[VOLG] Verbouwing schuurtje tot heuse garage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noahh_h

Re: [VOLG] Verbouwing schuurtje tot heuse garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:29

Ziet er mooi uit. Knap dat jullie dit samen doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:55

Nog steeds geen idee voor een kleur, óf er überhaupt wel een kleur op komt.. dus suggesties zijn welkom :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:13

Ik vind het echt heel mooi worden, denk dat ik de stallen hier in dezelfde stijl wil gaan doen.

Ik denk dat ik voor wit zou gaan maar dat is wel besmettelijk natuurlijk.
Anders grijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:17

Ja precies, dat is het dubio een beetje. Er komt wel een richel langs met grind, maar dan nog is die hele muur vies na een regenbuitje denk ik.
En als het opgedroogd is, is het van zichzelf lichtgrijs. Dus even aankijken hoe het eruit ziet als het goed droog is.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 06:54

Ik zou zeggen: wit! Dat vies worden valt mee. Wij gebben aan de voorkant de muur wit gemaakt en er ligt een grindstrookje (en wat planten) voor. Er spat wel eens wat op, maar als ik dan er langs spuit als ik de ramen lap of de planten watergeef, spuit ik het er zo af. Onze gevel ligt ook nog direct aan de weg én een akker, dus zand genoeg.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:04

Ik zou voor lichtgrijs kiezen, dat is iets minder in het oog springend dan wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:57

Hmmmm, wit steekt denk ik wel heel erg af ten opzichte van de rest. Ik moet zeggen zoals het nu opdroogt, staat ons eigenlijk wel aan, haha.
Afbeelding

Vandaag ook weer lekker bezig geweest! Eerst de andere puntgevel voorzien van een framewerk en isolatie. Folie was helaas op (moet m'n vriend morgen vlakbij z'n werk even meenemen), dus we konden het niet helemaal afmaken. Aan deze kant komt er geen rabathout tegenaan, omdat de buren als het goed is volgend jaar hun garage gaan aanpakken en daar ook een puntdak ipv plat dak op komt. Op de foto moet het nog vast gepurd worden :+
Afbeelding

Verder had ik een beetje een off-day, dus ik heb minder gedaan dan mijn bedoeling was. Maar goed, toch samen even de lampjes opgehangen aan de tuinzijde. Totaal niet relevant, maar gewoon leuk :+

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:06

wauw jullie schieten wel heel mooi op hoor <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:18

Tof he? Dit was nog helemaal geen logische stap in het proces, want er moet nog een vloer in en pannen op het dak en zo... Maar af en toe is het toch leuk om zo'n klein werkje met groots effect uit te voeren.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:29

Wat voor een werkblad heb je op je keuken? Ik vind het prachtig. <3

Je hebt er een volger bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:34

Leuk, welkom! :D
We hebben een massief houten werkblad van de Ikea... Ik weet alleen de naam niet meer |o

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:37

Dankjewel! Daarmee kom ik al een heel eind.

Heb je al ideeën voor de tuin nadat jullie garage klaar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:51

Ja, we hebben een tuinplan liggen, maar dat is gewoon zo even met pen getekend, dus wat lastig uit te leggen op Bokt :+ Misschien dat ik het tzt nog wel een keertje in sketch up zet.

Lampjes aan de buitenmuur zijn in het donker toch te fel, we hadden er even twee ingedraaid in één lamp, maar dat is eigenlijk al genoeg voor de hele buitenzijde... Terwijl er nog drie hangen :') Dus maar even wat minder felle lampjes besteld, komen vandaag binnen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:33

Gisteravond <3
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:49

Mooi sfeer plaatje!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:09

Ja, beter zo! Oogt een stuk sfeervoller

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:02

Dat kijkt heel mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:19

Ja gaaf hè! :j

Vandaag weer een lekker dagje achter de rug! Mijn vriend heeft storingsdienst dus die kan meters maken deze week, ik moet vanaf morgen helaas weer werken.
Maar goed. Ik heb vanmorgen de twee kozijnen in de eerste laag kleurlak gezet, binnenkort de tweede laag en dan zijn ze eindelijk klaar *\o/*
Vriendlief heeft een begin gemaakt met de isolatie aan de achterzijde (kant van het plein). Deze maken we niet te dik en hier komt stucwerk overheen ipv rabathout ivm de erfgrens.
Toen waren we zo lekker bezig dat we ook nog even de paneeldeur hebben gemonteerd!! Blij! Nu hebben we niet meer van die pottenkijkers steeds. Het ziet er nu nog niet uit, maar ik denk dat als het gestuct is, ik het stucwerk een donkere kleur geef. Donkergrijs/antraciet denk ik.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:50

Het is even een tijd stil geweest hier. We hebben gelukkig niet stilgezeten, hoewel mijn vriend nu drie weken weg is en er dus niet zoveel gebeurt.
We hebben voor zijn vertrek een behoorlijke vracht dakpannen (sneldek) opgehaald. Als het goed is hebben we nu pannen genoeg, alleen nog te weinig nokvoorsten en randpannen.
De man waarvan we de pannen kochten, had een super mooi dak op een ander gebouw liggen. Na wat vragen gesteld te hebben, bleek dat hij de pannen gecoat had met een speciale dakpannen coating. Dat wilden wij ook! Nou, ik heb het geweten... Wat een pokkewerk, ruim 500 pannen afgespoten met de HDR en daarna stuk voor stuk voorzien van twee lagen coating :')
Afbeelding

Nu blijven ze wel jaren bestand tegen weersinvloeden, mossen, algen, etc. En ik moet zeggen, het is ook echt wel netjes geworden!
Afbeelding

Inmiddels zitten alle daktengels (dwarslatjes waar de dakpannen op komen) op het dak. Als mijn vriend - a.s. donderdag - terug is, gaan ze denk ik het weekend de pannen leggen. Dat wordt echt een werk met effect!
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:37

jemig wat een karwei zeg, maar wat zal het mooi worden <3

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:49

Dat coaten is dan wel even intensief werk maar uiteindelijk krijg je er veel voor terug!

Is dat van dat glanzend spul?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:28

Mooi hoor. Echt eer van je werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:35

Kimmie, eerst lijkt het glanzend spul, maar als het opdroogt is het niet zo glimmie meer, gelukkig (want dat vind ik helemaal niet mooi :+).
Het wordt in ieder geval niet zo:
Afbeelding

Eerder zo:
Afbeelding

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:20

Ja prachtig!

Dat echte extreem glimmende zie ik meer maar dat is ook niet echt mijn ding. Maar als t wat matter opdroogt zoals op die onderste foto ziet dat er netjes uit idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:08

Eerste rijtje (s) ligt er op!
Afbeelding