Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pmarena schreef:Massief eiken aanrechtblad, bevalt dat goed ja...? Ik vind dat zo'n enge combinatie, hout met water....

En daarna blijven de druppels keurig OP het blad liggen
pmarena schreef:Wij wilden eerst een Bora ofzo met werkbladafzuiging, maar zijn toch voor los gegaan. Werkbladafzuiging icm een keramische kookplaat werd wel héél erg duur en ik wil geen inductie met die enorme magnetische velden.
We hebben nu een 90cm brede Miele keramische kookplaat en in die mooie dikke aanrechtbladen van de Ikea valt hij nog binnen het aanrechtblad dus makkelijke installatie

Jes schreef:Ik heb nu sinds mei een Ikea keuken en erg blij mee
Boel zelf (alleen) in elkaar gezet, enkel met de kastjes op de bevestiging rail zetten (niet verplicht) wat hulp gevraagd.
Ik heb hier ook een magnetron en oven van Ikea staan die 11 jaar oud zijn en nog prima werken.
De huidige keuken wordt volgend jaar de bijkeuken en dan bestel ik voor de nieuwe keuken weer bij Ikea.
Ook een vaatwasser erbij en nieuwe oven en magnetron.
Ik wil een 6 pits gasfornuis dus die komt ergens anders vandaan even als de afzuigkap.
Nu ook een houten blad, ik ga die tip van bijenwas eens proberen op een rest stukje. Ik zelf knoei geen water op het blad maar mijn man, kinderen en schoonouders wel, opzich niet erg als je het gelijk droogt maar ik ben dus de enige die dat doet
Skippy01 schreef:pmarena schreef:Massief eiken aanrechtblad, bevalt dat goed ja...? Ik vind dat zo'n enge combinatie, hout met water....
Ik had hiervoor massief beuken in mijn vorige woning. Een houten blad bevalt mij meer dan prima. Als je het niet vertrouwt, kan het lichtjes worden opgeschuurd en worden afgelakt. Botenlak is fantastisch spul voor dingen die in aanraking komen met water
Maar ik doe eens in de paar maanden het blad met een schuursponsje af en en zet het dan opnieuw in de bijenwas. Heerlijk karweitje en ruikt gelijk écht schoon in huisEn daarna blijven de druppels keurig OP het blad liggen
Janine1990 schreef:pmarena schreef:Wij wilden eerst een Bora ofzo met werkbladafzuiging, maar zijn toch voor los gegaan. Werkbladafzuiging icm een keramische kookplaat werd wel héél erg duur en ik wil geen inductie met die enorme magnetische velden.
We hebben nu een 90cm brede Miele keramische kookplaat en in die mooie dikke aanrechtbladen van de Ikea valt hij nog binnen het aanrechtblad dus makkelijke installatie
Vanwaar liever geen inductie? Ik ken de kooktechnische bezwaren maar dit is ff nieuw voor me.
superpony schreef:pmarena, het houten werkblad boven onze vaatwasser is echt kaarsrecht en nergens plekken of iets.
Het enige wat ik vroeger deed is als de vaatwasser klaar was, half open zetten en alle walm eruit laten gaan. Raam boven aanrecht open en ik dacht dat dat goed was.
Toen ging het bovenste randje van het deurtje zeg maar wat je tegen de vaatwasser hebt gemaakt iets lelijk worden na 2 jaar.
Toen zei iemand me de vaatwasser echt dicht te laten tot die afgekoeld is. En sindsdien is dat niet erger geworden of lelijk.
Janine1990 schreef:Relaxed schreef:
Ja pcies, maar dan is het dus de vraag of het mooi past.. Of moet je dan zelf je aanrechtblad gaan aanpassen? En dan hoor ik vaders alweer mopperen
Volgens mij moet je het blad sowieso zelf uitzagen? Want met gat er uit is het te kwetsbaar op transport...
Relaxed schreef:SillyB schreef:er zit weinig tot geen kwaliteitsverschil in de ikea keuken. Als vrouw van een meubelmaker kan ik dat echt wel bevestigen. De beleving en service is wel veel anders. Ikea heeft geen quookers, extra brede (90 cm) kookplaten, kookplaten met afzuiging in t blad enz. En je keuze in kastdeurtjes is ook beperkt.
Daarnaast moet je zelf meer regelen/beslissen/sjouwen dan bij een keukenboer en draag je ook zelf t risico als er iets niet past of aansluit.
Hier noem je precies de punten die mij doen twijfelen.. Afzuiging in het blad lijkt me namelijk ook ideaal bedacht ik me nog