Wat betreft geuren (wiet/sigaretten/bbqrook, parfum etc) hield k rekening met de wind. Als k t aan hun vroeg is de buurt te klein. Drm geef k er ook maar niks om. Dat hypocriete gedrag vind ik erger dan buren die nergens rekening mee houden maar mezelf ook gwn mn gang laten gaan.

Haha, dat kun je wel zeggen en als ze dan een goede bui heeft mogen we ook genieten van andere nachtelijke geluiden tegen de muur en niet zo zachtjes ook. Speenvarken is er niets bij. Oh man... :'). Sinds ik een keer spontaan de slappe lach kreeg, is ze daar wel mee gestopt :D.

Ik snap je helemaal :j . Het is geen eenrichtingsverkeer idd!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:57

Alpha89 schreef:
Haha, dat kun je wel zeggen en als ze dan een goede bui heeft mogen we ook genieten van andere nachtelijke geluiden tegen de muur en niet zo zachtjes ook. Speenvarken is er niets bij. Oh man... :'). Sinds ik een keer spontaan de slappe lach kreeg, is ze daar wel mee gestopt :D.

Ik snap je helemaal :j . Het is geen eenrichtingsverkeer idd!

Oh gosh, klinkt gezellig!
Kheb vanalles vroeger als klein kind meegemaakt op die flat, teveel eigenlijk :')
Hier doen ze t er gewoon om, puur dat eenrichtingsverkeer idd. Voordat ik n paniek/woede aanval had geuit richting hun, ook de hele tijd vuurwerk naar de honden gooien. Kansloos gewoon

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:12

Wij hebben een halve woonark gehuurd van een gestoorde huis(boot)baas die tevens buur was.
Nooit heb ik iemand zo gehaat. Nooit.
En na 4 jaar gewoon een huis 100 km verderop gekocht. Met geen direkte buren :)

Mocht iemand wat dan ook naar mijn beesten gooien heb ik heeeel gauw nieuwe buren, die fikken dan af, huis en al. En daar heb ik best n tijdje zitten voor over, ja :j

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:14

Jeetje, wat lopen er toch gekken rond!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 12:18

vanLotje schreef:
Wij hebben een halve woonark gehuurd van een gestoorde huis(boot)baas die tevens buur was.
Nooit heb ik iemand zo gehaat. Nooit.
En na 4 jaar gewoon een huis 100 km verderop gekocht. Met geen direkte buren :)

Mocht iemand wat dan ook naar mijn beesten gooien heb ik heeeel gauw nieuwe buren, die fikken dan af, huis en al. En daar heb ik best n tijdje zitten voor over, ja :j

Met oud en nieuw kijken ze ook niet waar hun vuurpijlen heen gaan, vloog r een bijna door mn dakraam. (die dicht was) Enige wat ik hoorde was; "OH MY GOD OH MY GOD! Lekker dan voor die k*nker bitch"
Deze jaarwisseling maar een piratenkanon kopen met buskruit, kunnen hun ramen ook meegenieten.
Verder is het nu wel weer rustig, allemaal op vakantie, ha wat een zen. _/-\o_

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:41

Toen ik nog in Nederland woonde had ik een turkse familie als buren. Ik mocht van mijn buurman 's morgens tussen 4 en 8 uur niet douchen.. (hoekwoning badkamer zat aan de buitenmuur..) ivm verschillende werktijden stond ik regelmatig tussen 4 en 6 op en douchten dan..
We mochten niet in mijn tuin zitten, ivm praten en of roken ik heb astma en heb nogal snel last van sigareten of bbq rook bovendien roken wij niet.. Of de achterdeur open hebben want dan konden de honden naar buiten en blaffen, ze blaften omdat zij met iets tegen het houten hekwerk aan rammen..

We mochten niet bbq-en iets wat we misschien 3x in een zomer doen en dan hebben we niet eens een bbq maar een elektrische tafelplaat terwijl zij zomers bijna dagelijks de bbq aan hadden, waterpijp en buiten roken en hun dagelijks bezoek. Toen ik mijn buurman vroeg om een beetje met mij rekening te houden kreeg het antwoord als ik er last van hun had moest ik mijn raam maar dichtmaken.. Ivm mijn astma slaap ik dus met het raam open..

Mijn kinderen evenals vrienden of familie mochten niet op bezoek komen omdat als ze weggaan zouden kunnen toeteren..
Mocht geen tv of radio aan ivm geluidsoverlast. Ik heb nooit mijn tv of radio hard aan staan.. En we hadden geen overdreven gehorige huizen..

Dit alles aangegeven bij de bouwvereniging, we kregen onverwacht 's avonds mensen van buurtbemiddeling op bezoek om het gesprek met ons en de buren aan te gaan. En te kijken of alles wel terecht was.. Mensen van de buurtbemiddeling verbaasde zich dat bij ons de tv zo zacht stond, en de honden redelijk stil waren.. (blafte om de bel en daarna niet meer)

We hebben een gesprek gehad met de buurman en zijn zoon en buurtbemiddeling, klap op de vuurpijl was wel dat hij ons beschuldigde dat we 's avonds na 11.00 uur nog aan het boren en zagen waren op zolder, vlizotrap, mijn man die slecht ter been is en kan niet eens die trap op.. Toen ik zei dat het voor mijn man fysiek onmogelijk was om die trap op te komen had ons bezoek dat gedaan die toen bij ons op bezoek was.. (had mijn ouders op bezoek uit zweden..)
Conclusie van buurtbemiddeling met de buurman valt niet te praten, en had geen zelf inzicht over het lawaai wat ze zelf veroorzaakte.. Stond ook totaal niet open voor onze "ervaringen van overlast van hun" iets met leven en laten leven of geven en nemen..
Overigens toen wij het huis huurde had de vorige bewoonster (ook turks) ons al gewaarschuwd over haar turkse buurman..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:58

[/quote]

Mwuah, zonder buren ben ik zelfs nog beter af dan met deze soepkippen.
Denk je nou echt dat ze vrijwillig mij met oliebol willen helpen? Dacht t niet.
En dan zie je overal mensen met leuke buren en dan is t zo van; tsja k heb t weer lekker uitgekiend, lekker bezig Carol! :')[/quote]

Als je in het echt net zo irritant bent en je mening zo duidelijk ventileert en daarbij erg overtuigd bent van je eigen gelijk kan ik mij voorstellen dat je buren ook niet echt blij zijn met jou. Je zal het maar naast je hebben wonen

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:08

Pff buren.. Wij hebben helaas ook nooit geluk met leuke mensen. Aan de ene kant hebben we een super leuk stel zitten maar aan de andere kanten hebben we altijd moeilijkheden gehad.

Paar jaar geleden hadden we een vrouw wonen, super leuk in het begin tot ze een vriend kreeg. Hij had wat agressie problemen en al snel mocht ze niet meer met ons omgaan. Hij heeft me aan proberen te rijden paar keer en heeft ons bedreigt waardoor ik niet over straat alleen meer mocht van mijn ouders. Ook hebben ze onze auto kapot gereden zonder enige reden.

Deze zijn toen snel weer verhuisd gelukkig na al die ellende, en hebben nu een alleenstaande buurvrouw met kinderen. Deze hebben wij toen leuk begroet met een bloementje etc. Al begon ze al snel niks meer tegen ons te zeggen en hebben we super last van de kinderen en geluidsoverlast. Vaak al stenen van de kinderen tegen mijn hoofd gehad omdat ze die over de schutting gooien. En weet ik veel wat nog meer, als ik straks op mezelf ga wonen hoop ik toch wel op leuke buren en anders word het toch een vrijstaand huis haha :+

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 13:15

xCynthiaVos schreef:
Pff buren.. Wij hebben helaas ook nooit geluk met leuke mensen. Aan de ene kant hebben we een super leuk stel zitten maar aan de andere kanten hebben we altijd moeilijkheden gehad.

Paar jaar geleden hadden we een vrouw wonen, super leuk in het begin tot ze een vriend kreeg. Hij had wat agressie problemen en al snel mocht ze niet meer met ons omgaan. Hij heeft me aan proberen te rijden paar keer en heeft ons bedreigt waardoor ik niet over straat alleen meer mocht van mijn ouders. Ook hebben ze onze auto kapot gereden zonder enige reden.

Deze zijn toen snel weer verhuisd gelukkig na al die ellende, en hebben nu een alleenstaande buurvrouw met kinderen. Deze hebben wij toen leuk begroet met een bloementje etc. Al begon ze al snel niks meer tegen ons te zeggen en hebben we super last van de kinderen en geluidsoverlast. Vaak al stenen van de kinderen tegen mijn hoofd gehad omdat ze die over de schutting gooien. En weet ik veel wat nog meer, als ik straks op mezelf ga wonen hoop ik toch wel op leuke buren en anders word het toch een vrijstaand huis haha :+

Oh Jeeez, wat een pech dan ook.
Kinderen zijn idd kapot irritant, maarja die kan je nog een soort van vergeven als ze jonger zijn. Volwassenen horen slim genoeg te zijn om te snappen dat dat soort dingen echt gewoon niet kunnen.
Ouders die hun kinderen niet kunnen opvoeden -1
(Oké k haalde vroeger ook kattenkwaad uit, maar daar praten we niet over :+ )

@Genja Ik woon er zelf, dus ik weet het zeker wel beter :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:24

meggiemeg schreef:
Maar hoe doe je dat? Je nieuwe buren checken? Ik bedoel je bent meerdere keren bij het huis wat je van plan bent om te kopen, vraagt aan de huidige bewoners hoe de buren zijn (zullen nooit eerlijk zeggen dat het de meest vreselijke mensen zijn en de reden van verhuizen want anders verkopen ze het huis niet) kijkt en luistert goed als je er bent en dan?
Valt me wel op dat tegenwoordig in de verkoopbrochure de buren uitgebreid worden genoemd, wie en wat er naast je woont, hoe oud en hoeveel kinderen, gaat best ver vind ik, iets met privacy en je gegevens die op straat komen te liggen daarmee.

Ga in elk geval eens de buurt in op verschillende momenten van de dag en de week. Een slaapwijk kan op maandagochtend om 11:00 uur heerlijk leeg en rustig zijn, terwijl je er 's avonds wellicht parkeerdrama's hebt, bendes krijsende kinderen, klussers tot diep in de avond, BBQ-ers die de buurt blauw zetten. Hoef allemaal geen probleem te zijn, maar wel handig om vooraf een beetje zicht op te hebben.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:26

Carol_Beer, hahaha kattenkwaad mag best als kind maar inderdaad een beetje opvoeding kan geen kwaad bij die twee :+

Pas stonden ze op mijn balkon, waren ze er gewoon overheen geklommen. Ben nog nooit zo erg geschrokken. En straks vallen ze naar beneden ..

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 13:37

xCynthiaVos schreef:
Carol_Beer, hahaha kattenkwaad mag best als kind maar inderdaad een beetje opvoeding kan geen kwaad bij die twee :+

Pas stonden ze op mijn balkon, waren ze er gewoon overheen geklommen. Ben nog nooit zo erg geschrokken. En straks vallen ze naar beneden ..

Dan mag je nog van geluk spreken dat ze geen vuurwerk naar je honden gooien!
K irriteer me niet gauw draan maar als t achter mn rug gebeurd kan k n woedeaanval krijgen, vooral als t om mn honden gaat.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:01

Carol_Beer, Nee meen je! Oh ik zou echt woest zijn indd! Maar we krijgen nog oud en nieuw dus ik hoop niet dat ze het in hun bol krijgen om dat wel te doen. Al pesten ze onze katten wel en trekken ze aan hun staart of jagen ze ze weg..

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 15:05

xCynthiaVos schreef:
Carol_Beer, Nee meen je! Oh ik zou echt woest zijn indd! Maar we krijgen nog oud en nieuw dus ik hoop niet dat ze het in hun bol krijgen om dat wel te doen. Al pesten ze onze katten wel en trekken ze aan hun staart of jagen ze ze weg..

Sommige mensen zijn gewoon zo. Ja de katten zijn standaard slachtoffer, maar ook deels hun eigen schuld als ze steeds andermans tuin ingaan alleen om in bomen te klimmen.
(Zwaar) vuurwerk is leuk, maar lekker in een weiland of industrieterrein, waar niemand er last van heeft :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:10

Onze buren gooien ook vuurwerk naar onze paarden, of op het dak van de stal als ze binnen staan voor de nacht....

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 15:13

meggiemeg schreef:
Onze buren gooien ook vuurwerk naar onze paarden, of op het dak van de stal als ze binnen staan voor de nacht....

Als die beesten schrikken en ontsnappen en hun omver trappen mag jij dr dan ook nog voor dokken ook :\
Daarnaast snap ik niet waarom de popo niet streng genoeg is voor dat soort lui.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:14

meggiemeg schreef:

Jezus, wat.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 19:53

_San87_ schreef:
meggiemeg schreef:

Jezus, wat.

Precies mijn reactie..
Alhoewel dat vaak gebeurd bij boerderijen en stallen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:55

Wat een verhalen hier, manmanman..
Sommigen lijken echt in tokkie buurten te wonen ofzo?

Wij hebben zeer veel geluk met onze buren, allemaal op 1 na, die schuin tegenover ons wonen. Die hebben regelmatig ruzie waarbij iedereen kan mee genieten. In de zomer uiteraard erger dan in de winter. Maar hun zijn dan vrijwel de enigen die zo zijn.

Muziek staat hier vrijwel nooit te hard en als het hard staat, dan stopt het na een normale tijd (23.00 ofzo). Geen blaffende honden of honden die ze in je tuin laten poepen. Gewoon, rustig en normaal.

Wij wonen in een nieuwbouwwijk met veel jonge gezinnen die nu kinderen krijgen of jonge kinderen hebben, dat scheelt misschien ook nog.
Die kinderen gaan niet al te laat naar bed natuurlijk en de ouders gaan dan, vaak, geen feesten met knallende muziek geven.