Parkeerplaats, privé of openbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:00

Voor mij is dit overduidelijk geen openbare parkeerplaats en ik begrijp heel goed waarom het buurthuis hier moeite mee heeft.

Amado7

Re: Parkeerplaats, privé of openbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:25

Excuses. Ik dacht dat jij boven in het buurthuis woonde ofzo. :+

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:25

Het lijkt me in elk geval geen parkeerplek, wel openbare weg.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 10:44

xxCYNNxx schreef:
Nou mij lijkt me die plek absoluut geen parkeerplaats. De hele doorloop naar die zijdeur en om achter de flat te komen wordt zo geblokkeerd.
Dat vroeger daar altijd bewoners parkeerden zegt niet zoveel; hele volksstammen die maar gewoon hun auto ergens neerpleuren onder het motto; na mij de zondvloed, mijn auto staat tenminste.

Ik begrijp de redenatie van die agent wel. Het komt eerder over als een openbare ruimte die dienst doet als doorloop voor de flatbewoners en lijkt het mij niet de bedoeling dat dat volgegooid wordt met auto's. Of op zn hoogst 1 auto ( gezien dat vak gemaakt van andere stenen dan de rest van die hoek), maar dat ligt eraan of dat vak ook echt gemaakt is door een officieel bedrijf in opdracht van gemeente/verhuurder...zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een handige Harrie (in dit geval dan zowel letterlijk als figuurlijk handige harrie) zichzelf een priveparkeervak toebedeeld door er simpelweg zelf 1 aan te leggen op openbare grond.

Is even het onderzoek van de agent af wachten en hopen dat alles legit is...maar dan nog; er zal dan maar 1 auto mogen staan. De situatie als op je foto klopt sowieso niet met 2 auto's de boel lekker blokkeren voor alle andere bewoners.

Er is om het vak heen meer dan genoeg ruimte om naar de zijdeur te gaan.
Zie de tafel in mijn fotos' en dus ook ruimte on 2 auto's te parkeren.

De foto uit de op is een foto uit 2015 van Google en 1 van die auto's was toen van de bewoner op nr 1.

Maar met 1 auto is er genoeg ruimte om naar de tuin te gaan en die zijdeur. Het is een hele brede oprit.

Ik woon er dit jaar 7 jaar en er heeft dus altijd een auto gestaan.
Toen het overging naar een buurthuis is die oprit kapot gereden door groot verkeer om de tuin om te ploegen, uit naam van de gemeente en de woningstichting.
Later is die plek weer in dezelfde staat gebracht zoals hij was. Beetje zand eronder en hij was weer klaar.
Gezien dit een bepaald soort buurt is betwijfel ik of Handige Mohammed of Ibrahim dit zelf gedaan heeft.

Het grappige is dus dat 1 dame van het buurthuis niet wilt dat ik er parkeer want het is van het buurthuis.
Maar vervolgens mag zij er dus wel 24/7 parkeren.
En daar ging het toen fout toen ik in opstand kwam.

Toen nr 1 dus vertrok parkeerden mijn buurvrouw en ik er. Ook toen het buurthuis er eenmaal was.
Nooit geen probleem geweest (najaar 2017) Toen mijn buurvrouw echter ook verhuisde en ik de enige nog was die er parkeerde, werd het pas een probleem toen het zo heet werd vorig jaar. Het was de vrijwilligsters opgemerkt (wat ik dus al wel wist) dat deze plek vrijwel de hele dag in de schaduw staat.
En sinds juli 2018 is er dus bezwaar tegen mijn auto, maar haar auto niet.

Ik heb het toen opgezocht en het bleek dus gewoon openbaar terrein te zijn en de overkoepelende organisatie (die het buurthuis overziet) gaf mij daar gelijk in. Iedereen mag er gebruik van maken.

Tot gisteravond toe ging dat dus goed, ik parkeerde er, 1 van die vrijwilligsters en af en toe een andere buurman/ vrouw.

Gister overdag is de politie bezig geweest met boetes uitschrijven en schijnbaar hadden ze mijn auto al zien staan maar twijfelden. Het was na mijn nachtdienst de enige vrije plek dus ik ben er gaan staan vrijdagochtend.

Gisteravond vroeg de vrijwilligster of ik mijn auto kon verzetten ivm dat er geladen en gelost moest worden (ik ken haar goed genoeg om te weten dat dit flauwekul is, haar man moest namelijk nog thuiskomen) dus ik keek in de straat en zag dat er wederom geen parkeerplek was en zei dus nee sorry er is geen plaats in de straat. Maar je kan wel laden en lossen door gewoon achter me te gaan staan. Op dat moment werd mijn auto al geblokt van achteren door vrienden van haar.

Niet heel veel later kwam dus de agent om mij een boete te geven.

Dat laden en lossen is een heel ruim begrip, boodschappen bijv. en moet nu nog steeds gebeuren btw ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 10:48

Amado7 schreef:
Excuses. Ik dacht dat jij boven in het buurthuis woonde ofzo. :+

Het zijn portiekflats, 6 huizen over 2 verdiepingen. Ik woon op de 2de verdieping aan de kant van de parkeerplaats.
Het buurthuis zit dus in de voormalige woning op de begane grond, incl tuin aan de achterkant en gedeeltelijk aan de zijkant gelegen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:48

Lijkt me meer een persoonlijke boze dame die nu haar eigen glazen ingooit door de politie te tippen. Straks mag er inderdaad niet geparkeerd worden, dus ook zij niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 10:54

bigone schreef:
Lijkt me meer een persoonlijke boze dame die nu haar eigen glazen ingooit door de politie te tippen. Straks mag er inderdaad niet geparkeerd worden, dus ook zij niet.

Yup.
Ik heb dan ook lachend mijn auto verzet. Want wie er ook gelijk krijgt, zij is haar parkeerplek ook kwijt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:16

Wij hebben zelf een poort bij het huis (straat met koopwoningen), bij ons is de poort niet openbaar, ook niet van een van de bewoners, maar van 'alle' bewoners wiens huis direct iets met die poort te maken heeft. In jouw geval is dat denk ik het huis links van de poort, het huis rechts van de poort, en het huis met het tuintje aan de poort. Wij (als in, de groep eigenaren van onze poort) hebben allemaal iets over de poort te zeggen, en wij hebben besloten dat niemand op die grond mag parkeren, het is namelijk onze grond en niet openbaar. De enige die van de poort gebruik mogen maken zijn wij zelf, wij mogen de auto's tijdelijk parkeren indien nodig (voorbeeld: laden en lossen, tijdelijk neerzetten van een camper/aanhanger). Sommige omwonenden doen dat ook, en als ze daarna meteen ook weer weg gaan maken wij daar geen probleem van. Bij ons is er daarnaast ook een recht van overpad: wij (en meer buren) hebben onze motor, brommers en fietsen in de tuin staan en er moet voldoende ruimte zijn om daarmee door de poort te kunnen anders kom je niet ermee op de openbare weg. Kliko's idem. (ik kan mij voorstellen dat dit in jouw geval bij de mensen met het tuintje ook zo is, en dat je er dus niet met 2 auto's mag parkeren).

Maar goed dat het in mijn geval met onze poort zo gaat wil niet zeggen dat overal de regels hetzelfde zijn, ik zou even afwachten wat je te horen gaat krijgen, dan weet je het echt zeker :j

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:37

Aan de tegels te zien was het ooit bedoelt als parkeerplek voor 1 auto.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de conclusie blijkt te zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:40

Als het parkeerplaats zou zijn (ik zou denken van niet trouwens), dan zit je denk ik ook nog met die blauwe streep/zone waardoor je parkeerduur beperkt is?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:46

Het lijkt mij vooral op een oprit lijken die hoort bij die hekjes. Tenminste, bij alle huizen hier die het op die manier hebben is het de oprit behorende bij het deel erachter. Dan lijkt het mij geen openbare plek.

Lijkt mij ook zo op de foto dat de tuin eerst groter was, totdat de oprit ophoudt. En dat die tegels achter de soort van parkeerplek later gelegd zijn dan de rest. Gezien daar een hele strakke lijn in die tegels zit. Normaliter als dit het origineel is lijkt mij dat ze de tegels doorgelegd zouden hebben gezien het patroon.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:54

Ik vermoed dat het een parkeerplaats is in een deel van de tuin dat bij dat buurthuis hoort.

Ofwel privé terrein, privé parkeerplaats.

En dan zou dus die dame buurthuis gelijk hebben.

Maar weten die ik het uiteraard niet.

Ik zou er toch wel echt rekening mee gaan houden dat je ongelijk blijkt te hebben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:31

Ik zou eerder zeggen dat het gewoon bij de weg hoort en dus idd openbaar is maar zeker geen parkeerplaats.
Dit omdat er 2 "voetpaden" naast liggen.

De situatie is blijkbaar later veranderd en is alles voetpad geworden door simpelweg een bordje te plaatsen. (Veel goedkoper en sneller dan al het straatwerk veranderen)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:36

Ik zou de auto elders parkeren. Ik snap echt niet dat sommige mensen zo dramma kunnen maken over het parkeren.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:47

Als je niks uit de online beschikbare kadaster kaarten kunt halen en er geen duidelijk aanwezige indicatie van wat het nou daadwerkelijk is, denk ik dat het enige dat je kunt doen wachten op de gemeente is. Als ik hier langs zou rijden en ik zocht een parkeerplek, zou ik mijn auto er niet neerzetten, omdat ik zou denken dat het stuk bij het tuintje er achter hoort.

Ik ben wel benieuwd wat voor staartje dit muisje krijgt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:00

Onali schreef:
xxCYNNxx schreef:
Nou mij lijkt me die plek absoluut geen parkeerplaats. De hele doorloop naar die zijdeur en om achter de flat te komen wordt zo geblokkeerd.
Dat vroeger daar altijd bewoners parkeerden zegt niet zoveel; hele volksstammen die maar gewoon hun auto ergens neerpleuren onder het motto; na mij de zondvloed, mijn auto staat tenminste.

Ik begrijp de redenatie van die agent wel. Het komt eerder over als een openbare ruimte die dienst doet als doorloop voor de flatbewoners en lijkt het mij niet de bedoeling dat dat volgegooid wordt met auto's. Of op zn hoogst 1 auto ( gezien dat vak gemaakt van andere stenen dan de rest van die hoek), maar dat ligt eraan of dat vak ook echt gemaakt is door een officieel bedrijf in opdracht van gemeente/verhuurder...zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een handige Harrie (in dit geval dan zowel letterlijk als figuurlijk handige harrie) zichzelf een priveparkeervak toebedeeld door er simpelweg zelf 1 aan te leggen op openbare grond.

Is even het onderzoek van de agent af wachten en hopen dat alles legit is...maar dan nog; er zal dan maar 1 auto mogen staan. De situatie als op je foto klopt sowieso niet met 2 auto's de boel lekker blokkeren voor alle andere bewoners.

Er is om het vak heen meer dan genoeg ruimte om naar de zijdeur te gaan.
Zie de tafel in mijn fotos' en dus ook ruimte on 2 auto's te parkeren.

De foto uit de op is een foto uit 2015 van Google en 1 van die auto's was toen van de bewoner op nr 1.

Maar met 1 auto is er genoeg ruimte om naar de tuin te gaan en die zijdeur. Het is een hele brede oprit.

Ik woon er dit jaar 7 jaar en er heeft dus altijd een auto gestaan.
Toen het overging naar een buurthuis is die oprit kapot gereden door groot verkeer om de tuin om te ploegen, uit naam van de gemeente en de woningstichting.
Later is die plek weer in dezelfde staat gebracht zoals hij was. Beetje zand eronder en hij was weer klaar.
Gezien dit een bepaald soort buurt is betwijfel ik of Handige Mohammed of Ibrahim dit zelf gedaan heeft.

Het grappige is dus dat 1 dame van het buurthuis niet wilt dat ik er parkeer want het is van het buurthuis.
Maar vervolgens mag zij er dus wel 24/7 parkeren.
En daar ging het toen fout toen ik in opstand kwam.

Toen nr 1 dus vertrok parkeerden mijn buurvrouw en ik er. Ook toen het buurthuis er eenmaal was.
Nooit geen probleem geweest (najaar 2017) Toen mijn buurvrouw echter ook verhuisde en ik de enige nog was die er parkeerde, werd het pas een probleem toen het zo heet werd vorig jaar. Het was de vrijwilligsters opgemerkt (wat ik dus al wel wist) dat deze plek vrijwel de hele dag in de schaduw staat.
En sinds juli 2018 is er dus bezwaar tegen mijn auto, maar haar auto niet.

Ik heb het toen opgezocht en het bleek dus gewoon openbaar terrein te zijn en de overkoepelende organisatie (die het buurthuis overziet) gaf mij daar gelijk in. Iedereen mag er gebruik van maken.

Tot gisteravond toe ging dat dus goed, ik parkeerde er, 1 van die vrijwilligsters en af en toe een andere buurman/ vrouw.

Gister overdag is de politie bezig geweest met boetes uitschrijven en schijnbaar hadden ze mijn auto al zien staan maar twijfelden. Het was na mijn nachtdienst de enige vrije plek dus ik ben er gaan staan vrijdagochtend.

Gisteravond vroeg de vrijwilligster of ik mijn auto kon verzetten ivm dat er geladen en gelost moest worden (ik ken haar goed genoeg om te weten dat dit flauwekul is, haar man moest namelijk nog thuiskomen) dus ik keek in de straat en zag dat er wederom geen parkeerplek was en zei dus nee sorry er is geen plaats in de straat. Maar je kan wel laden en lossen door gewoon achter me te gaan staan. Op dat moment werd mijn auto al geblokt van achteren door vrienden van haar.

Niet heel veel later kwam dus de agent om mij een boete te geven.

Dat laden en lossen is een heel ruim begrip, boodschappen bijv. en moet nu nog steeds gebeuren btw ;)

1 auto ja, dan blijft er idd genoeg ruimte over voor fatsoenlijke doorloop, ook met fiets of scooter of kinderwagen etc....maar zoals op je foto's dus niet en is ook duidelijk niet de bedoeling.
Er is gewoonweg ruimte voor 1 auto, zoals dat ene parkeervak ook aangeeft, dus als dat openbaar is, is het heel simpel; wie het eerst komt, die kan parkeren.
Gezien het maar 1 vak is, zal het ook niet bij de flat horen als in; daar kunnen de bewoners parkeren, maar oorspronkelijk misschien bedoeld als parkeerplek voor beheerder?

Dat nu 1 persoon die parkeerplek 24/7 in gebruik neemt door simpelweg dr auto daar nooit weg te halen is niet netjes en best wel kinderachtig, maar als het een openbare parkeerplek is, staat ze gewoon in haar recht. Je bent nu eenmaal niet verplicht gebruik te maken van je auto.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:26

Aan de bag viewer heb je hier niks, die gaat alleen over panden en adressen. Wel leuk dat hij iig genoemd wordt. Is mn werk :D

Je kunt via www.pdok.nl eens kijken in de BGT. Daar staat in benoemd wat voor gebruik de grond heeft.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 13:58

Nogmaals de eerste foto is van Google Maps en ben ik niet maar de toenmalige bewoner!!

Links is geen huis, zijn losse garageboxen.
Wel komt er een tuin op uit van een andere straat.
Ergens anders parkeren, graag maar nogmaals het is druk in de straat. Het centrum ligt 2 straten naar achteren dus hier is geen blauwe parkeerzone, dat is echt in het centrum. En ja we zijn een dorp (met stadsrechten)

En dat het eerst doorgetrokken was bij de tuin klopt ook niet.
Althans niet bij de huidige tuin omdat deze dus 1 1/2 jaar geleden is opgeknapt. Dus aan het spoor van de huidige tuintegels kan je niks zien, deze lagen er immers eerst niet.

De blanke hekjes sluiten de tuin af van nr 1, wat nu dus buurthuis is.
Als je goed kijkt zie je naast de muur van de garagebox, net voor het een blank hek is een donker hek zitten van misschien nog net een meter.
Dat is dus van de tuin van het huis gelegen aan een andere straat. Onze diagonale "achterbuurman". Zij parkeren gewoon in hun eigen straat en maken enkel gebruik van deze oprit als ze de tuin aan het snoeien zijn.
Laatst bijgewerkt door Onali op 29-06-19 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:04

Onali schreef:
Het centrum ligt 2 straten naar achteren dus hier is geen blauwe parkeerzone, dat is echt in het centrum. En ja we zijn een dorp (met stadsrechten)

Maar wat betekent die blauwe streep op de drempel dan? Waarom zit ie daar?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 14:06

Dat zijn gewoon grindtegels?

Oh wacht dat is van Google Maps.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:11

Nee, ik bedoel deze foto die je geplaatst hebt:

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 14:16

Dat is van Google Maps Streetview, er ligt geen blauwe streep in de straat.

Mijn geweldig schematische tekening :')

Afbeelding

Rood is de tuin bij nr 1.
Blauw is de tuin en het huis van de achterbuurman (diagonaal)
Paars is de groenstrook tussen de achterburen en de tuinen van de flats op de begane grond.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:20

Dus streetview maakt foto's van iets wat er niet is........ bijzonder :))

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 14:23

Ik wil best live een video maken hoor :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:24

Streetview zet een blauwe streep op de lijn waarop je door de straat kunt 'lopen'. Dat is de blauwe lijn die je ziet. Is een virtuele lijn dus.