Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:07

Haarbal schreef:
@goeroe Fijn dat je dat allemaal uit mijn post kan opmaken. Ik vind het niet netjes om 50% van de vraagprijs te bieden, dat zou ik op MP ook niet doen. Dan bedank ik liever netjes en sla het af. En persoonlijke toestand? Sja, aangezien ik het er uit mag gaan halen en opnieuw ga leggen is het persoonlijk ja. Want op het moment dat mijn ouders het overnemen, is het van hen en heeft mijn zusje er geen werk meer mee. Dat is ook de bedoeling, mijn zusje het werk uit handen nemen. Want met een nieuw huis, verhuizing en twee fulltime banen heeft die werk zat. Daarnaast weet je wellicht zelf hoe duur een huis inrichten is, en kan mijn zusje het bedrag van de vloer goed gebruiken. Ik vind dat je best wel een beetje op de man speelt, maar dat zal mijn negatieve energie wel zijn :')

Dan ga je toch lekker een dag klussen om het eruit te halen, 600 euro betalen aan je zusje voor een gebruikte vloer van 100m2 waar je lang niet alles meer van kunt gebruiken en je lang niet alles van nodig hebt terwijl je het voor hetzelfde bedrag nieuw kunt kopen?
Echt hoor, je wil je zusje werk uit handen nemen (welk werk, er is helemaal geen werk, jullie verzinnen werk) omdat de volgende huurder haar nieuwe inrichting niet wil sponsoren?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:08

Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik er nog geen 300€ voor over zou hebben...
paar 100€ erbij en je legt er iets in in je eigen smaak.

Ik heb net een ander huis gekocht en oké het was ff een gedoe met nieuw laminaat leggen.
En plinten in verstek zagen. Maar nu het er in ligt en klaar is is het ook helemaal mijn smaak.
Terwijl het oude laminaat echt nog super netjes was en strak gelegd was.

Ik heb overigens 5 jaar terug een keer 2dehands laminaat overgenomen. Mensen waren een huis aan het verbouwen en huurden voor een jaar een tijdelijke woning. Waren dus ook amper thuis ivm verbouwing. Was laminaat van ong 28€ per m2.
Ik heb het over gekocht (beneden en boven verdieping) voor 60€ incl ondervloer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:11

Heel eerlijk. Ik vind 300€ meer dan genoeg om een vloer over te nemen.

Hij is 2 jaar oud. Van de Ikea en wellicht niet helemaal de smaak van de nieuwe huurder

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:12

Wij hadden ongeveer dezelfde situatie. Mooi laminaat van een jaar oud, maar het moest eruit van de verhuurder. We wilden het zelf niet meenemen en ik zag het ook niet zitten om het eruit te halen :')

Ik heb het op een weggeef hoek gezet. Een gezin wat het niet zo breed heeft is het gratis komen ophalen, op voorwaarde dat ze het er zelf uit kwamen halen. De volgende dag stonden ze 4 man sterk voor de deur en was het er met 2 uur uit terwijl ik zelf de laatste dingen voor de oplevering kon nalopen. Ik kreeg een dag later een foto, ze hadden onze vloer al gelegd en waren er helemaal blij mee :)

Als ik de nieuwe huurder zou zijn, zou ik jullie vloer ook niet over willen nemen. Pesoonlijk vind ik de kleur niet mooi, dus dan zou ik er ook niet voor willen betalen. Dat is inderdaad vervelend ja, maar een bod van 300 klinkt best heel acceptabel. IKEA laminaat is niet super duur. Wel fijn spul, wij hebben het boven ook liggen :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:15

Ik vind het ook de hoofdprijs hoor! Het is en blijft een tweedehands vloer en het moet inderdaad je smaak maar zijn!
Met een paar honderd erbij heeft hij een nieuwe vloer naar zijn zin.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:18

GDG schreef:
Die vloer is echt geen 600 euro waard hoor, het is een gebruikte vloer van oorspronkelijk 900. Ik zou het er niet voor over hebben en het je er lekker allemaal uit laten halen, veel plezier ermee, zoek ik lekker een vloer naar mijn eigen smaak uit. Die 300 euro is een meer dan redelijk bod.

Is dit zo? Ik vond t een vrij lang verhaal haha

Als ie 900 was zou ik blij zijn met 300

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:21

Ik zou het bedrag er ook niet voor over hebben. Je moet het huis je toch eigen maken dan kan je ook prima zelf een vloer leggen. Ik vind het bedrag wat jullie willen hebben ook erg hoog. Er is ook al twee jaar op gewoond. Een paar honderd euro er bij en je hebt een nieuwe vloer.
Dus het is wat jullie willen er zelf veel werk aan hebben of er snel vanaf zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:23

Gwenvd schreef:
GDG schreef:
Die vloer is echt geen 600 euro waard hoor, het is een gebruikte vloer van oorspronkelijk 900. Ik zou het er niet voor over hebben en het je er lekker allemaal uit laten halen, veel plezier ermee, zoek ik lekker een vloer naar mijn eigen smaak uit. Die 300 euro is een meer dan redelijk bod.

Is dit zo? Ik vond t een vrij lang verhaal haha

Als ie 900 was zou ik blij zijn met 300

Stond niet in het lange verhaal ( :+ ) maar in een post eronder: linkje naar de ikea-vloer van 9 euro de vierkante meter. Daar wil TS nu per sé nog 6 euro de vierkante meter voor hebben en maakt zich nogal kwaad omdat de nieuwe huurder dat er niet voor over heeft (stond wel in de OP).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:27

Haarbal schreef:
@nuscaniels: Dat werk maakt mij op zich niet zo veel uit, ik heb vakantie en mijn pa is met de vut. Het is meer een principekwestie dan dat we om een nieuwe vloer zitten te springen. Maar het geeft mijn zusje veel stress, die gaat zaterdag over naar hun nieuwe huisje, heeft 2 weken bij mijn ouders gelogeerd zodat ze kunnen klussen, en die zit niet te wachten om tot de laatste cent te gaan onderhandelen met een nieuwe huurder.

Als het mijn vloer was wist ik het wel ~~}>

En als huurder is het ook een principekwestie. Je gaat toch niet veel geld neerleggen voor een vloer die de oud eigenaar bij ikea gehaald heeft en die moeilijk los te verkopen is. Mensen moeten de kleur mooi vinden, hij moet niet beschadigd raken bij het verwijderen en vervoeren en het moet maar net genoeg zijn.

Het zou voor mij voelen alsof ze nog even flink willen cashen over mijn rug terwijl het voor die gene ook meer voordelen heeft om hem te laten liggen. Dus veel plezier met je vloer zou ik dan zeggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:28

Imo heeft de huurder groot gelijk. Het laminaat is nu echt niet zo heel veel meer waard als TS denkt.
300 euro is een net bod. En anders graag of niet, dan liet ik het er volledig uithalen en nam ik een vloer die mij zelf past (en dan van betere kwaliteit).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:30

Ongeacht de leeftijd van het laminaat is 300 Euro nog best veel geld, dus dat zou ik in het geval van je zusje zeker aannemen. De meeste huizen (koop en huur) worden achtergelaten zonder bijdrage in de vloerbedekking. Je mag zelfs in je handen knijpen dat de volgende huurder het wil overnemen, want die heeft ook het recht om te zeggen dat hij/zij dat niet wil en dan had je alles eruit moeten slopen (geld sowieso kwijt en extra stress).

cobiie

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:36

Ik zou in mijn handjes knijpen bij het krijgen van de 300 euro voor deze vloer.

Ik denk dat jullie het zelf veel te rooskleurig inzien.

Maar als je de tijd en zin hebt kan je beslissen niet akkoord te gaan en de vloer eruit slopen en hopen dat je hem weer ergens anders kan leggen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:38

Ik zou als nieuwe huurder ook niet meer dan 300 euro bieden. En dan is het nog wel mijn smaak. Eventueel 400, maar dat is het dan ook wel.
En ik zou het van een andere kant ook begrijpen als iemand dat zou bieden. Daarom zou ik nog wat onderhandelen en kijken of je op die 400 kunt uitkomen.
De vraag die je je moet stellen: is het die paar 100 euro waard om de vloer eruit te halen en te hopen dat je 'm heel houdt en weer ergens anders kunt leggen?

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:39

Ik zou akkoord gaan met 300,-. De huurder is niet verplicht om het over te nemen. Als dat tegen je gevoel ingaat en je dat te kort vindt moet je niet zeuren en het eruit halen... Dan neem je het extra werk op de koop toe.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:41

Ik denk dat 300 euro een heel mooi bedrag is, smaken verschillen, voor een paar honderd euro er bij, heb je je eigen smaak, waar je zo tien jaar of langer plezier van hebt. Misschien wil hij liever een andere kleur of iets totaal anders als vinyl of tapijt. Niks is zo vervelend om 600 euro voor iets te betalen, wat niet geheel je smaak is. Vergeet ook niet dat er uit halen veel tijd en werk is, zeker als je het nog wilt hergebruiken. Je krijgt veel stukken die niet meer bruikbaar zijn. Ik zou zeggen sloop het er uit als je tijd over hebt of accepteer die 300 euro. Gezien ik niet hou van dit soort klusjes, zou ik de 300 euro gepakt hebben, maar ja wie ben ik?
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 12-07-19 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:41

Ik moet zeggen dat ik bij je omschrijving van ''prachtig kliklaminaat'' wel iets anders in gedachten had dan een goedkoop ikea-vloertje, je staat er echt niet reëel in hoor. Adem even een paar keer in en uit en ga je zusje niet opnaaien, dat hoeft ze er allemaal niet bij te hebben met de verhuisstress.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:45

600 euro voor een gebruikt IKEA laminaat :=? Zou me dood schamen dat te vragen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:49

Als huurder zou 't mij om 't even zijn of je het laat liggen of weghaalt. Ik zou er ook niet voor betalen, want ik zou mijn eigen smaak hout er in willen uiteindelijk. Als je het weg gaat halen zou ik gelijk doorpakken en anders zou ik 't voor me uit blijven schuiven omdat het dan lastiger is met de meubels er al op.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:53

Het is een vloer van 900 euro + ondervloer en plinten. Bij elkaar niet meer dus dan 1500€ waarschijnlijk. Dan had je er van mij niet meer dan 150€ voor gekregen als het niet 100% mijn smaak was (en dat is het niet, het is grauw, niet warm). Dan ging er daarna vinyl overheen.

Lag er nu een mooie houten voer in van 50€/m2, dan had ik er wel 600€ voor over gehad. Maar veel meer dan 10% van de nieuwprijs voor dit soort dingen is irreëel, je zus mag eigenlijk al in haar handen knijpen voor dit tegenbod.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:54

:= gaat TS nog reageren?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:58

Voor een laminaatvloer van 2 jaar oud vind ik 300 een keurig bedrag.
Zeker gezien het feit dat je er dan geen werk meer aan hebt.(en tijd is geld)

Vind het overigens wel een hele mooie kleur. Voor een laminaatvloer vind ik hem mooi.
Maar ik zou er zeker geen 600 voor betalen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:58

tita schreef:
:= gaat TS nog reageren?

Niet iedereen zit voor 8 uur online

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:02

Een nieuwe vloer is duur dus ik begrijp dat jullie 600 een reële prijs vinden, 100 vierkante meter is best veel om te bevloeren. Maar júllie vinden het een mooie vloer. Als ik die huurder was geweest was ik ook niet akkoord gegaan met meer dan 300 euro. Misschien is het voor de huurder helemaal geen issue om een nieuwe vloer te leggen en vind hij deze niet zo mooi als jullie 'm vinden. Waarom zou hij dan 500/600 euro uitgeven voor een vloer die hij niet zo mooi vind? Voor mij zou gelden dat 600 behoorlijk veel geld is en dat ik voor een mooi bedrag (minder dan 300 euro) een prima vloer op marktplaats kan vinden van mensen die, net als je zus, hun vloer eruit moesten halen maar het niet bij iemand anders kwijt konden.

Je kan er misschien nog 400 van proberen te maken, maar anders gewoon die 300 accepteren want ik vind dat best een reële prijs. Of anders, als jij en je ouders die vloer graag willen dan is dat toch helemaal mooi meegenomen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:03

Ik heb het ook gedaan met mijn laminaatvloer. En toen de nieuwe huurder uiteindelijk wel mijn prijs wilde betalen kreeg ze hem niet meer. Alles er uit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:05

Als je mij zou treffen zou je dus inderdaad de boel eruit kunnen halen. Om aan te geven dat die mensen ook bestaan. ;)

Is het je het werk waard? Dat kun je zelf invullen.