Dubbel glas of kunststof kozijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:52

Silly1972 schreef:
het schijnt zelfs dat hardhout duurder is dan Kunststof

Mwah keuze tussen houten voordeur en kozijn a 2800 euro of kunststof a 4500+ was vrij eenvoudig.

Twee jaar terug kon ik voor het zelfde geld de hele bovenverdieping laten doen in kunststof.
Dat heb ik eerst gelaten, zit dus nog steeds enkel glas in. Waar ik ook nog geen probleem mee heb qua kou ofzo.

Eerst een nieuwe keuken :Y)
Maar kunststof is tegenwoordig zo netjes dat kan gerust boven wel beneden niet.

Silly1972

Re: Dubbel glas of kunststof kozijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:54

Ik heb alleen de kozijnen in kunststof dat was goedkoper dan hout.
Deuren daarentegen zijn inderdaad poepie duur in kunststof

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:00

Silly1972 schreef:
Ik heb alleen de kozijnen in kunststof dat was goedkoper dan hout.
Deuren daarentegen zijn inderdaad poepie duur in kunststof

Oh sorry vergat ik ff in mijn bijkeuken scheelde het ook ruim 1000 euro om deur en kozijn in hout te doen.

Heb voor de voordeur twee offertes gehad, eentje van dezelfde als twee jaar terug en die gaven aan dat de grondstofprijzen enorm waren gestegen de laatste twee jaar.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:03

Janine1990 schreef:
Silly1972 schreef:
het schijnt zelfs dat hardhout duurder is dan Kunststof

Mwah keuze tussen houten voordeur en kozijn a 2800 euro of kunststof a 4500+ was vrij eenvoudig.

Twee jaar terug kon ik voor het zelfde geld de hele bovenverdieping laten doen in kunststof.
Dat heb ik eerst gelaten, zit dus nog steeds enkel glas in. Waar ik ook nog geen probleem mee heb qua kou ofzo.

Eerst een nieuwe keuken :Y)
Maar kunststof is tegenwoordig zo netjes dat kan gerust boven wel beneden niet.

Kunststof kan zo mooi zijn dat er zelfs aangebeld wordt of we interesse hebben in een aanbieding van de winterschilder. De eerste keer dacht ik dat ik in de maling genomen werd, maar de beste man had dus echt niet gezien dat we overal kunstof hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:16

In huidige huis en vorige huis witte kunststof kozijnen met dubbel glas wat er al in zat. Ik vind het ook echt lelijk.
Bij de huidige vind ik de isolatie waarde nog tegenvallen en is zelfde merk als vorige huis, dus geen idee waar het aan ligt, maar we gaan hier weg, dus gaan er niks aan doen.

Ons huis is wit en voor de verkoop had een buurman het even nieuw gewit en was over de kozijnen heen gegaan. Echt vreselijk lastig schoon en netjes te krijgen weer. Wel hier en daar een krasje.

Het kozijn van de voordeur is echt slecht, het isloeert niet en er kan geen tig sterren veiligheids sloten in.

Daarvoor weer altijd hout gehad en wij vonden het mooier en een klein dingetje ook makkelijk te repareren.

Van de huidige kiep kantelramen vind ik wel een voordeel dat ze licht zijn en als ze dicht zijn hou je ook wel veel geluid buiten bijvoorbeeld.

Als ik zo al onze vorige huizen tot nu vergelijk denk ik dat vooral het echt goed plaatsen ook een wereld van verschil is. Dit is standaard van 1985 en zoals met meer dingen een haastklus geweest.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:41

CharleyT schreef:
Kunststof kan zo mooi zijn dat er zelfs aangebeld wordt of we interesse hebben in een aanbieding van de winterschilder. De eerste keer dacht ik dat ik in de maling genomen werd, maar de beste man had dus echt niet gezien dat we overal kunstof hebben.

OMG _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mijn buren hebben ook heel erg mooi kunststof, Jansma Burdaard geloof ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:11

Ik zou ernstig aan de kennis/kunde van die schilder gaan twijfelen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:13

Wij hebben een deel van de kozijnen vervangen door kunststof, op de website van Creon kan je fijn meteen de prijzen zien en ook hoe de prijzen wijzigen als je de opties verandert, bvb. van de glassoort :)

https://www.creon-kozijnen.nl

Je hebt tegenwoordig echt hele mooie kozijnen die echt nauwelijks van hout te onderscheiden zijn, ze kunnen zelfs op dezelfde manier verzaagd worden zodat je het bij de verbindingen ook niet ziet :j

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:18

Hier ook volledig kunststof met houtnerf. Eerst de voorkant gedaan en dan de achterkant.

Volgens mij wordt er in BE zelden nog hout gezet.Hier was de keuze tussen alu en pvc