Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:56

belle_boef schreef:
Mijn iPhone se is nu 4 jaar oud en het is dat er een giga barst in mijn scherm zit en er stukken glas missen dat ik binnenkort toch een nieuwe moet kopen maar anders.

Je kan dan toch ook het glas laten vervangen? :)

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:59

Wauw wat worden die van jullie oud. Hier is pas mijn telefoon kapotgevallen na 2,5 jaar trouwe dienst. Heb er nu maar één gekocht die bijna onsloopbaar zou zijn met keurmerk van het Amerikaanse leger. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:59

Ik neem elke 2 jaar een nieuwe bij mijn abbonement, maar dan krijgen ze een nieuw leven bij iemand anders. Ik verkoop ze zo weer door op Marktplaats, duurt nooit lang :+

Fitzroy

Re: Hoe oud is jouw telefoon geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:05

Mijn iPhone 6S is nu 5 jaar en een paar maanden. En ik hoop dat hij nog lang mee gaat, want hij bevalt nog steeds prima. Wel heb ik verleden jaar de batterij al eens laten vervangen maar nog steeds gaat hij niet lang mee. Maar ik begreep dat dat ook aan de software kan liggen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:08

S3 mini 6,5 jaar gehad, een keer een nieuwe batterij voor gekocht, ingeleverd omdat hij niet meer naar een OS te upgraden is waar ik bijvoorbeeld de apps van bank en nieuwsservices mee kan gebruiken.

S5 mini doet het nu 5 jaar, doet het nog prima, een keer een nieuwe batterij voor gekocht, doet het nog prima.

En zakelijk: een Nokia van anderhalf jaar oud. Fijn ding, praktisch geen bloatware, lange batterijduur, die zie ik het nog wel een hele tijd doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 12:09

Liseef schreef:
Wauw wat worden die van jullie oud. Hier is pas mijn telefoon kapotgevallen na 2,5 jaar trouwe dienst. Heb er nu maar één gekocht die bijna onsloopbaar zou zijn met keurmerk van het Amerikaanse leger. :')

Mijn telefoon heeft een screenprotector en daar overheen heb ik nog een hoesje die hem volledig omsluit. Dat scheelt echt enorm veel schade.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:09

iPhone SE, onlangs gevallen, scherm helemaal kapot (heb al een stukje moeten vastplakken met tape :') ), vorig jaar was er al vocht in getrokken onderaan door ergens in te zitten.. maar ik heb hem nu 3 jaar en hij gaat nog niet snel weg gaan want ik heb geen geld :Y) batterij is snel leeg maar daar ben ik intussen al aan gewend
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 14-07-19 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:10

Ik probeer zoveel mogelijk te consuminderen. ;)
Voor al die nieuwe dingen moet tenslotte ook een hoop milieu worden vervuild, mensen uitgebuit enz.

Ik heb mijn Iphone 4 nog steeds (niemand wil m hebben!) maar gebruik sinds een paar jaar een SE omdat sommige/ steeds meer apps niet meer ondersteund werden.
Anders had ik geen andere gekocht.
Ik hoef ook niet steeds ‘iets nieuws’. Als ik ergens blij mee ben, blijf ik dat meestal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:11

Mijn huidige one plus is vier jaar oud. Batterij gaat nog gerust drie dagen mee. Ik zou ontzettend graag de nieuwe one plus willen hebben, maar zie geen enkele reden om mijn huidige af te schrijven, dus helaas.

Veel gevallen, zelfs een keer compleet verdronken geweest voor een paar uur. Maar helaas voor mij, op een paar krasjes na doet hij het nog perfect. Zelfs geen barsten in het scherm.

Hiervoor altijd Samsung gehad die ruim voor de twee jaar al verlopen waren.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:11

Ligt aan de telefoon, degene die ik nu heb is 3 jaar terug uitgekomen en in lagere prijsklasse (100/200 euro zo een beetje) en nu kan die de apps die ik allemaal nodig heb niet meer kwijt (de standaard Whatsapp etc, magister voor kinderen en ook nog een renovatie app voor de woning, ga zo maar door).

Misschien kan die nog even mee voor mijn middelste zoon.

Mijn broer neemt altijd de nieuwste iPhones en die krijgen altijd nog een nieuw baasje bij de schoonfamilie. Jarenlang gaan die nog mee.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:38

Mijn vorige Samsung is 7 jaar geworden en doet het nog steeds alleen de batterij gaat hooguit 2 dagen mee. En ja ik ben gewoon heel zuinig op mn telefoon en andere electronica.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:07

Mijn iPhone 4S is inmiddels van mijn moeder en is nu een jaar of 7/8 oud, en die wordt nog steeds gebruikt.
Zelf heb ik de iPhone SE aangeschaft toen ie net uit was, die is nu 3 jaar oud en is nog als nieuw, dus hopelijk kan die ook nog minstens 3 á 4 jaar mee.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 14-07-19 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:08

Mijn telefoons houden het allemaal 2 jaar uit gemiddeld. Mijne die ik nu heb is in september 2 jaar maar gaat denk ik wel wat langer mee nog. Mijn vorigen waren allebei op 2 jaar kapot gevallen en hadden het glas kapot.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:29

Mijn vorige was een LG, die was wel echt op qua batterij en had slechts 8 gb opslag, dus dat trok 'ie na 2 jaar niet meer.
Mijn huidige samsung galaxy J5 2017 gaat bijna 2 jaar mee nu, kostte me maar 250 euro, hoop dat deze de 2,5/3 jaar wel gewoon haalt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:37

verootjoo schreef:
belle_boef schreef:
Mijn iPhone se is nu 4 jaar oud en het is dat er een giga barst in mijn scherm zit en er stukken glas missen dat ik binnenkort toch een nieuwe moet kopen maar anders.

Je kan dan toch ook het glas laten vervangen? :)

De ombuiging zit ook een deukje in dus nieuw glas gaat niet meer passen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:14

Ik heb mijn huidige iPhone 7 nu ruim 2,5 jaar. Mijn probleem met een nieuwe telefoon is dat ze allemaal maar groter worden. Dat wil ik helemaal niet :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:15

Cayenne schreef:
Liseef schreef:

Mijn telefoon heeft een screenprotector en daar overheen heb ik nog een hoesje die hem volledig omsluit. Dat scheelt echt enorm veel schade.

Dat scheelt wel echt inderdaad. Ik had eerder altijd goedkope hoesjes. Nu een duurdere defense-case met screenprotector, dat gaat echt goed. :)) En ik laat mijn telefoon regelmatig vallen, iets met onhandig :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:42

Ik heb mijn motorola Moto g 4 jaar gehad, toen ben ik overstapt naar een Samsung galaxy S9 en die heb ik nu na 2 jaar vervangen door een Moto g7. Aangezien mijn batterij zo slecht was dat hij nog geen halve dag mee ging.
MIjn 1e Moto g heeft mijn moeder nu nog steeds en gaat nog steeds makkelijk een dag mee, dus die nu bijna 7 jaar oud en beter dan mijn Samsung van 2 jaar oud...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:26

Ik verplaats dit topic even naar HTT, omdat het over telefoons gaat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:28

Ik heb mijn samsung S6 3 jaar gehad, en is nu in trouwe dienst bij mijn moeder :+

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:33

Laulitz schreef:
Ik heb mijn iPhone nu 4 jaar. De batterij is eigenlijk nog goed! Gaat gemakkelijk een dag mee, eigenlijk zelfs meer, tenzij ik spelletjes speel. Alleen als het koud is en hij heeft weinig batterij dan geeft hij kuren :+ Soms kijk ik wel eens voor een nieuwe maar deze is nog zo goed, dat ik het zonde vind om een nieuwe te kopen.

Dit was voor mij de overtreffende trap toch de overstap naar een nieuw toestel te maken, ondanks dat ik hem pas een jaar in bezit had.
Had je je mobiel nodig, was ie nog op 30%, te koud, poef mobiel uit. D:

Meestal probeer ik zolang met een toestel te doen dat ze niet vastlopen om het minste of geringste of dat de accu na een halve dag er al echt klaar mee is.
Zodra ze constant vastlopen, apps laten crashen, zichzelf sporadisch aan en uit zetten, is voor mij de pret over. Wil het toeval dat ik buiten de iPhone 6+ en de iPhone X alleen maar probleemtoestellen heb gehad. Ik ben nog steeds verdrietig over het verlies van de 6+. Die had ik op mijn auto laten liggen toen ik ging rijden en toen is ie gevallen en zijn er veel auto's overheen gereden :C Anders had deze vriend nog steeds in mijn bezit geweest en hadden we nog meer fijne uurtjes kunnen maken.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:46

ik heb een samsung A5 2016, die nu toch echt aan vervanging toe is. Er zit maar 16 GB intern geheugen in en dat is echt zo vol. Ook gaat de batterij korter dan een dag mee. Maar ik speel best vaak spelletjes op mijn mobiel

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:55

Ik heb het idee dat het aan mijn eigen gebruik ligt, maar ik merk echt dat mijn telefoons wel op zijn na twee jaar. :') Nouja, ze kunnen op zich nog wel mee, maar zodra ik merk dat m'n telefoon ook maar iets langzamer begint te worden erger ik me al kapot.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:59

Ik neem elke twee jaar de nieuwste iPhone bij het verlengen van mijn abonnement. De "oude" gaat dan naar mijn ouders. Na twee jaar vind ik ze ook wel minder worden moet ik eerlijk zeggen....

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:31

Wat gaan die van jullie allemaal lang mee! :oo :oo
Mijn telefoons zijn lage-middenklasse telefoons en met een beetje geluk doe ik er 1,5 jaar mee! Soms vallen ze stuk, maar meestal is de batterij of de software na een jaar al zo verrot dat er nauwelijks mee mee te werken valt. -O-