Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Het verschil tussen keuken van Ikea en een kwaliteitskeuken merk je echt wel hoor![]()
Met name ook hoe lang het meegaat, dus duurzaamheid. Maar ook gewoon de afwerking.
Héél veel "echte" keukenzaken gebruiken ook inferieur materiaal en vragen daar 1,5x zoveel voor als ikea. Dan geef ik met beperkt budget de keuze aan mijn ikea keukentje. Maar mocht ik écht veel geld hebben, zou ik zeker investeren in een keuken. Qua waarde haal je dat er alleen nóóit meer uit bij een simpele rijtjeswoning uit de jaren '60
(en ik denk dat dát bij veel mensen ook wel meespeelt. Bij een grote twee-onder-een-kap of bij een vrijstaande woning, verwacht een eventuele koper ook gewoon méér dan bij een rijtjeswoning of appartement, even gechargeerd gezegd. Ervan uitgaande dat ik hier best een paar jaar zal wonen, maar waarschijnlijk geen 20, maak ik dan ook keuzes qua investeringsbedragen) chanicha schreef:Nou mijn vriendin heeft al ruim 10 jaar een Ikea keuken en hij is nog helemaal goed! Ze had een gangbare kleur genomen en 3 jaar terug was er iets met het frontje van een la, ze kon zo een nieuwe ophalen.
nuscaniels schreef:DeMolenhoek schreef:Omdat wij graag kwaliteit willen. Wij willen een toilet dat goed zit. Als dat toilet dan €100 duurder is dan is dat zo. Ik wil ook een bad in de badkamer. Het bad dat wij mooi vinden kost €600 meer dan het budget model. Wij betalen liever wat meer voor iets dat wij echt graag zien.
Ik begrijp dat jullie dat inderdaad zo willen, maar bedoelde meer dat al op voorhand ervan wordt uitgegaan dat je minimaal zoveel gespaard moet hebben voordat je een huis koopt want voor minder kan niet.
Alsof iedereen dat duurdere toilet of bad wil.
veel mensen sparen hier niet voor maar steken zich hier gigantisch voor in de schuld. jesito schreef:Vroeger ging je eerst eens op je zelf of samenwonen in een huur appartement of huis maar dat is op vandaag no go, lijkt t wel.
Jonge mensen die zich vaak best in de schulden steken om een huis eerst compleet uit elkaar te trekken en dat terwijl het huis ook zijn geld heeft gekost.
Dat lukt niet, particulier betaal je minimaal 1000€ per maand en sociale huur zul je ongeveer 10 jaar ingeschreven moeten staan wil je kans maken.

jesito schreef:Ik vraag me vaak uberhaupt af waarom mensen alles compleet nieuw overal willen bouwen.
Kijk als iets oud, kapot, versleten is dan snap ik dat.
Maar soms worden er goede badkamers en keukens uitgesloopt.
Vroeger ging je eerst eens op je zelf of samenwonen in een huur appartement of huis maar dat is op vandaag no go, lijkt t wel.
Jonge mensen die zich vaak best in de schulden steken om een huis eerst compleet uit elkaar te trekken en dat terwijl het huis ook zijn geld heeft gekost.
Maar ik denk dat het idd aan mij als persoon ligt, mij boeien dat soort dingen niet.
Wij hebben in ons koophuis nog dik 9 jaar gewoond met zo'n donker eiken keuken, ik vond het wat huiselijks van vroeger hebben en die had er van mij nog in mogen zitten.
Helaas waren sommige scharnieren kapot en niet meer te krijgen en waren sommige kastjes scheef, dus toch besloten voor een nieuwe keuken.

Cowgirl schreef:jesito schreef:Ik vraag me vaak uberhaupt af waarom mensen alles compleet nieuw overal willen bouwen.
Kijk als iets oud, kapot, versleten is dan snap ik dat.
Maar soms worden er goede badkamers en keukens uitgesloopt.
Vroeger ging je eerst eens op je zelf of samenwonen in een huur appartement of huis maar dat is op vandaag no go, lijkt t wel.
Maar ik denk dat het idd aan mij als persoon ligt, mij boeien dat soort dingen niet.
Wij hebben in ons koophuis nog dik 9 jaar gewoond met zo'n donker eiken keuken, ik vond het wat huiselijks van vroeger hebben en die had er van mij nog in mogen zitten.
Helaas waren sommige scharnieren kapot en niet meer te krijgen en waren sommige kastjes scheef, dus toch besloten voor een nieuwe keuken.
Dat eerste wat je opnoemt zie ik altijd in die tv programma's.
Daar zijn maar weinig mensen die zeggen : ik doe het er nog wel ff mee.
Maar op voorhand moet overal verbouwd worden, keuken moet een eiland hebben en het huis moet 9/10 een opbouw of uitbouw hebben. En dan ligt de vraagprijs ook nog boven budget.
)

luuntje schreef:Voordeur zat er sinds 1972 in.
We hebben de deur en kozijn recent laten vervangen door bedrijf wat eerder de aluminium kozijnen met enkel glas ramen had vervangen.
Konden wel €3700 betalen. Deur gaat weer jaren mee. Tocht niet meer.
(tenzij deur gammel uiteraard
)