Nieuwe mobiel kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:32

[***] schreef:
Als je wat voorbeelden hebt graag :j Mag ook via pb als je dat liever hebt.
Heb inderdaad net even zitten kijken maar nog niet echt iets gevonden, wel een filmpje met veel buitenfoto's maar dat was tussen de a70 en de s9+ dus niet de bedoeling. Nog even wat verder zoeken.

Deze foto is binnen gemaakt, deze vind ik qua kwaliteit in zijn geheel niet denderend.

Afbeelding

Dit is een foto zonder de zoom te gebruiken, welke redelijk goed is van kwaliteit.

Afbeelding

Ga je de zoon gebruiken, lever je meteen best fors in:

Afbeelding

Dit is een foto buiten gemaakt in goede omstandigheden. Desondanks vind ik, met mijn kritische oog, dat de foto niet echt heel scherp is.

Afbeelding

Deze is op zich prima; niks mis mee voor een foto genomen met een budget telefoon:

Afbeelding

Ik heb screenshots van de foto's gemaakt, zodat ik deze makkelijker kon uploaden en je het verschil bij verschillende omstandigheden kunt zien. Voor mijn gevoel, wordt de kwaliteit er wel iets minder van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:37

Dank je wel voor je ervaring dandy123.
De batterij lijkt me ook echt een pluspunt :j Maar de grootte dan weer niet. Ik duw mijn mobiel eens af en toe in mijn broekzak maar dat zal dan niet meer lukken denk ik. Maar misschien went het wel. Heb je wel het idee dat die stevig is/tegen een stootje kan? Uiteraard met bescherming maar zo'n groot toestel lijkt me ook extra gevoelig?

Dank je nikilover, ik vind het nog best moeilijk om er zo wat van te zeggen.
Voor mij zou het al super zijn als er betere foto's uitkomen dan nu, want wat ik nu heb is echt niks. Als een paard een oor beweegt is het al om zeep :+ , om over niet zonnige dagen nog maar te zijgen. Dus iets meer mogelijkheden en ook foto's in beweging zouden wel fijn zijn. Langs de andere kant sta ik ook niet 24u foto's te maken en trekken de goede batterij, grote opslag en de prijs mij ook wel.. Bij mij zou het dan overigens wel de A70 worden, niet de A50, misschien dat dat toch verschil maakt.

dandy123

Re: Nieuwe mobiel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:42

Hij past wel gewoon in je broekzak ,ik doe dat ook .
Hij lijkt wel aardig stevig ,heb hem nog niet laten vallen gelukkig .
Ik heb er ook nog geen hoesje omheen .
Maar tot nu toe bevalt hij prima

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:45

Afbeelding

Zo, even een origineel. Dit is een prima foto genomen op de pro stand. Hier is gewoon niet veel op aan te merken.

Batterij van de a50 is prima, na een dag van 07:00 tot 20:30 heb ik meestal nog zo'n 70-75 procent over. Die van de a70 is nog groter dacht ik.

De grootte wen je vanzelf aan, ik wilde eerst ook geen groter toestel. Maar nu vind ik het juist ook wel handig, bijvoorbeeld om te Facebooken en bokken :D

Als deze kwaliteit foto's genoeg voor je zijn, zou het echt nog een goede keuze kunnen zijn.

Toestel ligt fijn in de hand, is snel en de batterij is gewoon prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:51

Klinkt toch wel goed allemaal. Foto ziet er voor mij ook meer dan prima uit :j Denk niet dat ik momenteel zoiets zou kunnen doen. En waarschijnlijk wil je inderdaad niks anders meer als je aan de grootte gewend bent. Heb alleen wat schrik omdat ik nogal kleine handen heb maar kan de mobiel hopelijk morgen in de winkel eens vasthouden.

Weten jullie toevallig hoe het bij de A70 (of A50 want zal wel hetzelfde zijn) zit met AR en AR+? Is om bepaalde apps/spellen te kunnen gebruiken maar ik vind er niet meteen info over terug. Neem aan omdat hij er nog maar een paar maanden is dat dit wel ok is, maar misschien omdat het een 'goedkopere' klasse is dat ze net daarop bespaard hebben ofzo...

Anoniem

Re: Nieuwe mobiel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:58

Welke haken en ogen zitten er aan een smartphone-abonnement? Buiten dat je er 2 jaar aan vast zit en aan het einde meer hebt betaald voor je mobiel? Heb het gevoel dat er iets moet zijn want waarom hoor je niet dat veel mensen dit doen.. maar heb er geen ervaring mee. Of zou dit in België gewoon nog niet zo bekend zijn?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:07

Hier in België mag die constructie niet omdat het een verkapte lening is. Een simlock mag hier bijvoorbeeld ook niet en ik dacht dat ze dat in Nederland nog steeds doen?

Zelf heb ik een all-in abonnement, tv, internet en gsm in één bundel.

Als ik een nieuwe gsm wil kan ik die wel via telenet op afbetaling kopen en dat bedrag wordt dan automatisch bovenop het abonnement gezet.

Er zijn wel vaak aanbiedingen van mobiele providers die met vrij goedkope telefoons stunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:58

Hoezo mag het niet? Alle providers doen het toch? Ik ben zelf bij Orange en daar kan je dus een smartphone-abonnement nemen waarbij je meer betaald dan het gewone abonnement (en je krijgt 1 GB extra wat bij mij verdubbeld wordt omdat ik ook internet en tv heb) en dan krijg je daar een smartphone bij voor x bedrag. Je betaalt die smartphone dus eigenlijk door het duurdere abonnement en niet in 1 keer.

Op afbetaling kan inderdaad ook, maar dat is toch nog iets anders volgens mij.